Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2009, 19:21   #661
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maaitsje Bekijk bericht
Waarom staat jouw onderschrift niet gewoon in het Nederlands? Niet goed genoeg?
Ik vind Duits een mooie taal. En van een verduitsing is niet bepaald sprake in ons land, en het Nederlands - Diets - Vlaamse dialecten en het Duits zijn aan elkaar verwant dus ik zie het probleem niet. Maar je hebt gelijk dat he eens moet vervangen worden door iets nieuws, als ik eens er tijd voor maak...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 19:23   #662
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Wij gaan wel beslissen wat onze problemen zijn en wat niet. En hetgeen u aanhaalt is voor ons dus alvast geen.

Wie zegt dat "wij" de wens hebben te "regeren"?
Dat er veel idioten zijn is juist. De ongelijkheid nietwaar... Zelfs op dit forum, diegenen met een hoog idiotie-gehalte beantwoord ik niet eens.

Bemoeit u zich maar best met uw eigen zaken in plaats van ons de les te willen spellen. U bent net iets té onbelangrijk. Ietsje maar.
Er zijn in dit forum veel mensen die veel interessante dingen hebben te vertellen. Ik merk dat jij die negeert, omdat het "liberaal-extremisten" of wat dan ook zijn. Ik kan begrijpen dat je Savatage en Libera(a)l(ist)NL negeert, maar bijvoorbeeld AdrianHealey stelt jou regelmatig rake vragen.

Grappige houding. Jij verklaart dat jullie de waarheid weten, niet naar iemand hoeven te luisteren en iedereen vroeger of later de waarheid zullen doen beseffen.
Als je de mensen wilt overtuigen, moet je ermee in dialoog gaan. Luisteren naar wat ze te zeggen hebben, wat ze vinden van jouw standpunten.
En vooral naar de kritiek luisteren. Als je het volk wil meekrijgen is dit essentieel.

Doe je dit niet? Nuja, mooi dat jij je niet neerlegt bij de wil van de meerderheid, maar dan zal niemand iets van je mening aantrekken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 19:25   #663
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik vroeg mij altijd af hoe hij aan zijn gebruikersnaam komt.

Iedereen weet wat Bwana betekent.
Neonazi's!
Zonder twijfel een neonazi-complot!
Oud 10 februari 2009, 19:28   #664
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Neonazi's!
Zonder twijfel een neonazi-complot!
Nee, ik ben niet zo ene. Ik weet goed genoeg dat jullie geen nazi's zijn.

Ik vond gewoon opmerkelijk dat een volksnationalist een verwijzing maakt naar zoiets supremacistisch als een kolonie. Een Belgische dan nog.
Oud 10 februari 2009, 19:38   #665
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn in dit forum veel mensen die veel interessante dingen hebben te vertellen.
Ongetwijfeld. Net zoals er ook veel zever verteld wordt.

Citaat:
Ik merk dat jij die negeert, omdat het "liberaal-extremisten" of wat dan ook zijn. Ik kan begrijpen dat je Savatage en Libera(a)l(ist)NL negeert, maar bijvoorbeeld AdrianHealey stelt jou regelmatig rake vragen.
Sommige negeer ik of vind ik gewoon de moeite niet eens waard, bijlange niet altijd liberaal-extremisten. En ja, een forumpje dient wat mij betreft niet om te discussiëren maar euh... laat ons zeggen, voor andere dingen. Politiek strijd wordt niet op internetfora beslist of gestreden. Met de meeste liberalen, om die fauna-soort nu te noemen, discussieer ik meestal niet mee, ook niet van persoon tot persoon. Ze moeten gewoon bestr'eden worden, voor de volle 100%, op alle mogelijke wijzen en met alle mogelijke middelen. Geweld an sich keur ik niet om ethische redenen af, gewoon hier wel omdat de forummoderatie dat vraagt en daarbuiten moet gewoon steeds afgewogen worden wat de voor-en nadelen, de risico's ervan zijn. Misschien is dat voor u dan weer extremistisch, ik vind liberalen bestrijden een teken van burgerzin.

Citaat:
Jij verklaart dat jullie de waarheid weten,
Doe ik niet. Ik spreek hier namens mezelf. En het is logisch dat elke politieke beweging, partij of organisatie meent "de waarheid", (lees de meest geschikte analyse en oplossingen) voor te stellen, anders zou men niet aan politiek doen. Het wezen van politiek is nu eenmaal strijd tussen vriend en vijand. Laat dit nu net één van de zaken zijn waar de liberaal-extremisten het zo moeilijk mee hebben.

Citaat:
niet naar iemand hoeven te luisteren en iedereen vroeger of later de waarheid zullen doen beseffen. Als je de mensen wilt overtuigen, moet je ermee in dialoog gaan. Luisteren naar wat ze te zeggen hebben, wat ze vinden van jouw standpunten.En vooral naar de kritiek luisteren. Als je het volk wil meekrijgen is dit essentieel.
Waar haal je het vandaan te beweren of te denken dat wij de brede massa achter ons willen hebben?

Citaat:
Doe je dit niet? Nuja, mooi dat jij je niet neerlegt bij de wil van de meerderheid, maar dan zal niemand iets van je mening aantrekken.
Men doet maar!
Wat mij betreft kan ik enkel maar het oordeel van Pierre Drieu la Rochelle volgen, in zijn 'Révolution nationale': "Je n'écris pas pour n'importe qui, j'écris ça pour quelques-uns."
Oud 10 februari 2009, 19:41   #666
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben niet zo ene. Ik weet goed genoeg dat jullie geen nazi's zijn.

Ik vond gewoon opmerkelijk dat een volksnationalist een verwijzing maakt naar zoiets supremacistisch als een kolonie. Een Belgische dan nog.
Ik een volksnationalist???
Enig völkisch gedachtegoed ja, maar een volksnationalist daarom... Dan toch in elk geval geen die meent dat elk volk een onafhankelijke staat verdient.
Oud 10 februari 2009, 19:45   #667
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Hmm. Klein vraagje:

Hoe willen jullie een revolutie zonder de steun van de brede bevolking? Men krijgt afrikaanse toestanden als men dat niet probeert, en zelfs dat niet, omdat wij hier niet in een tribalistisch systeem zitten.

Hoe willen jullie de macht krijgen? Want om iets te kunnen doorvoeren, moeten jullie de macht hebben. N-SA heeft een nogal sloganeske manier van spreken, en jij hebt het ook wel te pakken.
(voorlopig wel slechts een uitroepteken in dit bericht, niet slecht)

Als jij liberalen wilt bestrijden met geweld: jouw zaak, jouw keuze. Maar er zijn gevolgen (en ik heb het hier niet over de juridische gevolgen, die kunnen mij weinig schelen).
Mensen zullen snel hun hoofd wegdraaien van een gewelddadige bende.

Als je van het laatste een voorbeeld wil: kijk naar de Russische bewegingen. Limonov heeft het iets te bont gemaakt, en nu heeft de bevolking een grote afkeer van hem.
Oud 10 februari 2009, 19:46   #668
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik een volksnationalist???
Enig völkisch gedachtegoed ja, maar een volksnationalist daarom... Dan toch in elk geval geen die meent dat elk volk een onafhankelijke staat verdient.
Niet? Wat is dan je visie?

Ik dacht dat de N-SA volksnationalistisch was, en dat jij daar redelijk hard achter stond.
Oud 10 februari 2009, 22:15   #669
gertjan22
Banneling

Standaard

Hier gaan we weer even citeren wat er tussen de regels te lezen valt:

"tegen de huidige politieke en socio-economische malaise"
--> lees: afschaffing van alle sociale voorzieningen,uitkeringen,sociale zekerheid.Wie niet werkt,krijgt geen geld!

"behoud van onze etnoculturele Vlaamse identiteit"
--> lees: fobie voor alle volkeren die anders eruit zien: geen gekleurde buitenlanders gewenst"!

"hertekenen van de grenzen"
--> lees: Vlaanderen moet een eilandje worden in Europa,met een duidelijke
extreem-rechtse rasistische visie!"

"NSV! kiest voor een solidaristisch antwoord, waarbij de staat ingrijpt in het economisch gebeuren maar waar elk persoon ook zijn eigen morele grenzen kent"
--> lees: Solidair enkel met diegenen die leven volgens het boekje van extreem-rechts.Enkel solidair met grote gezinnen van 100% vlaamse afkomst.Grote sociale controle op het doen en laten van de burgers.Uiteindelijk een politiestaat oprichten waar privaat-gelegenheden definitef tot het verleden horen.

Open je ogen,voor vlaams belang ze sluit!
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 22:19   #670
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
--> lees: afschaffing van alle sociale voorzieningen,uitkeringen,sociale zekerheid.Wie niet werkt,krijgt geen geld!
Onzin. Sociale zekerheid is een basisrecht. De staat dient om voor zijn inwoners te zorgen, we kunnen ze niet overlaten aan de grillen van de vrije markt. Dan vergiftigen we ons eigen volk.

Citaat:
--> lees: fobie voor alle volkeren die anders eruit zien: geen gekleurde buitenlanders gewenst"!
Ik wist niet dat uw definitie van ander volk pas begint bij "anders gekleurden". Wij zijn volksnationalisten en geloven in etnoculturele eenheden, u denkt liever in raciale termen afgaande op uw reactie.

Citaat:
Vlaanderen in een Europa der volkeren. Lees gewoon wat verder: "Onze keuze is die voor een onafhankelijk Vlaanderen, in een zo nauw mogelijk samenwerkingsverband met Nederland, en in een sterk Europa der volkeren."

Citaat:
--> lees: Solidair enkel met diegenen die leven volgens het boekje van extreem-rechts.Enkel solidair met grote gezinnen van 100% vlaamse afkomst.Grote sociale controle op het doen en laten van de burgers.Uiteindelijk een politiestaat oprichten waar privaat-gelegenheden definitef tot het verleden horen.
Toch bizar dat jij zoveel kunt halen uit één zin. Ik zie trouwens geen probleem met sociale controle, wil jij dan liever één machtige wereldstaat die neerkijkt op de burgers en controleert of ze wel goed leven?
Citaat:
Het Vlaams Belang heeft hier niets mee te maken. Laat staan met deze persmededeling en dat weet ik nu eens zéér goed.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 22:21   #671
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"NSV! kiest voor een solidaristisch antwoord, waarbij de staat ingrijpt in het economisch gebeuren maar waar elk persoon ook zijn eigen morele grenzen kent"

Wat een goedkoop en onjuist moddergooien.
Oud 10 februari 2009, 22:27   #672
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Man, leer nuanceren. Het zijn geen nazi's, gewoon mensen met een vikingenfetisj.
Oud 10 februari 2009, 22:38   #673
Metternich

Standaard

Citaat:
Man, leer nuanceren. Het zijn geen nazi's, gewoon mensen met een vikingenfetisj.
Vikingenfetisj?

Oud 10 februari 2009, 22:41   #674
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Vikingenfetisj?
Je kunt niet ontkennen dat de vikingenfetisj zeer prominent aanwezig is in de meeste vleugels van de Vlaamse beweging.
Oud 10 februari 2009, 23:41   #675
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...en ook wat mensen met een nazifetisj?
Oud 10 februari 2009, 23:42   #676
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Neen. Dat niet.

Kijk, doe wat je wilt, ik hou ook niet zo van die mannen met hun volkeren en identiteit (hoewel ik moet toegeven dat Zentropa niet slecht is, op enkele ZWARE missen na) maar het zijn geen nazi's.
Oud 11 februari 2009, 00:24   #677
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
De enigen met een nazifetisj zijn de antifascisten die overal nazi's en fascisten zien.

Oud 11 februari 2009, 08:01   #678
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Vikingenfetisj?
Sssst... Hij moet Oswald Spengler nog ontdekken. En dan zal het ridderfetisj zijn tegen de vikingergeist...
Oud 11 februari 2009, 09:18   #679
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. Sociale zekerheid is een basisrecht. De staat dient om voor zijn inwoners te zorgen, we kunnen ze niet overlaten aan de grillen van de vrije markt. Dan vergiftigen we ons eigen volk.

Ik wist niet dat uw definitie van ander volk pas begint bij "anders gekleurden". Wij zijn volksnationalisten en geloven in etnoculturele eenheden, u denkt liever in raciale termen afgaande op uw reactie.

Vlaanderen in een Europa der volkeren. Lees gewoon wat verder: "Onze keuze is die voor een onafhankelijk Vlaanderen, in een zo nauw mogelijk samenwerkingsverband met Nederland, en in een sterk Europa der volkeren."

Toch bizar dat jij zoveel kunt halen uit één zin. Ik zie trouwens geen probleem met sociale controle, wil jij dan liever één machtige wereldstaat die neerkijkt op de burgers en controleert of ze wel goed leven?
Het Vlaams Belang heeft hier niets mee te maken. Laat staan met deze persmededeling en dat weet ik nu eens zéér goed.
Etnoculturele eenheden...
Hoe krijg je het uit je strot...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2009, 11:32   #680
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vlaanderen in een Europa der volkeren..
Europa waar verspreid over het hele grondgebied Vlamingen, Franstaligen, Duitsers,... enz. wonen met het Engels of voor mijn part Esperanto als lingua Franca?

Volkeren laten zich nooit op 1 grondgebied vastpinnen. Je hebt wel concentraties van bep. volkeren maar je hebt ook altijd een (groot) deel dat woont/verblijft waar een ander volk meer voorkomt.

Door 1 ruimte Europa te maken waar 1 gemeenschappelijke voertaal wordt gebruikt, is dat probleem opgelost en vormen verschuivingen zoals de Franstaligen die in VL rond Brussel gaan wonen of Nederlanders die de Ardennen koloniseren geen probleem meer.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be