![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Banneling
|
bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Citaat:
Citaat:
enfin, om maar te zeggen ... dertig adoptiegezinnen gelukkig en 30 abortussen voorkomen zeker ? ... |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze hebben tenminste zelf kunnen kiezen, zowel de zwangeren die kozen voor abortus als zij die kozen voor afstand voor adopsie van hun kindje.
Het is niet de paus, de kardinaal of een andere godsdienstige selibatiair die voor hen gekozen heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
mijn hart huilt voor al die kindjes die niet zijn ... en voor al die vrouwen die mss voor goed geschonden zijn ... vrije keuze idd ... maar een informatiecampagne over de mogelijkheden van adoptie en afstaan van kinderen zou volgens mij niet slecht zijn ... de recente wetswijziging die anoniem afstaan mogelijk maakt is hier mss een goede aanleiding voor |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Kinderen krijgen is een zeer egoistische daad in onze tijd, louter aangedreven door de kinderwens. Mensen draaien helemaal door en worden irrationeel wanneer het om kinderen gaat.
Er zou een verbod moeten komen op voortplanting, en wie kinderen wilt, moet er maar adopteren. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
die "kinderwens" is dan wel op het zelfde niveau als een gewone reflex of instinct, iets dat mensen niet onder controle hebben, vooral vrouwen niet Laatst gewijzigd door barfo : 11 februari 2009 om 14:08. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Idem dito voor een oudere vader wiens dochter reeds 17 jaar uitzichtloos in een koma ligt ... verrekte godsdienstfanatisji: kies het voor jezelf, tracht anderen te overtuigen, maar dwing niemand via wetten of met morele dwang.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Ik heb nooit iemand, vooral vrouwen, redelijk bezig gehoord over kinderen. De enige persoon die een degelijk argument kon geven voor waarom die kinderen wou, was een neonazi.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat willen jullie eigenlijk niet "regelen" of aan banden leggen ?
Jullie ageren en praten zoals de Federale Regering van dit land. Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 februari 2009 om 15:38. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Even off-topic.
5 Vlaamse erkende adoptiediensten hebben 30 kinderen geplaatst, omgerekend elk 6 kinderen. Is 1 kind per 2 maanden. Wat een luizenbaan, zeg! Waar kan ik solliciteren?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 februari 2009 om 16:17. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en gezien deze problematiek me zeer genegen is, wegens gevoelig enz. verwacht ik hier op dit forum verontschuldigingen van jou.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tsja,
vroeger moesten er al gemiddeld vier vijf kinderen op de wereld gezet worden per koppel, gezien de kindermortaliteit; vandaag de dag mogen de meeste mensen hun achterkleinkinderen nog aanschouwen, vroeger was je al lang dood tegen dan; Om een gelijk bevolkingsaantal te behouden, zal nu wellicht iets van 2,1 kind per koppel moeten geboren worden; maar wetenschappelijk-ekologisch zou het beter zijn dat we een stevige stap terugzetten in ons dicht, te dicht bevolkte Vlaanderen; sosiaal-wetenschappelijk is het best die stap terug te zetten met kleine stapjes ... In ieder geval: als je nu de dag van vandaag in je kop zit met "ons volk gaat uitsterven", dan is er iets behoorlijk mis.
|
|
|