![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk heeft dat met u niks te maken.....u verdedigt enkel de goede zaken van het instituut.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer de zoveelste uiting van vooringenomenheid (en nogmaals de bevestiging hoe weinig rationeel u eigenlijk bent zodra het woord "Kerk" in een discussie komt). Als gelovige moet ik geen geloof, geen moraal zomaar opnemen, maar ik word uitgedaagd die een plaats te geven. Ik aanvaard ze, maar niet "zomaar". Ik zoek de diepe grond. Juist dit vraagt nadenken, overweging. Daarom ook is de christelijke moraal een die uitdagend is en steeds het hoogste in de mens aanspreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdedig het geloof en de hoedster ervan, nl. de Kerk. En natuurlijk zijn er in de loop van de eeuwen fouten gemaakt. Alleen zijn en waren die niet in overeenstemming met Jezus' boodschap. Er is dus geen verantwoording of rechtvaarding voor mogelijk vanuit een gelovig standpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laat de mensen toch beslissen over hun eigen leven, zeker als hun levenseinde in zicht is en zij op een waardige wijze afscheid willen nemen van hun leven. En als zij verkiezen dus niet eerst maandenlang aan baxters te moeten hangen tot het niet meer helpt, dan morfine moeten nemen omdat de pijn te hevig wordt (voor zover dat in een bepaald stadium nog helpt), enz, maar verkiezen er zelf een eind aan te maken, dan is dat toch hun recht. Waarom moet de kerk zich altijd komen bemoeien met het privé-leven van de burgers. Dat moet nu eens ophouden. Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2009 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U toetst NIETS aan de werkelijkheid, want het geloof kan deze vergelijking niet weerstaan. En als u niets toest aan de werkelijkheid...hoe kan u dan tot onderbouwde beslissingen komen over het al dan niet aannemen van doctrine ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof overstijgt natuurlijk de werkelijkheid, daar het verwijst naar een hogere werkelijkheid dan die welke we slechts zien, horen, voelen, enz. Ons geestelijk bestaan krijgt hierin een plaats. Als mens zijn we immers niet louter vlees en bloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie is hiet slecht bezig ? Op basis van een aanname zonder gegrond bewijs gaat u het leven van andere proberen te controleren..... U hebt geen feiten. Er is geen bewijs voor Jezus en zijn wonderen. Er is geen bewijs voor Adam en Eva. Er is geen bewijs voor een hele overgrote meerderheid van de bijbel, wat het op zich richting fictie wijst. Maar toch accepteert u het als verklaring voor de werkelijkheid. Op basis van eht feit dat u aanneemt dat er meer is dan de materiele wereld. Een aanname. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, katholieke politici mogen dat. Wat vindt u? De kerken gewoon weer stemadviezen laten geven? Of nog beter: hel en verdoemenis voor de verkeerde keuze? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als politici en burgers zich ook mogen laten leiden door hun geloof, dan lijkt me dat uw beginonderwerp onjuist gekozen was. De scheiding van Kerk en Staat wordt niet teniet gedaan doordat politic aldus handelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een niet bestaande entiteit mag blijkbaar zich heer en meester noemen over het leven, en oefent die macht uit via haar volgelingen op aarde ? Omschrijf ik het goed ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, de Kerk heeft een universele roeping en bijgevolg behoort het tot haar taak de gehele mensheid voor zonde en verderf te behoeden. Ook wie niet-gelovig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie of wat bedoelt u met "een niet bestaande entiteit"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Ik wil nog altijd een antwoord op mijn vraag: Jan, waarom is jouw moreel systeem te verkiezen boven andere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Het leven is ons gegeven door onze moeders en onze vaders. En daarmee houden de giften in dit verband op. En wanneer wij volwassen worden, worden deze levens 'onze' levens. En daarover beslissen we zelf.
Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2009 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U gelooft dat u het recht hebt om de baas te spelen over anderen omdat u een goddelijke roeping hebt. Om mensen van verderf en zonde te behoeden. Kortom, of men nu de ideeen van de kerk genegen is of niet, dat maakt niet uit, voor gelovigen heeft iedereen zich er aan te houden.... En u noemt mij ondemocratisch......ik denk dat u nog een paar staties verder zit. Vrijheid is u een onbekend begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deel dat niet en huldig een transcendent beginpunt: ons leven is meer dan enkel wat hier waarneembaar is. Er is ook de geest, de ziel, het transcendente dat een wezenlijk element is in het menselijk leven. Daarom beslissen we er niet zelf over. God alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik krijg andere impulsen van die kanten. |
|
![]() |
![]() |