![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe dan ook blijft "het" occulte een waardevolle studie voor eender wie een academisch getinte bril wil opzetten om met de realiteit om te gaan.
De gedachten daarachter zijn er te waardevol voor. De wetenschap leert ons dat als iets kwaakt als een eend, er uit ziet als een eend en verder voldoet aan alle eigenschappen die een eend zou moeten hebben: het een eend betreft. In het licht van het occulte kan een eend echter ook een andere gedaante bevatten: die van een symbool, &c --- of gewoon een eend zijn. De leer, van maar niet beperkt tot Crowley, is aldus een verrijking voor eender welke gegronde, nay, bourgondische levenshouding.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas verlies ik door deze uitspraak veel geloofwaardigheid en word ik gerekend bij de religieuze gekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Qua originele kijk op het occulte - of is het enkel bijgeloof ? - kan dat wel tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die definitie is vals. Crowley zijn definitie vind ik een van de helderste: elke daad die gebeurt door wil. Moore is van mening dat alles wat in "ideaspace" bestaat, dus alle ideeen die maar kunnen worden bedacht, volkomen echt zijn. Hij schrijft het ook in een bepaald interview, dat wanneer men een bepaald personage construeert, het verder een hijacking doet van hem en hem verplicht om te schrijven. Ik kan mij daarin vinden, wanneer een (schijnbaar?) imaginair concept leeft met je verbeelding als brandstof. Verwek iets, en het krijgt een eigen leven. Geen statisch leven, het zal meerdere metamorfoses ondergaan. En net zoals wij leven van zuurstof en nutrienten, zal het concept leven van menselijke fantasie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat Glycon voor Moore hetzelfde is als Ziggy Stardust voor Bowie: een ander personage die je moet "aandrijven" met je fantasie. Je wordt even gerukt uit de ingereden gedachtesporen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet levende voorwerpen kunnen dan zogenaamd ook "magische" handelingen verrichten. Een steen kan bijvoorbeeld van een berg rollen. Volgens deze definitie zou dat dus een "magische" daad zijn. Citaat:
Wanneer je iets van iemand gedaan wil krijgen volstaat het om hem bewust te maken van het tegendeel. (ik ben wel vergeten van wie dit is)
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2009 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En over auto writing:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_writing Heeft dus niets te maken met een Egyptische entiteit (ben zijn naam vergeten) die Crowley zou geïnspireerd hebben. En iets zegt mij dat sommige zogenaamde "heilige boeken" ook op die manier ontstaan zijn.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2009 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen wat wij ons bijvoorbeeld aanzien als een boom en het "ware" concept van de "boomheid".
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het tweede deel, jij maakt er een iets andere interpretatie van dan mij. Het gaat in feite over meditatie hier, en niet over schuldgevoelens. De techniek van het niet-denken impliceert dat men moet stoppen met denken, en niet constant zitten denken: ik mag niet denken, ik mag niet denken, ik mag niet denken. Een analogon is ook: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_(mind_game) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Definieer "wil".
Als je de Deterministische definitie hanteert behoort die steen die van de berg rolt hier ook toe. Echter wanneer je de definitie van vrije wil hanteert ben je beperkt tot de levende wezens die hun acties kunnen aanpassen onder invloed van een mentaal proces dat niet is ingegeven volgens genetische aanleg. Dus hoe zou jij die definitie inpassen in het verhaal van de aardappel en magie? Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2009 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]()
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het niet denken zorgt niet voor denken. Heb je ervaring met meditatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Wil (met hoofdletter) is echter een concept dat, imho, bijna gelijk is aan de Tao. Het zou mij niet verbazen moest dat overgenomen zijn uit het taoisme.
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee niet echt. Ik weet wel iets over de bewuste en onbewuste denkprocessen in het menselijke brein.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |