![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2501 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2502 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2503 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gewoon het recht om planten op te telen is al een grote stap.
Max 5 planten, volledig legaal. (niets gedoogd, gewoon het mag) Je kweekkast moet dan wel een grondige controle ondergaan, een zegel krijgen van een keurder zeg maar, waarop de wijkagent kan controlleren of alles netjes en veilig verloopt. Er moet natuurlijk ook veilig gekweekt worden dat de buurman niet gauw de dupe van een brand is he. En maximum 400 of 600 watt zou ik zo zeggen. Nouja, als de regering het slim aanpakt, legaliseren ze 5 planten onder 250 watt en dan ga je net genoeg oogsten om een doorsnee blower te voorzien tot de volgende teelt. Wie +250 gram oogst onder 250 watt, amai... die verdient toch wel een trofeeke met "Farmer of the year" op. Voor buitenkwekers die een jaarvoorraad willen opslaan moet er uiteraard een uitzondering gemaakt worden waarvoor een vergunning kan aangevraagd worden. Het moet allemaal niet zo moeilijk hoor: gewoon het recht op kweken maar verkoop zwaar sanctioneren. Hoewel niet iedereen zijn geteerliefde plantjes kan opgroeien, dus dat is dan weer een downer. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 februari 2009 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2504 |
Vreemdeling
|
![]() Door de repressie! ondanks het gedoogbeleid waar gigantische gaten in zitten. Volkomen gelijk 420yeahbaby.
Laatst gewijzigd door degzaman : 14 februari 2009 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2505 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() een soort van coöperatieve van gebruikers die zelf willen telen maar kennis, kosten en tijd delen voor een hogere efficiëntie. Enkele van die verenigen zou overigens makkelijker te controleren zijn. Als de wijkagenten elk kweekkastje moeten controleren komen ze handen tekort denk ik. Laatst gewijzigd door degzaman : 14 februari 2009 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2506 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach ja... TUP...
Wat ze doen is goed, het zijn de lijstrekkers van wat gaat komen. Hun idee is echter wel idealistisch: 1 plant per lid in hun persoonlijke hangaar Maar wat is een teler met één plant? eerlijk? Van één buitenplant haal jij mss wel een goede 200 gram, maar indoor ligt die zaak helemaal anders hoor. Weet trouwens niet goed hoe ons gedoogbeleid in elkaar zit. In Nederland zijn zo 5 wietplanten gedoogd BUITEN, maar onder een hps (high pressure sodium) lamp mag het daar dan weer niet. Dus al die Nederlanders met hun lamp zijn dik buiten het gedoogbeleid. Ik vind een wetgeving altijd zoiets complex. Een regeltje om het ene regeltje te kunnen ontwijken, en dan weer safety netten om alle regels te ontwijken. Ja een wetgeving dat met wat plakband aan elkaar hangt werkt niet. Dat is wel duidelijk. Ik weet niet of hier politiekers meelezen, maar weet jongens, meisjes, dames en heren, dat elke grower/blower openstaat voor debat. En dat ook deze mensen keurig hun belastingen betalen, gaan werken, voor hun kids zorgen en noem maar op. Ze roken gewoon een jointje ipv een wijntje. Is dat nu zo'n drama waardig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2507 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door degzaman : 14 februari 2009 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2508 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus om de twee maand minstens 3g?
Wat ben je met zo'n gedoogbeleid man? Dan moeten we nog de straten op op zoek naar shit als we dit gaan naleven. Kijk ik respecteer TUP. Zij doen tenminste iets en ze zijn niet verlegen de media erbij te halen. Hoewel ik toch stil bij mezelf dacht: hadden ze dat zaadje maar niet openbaar geplant; gewoon een vredesmars gehouden. Tzelfde voor één plant, wat ben je met zo'n gedoogbeleid? In Nederland zijn die studies allemaal al volstrekt geweest en ik sluit me toch aan dat 5 planten meer dan genoeg zijn voor eigen gebruik. Maar laat het dan aub niet enkel van buitenkweek afhangen, want dan zijn growers seizoengebonden... En als er dan een slechte zomer komt oogst je van je vijf plantjes een 500g a 700g... nou dat is een schaarse jaarvoorraad lijkt me zo voor 2 personen. Net daarom zou er in die regel een uitzondering gemaakt worden, maar voor indoor zowiezo 5 planten in bloei. Op groei moet het aantal niet zoveel piano spelen... Maarja, dat is hoe ik het bekijk vanuit mijn logica. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2509 |
Vreemdeling
|
![]() Ik geef je gelijk dat dit voor een regelmatig gebruiker te weinig is. maar trekt uw plant draait inderdaad ook meer om mensen, media, politiek bewust te maken van het probleem.
Daarom verdienen ze mijn steun. Ze wisten dat ze zouden opgepakt worden bij het planten van de zaden. Uiteraard deden ze het toch voor ogen van de media om dan te kunnen wijzen om de repressieve houding die de staat aanneemt tov een vreedzame grower/blower. Overigens zaten na het optreden van de politie tegen de leiding van TUP op de vrijdagmarkt alle sympathisanten op de vrijdagmarkt rustig te blowen en te genieten van de optredens, dat kon de politie dan weer niets schelen. Als ze het zaadje niet openbaar hadden geplant zouden ze later gewoon opgedoekt zijn, zonder media aandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2510 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zelfs voor mensen dat SAMEN 3g per dag roken is dat te weinig man
![]() Weet niet of ik regelmatig gebruiker ben, maar rook toch graag 's avonds mijn joint ja. Niet dat ik alle avonden blow, maar het gebeurd meer wel dan niet. Ik zie daar geen probleem in, en als het een probleem heeft is het mijn keuze mijn longen ermee te "teisteren". Heb ik geen wet voor nodig om me dat te vertellen, zeker geen wet dat jongeren LEGAAL laat drinken. Ook al wordt er minstens 1 jongere per maand opgevangen te wijten aan alcoholproblemen, de leeftijd wordt maar niet opgevoerd naar 18. Nouja, ik zeg het je TUP is op het goede spoor. Maar als 420cannabis-sympathisant kan ik toch niet inzien waarom men een punt wou maken via een onwettelijke weg. Zoiets moet je niet in Amerika proberen lol. Al bij al, ik dank TUP voor al hun bijdragen, maar daarvoor moet ik niet 100% akkoord gaan met wat ze doen. Toch bedankt om het op te klaren want langs die kant had ik het nog niet gezien ![]() Het blijft een akelig onderwerp, cannabis. Sommige mensen, vooral de oudere generatie, fronst al de wenkbrauwen bij het woord alleen. Nou ik denk dat daar verandering in kan komen, maar dat doe je niet door OPENBAAR de wet te breken. Sommige telers vegen hun reet aan het gedoogbeleid en telen rustig naar hartelust verder. Maar als je iemand bent dat alles graag wettelijk houdt, omdat je veel hebt dat je nauw aan het hart ligt, heb je wel dat paranoia gevoel dat ermee gepaard gaat. "word ik maar niet gepakt". Nouja, ik kan hier nog eeuwig wachten op een deftig beleid, ergens weet ik in het achterhoofd dat het onmogelijk is. Een verloren strijd, pissen tegen de wind. Dus leg me er maar bij neer, maar baal wel met het feit dat ik nu tien keer mijn wiet onder de loepe moet houden of tussen mijn tanden moet steken om te weten of er niet met gefoeffeld is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2511 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat er daar een verschil is tussen 'state-law' en 'federal law'. Het is dus infeite tegelijk legaal en illegaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2512 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ahja? Toont mij ene legale coffeeshop in the USA
En verwar aub het medisch beleid van California niet dat op de ballen trekt ![]() I'm intriqued |
![]() |
![]() |
![]() |
#2513 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet het niet met zekerheid, maar in de film/documentaire 'Superhigh me' komen de 'medische' coffeeshops in Los Angeles duidelijk in beeld als vrij toegankelijke winkels. Het zouden er meer dan 100 zijn. Californië staat het toe, maar af en toe valt de DEA, federaal, binnen in zo'n shop en sluit die dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2514 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2515 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb dan meer respect voor die Canadees Rick Simpson. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 februari 2009 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2516 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door Havana : 14 februari 2009 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2517 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2518 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nouja, een beetje meer uitleg? Een quote met de bronvermelding had het wel gedaan, moet ik een hele pdf lijst gaan doorscrollen, met alle respect maar zoveel tekst ga ik niet op één avondje doorlezen
![]() Get to the point? Bedoel je nu dat vrouwen borstkanker krijgen door thc of...? ![]() Er zijn zelfs geruchten geweest in de gazet dat vrouwen die sperma van blowers slikken kans op keelkanker krijgen. Ik vraag me dikwijls af waarop zulke studies gegrond zijn? Maar hier alvast links waar THC kankercellen afbrak. http://www.sethgroup.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2520 |
Secretaris-Generaal VN