![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2701 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Had het nog niet moeten opzoeken, gewoon wat verder lezen...
|
|
|
|
|
|
#2702 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe het ook zij. Als men op de bank in het park, op het terras van een café of in de voortuin niet eens een joint mag roken noem ik dat geen gedoogbeleid. |
|
|
|
|
|
|
#2703 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Allez artisjok... Je gaat toch niet in een park jointjes roken zeker? Daar komen kinderen...
Een blower moet wel verantwoord met zijn gerief omgaan he. Dat het nu putteke nacht is en je rookt een jointje in het park tot daar aan toe. Maar je gaat toch niet even op een terrasje of in je voortuin een jointje roken? Neen hier deel ik niet dezelfde mening man. Waar kinderen (kunnen) komen: blowen verboden!
|
|
|
#2704 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2705 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan mogen ouders van minderjarige kinderen niet blowen? En mag men een pint drinken op de bank in het park? Op het terras van het café of in de voortuin? Mag men pinten drinken waar kinderen (kunnen) komen |
|
|
|
|
|
|
#2706 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wie blowed voor kinderen verdient gewoon een klets op zijn gezicht.
|
|
|
#2707 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Kijk, in een park lopen kids. Daar lopen kids... ik vind echt wel dat je daar geen toeten moet gaan blowen. Dat is gewoon mijn mening.
Als het dan gaat mogen, moeten we ook aantonen dat we verstandig met ons gerief omgaan. Het is nog altijd in de taboe zone en we moeten geen arm nemen als we een vinger krijgen. En net zoals mensen zich kunnen storen aan een sigaar, zullen er heel veel mensen zijn dat zich gaan storen aan een wietgeurtje. Als het ooit gaat mogen vind ik dat je maar moet blowen in de shop of in je huis. Op straat is openbaar en in het openbaar mag ook niet gedronken worden, op uitzondering van een terrasje na. Maar dat is dan weer een locatie daarvoor dienend. Net zoals een shop zal dienen voor ons toetjes, maar ik betwijfel of die een terrasje langs de voordeur gaan hebben Ik vind dat blowen als drinken zowel niet kan in het bijzijn van kinderen. Wat je wel kan tonen aan je kids is dat je met mate kan drinken, bv "mijn papa drinkt drie a vier biertjes en heeft genoeg". Dat is verantwoording tonen. Maar je gaat toch geen toeten smoren voor kids? Sorry maar dat kan niet door de beugel in mijn logica. Ik hoop oprecht dat blowers NU aan de maatschappij gaan tonen dat het wel degelijk beschaafde mensen zijn. En dat we de rechten niet gaan opeisen, maar respecteren.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 februari 2009 om 23:13. |
|
|
|
|
|
#2708 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik kan dat niet staven ofzo ...net zoals gij dat niet kunt, maar mijn indruk zegt net dat het eerder ligt in 't aard van 't beestje meer drugs en ge krijgt waarschijnlijk een groep variant-gebruikers die die nieuwigheden er misschien nog bovenop gaan gebruiken en een andere grope di net zoals nu eerder trouw blijven aan één ding ps 1. er zit natuurlijk wel wat in de redenering dat het misschien psychologisch drempelverlagend kan werken als drugs zijn aanvaard want : 'ooh, kijk weer een nieuwigheidje dus drugsgebruik is toch niet zo (maatschappelijk) slecht als een die massale vraag resulteert in weer een nieuw aanbod' maar dat effect is eerder nihil daar die nieuwigheden eveneens in hetzelfde taboo-sfeertje gegooid worden en niet meteen als een nieuw soort tandverzorgingsproductje gepromoot zal worden je moet dus al iemand zijn die die grens wilt/kan overschrijden ps 2. en er zit misschien ook iets in de redenering als het gaat om een soort drugs dat ogenschijnlijk niet zo erslavend leek tijdens de 'lancering' ervan en achteraf superverslavend bljikt te zijn dan heb je inderdaad kans dat een éénmalig of sporadisch probeerseltje meteen zou kunnen uitdraaien tot een zware verslaving |
|
|
|
|
|
|
#2709 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
met een verbod waarmaken of afdwingbaar maken bedoel ik uiteraard dat het door het grootste gedeelte van de mensen gerespecteerd zou worden uitzonderingen zijn er natuurlijk steeds toen je dus zei :"Maar ik ben overtuigd dat de duidelijke boodschap van "dit is zo onwenselijk dat het verboden is", meer helpt dan "doe maar aan, ge moogt, 't is wel gevaarlijk, allez ge moet wel 18 jaar zij" moest ik inderdaad eens goed lachen omdat ik niet de indruk krijg dat dit verbod algemeen gerespecteerd wordt en dat komt volgens mij omdat een arbitrair verbod niet aanvaard wordt je moet het ergens logisch uit kunnen klaren waarom dat verbod er nu net is en daar gaat deze discussie oa om.. en moge het daar nu net alsnog ontbreken ps. niettemin zijn er hopen _op 't eerste zicht_ onzinnige geboden/verboden waar de reden vaak erg diepliggend en niet op 1-2-3 te geven valt |
|
|
|
|
|
|
#2710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je moet een reden zien om wat te verbieden en niet een reden om wat toe te laten 't zou schoon zijn uitgaande van dat soort redeneringen kan men de meeste van jouw ( huidige) persoonlijke vrijheden inprken tot er een goede reden zou bestaan om het weer toe te laten |
|
|
|
|
|
|
#2711 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
PIA
Phara in actie
|
|
|
#2712 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
alleen de zienswijze is anders dan een repressief beleid waar oa jij voor pleit zowat vergelijkbaar met : het indijken van het aantal aidsgevallen door preventiecampgnes versus het verbieden van seks of een deelgebied ervan beide bezigheden zijn an sich in principe totaal onschuldig en niet belastend voor dat maatschappelijk netwerk maar kunnen het worden door bruute pech of motivatieproblemen om er zorgzamer/veiliger mee om te springen Citaat:
is dat een nieuw soort _ dat van die problemen dus_ definitie ofzo van hard _ en soft drug ? en hoe je er dan bij komt dat tabak dan een soft zou zijn en alcohol op de rand is me dan een totaal raadsel als je eerder in deze post net sprak over beroep doen als het mis loopt |
|||
|
|
|
|
|
#2713 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2714 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
't gaat er niet om het gebruik of het verschaffen van de mogelijkheden maar puur om de overlastredenen en economische redenen Citaat:
alleen zal dat er nooit doorkomen... net zogoed zoals men alcohol niet zal verbieden Citaat:
Citaat:
en waar dat voorkomt daar hebben we anderen meer algemene wetten voor |
||||||
|
|
|
|
|
#2715 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
tenzij je hier twee verschillende betekenissen hanteert van blowen in de nabijheid van kids kan je nogal moeilijk principieel voor die vrijheid zijn en terzelfdertijd een signaal sturen dat je dat heimelijk zou moeten doen iets compleets anders dan confronteren ,aansturen of een doe-maar-op signaal, natuurlijk Laatst gewijzigd door praha : 20 februari 2009 om 01:20. |
|
|
|
|
|
|
#2716 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik ben van mening dat je niet voor kids blowed, en ik zal die mening altijd dragen. Dus spreek mezelf niet tegen.
Ik ben er altijd TEGEN geweest dat minderjarigen aan drugs/alcohol geraken/gebruiken. Daarom zou ik mezelf pas tegenspreken als ik het voor hun neus zou doen. Je blowed gewoonweg niet in het bijzijn van kids, dat is toch de logica zelve???
|
|
|
#2717 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik kan me niet inbeelden dat die preventie werkt indien je ook niet uitdraagt dat het gewoonweg niet kan of volledig af te raden valt Citaat:
zoals je zelf al zei je kan eens een biertje drinken en je kan elke dag ladderzat in de nabijheid van kinderen vertoeven dat is één en je kan datzelfde pintje drinken terwijl je je strikt houdt aan de regel dat dat alleen voor jou kan en niet kan voor kids of je kan dat pintje ook actief gaan aanbieden aan de jongere dat is twee ik vind de wetgeving inzake het niet blowen in nabijheid of in wetenschap ervan van kids evengoed hypocriet want onderliggend betekent dat niet meer dan men uitdraagt dat cannabisgebruik an sich crimineel zou zijn en dat is nu net 'tgeen , meende ik, wat wij beide niet vinden Laatst gewijzigd door praha : 20 februari 2009 om 01:37. |
||
|
|
|
|
|
#2718 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen, maar mijn dochter zal het niet van mij weten dat papa zijn occasioneel jointje rookt. Ze zal het ook niet zien.
Ik doe dat ook niet omdat ik een voorbeeldfunctie heb. Drank valt er om te rapen, en net daarom zal ik haar tonen dat je met MATE moet genieten... Door me niet stapelzat te drinken, maar lichtjes. Door vier pintjes ofzo. Dat is een voorbeeld stellen. Aub begrijp dat kinderen een andere leefwereld als ons hebben. Ik zal nooit in het bijzijn van kids blowen... Wie vindt dat zoiets kan, ja ... zijn/haar zaak zeker? Cannabisgebruik is zeker niet crimineel, maar je moet er wel verantwoord met omgaan. En dat doe je niet door voor hun neus jointen te roken. Kindeeren zijn nieuwsgierig, en doen graag alles wat mama en papa doen, ze zijn hun voorbeeld. Dus ja, ouders: rook uw jointjes stiekem
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 februari 2009 om 01:46. |
|
|
|
|
|
#2719 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar als je ervan uitgaat dat het moet kunnen ( uit de illegaliteit) dan probeer je dat mondjesmaat* ook zo duidelijk te maken en wijs je op de mogelijke gevaren/consequenties Citaat:
uiteraard kinderen blijven kinderen je kan niet zomaar zitten blowen ( al is dat er maar eentje ) en doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is ... want dat is het niet zolang zij in een wereld terecht zullen komen waar dat niet is ( en die kans zit er dik in ) dus je zal het verantwoord en mondjesmaat moeten aanbrengen net gelijk ( 'k denk nu aan btw-onduiking etc ) andere zaken die strikt genomen strafbaar zouden zijn maar dat is nu net de ironie in die hele affaire... bij die andere zaken gaat men er nogal licht overeen Citaat:
wordt nogal zwaar bestraft Citaat:
je hebt kids en kids hé uiteraard moet je dat voorbeeld niet geven alvorens er bij diezelfde kids enig benul aanwezig is en dan nog... dan heb je het zuivere ouderlijke verbod erop en/of 't onthouden van oportuniteiten nog achter de hand kinderen zouden uiteraard ook heel graag met de auto rijden maar ook dat kan niet normalerwijs krijgen ze daar nooit de gelegenheid of de toelating/controle voor tot ze op wat latere leeftijd zijn maar op die latere leeftijd hebben ze die zuivere ouderkopiëerdang niet meer dan hebben ze wel wat andere voorbeelden te kopiëren Laatst gewijzigd door praha : 20 februari 2009 om 02:06. |
||||
|
|
|
|
|
#2720 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is inderdaad een dilemma. Je kind blijft je kind en die wil je het beste meegeven. Net daarom zal ik haar niet laten stilstaan bij wat goed, slecht of beter is. Ik zal haar haar gang laten gaan en haar leven laten lopen zoals het komt, ik zal wel een duwtje naar de goede richting geven. En haar bijsturen indien nodig. Dit doe ik door een goede vader te zijn, liefdevol, respectvol en vooral begripvol. Ze moet zeker geen schrik hebben dat ze opgepakt wordt met een jointje en ik haar kan ophalen op het bureau. Ik ga er zelfs eens goed met lachen. Maar door te genieten van een paar pintjes, of een karafje wijn toon ik haar aan dat je met mate moet genieten, onbewust. Ik vind dat jointjes roken moet kunnen, maar op een gepast tijdstip en plaats. Je doet dat zeker niet in een park waar kinderen spelen, als er in dat park nu toevallig een terrasje is waar je iets drinken kan, is dat anders dan er rondlopen met een blik bier. Moest er rond dat park nu een coffeeshop zijn, is het anders daar je joint te roken dan in het park te lopen met een joint. Begrijp je'm? Citaat:
Citaat:
Ik wil gewoon niet dat ouders rond hun kind blowen, en als ze wiet groeien: doe het aub afgesloten. Ik heb de gekste verhalen gelezen online, ... kinderen dat bladeren van de natuur moesten meenemen naar school. Was een meisje dat een wietblad had meegenomen van papa's kweekkamer. Ja, dan denk ik toch: wow... Tzelfde met pubers, 't is jong en nieuwsgierig... en als ze dan weten dat vaderlief wat wiet growed, moet je echt wel uit je doppen kijken. Ik kreeg gewoon even de indruk dat blowen moet kunnen op openbare plaatsn, en neen dat kan niet. Net zoals openbare dronkenschap niet geapprecieerd wordt, is dat hetzelfde met blowen. Het maakt je niet agressief zoals alcohol kan doen, maar het is ook geen zicht vind ik. Als het uit het straatbeeld verdwijnt, heeft niemand nog reden tot klagen, niet waar?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 februari 2009 om 02:20. |
|||
|
|
|