Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 01:13   #121
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U zei: Het kan me niet schelen wat je zegt, zolang je maar geen onwaarheden over de Islam verspreidt. Dat lijkt me toch behoorlijk duidelijk.
Voor de volledigheid: als moslim over z'n eigen godsdienst?!

Komaan, zelfs een slechtziende kan zien dat de koran nu niet bepaald vriendelijk of positief t.o.v. homoseksualiteit staat. Volgens mij is redwasp "in denial" (omdat hij als moslim ontdekt heeft dat hij zelf een homo is) en weigert hij dat onder ogen te zien... Nee, in plaats daarvan probeert hij het zelfs te verkopen dat homoseksualiteit, het praktiseren ervan (hij is op zoek naar een lief) en de islam perfect hand in hand samengaan.

Dan krijg ik zoiets van: "Jezus zeg, wie probeert hij hier te misleiden? "

Soit, ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Ieder doet uiteindelijk wat hij of zij wil.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 01:18   #122
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Voor de volledigheid: als moslim over z'n eigen godsdienst?!

Komaan, zelfs een slechtziende kan zien dat de koran nu niet bepaald vriendelijk of positief t.o.v. homoseksualiteit staat. Volgens mij is redwasp "in denial" (omdat hij als moslim ontdekt heeft dat hij zelf een homo is) en weigert hij dat onder ogen te zien... Nee, in plaats daarvan probeert hij het zelfs te verkopen dat homoseksualiteit, het praktiseren ervan (hij is op zoek naar een lief) en de islam perfect hand in hand samengaan.

Soit, ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Ieder doet uiteindelijk wat hij of zij wil.
OK, bedankt voor de verduidelijking. Ik ben het met je eens hoor, ik vind het behoorlijk naïef om na zulke duidelijk Koranregels toch nog te durven stellen dat het perfect samengaat. Verder vind ik het in de (moeilijke) positie van redwasp compleet begrijpelijk, evenals zijn agressieve en reactieve houding tegen intolerantie e.d...

Overigens blijkt wel vaker dat religieuze mensen die later erachter komen dat ze homoseksueel zijn, moeite hebben met hunzelf. Enerzijds vinden zij steun bij hun godsdienst, terwijl die godsdienst zeer afwijzend tegen ze staat. Maar als godsdienst het enige is wat je hebt, wat moet je dan? Een mooi verhaal dat dat illustreert is ''Het Longvolume'' van Maarten 't Hart, zelf ook een homoseksueel trouwens...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 14:00   #123
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Je wordt noch geboren als homo noch als moslim, beide categorieën beweren overigens van wel...
Beide dingen kies je voor als je er rijp voor bent en er voldoende over kunnen nadenken hebt.
Ik ken redwasp van andere discussieforums en ik weet dat zijn visie over de Islam door de "echte" moslims verworpen wordt.
Ik raad je dan ook aan om de Islam te verwerpen en je tot het christendom te bekeren.
Jezus had niets tegen homo's denk ik, mogelijk zou hij je geheelonthouding aangeraden hebben dat weet ik niet, maar hij zou je liefhebben als elke andere mens.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 14:45   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Je wordt noch geboren als homo noch als moslim, beide categorieën beweren overigens van wel...
Beide dingen kies je voor als je er rijp voor bent en er voldoende over kunnen nadenken hebt.
Ik ken redwasp van andere discussieforums en ik weet dat zijn visie over de Islam door de "echte" moslims verworpen wordt.
Ik raad je dan ook aan om de Islam te verwerpen en je tot het christendom te bekeren.
Jezus had niets tegen homo's denk ik, mogelijk zou hij je geheelonthouding aangeraden hebben dat weet ik niet, maar hij zou je liefhebben als elke andere mens.
Jezus was een zeer gelovige jood die zich hield aan de Tora. Hij zegt dit zelf. En in de Tora wordt homosexualiteit ten strengste afgekeurd. Dat had natuurlijk ook te maken met het feit dat bij de Joden, de voorplanting heel belangrijk was. Maar zelfs dan. Sex tussen mensen van hetzelfde geslacht kon niet bij de Joden en vermoedelijk evenmin niet bij Jezus, wat u er ook van probeert te maken.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 15:39   #125
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een slinkse manier om iemand tot je geloof te bekeren. Moslims en christenen vereren dezelfde God, alleen de manier van aanbidden verschilt. Zowel in de moslimbelevenis als de christelijke belevenis van de godsdienst wordt homoseksualiteit afgekeurd. In het geloof zelf zit wat dit onderwerp betreft niet erg veel verschil. Overigens is homoseksualiteit helemaal geen keuze, dat is een illusie.
Oud 29 maart 2008, 16:14   #126
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een slinkse manier om iemand tot je geloof te bekeren. Moslims en christenen vereren dezelfde God, alleen de manier van aanbidden verschilt. Zowel in de moslimbelevenis als de christelijke belevenis van de godsdienst wordt homoseksualiteit afgekeurd. In het geloof zelf zit wat dit onderwerp betreft niet erg veel verschil. Overigens is homoseksualiteit helemaal geen keuze, dat is een illusie.
Homosexualiteit is dezelfde keuze als heterosexualiteit. Weinig keuze dus.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2008 om 16:29.
Oud 29 maart 2008, 17:24   #127
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn naast homo's ook niet-homo's die staande houden dat homoseksualiteit genetisch bepaald is, en dus wel degelijk aangeboren. Als wetenschapper zijn zij goed geplaatst om zulke uitspraken te doen, althans stukken beter dan jij. Zomin als jij voor de genetisch bepaalde kleur van je ogen verantwoordelijk bent, zijn homo's het voor hun genetisch bepaalde geaardheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader
Het zou ook wel eens kunnen dat je pas vanaf een bepaalde leeftijd "rijp" bent om je eigen van het gangbare afwijkende seksualiteit onder ogen te kunnen zien. De meeste holebi's gaan wel degelijk door een fase waarin ze eerst zichzelf moeten zien te aanvaarden, vooraleer ze er maar aan denken om uit de kast te komen bij familie, vrienden of kennissen.

Trouwens: bij elke seksuele ontluiking komt een aanvaardingsproces kijken, ook bij hetero's. Veel pubers die beginnen met zelfbevrediging voelen zich daar een beetje schuldig door. Mettertijd verdwijnt dit schuldgevoel, omdat elk mens - zowel hetero als homo - zijn eigen seksualiteit moet leren aanvaarden als deel van zichzelf.

Dus wat die "rijpheid" betreft: ben jij vergeten dat jij door zo'n fase moest. Indien ja, dan heb ik echt veel medelijden met je...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader
Ik ben zo vrij geweest een kleine zinsnede vet te maken. Besef wel dat jouw bekeringspoging wel degelijk op jouw eigen geloofsbeeld stoelt. En dat is niet bepaald een beeld waaraan ikzelf me als gelovige zou durven spiegelen.

Al was het maar omdat de Heer inderdaad niets tegen homo's heeft, maar anderzijds tot de overspelige vrouw die Hij juist van een gewisse stenigingsdood had gered, sprak: "Ga, en zondig niet meer!" (Joh. 8, 11b) Hij veroordeelde niét de vrouw, maar wél haar losbandig gedrag. Er is geen reden om aan te nemen dat Hij homoseksueel gedrag daarom wél zou goedkeuren, al zouden zijn woorden tot elkeen met een promiscuë levenstijl wel dezelfde kunnen geklonken hebben: "Ga, en zondig niet meer!"

Tot slot: in vroeger eeuwen, zeker in de oudheid, was homoseksueel gedrag niet abnormaler dan andere "illegale" seks. Veel gehuwde mannen bedreven de bijslaap met een schandknaap. Werden zij daarop betrapt, dan was hun wettige wederhelft daarom niet méér verbolgen, dan mocht hij betrapt geweest zijn met zijn maîtresse. De straffen waren ook niet (nóg) wreder: of je nu overspel pleegde met een man, een vrouw, een jong maagdje of een lief knaapje, dat veranderde weinig aan de strafmaat.

Vermits zowel het christendom als de islam - ja, zelfs het jodendom - werden geboren in een omgeving waar overspel werd afgekeurd - of het nu homo- of heteroseksueel overspel was - kunnen we besluiten dat beide religies, getekend door hun ontstaansbron, niet echt goedkeurend staan tegenover welke vorm van seksualiteit dan ook die niet in het "legale" echtelijke bed wordt bedreven. Ik kan als christen niet voor moslims spreken, wel voor het christendom: dat onderscheidt homogedrag van homomensen, en laatstgenoemden mogen nooit veroordeeld worden.

Voor zover ik de islam ken wordt ook daar de soep meestal niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt, een land als Iran dat een droevige uitzondering vormt daargelaten. Ik weet dat ook in vrij veel andere moslimlanden op homoseks de doodstraf staat, maar we horen daar toch wel erg weinig van, zodat we er op zijn minst aan kunnen twijfelen of die straf daadwerkelijk en systematisch wordt uitgevoerd zoals in bvb. Iran het geval. Maar goed, dit is enkel mijn indruk en die laat ik voor wat hij waard is...
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 09:57   #128
sus antigoon
Banneling

Standaard

http://groups.msn.com/SiratElMustaki...29284056945999

salamu 3alikoum,

Een van de onderwerpen die het meeste stof op doet waaien binnen de Islam is: Homofilie! Omdat dit een onderwerp is waar we in de hedendaagse samenleving steeds meer mee geconfronteerd worden, hebben we besloten om het vanuit de optiek van de Koran te verduidelijken, we zeggen er wel bij dat het heel moeilijk is. Voordat men de stukken gaat lezen willen we toch het volgende benadrukken: Neem het ons A.U.B niet kwalijk wanneer een andere vertaling beter op z'n plaats zou zijn geweest, want tenslotte hebben wij onze uiterste best gedaan. "Ou ALLAH isma7lina". ("ALLAH vergeef ons, onze foute vertalingen").

Deze tekst is van het Arabisch naar het Marokkaans en weer naar het Nederlands vertaald.

Lot was een Nabiy (profeet) en zijn volk bestond uit homofielen en daarom werden ze A_lotiyou in het Arabisch genoemd.

Let ook op het volgende verschil:
Het verschil tussen Rasoel (profeet) en Nabiy, een Rasoel is ook Nabiy, maar Nabiy is geen Rasoel. Dus Rasoel is gestuurd naar iedereen "alle volken", en Nabiy is alleen naar zijn volk gestuurd.

Loti = homo;
Liwatiyoun = homo's.
Kaba_ir = De zwaarst wegende verboden binnen de Islam (7aram).
Let op, in de tekst kom je soms ddd tegen in somige woorden d -> harder dd -> nog harder ddd.

De betekenis van 3, 7 en 9:
3 => Abdo Allah = 3abdo Allah; Ali = 3ali. (in het Arabisch gesproken);
7 => Mohammed = Mo7ammed;
9 => Koran = 9oran; Abde Alhak = Abde Al7a9;
Ara => Arabische vertaling;
Mar => Marokkaanse vertaling;
NL => Nederlandse vertaling.

A3oedo BILLAHI mina Ashaytani arrazjiem
Bismi ALLAHI Arahmani arra7iem

In de koran heeft ALLAH ons verteld over homo's (9awmou Lot = volk van lot) in verschillende Ayat's (teksten uit de Koran):

In soura 11. Hoed (82;83): {(82)Fa_lamma ja_a amrouna, ja3alna 3aliyha safilaha wa amtarna 3alayha 7ijaratan men si_jil; mandddodin; (83) moesawamatin; 3inda Rabika; wa ma hia mina adddalimina bi_ba3id};

NL = {(82) Toen Ons gebod kwam, keerden Wij die stad ondersteboven en Wij deden er brokken klei laag boven laag op regenen; (83) Die volgens de verordening van uw Heer waren gemerkt. En zulk een straf is niet ver verwijderd van de onrechtvaardigen.}

Daarom heeft onze profeet Mohammed sala allahou 3alayhi wasalam gezegd:

Ara = ((Akhwafou ma akhafou 3alaykoum, 3amala 9awma Lot, wa la3ana man fa3ala fi3lahoum thalathan (3x) fa 9al: ((la3ana allahou man 3amala 9awma Lot; la3ana allahou man 3amala 9awma Lot; la3ana allahou man 3amala 9awma Lot )

Mar = ((alkhawf li kan khaf 3likoum, houwa te dirou f7al li darou nas dial Lot, ou ne3loum tlata dial almarat; ((allah in3al li dar f7al li darou nas dial Lot; … 3 marat));

NL = ((IK ben bang voor jullie, dat jullie gaan doen wat het volk van Lot heeft gedaan, en hij heeft ze drie keer verdoemd. { "alla in3al" wie deed wat het volk van Lot heeft gedaan. allah in3al wie deed wat het volk van Lot heeft gedaan. Allah in3al wie deed wat het volk van Lot heeft gedaan)).

En heeft Rasoul ALLAH Mohammed gezegd:

((man wajadtoumouhou ya3malou 3amala 9awma Lot, fa 9toulou alfa3ila walmaf3oula bihi))

Mar = ((ida jbartou chi wa7id kay dir ach kanou nas dial Lot kay dirou, 9etlou li kay dir, ou li kay tdar lih))

NL = ((als jullie diegeen vinden, die de daden/gewoonten van het volk van Lot doen, vermoord de dader en de diegeen die erbij betrokken zijn.))

Onze ALLAH heeft ook het volgende in de Koran gezegd

Ara = (26. acho3araa_e = Dichters (165,166): {{ (165)Ata e_tou_na a_ddo_krana mina al_3alamina (166)wa ta_dda_rrouna maa khala9a lakoum Rabboukoum min azwaajikoum, bal antoum 9awmoun 3aadoun))

NL = ((165. "Nadert gij van alle schepselen de mannen? (166.) En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."))

ALLAH heeft ook nog in een andere Aya(sourat 21) over volk van Lot het volgende "gezegd":

Ara = Aaanbiyae (de profeten) Aya(74.) (( wa naja_y_naahoe mina al_9aryati allati kaanat ta3malou al_khabaa_i_tha inahoum kaanou 9awma soe_e faasi9in))

NL = ((74. Aan Lot schonken Wij wijsheid en kennis. En Wij bevrijdden hen uit de stad die gruwelijk handelde. Zij waren inderdaad een boos en opstandig volk.))

Mohammed Rasoul ALLAH salla allhou 3alayhi wasalam heeft "gezegd":

Ara = ((si7aa9ou alnisaa_i baynahoum zina))

NL = ((Sex tussen vrouwen is zina (zina = seks tussen mensen die niet getrouwd zijn))

En heeft hij ook gezegd Rasoulou ALLAH sala allhou 3alayhi wasalam:

Ara = ((arba3a you_sbi7ouna fi ghadddabi allah wa youmsouna fi sakhati allah, ))

Mar = ((4 dial nas kay seb7ou fe alghadab dial allah ou kay ne3sou ou allah sakhet 3lihoum)

NL = ((4 mensen worden wakker en ALLAH boos op hen en gaan slapen en Allah sakhet (dit konden wij niet vertalen, maar het betekent nog erger dan boos op hun) over hen.)).
En werd gevraagd door sa7aba,wie zijn die mensen, hij zei:

Ara = ((almoutachabih mina rijal bi a_nisa_i, wa almoutachabihaati mina nisaa_i bi rijali, wa alladi ya_e_ti albahimata, wa alladi ya_eti addakara ya3ni Alliwat))

Mar = ((rjal li kay dirou f7al nsa kay rej3ou ichebhou le nsa, ou nsa li kay bghiw irej3ou f7al rjal, ou li kay dir sex m3a al7ayawanat, ou li kay dir sex m3a rajel hna liwat homo's))

NL = ((Mannen die op vrouwen willen lijken en vrouwen die op mannen willen lijken, men die seks heeft met dieren en een man die met een andere man seks heeft, dus wat bij ons als Homo bekend is.)).

Er wordt gezegd:

Ara = ((ida rakiba addakarou a ddakara, ihtaza 3archou ara7maan khawfan men ghdabi allah ta3ala wa takaadou a samaa_oe an ta9a3a 3ala al_aard, fa tamsikou almalaikatou bi atraafihaa, wa ta9ra_oe 9oul houwa allahou a7ad ila akhiriha, 7ata yaskouna ghdabou allah 3aza wajal))

Mar = (( menin kay dir rajel m3a rajel akhor, kay thaz al3arch dial allah men 9ouwat alghdab dial allah, 7eta sma kat koun 3layen te ti7 3la alard, dik sa3a almalika kat chebar fe jnab dilha, ou kat 9ra soura dial ((9oul houwa allahou a7ad 7eta allakhar diala 7eta kay na9as alghdab dial allah))

NL = ((Als een man met een andere man seks gaat hebben, trilt "de Troon van Allah" bang van de boosheid van de Barmhartige ALLAH en de hemel zou net op aarde vallen, dan houdt de "Mala_ika" het vast en lezen ze "9oul houwa allahou a7ad…

1. Zeg: "ALLAH is de Enige. 2. ALLAH is zichzelf-genoeg, Eeuwig. 3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. 4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.)) totdat de boosheid van ALLAH stil wordt.

En heeft Rasoul ALLAH ook gezegd ((la yandourou allahou ila rajoulin ata dakaran aw imratan fi dabriha)) = Mar ((allah makay chofch fe arajel li kay dir seks m3a rajel akhor, awla kay dir seks m3a almra men lawri)) = NL = (( ALLAH kijkt niet om naar een man die met een andere man seks heeft (homo) of een man die anaal-seks heeft met een vrouw (ook uit den boze)).

Er bestaan nog meer voorbeelden, maar voorlopig zijn het er voldoende en we wachten de reacties even af. Afhankelijk van de reacties komt hier nog een vervolg op. Het is uiterst moeilijk om geen vertaalfouten te maken, daarom vragen we bij deze vergiffenis aan ALLAH omtrent deze fouten.

Wa salamou 3alaykoum
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:00   #129
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Je bent homo: leuk, ik wens je het allerbeste

Je bent gelovig: jammer, ik wens je het allerbeste
Oud 1 april 2008, 17:56   #130
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam a,ailkum,

lieve sus antigoon, heb je het voorgaande in deze discussie gelezen? je komt namelijk terug op iets dat hierboven al besproken is.

niet iedere geleerde is het erover eens dat de zonde waarvoor het volk van lut(as) gestraft werd, homoseksualiteit is.

slm,

redwasp
Oud 1 april 2008, 21:57   #131
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan, zelfs een slechtziende kan zien dat de koran nu niet bepaald vriendelijk of positief t.o.v. homoseksualiteit staat.
Nee, maar dan moet je ook niet Christen of Jood zijn. Elke religie heeft zo wel een rist zaken waar ze ongemeen hard tegenaan gaat. In zekere zin moeten homo's zich niet "uitgesloten" voelen hierdoor, want er vallen behoorlijk veel bevolkingsgroepen in een of andere verdoemde categorie me dunkt. De essentie van het geloof, zeker degene die ontstaan zijn uit een soort van reformatiebeweging (Christendom en Islam dus) is echter behoorlijk bevrijdend: taboe's worden doorbroken, wetten gerelativeerd, liefde en respect staan centraal. Vaak zijn het eerder locale cultuurpatronen die doorbroken moeten worden (wat niet altijd even snel lukt), of inderdaad politieke figuren met een agenda die maar al te graag gevoelige thema's opportunistisch aanwenden.
Als je eens goed nadenkt over de impact van slogans als: "Enkel kinderbeperking door onthouding", dan kan je enerzijds wel begrijpen dat er èrgens een maat op moet staan (voor iedereen zich te pletter n**kt op straat enzo), maar anderzijds kan het toch niet de bedoeling zijn de propagatie van dodelijke virii als HIV in de hand te werken?!? Heel dat gedoe over condooms enzo, staat duidelijk niet in de Tora en niet in de Bijbel (en ook niet in de Qu'ran) (omdat eh, er geen condooms bestonden mss? ), dus is het een interpretatie. En iedereen is vrij te interpreteren...
En dan vraag IK mij af waarom condoomgebruik en geen-sex-voor-het-huwelijk niet verenigbaar zijn: als het tweede niet gewenst is, dan moet je er nog altijd mee rekening houden dat het gebeurt ZELFS al is het niet netjes om te doen. DUS moet het eerste, condoomgebruik, een optie blijven. Tenslotte erkent het christendom dat het gebeurt (aja, want we zijn allemaal zondaars).

Citaat:
Volgens mij is redwasp "in denial" (omdat hij als moslim ontdekt heeft dat hij zelf een homo is) en weigert hij dat onder ogen te zien... Nee, in plaats daarvan probeert hij het zelfs te verkopen dat homoseksualiteit, het praktiseren ervan (hij is op zoek naar een lief) en de islam perfect hand in hand samengaan.
Op een ander forum heb ik nog pas geantwoord dat ik Redwasp's visie eerder als postmodernistisch bestempel, wat in sé meteen inhoudt dat hij niet anders kan dan een andere visie erop nahouden dan de "born moslim". Dat is ook normaal, want hoe open de islam ook is, ze is ontstaan vanuit een andere cultuur die wij als Westerlingen nooit volledig zullen begrijpen. Het is in mijn ogen echter LANG nog niet zo extreem als iemand die zich tot een of andere Verre-Oosten-religie bekeert. Maar natuurlijk, wij hebben ook "born-again christians" die evengoed postmodernistisch nadenken over het christendom. In fact, (Noord-)West-Europa is zowat een inktdruppeltje op een héél groot doek van gelovigen die heel wat klassieker zijn m.b.t. geloof, als ik het zo zie. (Ik weet niet goed wat ik moet denken van de ontwikkelde Nieuwe-Wereld, zoals Canada, Amerika, Australië, .... in Amerika hebt ge precies alle extremen tegelijk).

Citaat:
Was jij niet moslima?

O wacht, dat kan ik intussen schrijven. Es zien of UTF-8 het overleeft op dit forum: مسلمة

PS: ik ben zelf ook homo, voor er hier misverstanden ontstaan.
PPS: ik heb de hele thread doorgelezen
Meta-PPS: ik ben wel te lui om overal op te gaan antwoorden

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 april 2008 om 22:09.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 00:46   #132
J.T.Ugent
Vreemdeling

Standaard Op zoek naar mensen die hun verhaal willen doen...

Voor mijn thesisonderzoek ben ik op zoek naar personen die niet heteroseksueel en moslim zijn. De interviews zullen niet draaien rond de materie die hierboven reeds uitvoerig is besproken, maar worden vanuit een sociaal-psychologisch oogpunt afgenomen. Het zal dus vooral gaan rond de ontwikkeling van de identiteit, het ervaren van stigma, enzovoort. Indien er iemand interesse heeft om hieraan mee te werken, mag u mij altijd mailen op [email protected] of indien er personen zijn die mensen kennen... ook altijd welkom!

Met vriendelijke groeten!
J.T.Ugent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 01:13   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe anoniem is uw onderzoek?
Gaat homoseksualiteit en moslim samen?
Natuurlijk!
Er zijn veel homoseksuele moslims;dus gaat dit samen.
Moslims vinden dat homo's maar moeten vasten; wat homo's van moslims vinden laat ik aan ieders verbeelding over.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 11:54   #134
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk!
Moslims vinden dat homo's maar moeten vasten; wat homo's van moslims vinden laat ik aan ieders verbeelding over.
Als buskruit en vuur.
Oud 2 december 2008, 12:29   #135
J.T.Ugent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk!
Dag Alice,

Mijn onderzoek is volledig anoniem. Het is enkel zo dat de interviewtranscripts op CD-rom bijgevoegd worden bij de thesis, maar deze is enkel in te lezen door mensen van de universiteit zelf. Daarboven wordt er ook voor gezorgd dat nergens kan opgemaakt worden wie de respondent is. Zo wordt de naam veranderd en eventueel andere details die vernoemd werden (vb. ik woon in Merelbeke en daar...) worden zodanig omgezet dat het onmogelijk is om iemand terug te vinden (vb. wordt dan "ik woon in de buurt van Gent" of "ik woon in Oost-Vlaanderen")...

Mvg!
Mail me gerust maar als je interesse hebt om mee te werken
J.T.Ugent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 01:32   #136
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als buskruit en vuur.
Het is een heel ander vuur dan je denkt. Maar ja, dat kun jij niet weten natuurlijk, want je weet niets van de moslimwereld maar verkiest uit je nek te kletsen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 12:57   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Tot slot: in vroeger eeuwen, zeker in de oudheid, was homoseksueel gedrag niet abnormaler dan andere "illegale" seks. Veel gehuwde mannen bedreven de bijslaap met een schandknaap.
Een van de grootste mythes van in onze tijd is wat hierboven staat, nl. de opvatting dat schandknaperij toen algemeen was. Dat was echter niet het geval is. Slechts in bepaalde Griekse stadsstaten werd het oogluikend toegestaan of in min of meerdere mate geaccepteerd. In Athene bijvoorbeeld. Echter niet in Sparta (en diens verbondenen), waar op schandknaperij en homoseksualiteit de doodstraf stond. In de Romeinse tijd werd het ook niet geaccepteerd, maar later, onder invloed van wat gebruikelijk was in Athena, ook in bepaalde kringen gangbaar. De oude Romeinse zeden - zovele malen verdedigd door leidinggevende en gezagdragende figuren - stonden dit evenwel niet toe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 13:05   #138
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Genoeg over homo's op dit forum.
ZO belangrijk zijn ze nu ook weer niet
²
Oud 21 februari 2009, 13:09   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk!
Natuurlijk gaat het niet samen, net zomin als christendom en homoseksualiteit.

Veel diepgelovige, praktizerende moslims die tegelijkertijd homoseksueel zullen er wel niet zijn. Ongetwijveld wel homoseksuelen die in een islamitische omgeving opgroeiden maar in een latere fase van hun leven de facto van het islamitisch geloof afstand deden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 13:15   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een van de grootste mythes van in onze tijd is wat hierboven staat, nl. de opvatting dat schandknaperij toen algemeen was. Dat was echter niet het geval is. Slechts in bepaalde Griekse stadsstaten werd het oogluikend toegestaan of in min of meerdere mate geaccepteerd. In Athene bijvoorbeeld. Echter niet in Sparta (en diens verbondenen), waar op schandknaperij en homoseksualiteit de doodstraf stond. In de Romeinse tijd werd het ook niet geaccepteerd, maar later, onder invloed van wat gebruikelijk was in Athena, ook in bepaalde kringen gangbaar. De oude Romeinse zeden - zovele malen verdedigd door leidinggevende en gezagdragende figuren - stonden dit evenwel niet toe.
Homofilie is van alle tijden en van alle culturen. Men vindt homofielen terug in elke uithoek van de wereld, in de kleinste dorpen van de Himalaya of in de Andes of bij Arabische stammen in de woestijn. Dat is een gegeven. Het is dus inherent aan het menszijn van een klein percentage van de mensen op deze aardbol. Er is niets immoreels aan het feit dat iemand homofiel is. Dat is zijn natuur. Het zijn alleen godsdiensten zoals de uwe, die homofielen eeuwenlang hebben gediscrimineerd. Niet de homofielen zijn een probleem, een moraal zoals de uwe is een probleem.

Laatst gewijzigd door system : 21 februari 2009 om 13:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be