![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Ik kijk helemaal niet neer op arbeiders of techniekers. Beter nog, die mensen zijn broodnodig. Maar ik heb wel een hekel aan ouderwetse lui die duidelijk niet begrijpen wat hooggeschoolden allemaal doen achter hun computers en in hun vergaderlokalen, en dan maar beslissen dat wij "niks doen" en dat al het werk wordt gedaan door hun.
Een auto wordt geassembleerd door arbeiders. Maar om ervoor te zorgen dat die arbeiders uberhaupt een auto kunnen assembleren is er zoveel werk nodig....door mensen die daarvoor een specifieke scholing hebben genoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens veel uitvindingen komen evenveel van gewone mensen als van geleerde koppen.
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ieus
Citaat:
volledig akkoord tavek.maar zo als u reeds eerder hebt aan gegeven zweven sommige leidersfiguren hoog boven het gewone klootjeswerkvolk uit vanuit die positie denkende dat het klootjeswerkvolk er enkel is om te luisteren,te werken en zeker niet te denken.heb het zelf meegemaakt.tot een van die leiders toch eens serieus op zijn bek is gegaan door zijn mensen niet te adviseren aangaande een nieuw systeem dat hij invoerde,waarvan hij dacht dat alles sneller zou gaan.vanaf de 1é dag dat het ingevoerd werd ging alles trager.6 maanden voorbereiding gingen verloren,en extra orderpikkers dienden aangenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Jaja,jij bent te ijdel om een klak op te zetten en ik om ze af te zetten,voor de rest no hard feelings!
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in het conflictmodel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() goed zo.
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is en blijft een werkbeest in vele gevallen. De behandeling die ze krijgen van hun baas en maatschappij is ook beestachtig. Waarom hypocriet doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is verspilling van talent, maar als een universitiar begint in een bank met loketbediende te zijn, en dan gans de cyclus doorloopt tot hij de bank van binnen en van buiten in al zijn facetten kent, dan heb je voglens mij een veel beter beeld van de realiteit, en heeft dit parcours dus niets te maken met beneden uw mogelijkheden te werken maar alles met leren beginnen vanaf de basis, en later als manager daarboven weet je ook wat je aan het eisen bent van het personeel of met welk probleem ze effectief zitten wanneer je iets zit te vragen die ze niet kunnen realiseren.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 februari 2009 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar ik wil af van het principe dat enkel kennis beloond met hoge lonen. iemand die zijn leven hard werkt moet in principe ook steeds meer verdienen maar dit niet ten koste van de werkgever want dan zou deze enkel jonge mensen nog als werklui willen maar ten koste van de overheid die mensen moet belonen als ze hard werken. iemand die zijn of haar hele leven potjes danone yoghurt moet afpakken van ene band en in een doos steken is voor mij een echte doorzetter waar ik bewondering voor heb minstens evenveel dan een ingenieur die een speciale brug of wat dan ook bouwt. omdat doet het maar eens 8h per dag en dit 5 dagen per week, 52 weken op een jaar? dus laat ons aub afstappen van het idee dat arbeid maar goedkoop moet zijn omdat het gemakkelijk werk is wat iedereen kan. We kunnen niet allemaal ingenieur worden want dat zou ook alles vastlopen. En dan als laatste wil ik zeggen dat als we geboren worden krijgen onze ouders een kinderbijslag en deze is voor elk kind het zelfde ongeacht wat u ouders doen en deze bijslag krijgen we totdat we afgestudeerd zijn meestal. laat ons dit principe doortrekken tot aan de pensioenen. wat je ook je hele leven hebt uitgespookt als beroep op je 65ste moet iedereen hetzelfde pensioen krijgen of je nu ministers was of arbeider. als kind zijn we voor de staat gelijk waarom niet als gepensioneerde?????????????????????? de mensen die in hun carriere dan veel geld verdienen moeten maar zorgen dat ze via pensioensparen ook een hoger pensioen hebben, is perfect mogelijk hierdoor kan de overheid heel wat geld besparen doordat de ene een te laag pensioen heeft en de andere een te hoog, gewoon iedereen evenveel net zoals de kinderbijslag punt uit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat jij voorstelt zou alle mensen die streven naar de top ontmoedigen. Willen we vooruit in onze maatschappij moeten we onze jonge mensen die ambitie hebben de mogelijkheid geven om die ambitie waar te maken. Het streven naar topprestaties moet weer lonen ! Dit is goed voor de economie en goed voor de maatschappij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan niet mensen - wat dat zijn leerlingen nog altijd - 12 jaar lang trainen om alles te slikken, 's avonds hun agendatje checken, etc. en dan verwachten dat ze ineens verantwoordelijkheid hebben op't hoger onderwijs. Dat is wat er nu gebeurd: de onzin van 'ze zijn nog kind, dus moetne we ze begeleiden tot een bepaalde leeftijd en dan moeten we die verantwoordelijkheid geven' is pedagogisch totaal fout. (Ik zeg hier echt geen revolutionaire libertarische propaganda, hoor... Dat is een algemeen bekend probleem van het staatsonderwijs zoals het in de gehele Westerse wereld ingevuld wordt.) We trainen ze 12 jaar op gepamper - ja, dat woord - en dan verwachten we dat ze zonder al te veel transititieproblemen het hoger onderwijs aankunnen? Om maar te zwijgen van het probleem van middelmatigheid in't middelbaar - dáár had ik inderdaad last van, maar is ook een algemeen probleem: het feit dat de leerkrcthen enkel maar les geven voor de middelmaat (en dan nog met een bias naar beneden toe). Citaat:
Ge draait gewoon oorzaak en gevolg om - maar goed, je bent daarbij in goed gezelschap van beleidsmakers in't algemeen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 februari 2009 om 12:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad wordt niet snel iemand beneden zijn studieniveau te werk gesteld. Men stelt veel liever een hulpboekhouder A2 aan in functie van een A1. Wel het werk verrichten van de A1 maar slechts het loon verdienen van een A2. Als het ene niet moet kunnen zou het andere ook niet mogen kunnen en zou men daar dan ook maar eens op wettelijke basis paal en perk aan moeten stellen. Of je oefent de functie uit van een A1 en bekomt automatisch ook recht op het loon van een A1 of je moet A1 geschoold zijn om de functie van een A1 te mogen invullen. Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2009 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig genoeg moet ik vaststellen dat het dikwijls zo is zoals U het hier zo mooi weet voor te stellen.
Laatst gewijzigd door Garry : 21 februari 2009 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks wat velen denken, is studeren niet enkel vanbuiten blokken. Integendeel: ik moet misschien maar 5-10% vanbuitenleerwerk doen in mijn richting. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 21 februari 2009 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |