Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2009, 13:34   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja want universitairen zijn wereldvreemde mensen die niet "den stiel" kennen en niet "den boerenverstand" hebben, maar alleen papegaaiwerk doen.

Proletenlogica.
Heb je niet meer verstand meegekregen dan dit? Dan blijk ik hier weer maar eens de bevestiging te vinden van wat ik eerder beschreven heb.

Rond zwevende 20 meter boven de begane grond.

Wanneer ik zeg dat universitair zijn geen garantie is voor het bezit van een gezond verstandelijk vermogen, krijg ik vrijwel onmiddellijk het verwijt niet te mogen veralgemenen. Wanneer jullie het tegendeel beweren is er geen spraken van veralgemenen.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het behalen van een universitair diploma veelal het resultaat is van papegaaienwerk. Natuurlijk is dat niet voor iedereen en in alles zo het geval. 't Zou maar erg zijn. Ik toon enkel aan dat er totaal geen rede is om zo vanuit de hoogte te doen. De wereld draait al veel langer rond dan dat er universiteiten bestaan en zonder al die opgeblazen hoogzwevers, die de pretentie hebben te denken dat het zonder hen niet kan, zal de wereld evenzeer blijven ronddraaien, maar zonder de mannen van de vuilkar zitten we binnen de kortste tijd met een of andere epidemie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 13:40   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Jaja,jij bent te ijdel om een klak op te zetten en ik om ze af te zetten,voor de rest no hard feelings!
Oud 21 februari 2009, 13:40   #83
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heb je niet meer verstand meegekregen dan dit? Dan blijk ik hier weer maar eens de bevestiging te vinden van wat ik eerder beschreven heb.

Rond zwevende 20 meter boven de begane grond.

Wanneer ik zeg dat universitair zijn geen garantie is voor het bezit van een gezond verstandelijk vermogen, krijg ik vrijwel onmiddellijk het verwijt niet te mogen veralgemenen. Wanneer jullie het tegendeel beweren is er geen spraken van veralgemenen.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het behalen van een universitair diploma veelal het resultaat is van papegaaienwerk. Natuurlijk is dat niet voor iedereen en in alles zo het geval. 't Zou maar erg zijn. Ik toon enkel aan dat er totaal geen rede is om zo vanuit de hoogte te doen. De wereld draait al veel langer rond dan dat er universiteiten bestaan en zonder al die opgeblazen hoogzwevers, die de pretentie hebben te denken dat het zonder hen niet kan, zal de wereld evenzeer blijven ronddraaien, maar zonder de mannen van de vuilkar zitten we binnen de kortste tijd met een of andere epidemie, als je begrijpt wat ik bedoel.

Wederom proletenlogica. Weet je wel wat een universitaire richting inhoudt, of weet je het van horen zeggen?
Jij begon met uitspraken over papegaaienwerk. Ik heb de arbeider niet zitten beledigen. Maar proletenlogica is proletenlogica, en die herken ik van ver. Niet meer willen weten dan noodzakelijk is om te overleven.

Kan je mij vertellen wat men precies doet op een universiteit? Pak een exactwetenschappelijke richting. En beschrijf.

Zonder een kennissysteem kan de mens overleven, ja. En in wat voor omstandigheden?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 13:50   #84
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Universitairen...

Citaat:

Ik blijf bij mijn standpunt dat het behalen van een universitair diploma veelal het resultaat is van papegaaienwerk. Natuurlijk is dat niet voor iedereen en in alles zo het geval. 't Zou maar erg zijn. Ik toon enkel aan dat er totaal geen reden is om zo vanuit de hoogte te doen. De wereld draait al veel langer rond dan dat er universiteiten bestaan en zonder al die opgeblazen hoogzwevers, die de pretentie hebben te denken dat het zonder hen niet kan, zal de wereld evenzeer blijven ronddraaien, maar zonder de mannen van de vuilkar zitten we binnen de kortste tijd met een of andere epidemie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit Apeland wordt al sedert jaren bestuurd door bijna 100 % universitairen...
Al op gelet hoe ijdel de meesten daar voor de camera's staan te leuteren ? Ze moesten rood worden tot achter hun oren !
Wat hebben ze ervan terecht gebracht ? Het resultaat is beschamend ! We zitten met een staatsschuld die nog altijd meer dan 90 % v.h. "Binnenlands Produkt" is. Het land is onbestuurbaar geworden en zal waarschijnlijk eindigen zoals Tsjechoslovakije. (Voor mij niet gelaten).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 13:54   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Flanelcondoom, jouw logica is jezuïetenlogica. De logica van Garry heeft een niet-logische naam: gezond boerenverstand.
Oud 21 februari 2009, 14:10   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
je hebt in een samenleving denkers en werklui. beiden zijn noodzakelijk in een samenleving en kunnen niet zonder mekaar. Helaas is het zo dat bij de werklui het aanbod groter dan de vraag is waardoor hun lonen lager liggen dan bij de denkers waar het net andersom is in vele gevallen.

maar ik wil af van het principe dat enkel kennis beloond met hoge lonen. iemand die zijn leven hard werkt moet in principe ook steeds meer verdienen maar dit niet ten koste van de werkgever want dan zou deze enkel jonge mensen nog als werklui willen maar ten koste van de overheid die mensen moet belonen als ze hard werken.

iemand die zijn of haar hele leven potjes danone yoghurt moet afpakken van ene band en in een doos steken is voor mij een echte doorzetter waar ik bewondering voor heb minstens evenveel dan een ingenieur die een speciale brug of wat dan ook bouwt. omdat doet het maar eens 8h per dag en dit 5 dagen per week, 52 weken op een jaar?

dus laat ons aub afstappen van het idee dat arbeid maar goedkoop moet zijn omdat het gemakkelijk werk is wat iedereen kan.

We kunnen niet allemaal ingenieur worden want dat zou ook alles vastlopen.

En dan als laatste wil ik zeggen

dat als we geboren worden krijgen onze ouders een kinderbijslag en deze is voor elk kind het zelfde ongeacht wat u ouders doen en deze bijslag krijgen we totdat we afgestudeerd zijn meestal.

laat ons dit principe doortrekken tot aan de pensioenen. wat je ook je hele leven hebt uitgespookt als beroep op je 65ste moet iedereen hetzelfde pensioen krijgen of je nu ministers was of arbeider.
als kind zijn we voor de staat gelijk waarom niet als gepensioneerde??????????????????????

de mensen die in hun carriere dan veel geld verdienen moeten maar zorgen dat ze via pensioensparen ook een hoger pensioen hebben, is perfect mogelijk

hierdoor kan de overheid heel wat geld besparen doordat de ene een te laag pensioen heeft en de andere een te hoog, gewoon iedereen evenveel net zoals de kinderbijslag

punt uit
Is wel wat voor te zeggen, maar wat dat kindergeld aanbelangt heb ik toch ook zo nog een wrange smaak. Dat mogen ze wat mij betreft ook eens flink reorganiseren. Meer zo in de zin van;

Voor het eerste kind de hoogste toelage,

Voor het tweede wat minder, aangezien het eerste de hoogste kost met zich meebrengt.

Het derde nog wat minder,

en het vierde het minst.

Wie de pretentie wil hebben van telkens voor ieder kind op nieuw alles nieuw te kopen moet dan maar zien dat hij dat kan opbrengen ook.

De kindervergoeding werd in het leven geroepen ten tijden van dat, wanneer vader thuis kwam en zijn broek aan de hoek van het bed hing, het wederom prijs was. Dit is heden ten dagen niet meer nodig. Er bestaan voldoende anticonceptiemiddelen om dat soort toestanden te voorkomen.

Wie nu nog van oordeel is van " poept er maar op los" en hoe meer zielen hoe meer vreugde, moet maar zien dat hij het hebben van zo veel jong kan betalen.

Hierdoor zullen er geen gezinnen meer zijn die meer dan 100000 Bfr kindervergoeding trekken, die door het hebben van soms 12 en meer kinderen, vrij gesteld zijn van belasting zoals bij een hele boel allochtonen gezinnen hier het geval is waardoor deze hier maar al te graag hun intrek nemen en een riant leventje leiden zonder zelf een cent op te brengen.

Hierdoor zullen er dan terug overschotten ontstaan bij de kindervergoedingskas waarmee men weer zoals voorheen de tekorten bij de pensioenkas kan aanpassen.
Oud 21 februari 2009, 14:15   #87
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit Apeland wordt al sedert jaren bestuurd door bijna 100 % universitairen...
Al op gelet hoe ijdel de meesten daar voor de camera's staan te leuteren ? Ze moesten rood worden tot achter hun oren !
Wat hebben ze ervan terecht gebracht ? Het resultaat is beschamend ! We zitten met een staatsschuld die nog altijd meer dan 90 % v.h. "Binnenlands Produkt" is. Het land is onbestuurbaar geworden en zal waarschijnlijk eindigen zoals Tsjechoslovakije. (Voor mij niet gelaten).
Dit apenland moet bestuurd worden door de gewone mensch?

Het zijn juristen die dit land besturen. Nuanceer toch eens.
Oud 21 februari 2009, 14:16   #88
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Flanelcondoom, jouw logica is jezuïetenlogica. De logica van Garry heeft een niet-logische naam: gezond boerenverstand.
Hetzelfde verstand dat ons vertelde dat de Aarde plat was?
Oud 21 februari 2009, 14:19   #89
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nah, dat is eerder bijgeloof waar u van spreekt.

Zoals in god geloven enzo...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:26   #90
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Nee, dat is gezond boerenverstand, dat de Aarde plat was. Bijgeloof is dat met die katten.
Oud 21 februari 2009, 14:36   #91
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Gewoon...

Citaat:
Dit apenland moet bestuurd worden door de gewone mensch?

Het zijn juristen die dit land besturen. Nuanceer toch eens.
Heb ik d�*t gezegd ? Neen...
Het zijn inderdaad juristen die grotendeels het land "bestieren".
Wat hebben ze ervan terecht gebracht ? That's the question !

Oud 21 februari 2009, 14:41   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wederom proletenlogica. Weet je wel wat een universitaire richting inhoudt, of weet je het van horen zeggen?
Jij begon met uitspraken over papegaaienwerk. Ik heb de arbeider niet zitten beledigen. Maar proletenlogica is proletenlogica, en die herken ik van ver. Niet meer willen weten dan noodzakelijk is om te overleven.

Kan je mij vertellen wat men precies doet op een universiteit? Pak een exactwetenschappelijke richting. En beschrijf.

Zonder een kennissysteem kan de mens overleven, ja. En in wat voor omstandigheden?
Ik beweer dan ook niet dat die scholing nutteloos is, ik beweer dat zij die ze volgen of gevolgd hebben, denken en handelen alsof dat ze behoren tot een andere mensheid, een soort opperwezen, een god die het plebs moet dirigeren en vooral zonder zijn eigen tengels te bevuilen want oeioeioei, dat zou denigrerend zijn voor het supperwezen.

Voor mensen zoals U is er slechts één spijtige zaak aan deze tijd en dat is dat we niet meer leven in een zoals weleer in de periode van " meneer pastoor, hou jij ze dom we zullen wij ze arm houden". Dat was de periode waarin de Franstalige zich in een gelijkaardige zwevende toestand bevonden als de meeste universitaire dit nu doen. Het misprijzend zich opstellen tenaanzien van de mens, die ze al even misprijzend de naam "de mensen van de werkvloer", toebedelen. Daarmee wordt duidelijk de vloer, lager dan, bedoeld
Oud 21 februari 2009, 14:44   #93
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer dan ook niet dat die scholing nutteloos is, ik beweer dat zij die ze volgen of gevolgd hebben, denken en handelen alsof dat ze behoren tot een andere mensheid, een soort opperwezen, een god die het plebs moet dirigeren en vooral zonder zijn eigen tengels te bevuilen want oeioeioei, dat zou denigrerend zijn voor het supperwezen.

Voor mensen zoals U is er slechts één spijtige zaak aan deze tijd en dat is dat we niet meer leven in een zoals weleer in de periode van " meneer pastoor, hou jij ze dom we zullen wij ze arm houden". Dat was de periode waarin de Franstalige zich in een gelijkaardige zwevende toestand bevonden als de meeste universitaire dit nu doen. Het misprijzend zich opstellen tenaanzien van de mens, die ze al even misprijzend de naam "de mensen van de werkvloer", toebedelen. Daarmee wordt duidelijk de vloer, lager dan, bedoeld
Ah Gary, je hebt het over bedienden.

Verschaeve
Oud 21 februari 2009, 14:44   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vermoeden...

Citaat:

Ik vermoed dat koko flanel in god gelooft.

"Als een volk in een land ALLEEN wil verdergaan, is het verkeerd om die mensen tégen hun zin te bevelen dat ze moeten blijven in één land. Da's heel onproduktief. Het levert alleeen ruzies op en het verlamt de samenleving".
Vaclav Klaus in 1992 !

Laatst gewijzigd door Boduo : 21 februari 2009 om 14:45.
Oud 21 februari 2009, 14:46   #95
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensen zoals mij, he? Alles wat ik heb gedaan is gezegd dat zulke verwijten tegen de universitairen ongegrond zijn. Je hebt duidelijk een diepgewortelde haat tegenover de academicus.

Het zogenaamd elitarisme van de academici kan op eenvoudige wijze worden verklaard: iemand die niks weet over een onderwerp moet daarover ook niet meebeslissen. Logisch toch?
Oud 21 februari 2009, 14:47   #96
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah Gary, je hebt het over bedienden.
Wat zijn bedienden?
Oud 21 februari 2009, 14:49   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn bedienden?
Ah Gary, je hebt het niet over bedienden.

Verschaeve
Oud 21 februari 2009, 14:55   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het waren wel de toenmalige "geleerden", zij die "gestudeerd" hadden, die tot de conclusie waren gekomen dat de aarde plat was.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:56   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn bedienden?
Een zeer zeldzaam soort, dat men alleen nog in Belgie terugvind.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:56   #100
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Meebeslissen...

Citaat:
Mensen zoals mij, he? Alles wat ik heb gedaan is gezegd dat zulke verwijten tegen de universitairen ongegrond zijn. Je hebt duidelijk een diepgewortelde haat tegenover de academicus.

Het zogenaamd elitarisme van de academici kan op eenvoudige wijze worden verklaard: iemand die niks weet over een onderwerp moet daarover ook niet meebeslissen. Logisch toch?
In ons POLITIEK systeem is er democratie. In een democratie zijn er verkozenen "des volks". Het volk, dat "NIKS (?)" weet over het onderwerp "politiek" beslist niet! Het zijn de regeringen die beslissen.Er zouden daar m.i. méér mensen met "gezond boerenverstand" moeten zijn dan zgn. "academici" die over veel dagdagelijkse onderwerpen "niks" weten.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be