Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2009, 15:01   #101
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dit apenland moet bestuurd worden door de gewone mensch?

Het zijn juristen die dit land besturen. Nuanceer toch eens.
En zijn die toch ook universitairen van opleiding mijn beste....

Zogenaamde hooggeschoolden die er een janboeltje van maken momenteel...

Wiens eigen ego ,persoonlijk belang én partijbelang mijlenver voorop staan tegenover het landsbelang en die de toekomst van iedere belg hypothekeren door de politieke spelletjes die zij spelen om het eigen ego op de voorgrond te brengen en de bijbehorende postjes weg te snaaien,om vervolgens te vervallen in wanbeheer ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:03   #102
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit Apeland wordt al sedert jaren bestuurd door bijna 100 % universitairen...
Al op gelet hoe ijdel de meesten daar voor de camera's staan te leuteren ? Ze moesten rood worden tot achter hun oren !
Wat hebben ze ervan terecht gebracht ? Het resultaat is beschamend ! We zitten met een staatsschuld die nog altijd meer dan 90 % v.h. "Binnenlands Produkt" is. Het land is onbestuurbaar geworden en zal waarschijnlijk eindigen zoals Tsjechoslovakije. (Voor mij niet gelaten).
Als het daarvoor niet eindigd als Ijsland
Maar zie toch niet in, waarom een universitair het slechter zou doen dan een niet-universitair. Daar spelen andere menselijke eigenschappen, eigenschappen zoals "over lijken gaan", "mensen demoniseren", "de gesubsidieerde media in zijn macht hebben"... en die eigen zijn aan zowel bepaalde universitairen, als bepaalde niet-universitairen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:05   #103
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Dus de gewone man weet hoe de echte wereld in elkaar zit, en een academicus is een dom iemand die dingen vanbuiten blokt?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:08   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard redenering...

Citaat:
Dus de gewone man weet hoe de echte wereld in elkaar zit, en een academicus is een dom iemand die dingen vanbuiten blokt?
Flanel, als ik jouw redeneringen overloop, vermoed ik dat jij géén academicus bent...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:11   #105
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Flanel, als ik jouw redeneringen overloop, vermoed ik dat jij géén academicus bent...

Ik heb geen zin om te redeneren. Er wordt hier langs alle kanten beweerd dat universitairen papegaaien zijn, niks kunnen en zich enkel elitair voelen.

Daarom mijn vraag: kan zo'n Werkmensch het beter?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:20   #106
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Oh nee, werken tot 67! Wat een drama!

Ik ben vorig jaar op reis geweest naar NYC en daar werkten veel mensen van 70-80 jaar oud als gewone winkelbedienden of schoonmakers. Ik zou het niet erg vinden mocht dat ook overwaaien naar hier. Veel beter dan mensen verbieden te werken éénmaal ze een bepaalde leeftijdsgrens overschrijden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:21   #107
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Oh nee, werken tot 67! Wat een drama!

Ik ben vorig jaar op reis geweest naar NYC en daar werkten veel mensen van 70-80 jaar oud als gewone winkelbedienden of schoonmakers. Ik zou het niet erg vinden mocht dat ook overwaaien naar hier. Veel beter dan mensen verbieden te werken éénmaal ze een bepaalde leeftijdsgrens overschrijden.
Gisteren was er zelfs ene op het nieuws van 90 jaar en die ging werken.

Zodus:

allemaal werken tot 95!

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 21 februari 2009 om 15:22.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:23   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Zodus:

allemaal werken tot 95!
ipv voor de computer Uw broek te verslijten
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:24   #109
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
ipv voor de computer Uw broek te verslijten
Oh, ik ben 96, ik mag dus verdiend op pensioen zeker?

Verschaeve
Oud 21 februari 2009, 15:25   #110
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen zin om te redeneren. Er wordt hier langs alle kanten beweerd dat universitairen papegaaien zijn, niks kunnen en zich enkel elitair voelen.

Daarom mijn vraag: kan zo'n Werkmensch het beter?

wat verwacht ge anders van een "stereotiep" forum als dit
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:28   #111
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Zodus:

allemaal werken tot 95!
Niet iedereen moet blijven werken van mij, maar iemand die bijv 70 jaar oud is en nog in staat is om te werken moet dat kunnen doen.
Oud 21 februari 2009, 15:45   #112
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben vorig jaar op reis geweest naar NYC en daar werkten veel mensen van 70-80 jaar oud als gewone winkelbedienden of schoonmakers. .
En hebt U hun dan wel gevraagd zeker of ze dat werk op hun ouderdom voor hun plezier deden,of uit louter noodzaak aangezien ze anders géén cent hebben om te leven....

Dat zal de groep wezen die nooit heeft afgedragen voor hun pensioen tijdens hun héle loopbaan mijn beste...

En hebt U waarschijnlijk ook gevraagd wélk een fantastisch loon ze daarmee verdienen,nét genoeg om te kunnen overleven vermoed ik...

Citaat:
Ik zou het niet erg vinden mocht dat ook overwaaien naar hier.
Ik niet mijn beste, de berichten uit de amerikaanse economie en de daar steeds voortschrijdende verarming van een steeds groter wordende groep doen het ergste vermoeden....

Er zijn duizenden amerikanen die er verplicht zijn om twee of meer jobs te combineren om te kunnen overleven,en zelfs onder deze groep zijn er nog die zich dan nog maar één maaltijd per dag kunnen veroorloven....

Dit heeft enkele jaren geleden een journalist tijdens een undercoveroperatie wel degelijk bewezen.....

Citaat:
Veel beter dan mensen verbieden te werken éénmaal ze een bepaalde leeftijdsgrens overschrijden.
Mensen hebben nu eenmaal daarvoor afgedragen in dit land mijn beste,laat ze ervan genieten...ga zelf werken tot U er dood bij neervalt,maar ga dit niet van iederéén verlangen...

En bedenk er maar bij dat niet iedere job geschikt is om op hoge ouderdom nog uit te oefenen en er vele mensen zijn die door hun zware arbeid al op 50 jarige leeftijd letterlijk versleten zijn....
Oud 21 februari 2009, 15:53   #113
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En hebt U hun dan wel gevraagd zeker of ze dat werk op hun ouderdom voor hun plezier deden,of uit louter noodzaak aangezien ze anders géén cent hebben om te leven....

Dat zal de groep wezen die nooit heeft afgedragen voor hun pensioen tijdens hun héle loopbaan mijn beste...

En hebt U waarschijnlijk ook gevraagd wélk een fantastisch loon ze daarmee verdienen,nét genoeg om te kunnen overleven vermoed ik...
Ongelukkig zagen die mensen er niet echt uit, eerder wat vermoeid. Ik weet niet welke lonen ze uitkeren aan die personeelsleden, maar in termen van productiviteit lijkt het me logisch dat ze iets minder verdienen dan jongere mensen. In de VS betalen ze trouwens ook geld voor hun pensioenen.

Citaat:
Ik niet mijn beste, de berichten uit de amerikaanse economie en de daar steeds voortschrijdende verarming van een steeds groter wordende groep doen het ergste vermoeden....

Er zijn duizenden amerikanen die er verplicht zijn om twee of meer jobs te combineren om te kunnen overleven,en zelfs onder deze groep zijn er nog die zich dan nog maar één maaltijd per dag kunnen veroorloven....

Dit heeft enkele jaren geleden een journalist tijdens een undercoveroperatie wel degelijk bewezen.....
Wat heeft die undercoverjournalis bewezen? Dat de Amerikaanse economie verslechtert omdat mensen meer dan 1 job uitoefenen?

De Amerikaanse economie is jarenlang de sterkste economie ter wereld geweest, maar momenteel worden ze genekt door de financiële crisis. Op zich vind ik dat niet slecht, ze moeten dringend wat meer verantwoordelijkheid krijgen op vlak van kredietbeheer. Je kan niet zomaar alles op krediet kopen of kredieten aangaan om andere kredieten af te betalen. Binnen dit en x jaar is de Amerikaanse economie weer helemaal in orde.

Citaat:
Mensen hebben nu eenmaal daarvoor afgedragen in dit land mijn beste,laat ze ervan genieten...ga zelf werken tot U er dood bij neervalt,maar ga dit niet van iederéén verlangen...
Mensen moeten hier verplicht geld afstaan en verplicht stoppen met werken wanneer de overheid dat zegt. Geef mensen liever de vrijheid om zelf die keuzes te maken, ipv die keuzes voor hun te maken.
Oud 21 februari 2009, 16:18   #114
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongelukkig zagen die mensen er niet echt uit, eerder wat vermoeid. Ik weet niet welke lonen ze uitkeren aan die personeelsleden, maar in termen van productiviteit lijkt het me logisch dat ze iets minder verdienen dan jongere mensen.
Winkelbedienden en schoonmakers vallen onder de categorie minimumlonen
En zulk loon bedraagt momenteel 5.15 dollar of zo'n 4 euro per uur ....

Zeg eens mijn beste, zou U zich nog als 70 plusser zich uit de naad gaan werken voor zulk een bedrag......

Citaat:
Zo’n 1,9 miljoen mensen in de VS werken voor het laagste salaris. Veel Amerikanen hebben twee of drie banen om rond te kunnen komen. Een aantal staten accepteert straks nog wel dat kleine bedrijfjes en de horeca lagere salarissen betalen. Dat is slecht nieuws voor bedienend personeel. Met name in grote steden zoals New York komt het geregeld voor dat serveersters werken op basis van een zogenoemd nulcontract. Hun inkomen bestaat uit de fooien die ze krijgen.
http://www.ad.nl/economie/article626216.ece

Citaat:
In de VS betalen ze trouwens ook geld voor hun pensioenen.
Natuurlijk,enkel voor diegenen die er ook voor hebben afgedragen....

Citaat:
Wat heeft die undercoverjournalis bewezen? Dat de Amerikaanse economie verslechtert omdat mensen meer dan 1 job uitoefenen?
Nee meneer, dat de amerikanen met één job niet genoeg verdienen om te kunnen overleven...

Citaat:
De Amerikaanse economie is jarenlang de sterkste economie ter wereld geweest, maar momenteel worden ze genekt door de financiële crisis. Op zich vind ik dat niet slecht, ze moeten dringend wat meer verantwoordelijkheid krijgen op vlak van kredietbeheer. Je kan niet zomaar alles op krediet kopen of kredieten aangaan om andere kredieten af te betalen. Binnen dit en x jaar is de Amerikaanse economie weer helemaal in orde.
Zelfs in hun sterkste economische periodes blijven véle jobs onderbetaald mijn beste....

Deze link is er eentje van 2006 en geloof het of niet sommige minimumlonen stegen destijds met méér dan anderhalve dollar,kan U al gaan berekenen hoe laag die minimumlonen daarvoor waren....

Citaat:
Mensen moeten hier verplicht geld afstaan en verplicht stoppen met werken wanneer de overheid dat zegt. Geef mensen liever de vrijheid om zelf die keuzes te maken, ipv die keuzes voor hun te maken.
Nee meneer ,hier is niemand verplicht om vrijwillig te stoppen,de meesten worden er gewoon afgegooid door hun bazen die hun dumpen na jarenlange arbeid als dank voor bewezen diensten wegens te oud én te duur....

Wacht maar af of het U niet zal overkomen later,dan zul je blij zijn dat er een pensioen voor jou ligt te wachten zodat je niet hoeft weg te zinken als uitgerangeerde werkloze die steeds minder krijgt naargelang hij langer werkloos is, en die door iedereen als een paria wordt beschouwd...
Oud 21 februari 2009, 16:30   #115
vesivius
Partijlid

Standaard

Ik begrijp Gary volkomen, sommige universitaire (ik heb het hier over de Ir 's) kijken neer op de werkvloer, maar in een fabriek waar een normale werksfeer heerst zullen zij het ook niet ver schoppen. Ik heb het meegemaakt dat zo een (vrouwelijke=nog erger) ingenieur stage kwam lopen op mijn dienst aan een loon dat 50% lager lag dan het mijne (technisch onderwijs), als ze een collega ingenieur tegen kwam gingen de gesprekken over, waar hebt gij gestudeerd, van welke prof hebt gij dat vak gekregen enz. Maar voorts was ze volledig afhankelijk van ons, ze begreep het wel daar niets van, maar als er problemen waren stond haar sociale vaardigheid bijna gewoon op nul.
Anderzijds heb ik ingenieurs gekend die begonnen met 1 jaar op de werkvloer te werken (ploegen arbeid) zij klommen op tot de hoogste rangen en ze hadden veel respect zowel bij hun collega's als op de werkvloer.
Spijtig genoeg waren er van die tweede soort te weinig en van die eerste soort veel te veel.
En als ik universitairen op TV hun deskundige(?) uitleg hoor doen dan vraag ik mij dikwijls of die in een andere wereld leven dan ik
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 16:34   #116
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Ik begrijp Gary volkomen, sommige universitaire (ik heb het hier over de Ir 's) kijken neer op de werkvloer, maar in een fabriek waar een normale werksfeer heerst zullen zij het ook niet ver schoppen. Ik heb het meegemaakt dat zo een (vrouwelijke=nog erger) ingenieur stage kwam lopen op mijn dienst aan een loon dat 50% lager lag dan het mijne (technisch onderwijs), als ze een collega ingenieur tegen kwam gingen de gesprekken over, waar hebt gij gestudeerd, van welke prof hebt gij dat vak gekregen enz. Maar voorts was ze volledig afhankelijk van ons, ze begreep het wel daar niets van, maar als er problemen waren stond haar sociale vaardigheid bijna gewoon op nul.
Anderzijds heb ik ingenieurs gekend die begonnen met 1 jaar op de werkvloer te werken (ploegen arbeid) zij klommen op tot de hoogste rangen en ze hadden veel respect zowel bij hun collega's als op de werkvloer.
Spijtig genoeg waren er van die tweede soort te weinig en van die eerste soort veel te veel.
En als ik universitairen op TV hun deskundige(?) uitleg hoor doen dan vraag ik mij dikwijls of die in een andere wereld leven dan ik

Voila en daarom vind ik dat een IR precies wel een job beneden zijn niveau mag aanvaarden, om gewoon van de bottom af tot aan het ontwerp van machines of tot op het niveau van het management begrijpt wat er gebeurt op de vloer
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 16:38   #117
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen moet blijven werken van mij, maar iemand die bijv 70 jaar oud is en nog in staat is om te werken moet dat kunnen doen.
En dit kan nu niet?

Verschaeve
Oud 21 februari 2009, 16:44   #118
AyneRand
Minister-President

Standaard

Arbeiders kunnen door hun ervaring productieprocessen verbeteren maar ik heb nog nooit een arbeider ontmoet die een nieuw product wist te lanceren. Daar is hun kennis veel te beperkt voor. In de chemische sector dan toch.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 16:52   #119
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen zoals mij, he? Alles wat ik heb gedaan is gezegd dat zulke verwijten tegen de universitairen ongegrond zijn. Je hebt duidelijk een diepgewortelde haat tegenover de academicus.

Het zogenaamd elitarisme van de academici kan op eenvoudige wijze worden verklaard: iemand die niks weet over een onderwerp moet daarover ook niet meebeslissen. Logisch toch?
Nee beste, ik haat mensen die;

zelf nog nooit iets gepresteerd hebben maar die met hun hoogmoet gekleed lopen in prachtige gewaden die anderen, waar ze minachtend op neerkijken, gemaakt hebben, en die zelf kou leiden.

die zich lazarus zuipen en vreten aan de meest weelderige maaltijden waarvan het voedsel door andere, waarop ze minachtend neerkijken, in barre omstandigheden geteeld en gekweekt werd, en die zelf honger leiden.

die slechts dat zijn kunnen worden wat ze geworden zijn, pretentieuze naar om hoog gevallen baronnetjes, dankzij dat ze geboren en gezoogd zijn in een warm nest en hebben etteren onder de beschermende koepel van papa’s portemonnee.

Dat soort opgeblazen breedsmoelkikkers, die haat ik, academies geschoold of niet doet hierbij niet ter zaken alleen is het merkelijk zo, dat men dat soort individuen ontegensprekelijk meer aantreft in uw wereldje.

Ik stel vast dat, zoals U hier zo mooi komt te verwoorden, “waanneer iemand die niets weet dan ook niet mee hoeft te beslissen”, dat jullie zelf dan over niet veel meer moeten beslissen hoor, want voor het over grote deel zijn jullie zo lomp als ‘t achtereind van een varken.

Buiten datgene waarin jullie gespecialiseerd zijn reikt de kennis meestal niet zeer ver, en als het op werken aan komt zijn het enkel nog de academici die van boeren afkomst zijn die weten hun mannetje te staan en die er niet bang en vies voor zijn om hun handen te gebruiken. Die hun neus niet ophalen om een fecaliput te reinigen enz.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 16:57   #120
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee beste, ik haat mensen die;

zelf nog nooit iets gepresteerd hebben maar die met hun hoogmoet gekleed lopen in prachtige gewaden die anderen, waar ze minachtend op neerkijken, gemaakt hebben, en die zelf kou leiden.

die zich lazarus zuipen en vreten aan de meest weelderige maaltijden waarvan het voedsel door andere, waarop ze minachtend neerkijken, in barre omstandigheden geteeld en gekweekt werd, en die zelf honger leiden.

die slechts dat zijn kunnen worden wat ze geworden zijn, pretentieuze naar om hoog gevallen baronnetjes, dankzij dat ze geboren en gezoogd zijn in een warm nest en hebben etteren onder de beschermende koepel van papa’s portemonnee.

Dat soort opgeblazen breedsmoelkikkers, die haat ik, academies geschoold of niet doet hierbij niet ter zaken alleen is het merkelijk zo, dat men dat soort individuen ontegensprekelijk meer aantreft in uw wereldje.

Ik stel vast dat, zoals U hier zo mooi komt te verwoorden, “waanneer iemand die niets weet dan ook niet mee hoeft te beslissen”, dat jullie zelf dan over niet veel meer moeten beslissen hoor, want voor het over grote deel zijn jullie zo lomp als ‘t achtereind van een varken.

Buiten datgene waarin jullie gespecialiseerd zijn reikt de kennis meestal niet zeer ver, en als het op werken aan komt zijn het enkel nog de academici die van boeren afkomst zijn die weten hun mannetje te staan en die er niet bang en vies voor zijn om hun handen te gebruiken. Die hun neus niet ophalen om een fecaliput te reinigen enz.
U bent de prototype van de afgunsteling. Wij lachen met u.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be