![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Welke staatshervorming streeft u na? | |||
| Federaal Belgie |
|
8 | 12,70% |
| Confederaal Belgie |
|
6 | 9,52% |
| Unitair Belgie |
|
5 | 7,94% |
| Onafhankelijk Vlaanderen |
|
23 | 36,51% |
| Groot-Nederland |
|
17 | 26,98% |
| Anders nl. |
|
4 | 6,35% |
| Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2381 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop dat hij tot aftreden wordt gedwongen, maar ik maak me weinig illusies.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#2382 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2383 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2385 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#2386 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#2387 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2388 |
|
Minister-President
|
Hoe bedoel je? Mijn vaststelling is slechts dat Vlamingen niet inventiever zijn dan Nederlanders. Bovendien ben ik tegen een fusie. Niet in de laatste plaats omdat het Nederland economisch zou schaden. Vlaanderen daarentegen, zou er wel op vooruit kunnen gaan. Maar ik ben op dit gebied alleen geinteresseerd in de Nederlandse belangen.
|
|
|
|
|
|
#2389 | |
|
|
Citaat:
jullie kunnen dan ook gemakkelijker aan Vlaamse producten (Vlaamse bieren ed) geraken. Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 februari 2009 om 16:05. |
|
|
|
|
|
|
#2390 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Verder wil ik je verwijzen naar onderstaand draadje. Daar ben ik al eerder ingegaan op dit onderwerp. Dan hoef ik mezelf niet te herhalen. Veel van de argumenten die ik daar geef, gelden nog steeds. http://forum.politics.be/showthread.php?t=103189 |
|
|
|
|
|
|
#2391 |
|
|
kan ik moeilijk veel van zeggen.
ieder zijn ideaal, een geluk dat in de democratie de meerderheid wint en momenteel is de meerderheid van de Nederlanders voor een hereniging. ik denk meer dat dit op gevoel is, gewoon omdat ze vinden dat we samenhoren (vooral qua taal en economie, als één sterk blok in Europa tegen het VK, Duitsland en Frankrijk) Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 februari 2009 om 17:03. |
|
|
|
|
|
#2392 |
|
|
Het is ook wel een belangrijke ontwikkeling als het gaat om presentie bij top-overleg. In toenemende mate worden belangrijke beslissingen voorgekookt op fora, zoals nu in Berlijn aan de gang is. In dit geval is Nederland van de partij, maar wel veruit het kleinste broertje van de aanwezige landen. Samengaan van Nederland en Vlaanderen verzekert dat onze gezamenlijke stem kan worden blijven gehoord, tussen het geweld van de Fransen, Duitsers en Britten.
|
|
|
|
|
|
#2393 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar er zijn nogal wat Vlamingen die zich wel degelijk verbonden voelen, en die zich afzetten tegen degenen die zich afzetten tegen de GBB (Grote Boze Bovenbuur). Ik ben er maar een van. Maar ik ben niet alleen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#2395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Helaas geen Blijde, maar eerder een Benepen Boodschap. En uit.
|
|
|
|
|
|
#2396 |
|
Minister-President
|
Buiten dit forum hoor ik toch weinig van ze. Mijn Vlaamse vrienden staan ook sympathiek tegenover Nederland. Maar ik ben selectief in mijn vriendschappen, daar zitten geen ollanderhaters tussen. Toch heb ik na al die jaren de indruk gekregen dat de meerderheid van de Vlamingen Nederlanders liever ziet gaan dan komen.
|
|
|
|
|
|
#2397 | |
|
|
Citaat:
Natuurlijk is er nog veel te doen aan vooroordelen, aan beide zijden van de grens, maar djimi heeft gelijk: Met goede wil is er veel te bereiken. |
|
|
|
|
|
|
#2398 |
|
|
daarom ook best eerst een confederatie tussen Vlaanderen en Nederland om zo de laatste vooroordelen weg te werken.
|
|
|
|
|
|
#2399 |
|
|
|
|