Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2009, 00:57   #221
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Man man,

Een enkel voorval uit zijn context trekken en veralgemenen tot de gehele academische wereld is toch zo gemakkellijk he !

En, ik kijk inderdaad neer op mensen zoals u. Mensen die constant zagen, klagen en zitten te vitten op anderen. Het maakt me niet uit op wie, in dit geval zijn het academici, maar er zijn ook genoeg van die achterlijke VB'ers die constant op vreemdelingen hun kap zitten. Ja op zo een mensen kijk ik neer. Excuseer mij daar voor.

Uw gezaag vertelt ons maar 1 ding: dat u een probleem hebt. Lost het aub eens op voordat u ons ermee komt lastig vallen. Want het is hoogst irritant.
Sorry Sander. Je bent aan 't verkeerde adres.

Ik ben punt 1 geen VB'er en punt 2 zit ik niet constant op de vreemdelingen hun kap, in tegendeel zelfs, ik heb gedurende twee jaar lang een Armenische gezin bij gestaan en zelfs financieel verder geholpen. Alles tot de laatste cent volledig netjes terug gekregen zonder te moeten vragen. Kan ik lang niet van iedere Belg zeggen die ik in mijn leven al de helpende hand heb toegestoken.

Ah, voor ik het vergeet, dat was toevallig een ingenieur. Reuze toffe kerel overigens evenals ook zijn vrouwtje en hun twee zonen hele lieve mensen zijn. Neemt niet weg dat ik de mening toegedaan ben en blijf, dat in de middens van academici een hoop pipo's zitten die flink naast hun schoenen lopen. En ja, ik kom er volmondig voor uit van VB te stemmen om dat dat de ENIGE partij is die, onder voorbehoud dat ze redelijk wat stemmen haalt, maar zonder dat het een onhaalbare kaart is, in de mogelijkheid verkeert om België over de rand van de afgrond te wippen.

Dit tot groot spijt van wie het benijd. Capisce?

En stop met telkens een ander die van een andere mening is dan jij als zielig af te schilderen want dit geeft enkel en alleen maar blijk van uw zwakte in het motiveren van uw beweringen.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 februari 2009 om 00:59.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 01:03   #222
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel zijt ge net uitgekomen midden in de recessie (sucks, I know) ofwel is er iets grondigs mis, want een ind. ing. vind normaal gezien direct werk (wegens hoge relevatie voor de industrie).
Ja, al was het maar als keerder. Of zo zou het toch moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 februari 2009 om 01:04.
Oud 25 februari 2009, 01:43   #223
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Wat er mis is : ik ontbreek communicatieve vaardigheden en "motivatie" (niet om te werken, wel om een bepaalde job te willen).

+ ik ben nogal neerslachtig geweest omwille van mijn onvermogen om bepaalde gebreken uit te schakelen (men zegt dan voortdurend vanuit mijn omgeving dat ik te streng ben voor mezelf, te idealistisch, maar ondertussen zie je toch altijd dat andere mensen zoveel beter zijn).

Voor mij is ieder (sollicitatie)gesprek dus slechts een keiharde confrontatie met mezelf. Bij negatieve reacties, en dat is juist een techniek die de enquêteurs bij zo'n gesprek gebruiken, word ik volledig uit mijn lood geslagen. Ik ben meer dan een keer wenend vetrokken na zo'n gesprek.

Daarom wil ik nu een job zonder al te grote verantwoordelijkheden. Maar ik vind er gewoon geen en men wil mij omwille van mijn diploma ook niet daarmee helpen.
Zie je? Dat maakt mij blij. Niet het fijt dat jij het zo moeilijk hebt hoor, maar te zien dat er ook academische geschoolde mensen zijn die niet zo een hoge dunk hebben over zich zelf en die zelfs bereid zijn een stapje lager op de ladder te gaan staan dan van het treetje hoger af te donderen.

In mij ogen moet je maar denken, telkens men je niet accepteert in een iets lagere functie dat je tegenover een heel domme kloot gestaan hebt die jou nog niet aan de tippen van je tenen reikt, wat niet wil zeggen dat je je dan maar bij de feiten moet neerleggen.

Wanneer je blijft zo een negatief beeld ophangen tegenover je zelf zal je nooit succes oogsten tijdens zo’n sollicitatie gesprek. De vergelijking die ik nu ga maken lijkt je misschien ver uit elkaar te liggen maardat is ze allerminst.

Ik heb honderden rokers gekend die van zich zelf beweerden niet te kunnen stoppen met roken. Die hebben allemaal gelijk gekregen want met die overtuiging zal je ook niet kunnen stoppen met roken. Pas wanneer je voor je zelf met overtuiging kunt zeggen,”IK,… wanneer IK WIL stoppen met roken, dan KAN ik stoppen”, dat ge het ook zult kunnen.

Het wordt dus tijd dat je heel wat zelfzekerder naar zo een gesprek gaat en je daar niet uit je lood laat slaan maar dat je voor je zelf bewust wordt van het fijt dat jij even goed kan dan een ander. Wanneer andere kunnen stoppen met roken, dan kan jij dat ook dus stop met te denken dat het je niet zal lukken. Ik ben er zeker van, met dit in gedachte, dat er ook voor jou een passende job uit de bus zal rollen.

Maar ja, Tavekske zal er waarschijnlijk wel weer anders over denken, dat ben ik al gewoon.

Doen kerel en ga er voor. Jij bent zo goed als een ander.Wat ander kunnen kan jij ook. 't Is een kwestie van willen en er in geloven.
Oud 25 februari 2009, 10:58   #224
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry Sander. Je bent aan 't verkeerde adres.

Ik ben punt 1 geen VB'er en punt 2 zit ik niet constant op de vreemdelingen hun kap, in tegendeel zelfs, ik heb gedurende twee jaar lang een Armenische gezin bij gestaan en zelfs financieel verder geholpen. Alles tot de laatste cent volledig netjes terug gekregen zonder te moeten vragen. Kan ik lang niet van iedere Belg zeggen die ik in mijn leven al de helpende hand heb toegestoken.

Ah, voor ik het vergeet, dat was toevallig een ingenieur. Reuze toffe kerel overigens evenals ook zijn vrouwtje en hun twee zonen hele lieve mensen zijn. Neemt niet weg dat ik de mening toegedaan ben en blijf, dat in de middens van academici een hoop pipo's zitten die flink naast hun schoenen lopen. En ja, ik kom er volmondig voor uit van VB te stemmen om dat dat de ENIGE partij is die, onder voorbehoud dat ze redelijk wat stemmen haalt, maar zonder dat het een onhaalbare kaart is, in de mogelijkheid verkeert om België over de rand van de afgrond te wippen.

Dit tot groot spijt van wie het benijd. Capisce?

En stop met telkens een ander die van een andere mening is dan jij als zielig af te schilderen want dit geeft enkel en alleen maar blijk van uw zwakte in het motiveren van uw beweringen.
En nu bent u aan het terugkrabbelen met allerhande verhaaltjes. Ten eerste sloeg die VB opmerking niet op u.

Ten tweede bent u nu de nodige nuanceringen aan het aanbrengen die u in eerdere posts niet deed, wetende dat u fout zat en even wat de toon moet minderen.

Sorry, dat pakt hier niet. Wat een geluk dat we niet met elkaar moeten omgaan in het echte leven....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 11:05   #225
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat er mis is : ik ontbreek communicatieve vaardigheden en "motivatie" (niet om te werken, wel om een bepaalde job te willen).

+ ik ben nogal neerslachtig geweest omwille van mijn onvermogen om bepaalde gebreken uit te schakelen (men zegt dan voortdurend vanuit mijn omgeving dat ik te streng ben voor mezelf, te idealistisch, maar ondertussen zie je toch altijd dat andere mensen zoveel beter zijn).

Voor mij is ieder (sollicitatie)gesprek dus slechts een keiharde confrontatie met mezelf. Bij negatieve reacties, en dat is juist een techniek die de enquêteurs bij zo'n gesprek gebruiken, word ik volledig uit mijn lood geslagen. Ik ben meer dan een keer wenend vetrokken na zo'n gesprek.

Daarom wil ik nu een job zonder al te grote verantwoordelijkheden. Maar ik vind er gewoon geen en men wil mij omwille van mijn diploma ook niet daarmee helpen.
Nu, je moet niet denken dat je de enigste bent die in dit schuitje zit. Bij solicitatiegesprekken kom je vaak mensen tegen die communicatief niet vaardig genoeg zijn en/of gewoon "drive" missen. Die worden inderdaad niet aangenomen.

Wat je wel kan doen is er aan werken, stap voor stap. Maar zoiets kan je het beste in een werkomgeving, wat dus een beetje problematisch is aangezien je geen werk hebt.

Er bestaan hier trouwens ook cursussen voor, waar je een aantal dagen met een groep mensen aan deze punten gaan werken. Ze zijn erg confronterend, maar wel nuttig. Misschien is dat een optie ?
Oud 25 februari 2009, 11:08   #226
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, al was het maar als keerder. Of zo zou het toch moeten zijn.
Verspilling van talent en geld. Die jongen kan blijkbaar overweg met de techniek, anders had hij zijn diploma niet gehaald. Het is beter om zo iemand op een gepaste plek aan het werk te zetten waar hij zichzelf ook kan ontwikkelen. Waar hij kan werken aan zijn gebreken (want hij is nog jong).

Ik weiger mensen zomaar af te dumpen omwille van het feit dat ze "communicatief" niet vaardig genoeg zouden zijn. Daar kan je aan werken. Het kost moeite, het kost tijd, maar de beloning is ook navenand.

Laat gij maar iedereen die wat problemen heeft keerder of poetsvrouw worden. Erg positief voor die mensen...not.
Oud 25 februari 2009, 11:12   #227
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ook mis in België: de cultuur om te beginnen aan een job tegen een lager loon - waar je specifiek om vraagt - om uw kwaliteiten te bewijzen, waar je geen formeel diploma voor kan voorleggen.

Nergens ter wereld vertrouwt men iemand die specifiek vraagt achter een lager loon.

Weet u wat voor beeld dat schept tov de HR persoon ?
Oud 25 februari 2009, 11:13   #228
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in ieder geval veel spijt van mijn studies (industriële wetenschappen).

Ik moet leven met een groot stigma dat ik ondanks dit diploma dat mij matig interesseert geen werk vind, terwijl dit vooral aan mijn gebrekkige communicatieve vaardigheden en niet zo fraaie uiterlijk gelegen is. En ja, ik was geen briljante student, vind mijn diploma zelfs geheel onverdiend. Heb het louter aan manipulatie en goede kameraden te danken.

Ik heb de hoop op werk dus allang opgegeven en ga volop voor de uitbuiting van het systeem. Want een meer laaggeschoolde job mag ik niet uitoefenen (ik mag er mij zelfs niet voor inschrijven bij interimkantoren). Dan nog eens het stigma dat ik me daar te goed voor voel .... terwijl ik zo graag bijvoorbeeld in de land- of tuinbouw iets zou doen.

Heb dat vroeger altijd gedaan, want mijn ouders hadden hun eigen bedrijfje.

- ik ben nog nergens mijn diploma gevraagd geweest, dus vergeet dat diploma, je hebt bewezen dat je een target kunt halen en hoe hoog de lat mag liggen. Het is ergeren een sollicitant te hebben die uitlegt dat hij nooit een diploma gehaald heeft en toch alle kansen gehad heeft

-uw ouders hadden een eigen bedrijfje, vermoedelijk sta je teveel in de schaduw van het succes van uw ouders.... wat frustraties creeert aan beide kanten. Het is een van mijn persoonlijke educatieve problemen, of fouten die ik niet wil maken bij mijn kinderen, om mijn realisaties en kunnen te projecteren op hen, en anderzijds wil ik toch de lat hoog genoeg leggen dat ze bekwaam zijn om zover te springen als ze kunnen springen.

- uw attitude van te gaan profiteren van het systeem is volgens mij typisch het succes van al die systemen waar die naieve sociale bediendenmachine werkelijk zichzelf au serieux neemt en denkt al die miserie op te lossen. De machine is te materieel en teveel op geld gericht, ze zou beter meer op behoeften gericht zijn, en ze zou vermoedelijk daardoor minder gebruikt worden. Moest bvb werkloosheidsvergoeding van 800euro per maand verlaagd worden met 6euro pe dag maaltijdcheques, 200euro per maand woningcheques, 100euro per maand kledijcheques, 100euro per maand gezondheidscheques en 100euro per maand energiecheques zou je zien dat mensen opeens 300euro geld zouden overhebben en dat ze inderdaad dan kunnen kiezen om iets meer uit te geven aan energie of iets meer aan kledij, of iets meer aan voeding, want geld is nogal heel liquide...

nu dat zal u een zorg zijn.

- ik zou dus een goed antidepressivum pakken en leren uzelf wat meer waarderen zoals je bent, uw sterke punten zoeken wat ze ook zijn, en een job zoeken die uw sterke punten maximaal gebruikt. Je bent blijkbaar slim genoeg om hier te chatten op dit board, dus helemaal debiel ben je toch niet...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 11:14   #229
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry, dat pakt hier niet. Wat een geluk dat we niet met elkaar moeten omgaan in het echte leven....
Ja, dat zou precies niet goed komen.

Als het op geweld uitdraait zet ik men geld op Gary.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 11:16   #230
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens ter wereld vertrouwt men iemand die specifiek vraagt achter een lager loon.

Weet u wat voor beeld dat schept tov de HR persoon ?
Anderzijds kun je moeilijk 5000euro vragen voor een job waar al de concullega's zeggen bereid te zijn voor 3000euro te doen, en waar de laagste bieder 2500vraagt.
Dus het dilemma hoeveel wil je verdienen is inderdaad eentje waar je toch niet meer kunt vragen dan de firma wil geven.
Oud 25 februari 2009, 12:12   #231
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Anderzijds kun je moeilijk 5000euro vragen voor een job waar al de concullega's zeggen bereid te zijn voor 3000euro te doen, en waar de laagste bieder 2500vraagt.
Dus het dilemma hoeveel wil je verdienen is inderdaad eentje waar je toch niet meer kunt vragen dan de firma wil geven.
Bieder ?

De werkgever doet u een aanbod, en u onderhandelt. Dat aanbod zal vaak markconform zijn en naargelang uw capaciteiten en ervaring onderhandelt u iets hogers.
Oud 25 februari 2009, 12:13   #232
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, dat zou precies niet goed komen.

Als het op geweld uitdraait zet ik men geld op Gary.
Typisch....

Uw soort kent zeker alleen de taal van geweld als er problemen zijn ?

Alweer: het verbaast mij niet dat u een bajesklant bent geweest.
Oud 25 februari 2009, 12:15   #233
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bieder ?

De werkgever doet u een aanbod, en u onderhandelt. Dat aanbod zal vaak markconform zijn en naargelang uw capaciteiten en ervaring onderhandelt u iets hogers.
noem het dan onderkruiper, maar ik wou zo negatief niet doen
Oud 25 februari 2009, 12:19   #234
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
noem het dan onderkruiper, maar ik wou zo negatief niet doen
Mja iemand die "maar" 2500 euro wilt voor een job waar de markconforme lonen rond de 3000-3500 liggen wordt niet aangenomen.

Het klinkt raar, maar zo iemand is een risico factor. Wat is zijn motivering om een lager loon te hebben ? Gaat hij hier niet zitten om enkel het vak te leren en om daarna te vertrekken met al de kennis ? Is hij wel uit op carriere en zelfontwikkeling of wilt hij enkel zijn job doen en basta (en die mensen zijn ook niet gewild, als je job hebt die gericht is op doorgroeien, zoals de meeste academische jobs)
Oud 25 februari 2009, 12:21   #235
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch....

Er zijn vele soorten inderdaad. Uw soort is niet compatibel met mijn soort, wat een geluk dat we niet met elkaar moeten omgaan in het echte leven. Want mijn soort lost haar problemen op met geweld.

Uw soort staat er dan bij en hoopt dan dat mijn soort de uwe niet opmerkt. Een beetje laf zo...

Wat kent u mij toch goed...

Verschaeve
Oud 25 februari 2009, 12:25   #236
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Typisch....

jij stimgatiseert vlaamsblokkers zoals zij allochtonen. Het verbaast mij niets dat opponenten last hebben van hetzelfde zwart-wit denken
Oud 25 februari 2009, 12:32   #237
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
jij stimgatiseert vlaamsblokkers zoals zij allochtonen. Het verbaast mij niets dat opponenten last hebben van hetzelfde zwart-wit denken
Ik val mensen aan omwille van hun gedrag en hun mening, niet omwille van wie of wat ze zijn.

Daar is wel even een verschil tussen.

Een allochtoon kiest niet om dat te zijn. Hij is zo geboren. Een vlaams blokker kiest weloverwogen voor zijn of haar overtuiging. Dus dat is een groep die bewust gekozen heeft, met alle gevolgen vandien.
Oud 25 februari 2009, 12:34   #238
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er zijn vele soorten inderdaad. Uw soort is niet compatibel met mijn soort, wat een geluk dat we niet met elkaar moeten omgaan in het echte leven. Want mijn soort lost haar problemen op met geweld.

Uw soort staat er dan bij en hoopt dan dat mijn soort de uwe niet opmerkt. Een beetje laf zo...

Wat kent u mij toch goed...
Misschien eens een andere indruk achterlaten op dit forum ? Want de mensen hier kennen u enkel via uw schrijfsel, en dat is de indruk die gij achterlaat.

Ach, en over het laf enzo zijn: ik heb geen interesse om met een bouwvakker of een biker op de vuist te gaan. Dat is een domme keuze.
Oud 25 februari 2009, 12:37   #239
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu bent u aan het terugkrabbelen met allerhande verhaaltjes. Ten eerste sloeg die VB opmerking niet op u.

Ten tweede bent u nu de nodige nuanceringen aan het aanbrengen die u in eerdere posts niet deed, wetende dat u fout zat en even wat de toon moet minderen.

Vooral dat jij in een van mijn firma’s van weleer niet bij mij in dienst was, dat is voornamelijk een geluk voor jou, je zou dikwijls het weekend aangevat hebben met een dikke zenuwinzinking, dat mag je gerust geloven. Zo van die melkmuilen met een groot gedacht over zich zelf en een muil als een krokodil stonden nogal eens dikwijls te kijken zoals een koe op een fles chocomelk wanneer ze een oplossing moesten bieden aan een probleem en waar de oplossing dikwijls vrij voor de hand liggend was. Maar ja, wat weet ik daar nu van he, ik ben toch maar een domme laag geschoolde he.

Er draait anders heel wat waterbehandelingapparatuur in verschillende klinieken in België waar voor ik, den onnozele, de besturingen voor ontworpen heb. Raar he. En was het niet omwille van gezondheidsredenen dat ik mijn vliegbrevet niet meer kan verlengen, zat ik nu heel waarschijnlijk nog steeds in de cockpit. Gelukkig is me niet alle plezier ontnomen, mijn vaarbrevet daar beschik ik nog steeds over hoewel ik me nu slechts nog beperk tot het zeilen van kleinere zeiljachten.

Vóór dat jij mij een schoentje zult passen zal er nog heel veel water door de zee stromen hoor! Capisc caro amico?
Oud 25 februari 2009, 12:44   #240
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien eens een andere indruk achterlaten op dit forum ? Want de mensen hier kennen u enkel via uw schrijfsel, en dat is de indruk die gij achterlaat.

Ach, en over het laf enzo zijn: ik heb geen interesse om met een bouwvakker of een biker op de vuist te gaan. Dat is een domme keuze.
Ja, iedereen laat hier een indruk na, de indruk die u nalaat hier is er èèn van onverdraagzaamheid, en ook een beetje dat u naast uw schoenen loopt. Pas op, dat mag allemaal van mij, van mij mag alles. Maar zo lijkt het alsof u toch minder slim bent dan u zich voordoet.

En uiteraard gaat u niet op de vuist met een bouwvakker of een biker, als bediende zou u daar flink wat petsen van krijgen.

Jammer genoeg ben ik geen biker of een bouwvakker.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be