Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2009, 17:40   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ja, maar die waren nog niet " genezen " zeker ? Wat ik wou weten is of als iemand ooit alcoholieker geweest is, en dat die opgehouden is met drinken, kan die mens ooit nog " sociaal " drinken , een paar glaasjes op een feest op een receptie, of begint die daar beter niet aan, en blijft hij maar rustig sober voor de rest van z'n leven ?
Geloof mij vrij,als men gedenatureerde alcohol drink is men alcohol verslaaft
Oud 25 februari 2009, 18:37   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Gedenatureerde alcohol wil je zeggen,licht giftig gemaakt om drankmisbruik te voorkomen
Nee ik wil zeggen dat ze geen drank hadden en maar de fles au de cologne dan naar binnen kapten.
Er zit daar ook alcohol in.
Oud 25 februari 2009, 19:09   #83
fabianen
Gouverneur

Standaard

Niet drinken.Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Mannen die slim zijn en de ene diploma na de andere halen,zijn gewoon potentiële kandidaten om ooit in de misdaad te gaan eens ze ooit de top behalen.
Geld speelt geen rol,vrouwen wel

Laatst gewijzigd door fabianen : 25 februari 2009 om 19:10.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 19:36   #84
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je bent ouder dan 27 , nee ? En nu ben je dus niet meer dagelijks zat ? Beschouw je jezelf nog als alcoholieker zelfs als je niet meer drinkt ? Is men alcoholieker voor het leven, zelfs als men totaal gestopt is met zuipen, en kan je als " genezen " alcoholieker op een mooie dag terug met mate drinken, of begin je vanaf de eerste pint terug te zuipen dat de stukken eraf vliegen ? Is een niet -drinkende alcoholieker veroordeeld tot levenslang geheelonthouding , op straffe van hervalling in zijn oude kwaal ?
Oh, ik ben zevenenveertig ondertussen.

Eerst alle dagen zat geweest van men 12 tot men 27, dan tien jaar niets gedronken.

Dan een periode waarin ik dacht dat ik er wel tegen kon, een paar Carlsbergen. Uiteraard liep dat nogal snel uit de hand maar, ik herkende de situatie. Dan ben ik weer gestopt voor een aantal jaar.

Nu is het zo dat als het feest is, dan drink ik, anders niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 19:47   #85
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Normaal zou je toch zat moeten zijn na een bak jup, niet?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:08   #86
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
alle betalingen op bankkaart organiseren, en een drinkaccount maken van 3euro per dag.
Knap
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:12   #87
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Normaal zou je toch zat moeten zijn na een bak jup, niet?
Dat zal dan van de drugs afhangen die je gepakt hebt zeker?

Verschaeve
Oud 25 februari 2009, 20:30   #88
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jaja ok, zoals ik zei, drink maar verder alle dagen alkohol zonder alkolieker te zijn.
Zeikerd
Laat leven en leef zou ik zo zeggen...
Ge kunt pas leven als ge laat leven

Ik zuip ik 's avonds mijn fleskes wijn... so what?
DAt is nog geen anderhalve liter...
Sommige kappen wel liters bier per avond binnen, laat ze toch?
Ieder zijn meuze zeker?
Oud 25 februari 2009, 20:33   #89
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Zeikerd

Ieder zijn meuze zeker?
Ja, voor mij is het ok, van mij mag alles.

Verschaeve
Oud 25 februari 2009, 20:41   #90
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar die waren nog niet " genezen " zeker ? Wat ik wou weten is of als iemand ooit alcoholieker geweest is, en dat die opgehouden is met drinken, kan die mens ooit nog " sociaal " drinken , een paar glaasjes op een feest op een receptie, of begint die daar beter niet aan, en blijft hij maar rustig sober voor de rest van z'n leven ?
Interessante vraag, de meeste alcoliekers verkiezen om volledig 'blank' te blijven want het minste glas kan een 'trigger'-effect hebben en men is alweer vertrokken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 21:39   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik ben uit nieuwsgierigheid eens naar de site van de AA gaan kijken. Er zijn immers vele mensen mee geholpen en soms nog niet van de minste (Stephen King, bv). Maar had ik vroeger reeds het gevoel dat het net als de Weight Watchers een beetje een organisatie is die sekte-achtige trekjes heeft, dan ben ik daar nu nog meer van overtuigd. Maar goed... van de andere kant blijkt de AA wel mooie resultaten te kunnen voorleggen. Misschien kan je maar beetje meer sektelid zijn dan iemand die zichzelf in de goot werkt.

Lees even mee:

Citaat:
http://www.aavlaanderen.org/tekst/twaalstappen.htm

De Twaalf Stappen van AA zijn een ideale handleiding voor een nuchter leven.
Deze stappen vormen de leidraad voor de Anonieme Alcoholisten en vormen de basis van het herstelprogramma.
Het relatieve succes van het AA programma lijkt veroorzaakt te worden doordat alcoholisten, die niet meer drinken, een uitzonderlijke gave hebben om andere alcoholisten, die hun drinken nog niet onder controle hebben, te bereiken en te helpen.
In zijn eenvoudigste vorm werkt het AA programma als een herstelde alcoholist(e) vertelt over zijn of haar problematisch drinken, als hij of zij de nuchterheid beschrijft die hij of zij vond in AA en als hij of zij de nieuwkomer uitnodigt om kennis te maken met deze informele vriendenkring.
De kern van het gesuggereerde herstelprogramma is samengevat in Twaalf Stappen.
Die beschrijven de ervaringen van de AA leden van het eerste uur.
Deze eerste leden waren tamelijk religieus geïnspireerd en daarom geloofden zij sterk in een goddelijke macht die de kracht gaf om te herstellen.

De hedendaagse AA gemeenschap tracht een herstelprogramma aan te bieden waarin iedereen zich kan terugvinden, ongeacht zijn of haar overtuiging, levensbeschouwing, ideologie ...

Nieuwelingen hoeven deze Twaalf Stappen niet in hun geheel te volgen als zij dat nog niet willen of als zij zich daartoe nog niet bekwaam voelen.
Het enige wat AA vraagt is dat deze mensen hun geest willen openstellen, dat zij bijeenkomsten willen bijwonen waarop herstelde alcoholisten hun persoonlijke ervaringen vertellen hoe zij nuchterheid bereikten en dat zij AA - literatuur willen lezen waarin het AA - programma wordt beschreven en geïnterpreteerd. (Nota van Jazeker: is die literatuur even onbetaald als het lidmaatschap?)

AA - leden zullen de nieuwkomers meestal ook op het hart drukken dat enkel de probleemdrinkers zelf - èn zij alleen - kunnen bepalen of zij al dan niet alcoholisten zijn.
Ook dient aangestipt te worden, mee gesteund door medische bevindingen, dat alcoholisme een voortschrijdende ziekte is die niet kan genezen worden in de gangbare betekenis van het woord, maar die enkel tot staan kan gebracht worden door totale onthouding van alcohol in elke vorm.

De Twaalf Stappen

Eerste Stap

"Wij hebben toegegeven dat wij machteloos stonden tegenover de alcohol - dat ons leven stuurloos was geworden."

Tweede Stap

"Wij zijn gaan geloven dat een Macht groter dan wijzelf ons weer geestelijk gezond kon maken".

Derde Stap

"Wij hebben het besluit genomen onze wil en ons leven toe te vertrouwen aan de hoede van God, zoals wij persoonlijk Hem opvatten".

Vierde Stap

"We hebben een diepgaande en onbevreesde morele inventaris van onszelf opgemaakt".

Vijfde Stap

"Wij hebben tegenover God, tegenover onszelf en tegenover een ander mens de juiste aard van onze misstappen toegegeven".

Zesde Stap

"We waren volkomen bereid om God al deze karaktergebreken te laten wegnemen".

Zevende Stap

"Wij hebben Hem nederig gevraagd onze tekortkomingen weg te nemen".

Achtste Stap

"Wij hebben een lijst gemaakt van allen die wij hadden gekwetst en zijn bereidwillig geworden het bij allen weer goed te maken".

Negende Stap

"Wij hebben waar mogelijk het rechtstreeks bij deze mensen weer goedgemaakt, tenzij dit hen of anderen zou krenken".

Tiende Stap

"We zijn doorgegaan met het opmaken van onze persoonlijke inventaris en als wij fout waren hebben wij dat meteen toegegeven".

Elfde Stap

"Wij hebben ernaar gestreefd door gebed en bezinning ons bewuste contact met God, zoals wij persoonlijk Hem opvatten, te verbeteren, biddend om Zijn wil jegens ons te kennen en om de kracht die uit te voeren".

Twaalfde Stap

"Bij het geestelijk ontwaken als gevolg van deze stappen hebben wij getracht deze boodschap aan alcoholisten door te geven en deze principes bij al ons doen en laten toe te passen".

Mja. Misschien doet de AA goede dingen, maar als ik dit lees op de site van de AA Vlaanderen dan krijg ik toch een beetje dat Jehovah getuige gevoel. Misschien is in het in praktijk zo erg niet, maar als ik dit lees dan denk ik "sekte". Of op z'n minst een te op de Amerikaanse Bible Belt gestoeld. Heeft u dat gevoel ook?

En als u dat gevoel niet hebt of wel hebt, dan hoor ik graag uw mening over die organisatie die toch kwam overwaaien uit het ultragelovige America.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 februari 2009 om 21:42.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 21:59   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeikerd

Ieder zijn meuze zeker?
Iedere avond een paar "fleskes"?

Niet oké hé!
Oud 25 februari 2009, 22:01   #93
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bwaaaaa kvind dat dat nog meevalt... als wij uitgaan zuipek minstens vijf liter bier... dus wa is een anderhalf literke wijn nu waard?

Edit: vijf liter zal wel overdreven zijn

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 25 februari 2009 om 22:02.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 22:16   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwaaaaa kvind dat dat nog meevalt... als wij uitgaan zuipek minstens vijf liter bier... dus wa is een anderhalf literke wijn nu waard?

Ik vel geen oordeel.
Met den tijd zal de dokter dat wel doen.
Oud 25 februari 2009, 22:35   #95
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gaat hem dan ook zoiet zeggen gelijk in da katastroof lieke?

"En na ist gin geheim nimeer meneer, al bleffet onder ons, a maag da is gin maag meer da is bijgod een spons,
A keelgat is gin keelgat al denkte gij van wel, ask zo effe vergelijk is me da wel den kennedy tunnel"

http://www.youtube.com/watch?v=_U8ebf3kCBk
Ej mak is van a glas drinken manneke?

ZUIPE ZUIPE DA KAN IK GOE
DA KANNE KIK BLINDELINGS MET M'N OGEN TOE HEY
ZUIPE ZUIPE TEGEN MIJN HAAR OMHOOG
MIJNE MOND IS NOG NI LEEG OF MIJN KEEL IS WEERAL DROEG

Voor de vrouwkes, zuigen zuigenv
http://www.youtube.com/watch?v=w-ZJZ...eature=related

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 25 februari 2009 om 22:37.
Oud 25 februari 2009, 23:13   #96
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

yeahbaby, ik begrijp je redelijk goed, denk ik, maar erg veel verlichting en inzicht hebben al die middelen je nog niet gebracht precies
anderhalve liter wijn per dag is voor een doorsneemens fysisch problematisch, dat kun je nu wel weglachen, maar dat weet je

nu ja, zonder drugs en drank zou je er misschien nog veel erger aan toe zijn, dan dacht je nu misschien wel zoals de schoofzak. met dergelijk gefantaseer troost ik in elk geval mijzelf

gelezen en goedgekeurd na één joint en vijf duvels (gelukkig heb ik er nog 1 in voorraad. if man is five, then the devil is six)

Laatst gewijzigd door Dope : 25 februari 2009 om 23:26.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 23:19   #97
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben uit nieuwsgierigheid eens naar de site van de AA gaan kijken. Er zijn immers vele mensen mee geholpen en soms nog niet van de minste (Stephen King, bv). Maar had ik vroeger reeds het gevoel dat het net als de Weight Watchers een beetje een organisatie is die sekte-achtige trekjes heeft, dan ben ik daar nu nog meer van overtuigd. Maar goed... van de andere kant blijkt de AA wel mooie resultaten te kunnen voorleggen. Misschien kan je maar beetje meer sektelid zijn dan iemand die zichzelf in de goot werkt.

Lees even mee:

Mja. Misschien doet de AA goede dingen, maar als ik dit lees op de site van de AA Vlaanderen dan krijg ik toch een beetje dat Jehovah getuige gevoel. Misschien is in het in praktijk zo erg niet, maar als ik dit lees dan denk ik "sekte". Of op z'n minst een te op de Amerikaanse Bible Belt gestoeld. Heeft u dat gevoel ook?

En als u dat gevoel niet hebt of wel hebt, dan hoor ik graag uw mening over die organisatie die toch kwam overwaaien uit het ultragelovige America.
De AA is altijd al uitgesproken religieus geweest, dacht ik. Nu ja, ze zijn bij mijn weten de meest succesvolle organisatie in het bestrijden van alcoholverslavingen dus laat ze maar doen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 23:20   #98
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien is in het in praktijk zo erg niet, maar als ik dit lees dan denk ik "sekte". Of op z'n minst een te op de Amerikaanse Bible Belt gestoeld. Heeft u dat gevoel ook?

per pm wil ik daar wel over praten
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 23:30   #99
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht
yeahbaby, ik begrijp je redelijk goed, denk ik, maar erg veel verlichting en inzicht hebben al die middelen je nog niet gebracht precies
anderhalve liter wijn per dag is voor een doorsneemens fysisch problematisch, dat kun je nu wel weglachen, maar dat weet je

nu ja, zonder drugs en drank zou je er misschien nog veel erger aan toe zijn, dan dacht je nu misschien wel zoals de schoofzak. met dergelijk gefantaseer troost ik in elk geval mijzelf

gelezen en goedgekeurd na één joint en vijf duvels (gelukkig heb ik er nog 1 in voorraad. if man is five, then the devil is six)
Ik schuif mijn fles zo opzij, geen probleem. Ik ben geen alcoholist... Ik heb wel een fase in mijn leven gehad dat ik mijn toevlucht zocht in drank.
Maar nu ben ik zo'n gelukkig mens dat niets mijn geluk nog kan verdelgen.

Ik zoek gewoon mijn toevlucht niet meer in drank, ik geniet er nu gewoon van. Da is het verschil tussen nu en vroeger.

En khem da allemaal aan mijn meiske te danken, beide meiskes...
Maar vooral mijn meiske da het bed met mij deelt, dank u sjoeke (kweet da ge mijne zever naleest, dus leest het maar is goe nu)

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 25 februari 2009 om 23:55.
Oud 25 februari 2009, 23:58   #100
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik kende ooit een gast die alcohol spoot. Hij had maagklachten, en mocht niet drinken. Dus spoot hij maar kleine hoeveelheden sterke drank = onmiddellijk effect , zwaar zat, economisch , tijdwinnend .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be