![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze indeling lijkt me redelijk nuttig. Dit verdeelt het Nederlandstalige verzorgingsgebied in min of meer gelijke delen (+/- 12 miljoen (Noord) en +/- 10 miljoen (zuid) potentiele klanten) en in gebieden die qua mentaliteit ook redelijk goed bij elkaar passen. Het Franstalige deel is om praktische redenen gewoon kleiner omdat er minder die taal spreken, maar het is wel praktischer om iemand te hebben die zich daar op (het Frans) richt; en Brussel is uiteraard overbruggingsgebied. Geen vreemde indeling en er zullen en zijn meer bedrijven in de BeNeLux, die zo te werk gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U schrijft mij system-denkwijzen toe, mar zijn grootste bondgenoot ben jij.
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ten eerste leer lezen, ik zeg ook niet voor niets redelijk, maar deze verschillen zijn overbrugbaar. Als mede-Brabander zou ik eigen willen zeggen, dat het waarschijnlijk is dat de verschillen groter zijn dan dat ik ze voorstelde, maar zeker niet zo groot als wat jij wilt doen geloven. Ook omdat er vanoudsher ook redelijk wat contact was; herkennen we meestal overeenkomsten en verschillen beter, dan Nederlanders die logischerwijs puur door afstand minder kans op interactie hebben. De beredenering van dat bedrijf ligt dan voor de hand, dat ze misschien wel beter kunnen inschatten, hoe klanten in een bepaalde regio te benaderen. Daarbij misschien heeft die indeling misschien wel gewoon puur met de reisafstanden en verzorgingsgebied te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ik neem niemand z'n denkwijze kwalijk, dus ook System niet. Het is de manier waarop waar ik me aan erger. Dag in dag uit afgeven op de Ollanders als een plaat die blijft hangen. Af en toe een gerichte opmerking maken zoals nu, lijkt me geen probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd dat overeenkomsten/verschillen in "mentaliteit" niet zo'n grote rol spelen in deze indeling. Het Nederlandse taalgebied in de Benelux is nou eenmaal rechthoekig, als je dat gehele gebied met zo weinig mogelijk reizen wil bereiken vanuit twee centrales is een Noord-Zuid indeling gewoon het meest praktische.
![]() |