Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2009, 11:21   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Vlaanderen heeft een pak geld in KBC gepompt, foute investering, want KBC stort ondanks ingrijpen van Vl overheid naar beneden wegens problemen in Oost Europa (ps Oost Europa is misschien 3 - 4 groter dan Vlaanderen). Nu gaat Vlaanderen geld geven aan de autoindustrie opniew fout, kortom allemaal weggesmeten geld, wij als kmo wij zien niets, nul komma nul, da's de realiteit. Bovendien komt van Brempt ook nog eens met goed nieuws 1500 jobs in de sociale economie vooral voor het verhuren van speelgoed, jongens waar zijn wij in godsnaam mee bezig!!!!!!
We zijn misschien beter af met speelgoedministers!!
vlaanderen heeft gewoon geld geleend aan de KBC aan 8%, als ik geld leen aan de KBC krijg ik 4.5% dus van een goeie deal gesproken, de vlaamse regering kan lenen een 4.x% en leent het door aan de KBC....

Dus de KBC heeft nog geen FRANK gekregen van vlaanderen, je moet eens de dingen juist schrijven, integendeel, de KBC betaalt grof voor dat extra kapitaal.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 11:40   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb nog altijd dertig € per dag en geen cent meer ontvangen.
Ja die som zal wel met gans de incestadministratie zijn zeker.
En trouwens ik zou dus niemand een loon geven zonder te werken. OF elke dopper zou dus volgende keuzes mogen maken
- ofwel bied je u aan bij een overheidsdienst (gerecht, politie, ocmw, gemeente)
- ofwel in een PWA systeem
- en uw job zou moeten aansluiten bij uw diploma, dus ben je hoger opgeleid, doe je hoger opgeleid werk bij de staat, automatisch.
- en uw job zou dus automatisch bij de gemeente moeten zijn waar je woont of aangrenzende gemeente.

de overheid moet dan inderdaad ineens beslissen van iedereen iets nuttigs te doen doen, bvb met die ploeg gaan we eens al de overheidsgebouwen isoleren, driedubbel glas vervangen, electriciteit moderniseren, arhcief op punt zetten en inscannen in de computer, massief data input doen van oude dossiers, extra belastingdossiers controleren, politie computer al de dossiers eens erinstoppen en koppelen aan elkaar, gerechtelijke dossiers eens allemaal inscannen en in de computer stoppen enzovoort....

Het principe, is er geen werk in de industrie, dan zorgen we dat iedereen eens onze stal gaat uitkuisen. Nu het probleem is altijd dat al die jobs feitelijk een tijdelijk karakter moeten hebben, en als de economie terug aanzwengelt, dat iedereen zich cocoont in die jobs... Dus een dynamiek om daar een flexibel systeem van te maken is ook belangrijk. Hoe kun je 6 maand werkloos zijn, en ondertussen dossiers inscannen bij de overheid, als je dan na 6 maand uw schop afkuist en terug naar het privé vertrekt ?

Je moet dus volgens mij werkelijk significante voordelen hebben om in de privé gaan werken... bvb een jobkorting van 100euro per maand, die je niet krijgt als werkloze. bvb geen vakantiegeld, geen13de maand, basic pensioenspaarplan. of loon maximaal uitbetaald in cheques zodat uw 'vrijheid' maximaal beknot wordt, of een 30% lager dan minimumloon, die verhoogd wordt met een pwapremie... etc...
Oud 25 februari 2009, 17:18   #23
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Als je het krijgt wel ja, als je ervoor werkt....dat is wat anders...
Niemand krijgt zomaar dertig euro per dag zonder te werken, zelfs de invaliden met hoge ziektekosten niet, en wiens werk van staatswege ondergewaardeerd is als zijnde slechts evenwaardig aan die van een niet-regelmatige werknemer. Zij krijgen van de betaalde sociale lasten slechts 27,37 € per dag terug, plus 2% opslag in juni, dacht ik.
2% is ongeveer ne halve euro.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 17:27   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Niemand krijgt zomaar dertig euro per dag zonder te werken, zelfs de invaliden met hoge ziektekosten niet, en wiens werk van staatswege ondergewaardeerd is als zijnde slechts evenwaardig aan die van een niet-regelmatige werknemer. Zij krijgen van de betaalde sociale lasten slechts 27,37 € per dag terug, plus 2% opslag in juni, dacht ik.
2% is ongeveer ne halve euro.
volgens mij is hij gezinshoofd. en hij zegt 30euro tenzij de zondag, dus hij krijgt ruw geschat 30-4=26*30=600+180=780euro

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 februari 2009 om 17:28.
Oud 25 februari 2009, 17:52   #25
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij is hij gezinshoofd. en hij zegt 30euro tenzij de zondag, dus hij krijgt ruw geschat 30-4=26*30=600+180=780euro
En die persoon ten laste heeft volgens u de "stal" niet uitgekuisd? Of wat is uw punt? Ge waart aan 't argumenteren dat alle uitkeringstrekkers zouden moeten gaan werken, terwijl ik eerder zou willen toevoegen dat de verkozenen, in de persoon van Leterme, hun verkiezingsbeloften niet zijn nagekomen wat betreft de welvaartsaanpassing van de laagste aalmoezen. U, mijnheer, is niet echt voorstander van het houden van beloftes?

Laatst gewijzigd door DannyS : 25 februari 2009 om 17:55.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 17:59   #26
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vlaanderen heeft gewoon geld geleend aan de KBC aan 8%, als ik geld leen aan de KBC krijg ik 4.5% dus van een goeie deal gesproken, de vlaamse regering kan lenen een 4.x% en leent het door aan de KBC....

Dus de KBC heeft nog geen FRANK gekregen van vlaanderen, je moet eens de dingen juist schrijven, integendeel, de KBC betaalt grof voor dat extra kapitaal.
't is te hopen dat het voor de overheid niets kost, integendeel het zou nog moeten opbrengen. Maar ik heb daar ernstig mij twijfels over. KBC zit diep in de problemen, niet om zijn activiteiten in België maar wel door zijn expansie in Oost Europa. Waar dit gaat op uitdraaien weet momenteel niemand en ik vrees dat wij en de overheid hiervan de rekening gaan betalen.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 13:43   #27
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Geen loon zonder werken lijkt me een goed idee
Laten we es kijken?
Dan kunnen we beginnen een lijstje maken van 60 ministers en hun pesoneel dat op onze kap leeft en naar huis kan . (er zijn er 70 en in alle andere landen slechts 10 a 13 )
Dan kunnen we de 70 000 provinciale medewerkers een one way ticket home geven want wat doen die eigenlijk?

De chauffeurs en de autos van de minsiters ook naar huis
Hoeveel besparing hebben we dan al ?

11 miljoen euro ? meeeeer zeker meer....

Zou me niet verbazen .
Dan kan eno er 10 euro per dag bij krijgen en heeft niemand daar last van
Terwijl met al die regelneven aan de macht zitten ze konstant op onze kap.

En wat dacht je van de EU ambtenaren a raison van 6000 euro per maand ?
Hoeveel zijn dat er?

En de parlementsleden die toch met slecht 10 % afwijking allemaal net stemmen als de partijtop. wat doen die eigenlijk? Die kunnen dus ook naar huis.Yoepie en donot worry he; die hebben echt wel hun schaapjes op het droge met een zitje hier of daar in een bestuur zoals Papa Dehaene .
Partijvoorzitters beslissen toch al alles alleen. Parlementsleden zitten er voor de illusie van de democratie en werken niet, op enkele na....
en die mogen zeker blijven!

dat scheelt nog es een pak

De staat Een Waterhoofd...
op onze cap

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 26 februari 2009 om 13:48.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 15:37   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
En die persoon ten laste heeft volgens u de "stal" niet uitgekuisd? Of wat is uw punt? Ge waart aan 't argumenteren dat alle uitkeringstrekkers zouden moeten gaan werken, terwijl ik eerder zou willen toevoegen dat de verkozenen, in de persoon van Leterme, hun verkiezingsbeloften niet zijn nagekomen wat betreft de welvaartsaanpassing van de laagste aalmoezen. U, mijnheer, is niet echt voorstander van het houden van beloftes?
Kijk dat is mijn mening, en ze zal voor mij altijd blijven bestaan, ik vind dat alle werklozen moeten werken in overheidsverband met een tijdelijk karakter. Ik zou niet weten wat daar onrechtvaardig of verkeerd aan is.

Het principe is zodanig goed, dat je op voorhand weet dat al wie jobs cumuleert (zwartwerk en dop) of al wie schijnwerkloos is (madame die gewoon stempelt omdat ze er recht op heeft) zal verzaken aan de diensten... en maar goed ook.

En dan ivm beloftes, moest ik Leterme zijn, zou ik NOOIT dingen beloven die ik niet kan realiseren. IK ben zelfs voorstander dat er wetten bestaan die POLITICI VERBIEDEN van dingen te beloven die niet financierbaar zijn.

Onze begroting is nu zo opgesteld, dat telkens je iets belooft, moet je het geld ergens elders wegpakken. Dus je moet altijd in twee richtingen werken. Van de een wat afpakken en aan de ander wat meer geven. Sowieso kun je dus ook geen welvaartsvastheid beloven aan de mensen, je kunt het wel als doelstelling formuleren, maar dat is maar realsieerbaar als de economie werkt.

Ik zal u zeggen wat ik denk dat er aan het gebeuren is. Het model is simpel: wij zijn dikke luxepoezen geworden die veel vakantie willen, een auto, chic huis, veel fret op ons bord, en maximaal consumeren.
We hebben nu onze rijkdom te delen met 1miljard chinezen en indiers, en we zijn zelf maar amper met 1 miljard. Dus we delen onze rijkdom door 2. En delen door 2 is 50% minder...
Dus de politieker die beweert dat hij onze rijkdom kan vasthouden is luchtkastelen aan het verkopen? En dat luchtkasteel wordt geleend... En eenmaal we 10 jaar verder zijn, zal de rijkdom verdeeld zijn als een communicerend vat, maar zullen we weer samen rijker worden... En die groei mijne heren op dat moment zullen we weer onze schulden kunnen afbetalen.

Dus als je een éérlijke boekhouding doet, zeg je de dingen zoals ze zijn. Iedereen 10% doen inleveren. dat zou ik doen, de economie zou nog een beetje doorcrashen, maar dat kan geen kwaad; BACK to BASICS op alle vlakken, wat is essentieel wat hebben we fundamenteel nodig voor een werkende economie. Waar zitten de pitfalls die ons geld kosten en waar we geld verstoken. En efficientie omhoog op ALLE VLakken, overheid, zowel als privé, huishouden zowel als in consumptie. Taxeren zodat de economie zich corrigeert naar het optimale punt. Dus onze zondes en onze inefficienties 100% wegtaxeren. Onze efficientiewinners 0% taxeren.

En nieuwe evenwichten zoeken, het is eens radicaal maar het zal meer doen dan wachten.

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 februari 2009 om 15:57.
Oud 26 februari 2009, 16:04   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Geen loon zonder werken lijkt me een goed idee
Laten we es kijken?
Dan kunnen we beginnen een lijstje maken van 60 ministers en hun pesoneel dat op onze kap leeft en naar huis kan . (er zijn er 70 en in alle andere landen slechts 10 a 13 )
Dan kunnen we de 70 000 provinciale medewerkers een one way ticket home geven want wat doen die eigenlijk?

De chauffeurs en de autos van de minsiters ook naar huis
Hoeveel besparing hebben we dan al ?

11 miljoen euro ? meeeeer zeker meer....

Zou me niet verbazen .
Dan kan eno er 10 euro per dag bij krijgen en heeft niemand daar last van
Terwijl met al die regelneven aan de macht zitten ze konstant op onze kap.

En wat dacht je van de EU ambtenaren a raison van 6000 euro per maand ?
Hoeveel zijn dat er?

En de parlementsleden die toch met slecht 10 % afwijking allemaal net stemmen als de partijtop. wat doen die eigenlijk? Die kunnen dus ook naar huis.Yoepie en donot worry he; die hebben echt wel hun schaapjes op het droge met een zitje hier of daar in een bestuur zoals Papa Dehaene .
Partijvoorzitters beslissen toch al alles alleen. Parlementsleden zitten er voor de illusie van de democratie en werken niet, op enkele na....
en die mogen zeker blijven!

dat scheelt nog es een pak

De staat Een Waterhoofd...
op onze cap
Dit is misschien een toffe anekdote, maar feitelijk ga je daarmee het land zijn begroting niet rechttrekken.

Er zitten 20% aan de pensioenskas, we hebben 10% van de bevolking aan de RVA etc... dat zijn de grote getallen waar je dus de massa mensen geld ziet verbranden en consumeren
Oud 26 februari 2009, 19:10   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Auto-assemblage is voorbij. Is eigenlijk reeds lang voorbij. Men kan de arbeiders niet op straat zeggen natuurlijk, en daarom moet men die fabrieken voorlopig nog in leven proberen te houden. Maar men men zich realiseren dat dat soort industrie gedoemd is op termijn te verdwijnen of alleszins zeer erg zal moeten afslanken. Vlaanderen mag niet dezelfde fout maken met de autofabrieken als de Walen vroeger met hun staal en steenkoolmijnen.
De autoindustrie is wel nog één van de grootste werkgevers in Vlaanderen. Zelfs als de overheid investeerd en bij Ford Genk is het geen 60 miljoen, dan wint ze er nog op.

De 60 miljoen euro is geld dat Ford krijgt voor opleidingen en kwijtschelding van de provinciale belastingen.

De provincie Limburg rijft jaarlijks ettelijke miljoenen belastingen op van Ford Genk om......... Ja om wat eigenlijk? Wat is de meerwaarde van de provinciale overheid? Katarakt en dergelijke sponseren? Steve in Leven houden?

Mensen blijf AUB effe serieus, de autoindustrie kan nog jaren mee in Vlaanderen maar behandel haar AUB niet als een melkkoe.

Wanneer wordt er eens werk gemaakt van een sociale BTW, zodat er SZ betaald wordt als het geld uitgegeven wordt, zo zet je zwartwerkers ook buitenspel en worden de ingevoerde producten iets duurder dan de eigen producten. Wanneer maakt Europa hier eens werk van?
Oud 27 februari 2009, 08:17   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De autoindustrie is wel nog één van de grootste werkgevers in Vlaanderen. Zelfs als de overheid investeerd en bij Ford Genk is het geen 60 miljoen, dan wint ze er nog op.

De 60 miljoen euro is geld dat Ford krijgt voor opleidingen en kwijtschelding van de provinciale belastingen.

De provincie Limburg rijft jaarlijks ettelijke miljoenen belastingen op van Ford Genk om......... Ja om wat eigenlijk? Wat is de meerwaarde van de provinciale overheid? Katarakt en dergelijke sponseren? Steve in Leven houden?

Mensen blijf AUB effe serieus, de autoindustrie kan nog jaren mee in Vlaanderen maar behandel haar AUB niet als een melkkoe.

Wanneer wordt er eens werk gemaakt van een sociale BTW, zodat er SZ betaald wordt als het geld uitgegeven wordt, zo zet je zwartwerkers ook buitenspel en worden de ingevoerde producten iets duurder dan de eigen producten. Wanneer maakt Europa hier eens werk van?
Er staan nog 4 fabrieken, elk 3000man, dus 12000 man, het zijn GROTE tewerkstellers, maar gezien er 3Miljoen belgen werken en 1Miljoen belgen doppen kun je toch niet zeggen dat het nu zo'n groot belang heeft ?

Technologisch vind ik het een belangrijke sector
- er zijn een pak bedrijven die toeleveren
- er zijn een pak research en ontwikkelingen die in het ontwerp kunnen geraken
- er zit eenpak engineeering in de productie op punt stellen
etc
en finaal het is een 'doesector' die iets produceert met hoge toegevoegde waarde, alheowel we maar de assemblage hier hebben.

Wat je wel zult zien is dat 'koning auto' van zijn troon gaat. Dus als je die trend in het achterhoofd houdt, zal de 'meest' ecologische' auto de enige zijn die we vooral in productie moeten houden.

Dus de Volta moeten we hier hebben.

De auto moet in principe vooral op verbruiksniveau een melkkoe zijn, dus een auto kopen moet je niet melken, de auto bezitten moet je niet melken, de auto gebruiken moet gemolken worden. Dus alle VARIABELE kosten moeten maximaal getaxeerd worden = benzien/Dieseltaks x 3 , of gewoon op basis van het bewezen verbruik of op basis van het forfaitair geschat verbruik x 3 taxeren. Het moet gemakkelijk te organiseren zijn, ofwel heb je een tankkaart waar de informatie wordt ingebracht en die dan doorgaat via de maatschappij naar de belastingen... enheb je exact uw bewezen verbruik. Ofwel heb je uw auto en zijn euromix verbruik die getaxeerd wordt op basis van de door u aangegeven kilometers die je intokkelt op een website, en waar elk onderhoud de garagist ook de stand intokkelt op een website, en waar de technische keuring ook uw stand intokkelt op een website... Dus eigen controle en onafhankelijke input...

Dus rij je 20.000km met 5liter/100 of verbruik je 1000Liter, betaal je nog 2000euro rij taks...

Het tweede principe, de auto moet de Sociale zekerheid als een Sociale BTW geheven worden, maw bij Export gaat hij ervan af, bij Import buiten europa komt hij er terug bij... Dus de sociale lasten mogen de concurrentie niet meer vervalsen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 februari 2009 om 08:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be