Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2009, 18:27   #281
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik wil graag serieuze revisionistische argumenten horen.
Kan niet. Is verboden in deze liberaal-democratuur. Alhoewel ik destijds eens één en ander kon aanschaffen in De Slegte, waar men duidelijk niet goed wist wat in de rekken lag...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 18:28   #282
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Kan niet. Is verboden in deze liberaal-democratuur. Alhoewel ik destijds eens één en ander kon aanschaffen in De Slegte, waar men duidelijk niet goed wist wat in de rekken lag...
Heb je ze nog?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 18:33   #283
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Iedereen die niet walgt van die man, is in mijn ogen een extremist.

Walgen? M'n beste, er zijn tientallen auteurs/historici die hem een groot staatsman en een groot revolutionair noemen. En neen het zijn geen nazi's. En misschien moet uw politiek-correct breintje maar eens leren aanvaarden dat Hitler, los van de misdaden en fouten die hij beging, ook een mens was met dus positieve kanten, met gewone gevoelens en met positieve verwezenlijkingen. In Duitsland zou u ten tijde van Der Untergang allicht ook zo'n zaag geweest zijn die de film de grond in boorde omdat Hitler er te veel als een mens werd in voorgesteld?
Oud 28 februari 2009, 18:34   #284
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is natuurlijk wel 1 klein probleempje met uw uiterst politiek-correcte blabla: den Dolf werd op handen gedragen door zowat 90% van de Duitse bevolking, mét inbegrip van de Sudetenduitsers en de Oostenrijkers (die zich als Duitsers aanzagen/aanzien). Ook nu nog als je eens één en ander navraagt bij bejaarde Duitsers, écht eens doen, ik heb het reeds gedaan (en neen het waren geen oud-SS'ers). Je zou nog kunnen schrikken van de antwoorden...
Hij zou misschien eens in Oostenrijk kunnen komen en daar aan de nog in leven zijnde garde die de jaren van het NS bewust hebben beleeft kunnen vragen wat zij er over dachten en nu nog denken. Spijtige is, voor deze hebben de zogenaamde na-oorlogse historici en docu makers nooit veel oog en aandacht gehad, zou kunnen ingaan tegen hun verhalen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 18:34   #285
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je ze nog?
Waarom?
Oud 28 februari 2009, 18:35   #286
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
Omdat een scanner wonderen kan doen.

Of is bezitten/doorgeven illegaal?
Oud 28 februari 2009, 18:42   #287
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ja, want Hitler lapte vanaf het begin al het gehele verdrag van Versailles aan zijn laars.
En wat vond/vindt u van dat verdrag? Een gans volk in de ellende en armoede storten is dit volgens u gerechtvaardigd omdat men ze overwonnen had? Kunt misschien op het net eens gaan zoeken wat dit verdrag betekende voor het volk zoals bv. de kindersterfte door armoede wat één van de gevolge was van dit fameuze verdrag.

Oud 28 februari 2009, 18:47   #288
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Bezetterverheerlijking
Ik denk niet dat ik ooit de amerikanen al verheerlijkt heb.

Citaat:
en holocaust-minimalisering (hoewel ik geloof dat ze in hun hartjes hem liever geheel ontkennen).
Waar zou ik dat hebben gedaan?

Citaat:
Een van hen (Max van Dietsland) noemde Hitler eens 'een groot man'.
Iemand die staatshoofd wordt, aanvoerder van een leger van miljoenen manschappen, met die legers gans Europa bevrijd (of verovert in uw ogen), het kernland van Europa (Duitsland dus) van een zwak en arm land op de rand van de burgeroorlog in nauwelijks 6 jaar tot een nieuwe grootmacht uitbouwt mét welvaart maakt, enz... mag terecht een groot man genoemd worden. Maar zoals alle "grote mannen" heeft ook hij zware fouten gemaakt en dwaasheden begaan. Ik vind hem een kalf, maar de eerlijkheid gebiedt om Hitler een groot staatsman te noemen. Hetzelfde geldt voor Mao, Stalin,...

Citaat:
Excuseer mij dat ik daar nogal emotioneel van kan worden. Het zijn mensen zoals hen die de geschiedenis toestaan zich te herhalen.
Manmanman... Juicht allen, Régine Beer heeft een opvolger gevonden om alle school-en parochiezalen af te dweilen om te "waarschuwen"!

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 28 februari 2009 om 18:51.
Oud 28 februari 2009, 18:55   #289
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ja, want Hitler lapte vanaf het begin al het gehele verdrag van Versailles aan zijn laars.

En terecht!!!

Voor alle Duitsers, ook de meeste tegenstanders van de NSDAP, was dit terecht aanzien als het Dictaat van Versailles, bedoeld om Duitsers zo maximaal mogelijk te verarmen, vernederen en uit te buiten. Dat "verdrag" werd gewoon opgelegd aan Duitsland terwijl men goed genoeg wist dat het land onmogelijk aan de voorwaarden en eisen erin kon voldoen.
Oud 28 februari 2009, 19:43   #290
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walgen? M'n beste, er zijn tientallen auteurs/historici die hem een groot staatsman en een groot revolutionair noemen. En neen het zijn geen nazi's. En misschien moet uw politiek-correct breintje maar eens leren aanvaarden dat Hitler, los van de misdaden en fouten die hij beging, ook een mens was met dus positieve kanten, met gewone gevoelens en met positieve verwezenlijkingen. In Duitsland zou u ten tijde van Der Untergang allicht ook zo'n zaag geweest zijn die de film de grond in boorde omdat Hitler er te veel als een mens werd in voorgesteld?
Een adequate leider, maar zeker geen visionair of groot man (want daar kleven ook andere eisen aan, zoals een geweten).

En nee, ik heb niet gezaagd bij der Untergang. Het heeft mij juist mooi duidelijk gemaakt wat een lafaard die man was, zoals de meeste massamoordenaars uit het verleden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 19:45   #291
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik ooit de amerikanen al verheerlijkt heb.
Heerlijk hoe u mijn punt maakt.
Citaat:
Waar zou ik dat hebben gedaan?
U kunt uw eigen berichten ongetwijfeld sneller terugvinden dan ik.
Citaat:
Iemand die staatshoofd wordt, aanvoerder van een leger van miljoenen manschappen, met die legers gans Europa bevrijd (of verovert in uw ogen), het kernland van Europa (Duitsland dus) van een zwak en arm land op de rand van de burgeroorlog in nauwelijks 6 jaar tot een nieuwe grootmacht uitbouwt mét welvaart maakt, enz... mag terecht een groot man genoemd worden. Maar zoals alle "grote mannen" heeft ook hij zware fouten gemaakt en dwaasheden begaan. Ik vind hem een kalf, maar de eerlijkheid gebiedt om Hitler een groot staatsman te noemen. Hetzelfde geldt voor Mao, Stalin,...
Dat waren evenmin 'Grote mannen'. Het enige grote aan hen was hun ego. Revolutionairen waren het wel, dat wel.
Oud 28 februari 2009, 19:47   #292
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En terecht!!!

Voor alle Duitsers, ook de meeste tegenstanders van de NSDAP, was dit terecht aanzien als het Dictaat van Versailles, bedoeld om Duitsers zo maximaal mogelijk te verarmen, vernederen en uit te buiten. Dat "verdrag" werd gewoon opgelegd aan Duitsland terwijl men goed genoeg wist dat het land onmogelijk aan de voorwaarden en eisen erin kon voldoen.
Het verdrag van Versailles breken was ook genoeg geweest. Maar met het ego van Clemenceau uit de weg hoefde niet dat van Hitler in de plek te komen.
Oud 28 februari 2009, 19:47   #293
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat een scanner wonderen kan doen.

Of is bezitten/doorgeven illegaal?
Vanzelfsprekend is dat verboden in deze democratuur.

Maar er is genoeg serieus werk te vinden (ook Nederlandstalig) op het wereldwijde web.
Oud 28 februari 2009, 19:48   #294
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Vanzelfsprekend is dat verboden in deze democratuur.
Alleszins vrijer dan uw utopia. Onvoorstelbaar hoe de neofascisten durven te klagen over hun gebrek aan vrijheid.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 februari 2009 om 19:49.
Oud 28 februari 2009, 19:53   #295
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die staatshoofd wordt, aanvoerder van een leger van miljoenen manschappen, met die legers gans Europa bevrijd (of verovert in uw ogen), het kernland van Europa (Duitsland dus) van een zwak en arm land op de rand van de burgeroorlog in nauwelijks 6 jaar tot een nieuwe grootmacht uitbouwt mét welvaart maakt, enz... mag terecht een groot man genoemd worden. Maar zoals alle "grote mannen" heeft ook hij zware fouten gemaakt en dwaasheden begaan. Ik vind hem een kalf, maar de eerlijkheid gebiedt om Hitler een groot staatsman te noemen.

'T was zeker een straffe gast diene Dolf !
Tot op de dag van vandaag hoor je mensen vol ontzag over hem spreken.

Ik was toevallig onlangs in een frituur in Galmaarden en daar hoorde ik enkele mensen zeggen dat " er een nieuwe Dolf zou moeten opstaan om de crisis op te lossen ".
Ik veronderstel dat men het over Adolf Hitler had, of het zou moeten zijn dat er langs die kanten nog een andere beroemde Dolf woont.

Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 28 februari 2009 om 19:54.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 19:57   #296
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
'T was zeker een straffe gast diene Dolf !
Tot op de dag van vandaag hoor je mensen vol ontzag over hem spreken.

Ik was toevallig onlangs in een frituur in Galmaarden en daar hoorde ik enkele mensen zeggen dat " er een nieuwe Dolf zou moeten opstaan om de crisis op te lossen ".
Ik veronderstel dat men het over Adolf Hitler had, of het zou moeten zijn dat er langs die kanten nog een andere beroemde Dolf woont.
Dolfuss?
Oud 28 februari 2009, 20:10   #297
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een adequate leider, maar zeker geen visionair of groot man (want daar kleven ook andere eisen aan, zoals een geweten).

En nee, ik heb niet gezaagd bij der Untergang. Het heeft mij juist mooi duidelijk gemaakt wat een lafaard die man was, zoals de meeste massamoordenaars uit het verleden.
Een bewijs hoe historisch correct u wel bent. Misschien dat correctheid u weinig of niets interesseert. Maar hebt u ooit al ergens gelezen wat deze man in de ogen van z'n meerderen en kameraden was tijdens W01, zeker geen lafaard, wel het andere, een held.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 28 februari 2009 om 20:14.
Oud 28 februari 2009, 20:16   #298
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleszins vrijer dan uw utopia. Onvoorstelbaar hoe de neofascisten durven te klagen over hun gebrek aan vrijheid.
Enerzijds klagen over te weinig vrijheid, en anderzijds de bloeddorstigste dictaturen (zoals het nazi-duitsland van AH) op een voetstuk plaatsen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 20:17   #299
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Enerzijds klagen over te weinig vrijheid, en anderzijds de bloeddorstigste dictaturen (zoals het nazi-duitsland van AH) op een voetstuk plaatsen.
Is er iets wat ik nog niet weet over AdrianHealey?
Oud 28 februari 2009, 20:18   #300
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Een bewijs hoe historisch correct u wel bent. Misschien dat correctheid u weinig of niets interesseert. Maar hebt u ooit al ergens gelezen wat deze man in de ogen van z'n meerderen en kameraden was tijdens W01, zeker geen lafaard, wel het andere, een held.
Tijdens WO-II bleef van dat "heldendom" alleszins niet veel meer over.

Laatst gewijzigd door Pietje : 28 februari 2009 om 20:20.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be