![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
#262 |
|
|
Bijna zeven maand beste vrienden!
De drang wordt nu wel wat minder. |
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
proficiat!!!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Gouverneur
|
Ik snap niet hoe ge het kunt volhouden . Ben zelf al honderd (+/-) keren gestopt met paffen , maar telkens slechts voor een paar maanden . De wil is er wel , maar .... Enfin , gij hebt dan waarschijnlijk méér karakter dan ik . Ik moet wel zeggen dat ik veel minder rook dan vroeger , toen ik nog tot over mijn oren in de stress stond op 't werk .
|
|
|
#266 | |
|
|
Citaat:
Of die van ons toen, nadat ik twee uur gestopt was ging die naar de winkel en toen ze terugkwam zei ze: hier, een pakje cigaretten, en terug roken nu! Ik liep na twee uur tegen de muren op. Het verschil met deze poging is dat ik me nu zes maand voor ik gestopt ben me mentaal ben beginnen voorbereiden. Voor de zomer had ik de datum gezet op 12 Augustus. Op elf augustus ben ik dan tot 5 uur in de morgen wakker gebleven, de ene na de andere laatste cigaret rokend. En dan doorgebeten. Het was hard maar tot nu toe is het gelukt. Die eerste weken rolde ik cigaretten zonder erbij stil te staan dat ik gestopt was. Of die cigarenwinkel in de Stad, ik stap daarbinnen met het gedacht van een Monte Christo en een paar Romeo en Julliette, van die Cubaanse cigaren te kopen. Totdat ik me bedacht, hela, ik rook niet meer. |
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Gouverneur
|
Ja , O.K. . Zo'n periode heb ik ook wel eens meegemaakt . En roken is slecht voor de gezondheid , en eigenlijk zou ik het niet mogen doen : zéker weten ! Maar dan denk ik soms : moet ik nu , in mijnen ouwen dag nog " binnen de lijntjes beginnen kleuren " ? Vind ik dan ook weer zo absurd . In alle geval : gefeliciteerd !
|
|
|
#268 |
|
Europees Commissaris
|
Ik rookte anderhalf tot twee pakskes per dag gedurende 14 jaar, en heb 50+ pogingen gedaan om ermee te stoppen. Meestal begon ik na enkele uren, helemaal kapot van de zenuwen, terug te roken. De meest verdienstelijke poging om ermee te stoppen duurde 3 weken. Het viel enkele keren voor dat mijn madam mij vroeg om asjeblieft sigaretten te gaan kopen, want ik was echt ongenietbaar...
Zes jaar geleden las ik dan op aanraden van vrienden dat boekje van Allen Carr, en sindsdien heb ik geen sigaret meer aangeraakt. De eerste 2 weken waren lastig, maar daarna heb ik zelfs nooit meer zin gehad in een sigaret. Laatst gewijzigd door Djiezes : 4 maart 2009 om 13:06. |
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Vroeger , toen ik nog werkte stonden er in mijn afdeling ( veel was 't niet , maar ik was er verantwoordeljk voor , en het klinkt sjiek : "mijn" afdeling ) 3 asbakken , en in alle 3 lag een sigaret . Ik rolde ze zelf , ze doofden dus uit , en telkens ik langs zo'n asbak spurtte , stak ik weer dat stompje aan , en dan hop , naar de volgende asbak . Zot eigenlijk .
|
|
|
|
#270 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Europees Commissaris
|
Proficiat HAMC
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Banneling
|
zoethout, iemand?
is geen zicht, maar ge rookt er wel een pak minder door. mijn grootvader is zo gestopt. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
|
Ik kan hier zwelgen in de loftuigingen, bijna.
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
|
Hm, ik denk dat ik liever de smaak van tabak heb dan...
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn vader vond dat maar niets dat ik met zo'n stok in mijn bakkes rondliep. En daar bewegingen mee deed, die ik normaal met een pen doe. Wijs zwier, draaidraai. Lekker is het wel, zal zo nog eens een kilootje gaan halen. Toch eet ik voor de gemakkelijkheid nu Curix.
|
|
|
|
#276 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoethout, voor te eten. Lekker.
Toch, ik koop dat in zo'n bio-natuur-winkel-naast-de-GB-in-schilde. In zo'n plaatsen wil je liefst niet herkend worden. Dus 5 min voor sluitingstijd. Met m'n sergenti zonnebril en mijn leren hoed. Loop loop. Binnen. Schuiffel schuifel de trap op. Godver... Daarvoor moet je iemand van de winkel laten komen. Gelukkig zijn die me achtervolgd (tuurlijk Een kilo.Van dat spul, niet te dik. Naar de kassa. €25 op den toog. Ga er een drinken met de overschot. Loop terug naar de auto lopen. En snel terug naar huis.
|
|
|
#278 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoethout, voor te eten. Lekker.
Toch, ik koop dat in zo'n bio-natuur-winkel-naast-de-GB-in-schilde. In zo'n plaatsen wil je liefst niet herkend worden. Dus 5 min voor sluitingstijd. Met m'n sergenti zonnebril en mijn leren hoed. Loop loop. Binnen. Schuiffel schuifel de trap op. Godver... Daarvoor moet je iemand van de winkel laten komen. Gelukkig zijn die me achtervolgd (tuurlijk Een kilo.Van dat spul, niet te dik. Naar de kassa. €25 op den toog. Ga er een drinken met de overschot. Loop terug naar de auto lopen. En snel terug naar huis.
|
|
|
#279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik doe mijn best maar hier kan ik me echt niks bij voorstellen. Hoe gaat dat in zijn werk; mentale voorbereiding op het stoppen met roken? Starten met chinezen ofzo?
|
|
|
|
#280 |
|
|
Jij kan je niets meer voorstellen omdat je teveel wiet rookt, dat zal het zijn.
|
|
|
|