Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2009, 20:30   #2961
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Kom Willem, na ni zo beginnen he... Wss ligt de criminaliteit daar hoger, en dat terwijl ze voor cannabis helemaal geen pv opmaken
Oud 6 maart 2009, 20:35   #2962
Vaandeldrager
Schepen

Vaandeldrager's schermafbeelding

Standaard

Zeg het mee met de Vlaams Belang Jongeren : 'KOFFIE JA! DRUGS NEEN!' , whahahaha.
Oud 6 maart 2009, 20:37   #2963
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Gewoon een kwestie van opvoeding. Ik wees mijn kinderen aan wat junks waren en daar wilden zij niet op gaan lijken en vooral niet zo raar gaan praten weeeeetjewel; oeoeoeoe goed hè, rechtvoorzijnraap!
Voedt heel Nederland zijn kinderen op zoals jij het doet?
Hoe komt het dat Nederland een groter probleem heeft met alcohol en jongeren?
Wat hebben junks te maken met cannabis?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 20:42   #2964
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
Zeg het mee met de Vlaams Belang Jongeren : 'KOFFIE JA! DRUGS NEEN!' , whahahaha.
Koffie is ook drugs hoor, wa een ignorante losers
Oud 6 maart 2009, 20:46   #2965
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Nee, ze roken die koffie niet op hoor.
Oud 6 maart 2009, 20:48   #2966
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dus alle drugs is rookbaar?
Kom nou willem, je doet onnozel

Koffie is LICHAMELIJK verslavend, dus erger op zich dan wiet
Hard drugs maw
Oud 6 maart 2009, 20:52   #2967
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dus alle drugs is rookbaar?
Kom nou willem, je doet onnozel

Koffie is LICHAMELIJK verslavend, dus erger op zich dan wiet
Hard drugs maw
Nee hoor, ik kan wekenlang zonder koffie.
Oud 6 maart 2009, 20:58   #2968
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Toch is koffie lichamelijk verslavend. Daar heb je een "afkick" van als je verwant koffiedrinker bent.
Gene swans, zijn nog onderzoeken naar geweest.

En het zou mij niet verbazen dat koffie drinken VEEL SCHADELIJKER IS dan een wiet theetje drinken (niet blowen he)
Oud 6 maart 2009, 21:16   #2969
Vaandeldrager
Schepen

Vaandeldrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarvan akte!
Oud 6 maart 2009, 21:52   #2970
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik kan wekenlang zonder koffie.
Holy fuck wat een comeback Willem. Er zijn heroïneverslaafden die weken of maanden zonder gaan. Zullen we uw logica daar op toepassen?

Citaat:
If you missed your morning coffee and now you have a headache and difficulty concentrating, you might be able to blame it on caffeine withdrawal. In general, the more caffeine consumed, the more severe withdrawal symptoms are likely to be, but as little as one standard cup of coffee a day can produce caffeine addiction, according to a Johns Hopkins study that reviewed over 170 years of caffeine withdrawal research.

-

The researchers identified five clusters of common withdrawal symptoms: headache; fatigue or drowsiness; dysphoric mood including depression and irritability; difficulty concentrating; and flu-like symptoms of nausea, vomiting and muscle pain or stiffness. In experimental studies, 50 percent of people experienced headache and 13 percent had clinically significant distress or functional impairment -- for example, severe headache and other symptoms incompatible with working. Typically, onset of symptoms occurred 12 to 24 hours after stopping caffeine, with peak intensity between one and two days, and for a duration of two to nine days. In general, the incidence or severity of symptoms increased with increases in daily dose, but abstinence from doses as low as 100 milligrams per day, or about one small cup of coffee, also produced symptoms.

The research also showed that avoidance of caffeine withdrawal symptoms motivates regular use of caffeine. For example, the satisfying feelings and perceived benefits that many coffee users experience from their morning coffee appear to be a simple reversal of the negative effects of caffeine withdrawal after overnight abstinence.

http://www.hopkinsmedicine.org/Press.../09_29_04.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
En drugs zijn heel slecht voor een mens. Dat is toch duidelijk? Het grootste gevaar is dat je de gevangenis in kan gaan, wat vreselijke gevolgen zal hebben voor jezelf (verblijf onder criminelen), je familie, baan etc. Je geraakt aan de bedelstaf. Je beland in de goot.
En dat allemaal door drugs.
Bent u er van op de hoogte dat u in een film leeft?

Laatst gewijzigd door Akufen : 6 maart 2009 om 21:54.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 22:07   #2971
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
............. Er zijn heroïneverslaafden die weken of maanden zonder gaan. ...............
Ik denk dat je jokt of misschien doelt op vervangende middelen, maargoed, met het stofje zelf heb ik geen enkele ervaring.
Oud 6 maart 2009, 22:13   #2972
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

@ Akufen:
Life imitates Hollywood.!
Als je een tijdje in de USA bent geweest dan zal je mijn mening over het gevaar van drugs wel kunnen inzien.
In de USA woedt de 'War on Drugs' .
Verplichte minimale straffen voor bezit van kleine hoeveelheden drugs, het maakt niet uit wat voor soort verboden drugs.
Lees maar eens wat de vernietigende gevolgen zijn voor de maatschappij.
http://www.toad.com/drugs/betterway.html
Citaat:
The US policy on "illegal drugs" has been a terrible, hurtful sham for my entire life. Today there are more than 2,000,000 people in prison in the United States -- supposedly the freest country in the world. One quarter of the world prison population is imprisoned in the US.
458,000 of those people are in prison for non-violent mind-altering drug charges. Many of them are otherwise law-abiding people, making families and pulling their weight in society. The vast majority of them are black. The policy that locks them up, and makes their drug-using friends fear their own government, is wicked and racist. It damages our citizens' respect for the law, it encourages corruption in our government institutions, it has been responsible for major losses of our Constitutional rights, and has wasted hundreds of billions of taxpayer dollars
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 22:59   #2973
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je jokt of misschien doelt op vervangende middelen, maargoed, met het stofje zelf heb ik geen enkele ervaring.
Hierin moetek willem wel gelijk geven, een hero verslaafde ziet fysiek heel hard af zonder spul... die zal zijn eigen moeder beroven voor spul, of zijn lichaam gaat door een hel die jij en ik nooit willen zien.
Spuiten, heb ik nooit willen weten.
Maar heb wel tien jaar lang geblowed, getuigt des te meer dat het niet van de joint afhangt dat je naar zwaarder gaat.

Liefst van al zou ik blijven blowen, maar omdat ik zoveel verantwoordelijkheid nu heb, bespaar ik me liever de miserie.
Maar ik kan met zekerheid zeggen, na tien jaar blowen, heb ik mijn joint altijd voor andere drugs geplaatst.
Een jointje heeft geen neveneffecten op het lichaam he, ..
Ik heb wel gespeeld met andere drugs, maar vond de last de morgend erna nooit waard. Daarom heb ik altijd heilig trouw gezworen aan mijn jointjes en paddo's. Nooit een afkick en nooit lichamelijke klachten, terwijl dat met die hard drugs wel zo is.
Maar dat ben ik persoonlijk he... en in mijn vriendenkring (blowers) zijn ze van hetzelfde gedacht.
Oud 6 maart 2009, 23:42   #2974
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Open overal coffeeshops en het probleem is opgelost.
Dream on
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 00:46   #2975
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach kom, iemand die naar geestverruiming streeft zou genuanceerder kunnen zijn, beste Vaandeldrager.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 00:54   #2976
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vlaams Belangers verliezen terrein, bewijzend: mensen worden wakker.
We houden niet van extremisme. Toch willen we onze waarden behouden.

Maar dat kunnen we niet zonder de bevolking absolute vrijheid te gunnen. En daarvan is cannabis een mooi voorbeeld. Mensen hun eigen "shit" te laten growen, vertegenwoordigt vrijheid.
Vrijheid die we niet hebben, daar een minderjarige zich wekelijks straalbezopen kan zuipen.
Ik zuip me nu ook bezopen, dit omdat het mag. Geen probs met drank, tenzij ik ze zelf maak.
Maar wel heeft een grower eens "gepakt" last met zijn wietplantjes, ook al maakt ge de probs niet. Al gebeurd het achter gesloten muren, blijft een prob eens gepakt.
As kik zat gepakt word, is da nix, as ik brave burger speel geven ze mij nog een taxi naar huis... waarop velen thuis hun wijf bijeen koeken

En dan hedde nog losers dat denken hun kids "op te voeden" met "de vinger te wijzen" ipv uit een hogere ervaring te spreken... Staan een generatie achter... ze weten amper iet van dit onderwerp....
Een vinger wijzen, is meestal aanlokkend als ze in een ander perspectief geduwd worden door ervaring. Vanaf ge een vinger wijst, moete constant perfect "spelen", maar kids worden slimmer dan je denkt.
Dus niet wijzen, gewoon juiste info geven.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 7 maart 2009 om 01:03.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 01:24   #2977
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vlaams Belangers verliezen terrein, bewijzend: mensen worden wakker.
We houden niet van extremisme. Toch willen we onze waarden behouden.

Maar dat kunnen we niet zonder de bevolking absolute vrijheid te gunnen. En daarvan is cannabis een mooi voorbeeld. Mensen hun eigen "shit" te laten growen, vertegenwoordigt vrijheid.
Vrijheid die we niet hebben, daar een minderjarige zich wekelijks straalbezopen kan zuipen.
Ik zuip me nu ook bezopen, dit omdat het mag. Geen probs met drank, tenzij ik ze zelf maak.
Maar wel heeft een grower eens "gepakt" last met zijn wietplantjes, ook al maakt ge de probs niet. Al gebeurd het achter gesloten muren, blijft een prob eens gepakt.
As kik zat gepakt word, is da nix, as ik brave burger speel geven ze mij nog een taxi naar huis... waarop velen thuis hun wijf bijeen koeken

En dan hedde nog losers dat denken hun kids "op te voeden" met "de vinger te wijzen" ipv uit een hogere ervaring te spreken... Staan een generatie achter... ze weten amper iet van dit onderwerp....
Een vinger wijzen, is meestal aanlokkend als ze in een ander perspectief geduwd worden door ervaring. Vanaf ge een vinger wijst, moete constant perfect "spelen", maar kids worden slimmer dan je denkt.
Dus niet wijzen, gewoon juiste info geven.
Citaat:
Gewoon een kwestie van opvoeding. Ik wees mijn kinderen aan wat junks waren en daar wilden zij niet op gaan lijken en vooral niet zo raar gaan praten weeeeetjewel; oeoeoeoe goed hè, rechtvoorzijnraap!
Ge wijst dus liever de vinger op een "minderontwikkelde" dan uit een hogere ervaring te praten?
Goeie vader gij dan lol... zeer ONDERONTWIKKELD in mijn ogen... als ge al moet wijzen om voorbeelden te stellen, staat ge in mijn ogen achter.
Enorm achter!
Ge moet nooit de vinger wijzen, weet ieder hoger ontwikkeld wezen, toch? Ge moet begeleiden zonder voorbeelden te stellen, gewoon de hoogste ervaring laten zegevieren; Maar wijzen? Dat is voor de zwakken.

wijzen is voor de zwakke, de sterke wijzen niet

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 7 maart 2009 om 01:40.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 03:29   #2978
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee ik "jok" niet of heb het niet over vervangende middelen, ik wijs u alleen op uw absurd argument "koffie is niet verslavend want ik kan zonder". Ik zeg nergens dat koffie met heroïne kan vergeleken worden. Alleen dat uw redenering nergens op slaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
@ Akufen:
Life imitates Hollywood.!
Als je een tijdje in de USA bent geweest dan zal je mijn mening over het gevaar van drugs wel kunnen inzien.
In de USA woedt de 'War on Drugs' .
Verplichte minimale straffen voor bezit van kleine hoeveelheden drugs, het maakt niet uit wat voor soort verboden drugs.
Lees maar eens wat de vernietigende gevolgen zijn voor de maatschappij.
http://www.toad.com/drugs/betterway.html
Uhm, dat stukje gaat nu exact over wat we hier proberen duidelijk te maken. Het absurde van de criminalisering van bepaalde drugs zoals cannabis, paddestoelen, LSD, en andere niet verslavende softdrugs/hallucinogene middelen.
Het zijn niet de drugs die die problemen veroorzaken maar de manier waarop zij die ze gebruiken "achtervolgd" worden zoals de eerste de beste straatcrimineel.

Laatst gewijzigd door Akufen : 7 maart 2009 om 03:30.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 07:39   #2979
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je het artikel gelezen?

Er is blijkbaar enkel overlast in de gemeentes in de grensstreek met België, niet in de rest van Nederland en ook niet in de gemeentes in de grensstreek met Duitsland.

Open overal coffeeshops en het probleem is opgelost.
Dream on
Wat is er niet realistisch?

"Burgemeester Eindhoven: juist meer coffeeshops"
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...er_coffeeshops

"De aankondiging van de drastische maatregelen in Roosendaal en Bergen op Zoom vormde de opmaat naar de ‘wiettop’ die vrijdag in Almere wordt gehouden. Want andere burgemeester vrezen ‘het waterbed-effect’. Uit het onderzoek blijkt dat maar weinig burgemeesters voorstander zijn van afschaffing van het gedoogbeleid. Een meerderheid kiest voor verruiming daarvan. Die uitkomst is in lijn met eerdere onderzoeken. Eind vorige eeuw ondertekenden al enkele tientallen burgemeesters een verklaring waarin ze het toenmalige paarse kabinet opriepen tot een experiment met gedoogde wietteelt. "
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...gale_wietteelt
Oud 7 maart 2009, 08:38   #2980
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeggen ze met een pint in hun hand!
VB jongeren zijn al even hypocriet als de VB ouderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be