![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of dat het beeld is dat hij hiermee wilde oproepen, maar dat is wat mij voor ogen komt. En daar komt dat blaffen van. Natuurlijk een dikke karikatuur. Ik neem aan dat dat het beeld was dat Brel van de "Flamingant" zijn natte droom wilde ophangen. Brel is niet onmiddellijk gekend om zijn genuanceerde teksten, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2009 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brussel ligt in Vlaanderen, Vlaanderen ligt in België, België ligt in Europa, Europa is een deel van de wereld, de Aarde maakt deel uit van het Zonnestelsel, het Zonnestelsel maakt deel uit van de Melkweg, en de Melkweg maakt deel uit van het Heelal. Derhalve ligt Brussel dus inderdaad ook in België etc…, en maakt het deel uit van het Heelal, hetgeen echter niets verandert aan het feit dat Brussel geografisch in Vlaanderen ligt, en daar gaat het om. Eén en ander is niet enkel een vaststaand geografisch feit, het is tevens een wettelijk en staatkundig gegeven. Terloops kan ik u melden dat ikzelf geenszins aan de basis lig van voornoemde feiten ; ik stel ze slechts vast. Voor wat het wettelijk en staatkundig aspect ervan betreft, verwijs ik graag naar de Belgische Grondwet en de Wetten van het Belgisch volk. Het staat u vrij te menen dat deze van het Blut & Boden principe zijn, doch die visie laat ik volkomen voor uw rekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vind wel meer logisch iets zoals "bekende franstaligen" en "bekende nederlandstaligen" dan "bekende Vlamingen" ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat moet opgelost worden, en aangezien de afspraak al 60 jaar expliciet bestaat dat het een homogeen Nederlandstalige regio is en moet zijn, is de situatie duidelijk, en moet deze gewoon gerespecteerd worden. Punt aan de lijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat er helemaal niemand een probleem heeft met tweetalige Franstaligen, behalve met het feit dat er veel te weinig van zijn. Dat is de huidige situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 |
Minister-President
|
![]() Dit is nog veel ridiculer. Zelfbeschikkingsrecht op het niveau van de gemeente? En waarom niet een straat? Sint-Joost-ten-Node mag voor u het Turks invoeren als enige administratieve taal? Borgerhout het Marrokaans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 |
|
![]() Dat is heel juist; net zoals het voor Friezen interessant is om NL te leren maar het omgekeerd voor Nederlanders niet veel opbrengt om Fries te leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
|
![]() Citaat:
2 Maten en gewichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 |
|
![]() IK heb er zelfs al FR gesproken en toen ze mijn Vlaams accent hoorden werd ik in het NL aangesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 |
Banneling
|
![]() Kortom, u doet totaal geen poging om u te integreren in Grenoble. En u bent daar bovendien blij mee, cq. zelfs fier op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 |
|
![]() en in mijn ogen blijft Brussel Vlaams grondgebied.
door invloed van buitenaf (Fransen) en met behulp van het Belgisch establishment heeft Brussel zich gekeerd tegen Vlaanderen. het wordt tijd dat de klok wordt teruggedraaid of anders isoleert brussel zichzelf en wordt het een stad met veel vreemdelingen (legale en illegalen), armoede, criminaliteit, enz ... als het dat is wat de Brusselaars willen. en naar geld van de EU kan Brussel fluiten. Brussel is afhankelijk van de Vlaamse economie en Vlaams geld. en stadstaten mogen niet van de EU. dus laat Brussel maar bij Vlaanderen komen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 maart 2009 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |