Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2009, 21:33   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
weet u of en waar er cijfers zijn of Opel Antwerpen winst of verlies maakt?

EDIT uiteraard zijn er cijfers, maar ik vraag me af: zijn ze openbaar?
Voor Opel Antwerpen zou ik ook niet direct weten waar ik ze moet vinden.
Maar dat GM Europa momenteel met verlies draait is wel duidelijk
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...0motors;europa
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:36   #62
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat ge niet aandurft is al verloren op voorhand
Ik heb geen probleem met de nationalisering van Opel Antwerpen. Het probleem is alleen dat 20 jaren van rechts beleid op Europees en nationaal vlak de nationalisering en succesvolle exploitatie van dergelijke ondernemingen er niet evidenter op hebben gemaakt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:39   #63
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Voor Opel Antwerpen zou ik ook niet direct weten waar ik ze moet vinden.
Maar dat GM Europa momenteel met verlies draait is wel duidelijk
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...0motors;europa

Het is zeer moeilijk van multinationals om de winstgevendheid van lokale vestigingen te gaan bepalen. Via allerlei financiële constructies is het makkelijk om winsten en verliezen door te sluizen. De meeste grote bedrijven hebben van die zogenaamde "coordinatiecentra" die speciaal voor hen zijn opgericht voor dit soort transacties. Recent zijn dit soort centra trouwens illegaal verklaard door Europa. Geen nood. Notionele interestaftrek here we come.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:46   #64
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
men moet durven gokken. Ik zou voorstellen om ook de Fordfabriek te Genk over te kopen . Dan zijn er al twee erg grote fabrieken. Het staat trouwens in de sterren geschreven dat op termijn ook Ford Genk zal sluiten, wellicht het lot van alle autofabrieken in België.

Het probleem is niet zozeer de fabrieken maar de modellen die er gemaakt worden, distributienetwerk, verkoopspunten, onderhoud en herstellingen. Vlaanderen/België beschikt over heel wat kennis maar het is niet zo dat we volledig onafhankelijk in één twee drie compleet nieuwe modellen kunnen maken laat staan een verkoops/distributienetwerk kunnen uitbouwen. We moeten die bakken niet alleen maken maar ook ontwerpen, verkopen en onderhouden. Dat veronderstelt heel wat meer dan een fabriek doen draaien. Misschien dat we modellen in licentenie kunnen maken maar aangezien alle grote producenten met overcapaciteit kampen is het maar de vraag waar ze productie van hun modellen zouden uitbesteden.
Nogmaals. Ik ben niet tegen een nationalisering van de autoindustrie of delen daarvan (wat overigens een partijstandpunt is) alleen zou dit zeer zware ommezwaai zijn en als men van dit project een succes wil maken zal men zwaar tegen de wind moeten ingaan. Ik ben daar toe bereid maar ik ben dan maar ook een extreem-linkse linkiewinkie.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:50   #65
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wie spreekt er nu van Opeltjes bouwen. Stapt naar Lada Scaldia Volga , ze staan daar te trappelen van ongeduld om met een pracht van een aantal ontwerpen een Europese constructeur aan de haak te slaan maar ja, ik vrees dat het daar ook weeral te laat voor is daar Renault daar al zijn klauwen in gezet heeft. Ik heb het al eerder aangehaald, België is een kloteland waar niets mee te beginnen is. Als ze in Vlaanderen een initiatief nemen zijn we 140 jaar verder eer dat daar een 10de van uitgevoerd geraakt.

Ach zo. België is een kloteland omdat Vlaanderen geen gebruik durft te maken van de bevoegheden waarover ze reeds beschiken nml het voeren van een eigen industriëel beleid waar de productie van een eigen wagen deel van zou kunnen uitmaken?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:54   #66
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toch wel,het is net dat feit waarom deze fabriek nog steeds open is....

Het is qua rendabiliteit de meest produktieve eenheid...
Net zoals Renault Vilvoorde.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:18   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ach zo. België is een kloteland omdat Vlaanderen geen gebruik durft te maken van de bevoegheden waarover ze reeds beschiken nml het voeren van een eigen industriëel beleid waar de productie van een eigen wagen deel van zou kunnen uitmaken?
Alsof de loon- en belastingsmaterie al geregionaliseerd is ?
Hoe gaat ge aandeelhouders en multinationals lokken ? Met peeschijven ? Of met schone woorden gelijk "Marshallplan" ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:22   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met de nationalisering van Opel Antwerpen. Het probleem is alleen dat 20 jaren van rechts beleid op Europees en nationaal vlak de nationalisering en succesvolle exploitatie van dergelijke ondernemingen er niet evidenter op hebben gemaakt.
Alsof de communisten indertijd concurerende auto's maakten. Zo'n sukses waren de Moskovitchen, de Trabants en de Ladas toch ook weer niet.
Het was pas, na de verrechtssing, daar hier enige verandering in kwam (Skoda).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:29   #69
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Net zoals Renault Vilvoorde.
Inderdaad, en waar is renault vilvoorde geëindigd....

Slachtoffer geworden van het motto "eigen volk eerst", datzelfde motto wat onze regeringen qua binnenlandse politiek zo verafschuwen,doch europees gezien maar al te graag aanvaarden als de realiteit....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:39   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Als deze regering ballen had zou ze het leger naar die fabriek sturen en alles confisqueren. Zonder compensatie uiteraard. En een internationaal aanhoudingsbevel uitvaardigen tegen het management.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 23:00   #71
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het probleem is niet zozeer de fabrieken maar de modellen die er gemaakt worden, distributienetwerk, verkoopspunten, onderhoud en herstellingen. Vlaanderen/België beschikt over heel wat kennis maar het is niet zo dat we volledig onafhankelijk in één twee drie compleet nieuwe modellen kunnen maken laat staan een verkoops/distributienetwerk kunnen uitbouwen. We moeten die bakken niet alleen maken maar ook ontwerpen, verkopen en onderhouden. Dat veronderstelt heel wat meer dan een fabriek doen draaien. Misschien dat we modellen in licentenie kunnen maken maar aangezien alle grote producenten met overcapaciteit kampen is het maar de vraag waar ze productie van hun modellen zouden uitbesteden.
Nogmaals. Ik ben niet tegen een nationalisering van de autoindustrie of delen daarvan (wat overigens een partijstandpunt is) alleen zou dit zeer zware ommezwaai zijn en als men van dit project een succes wil maken zal men zwaar tegen de wind moeten ingaan. Ik ben daar toe bereid maar ik ben dan maar ook een extreem-linkse linkiewinkie.
volledig akkoord. Het is een zware en dure gok, maar misschien is ie het waard.

Op termijn moet opnieuw privatiseren het doel zijn, MAAR: de firma moet Belgisch blijven (geen übermachtig en buitenlands beslissingscentrum waaraan je niets te zeggen hebt) en ethisch ondernemen moet in de statuten staan!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 23:41   #72
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
volledig akkoord. Het is een zware en dure gok, maar misschien is ie het waard.
Nee , het is het niet waard, en dit alleen omdat de belgische markt alleen op zich niets voorstelt....

Het kost hopen geld,lang voordat er enig rendement wordt bereikt, en vooral mijn beste..who pays....

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 maart 2009 om 23:42.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 23:44   #73
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee , het is het niet waard, en dit alleen omdat de belgische markt alleen op zich niets voorstelt....

Het kost hopen geld,lang voordat er enig rendement wordt bereikt, en vooral mijn beste..who pays....
uiteraard, men moet kijken voor export: zich uitsluitend op de Belgische markt richten is waanzin, zoveel is zeker.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 23:57   #74
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
uiteraard, men moet kijken voor export: zich uitsluitend op de Belgische markt richten is waanzin, zoveel is zeker.
Yep , maar begin dan eerst maar eens om zelf een totaal nieuw produkt te ontwerpen zonder enige naambekendheid,zo vanaf de tekentafel....

Maak indien je je model eindelijk ontworpen hebt je fabriek gereed om op te starten met de nodige mallen wat betreft je uiterlijke kenmerken qua carroserie....welke motoren gebruik je,of moet je gaan shoppen bij de concurrentie wat ook wéér geld kost....Zet je dealersnet uit in het buitenland,zorg zelf voor een magazijn wat de distributie betreft van Uw onderdelen....

Kortom een geldverslindend object zonder dat je weet of het kans op slagen heeft gezien de huidige marktsituatie en de overkapaciteit....

Jij moet direkt winst maken ,daar waar de gevestigde waarden zich een tijdelijk verlies kunnen veroorloven....

En nogmaals ,wie dient dit alles te betalen....Het gaat hier over tientallen miljarden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 00:27   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
men moet durven gokken. Ik zou voorstellen om ook de Fordfabriek te Genk over te kopen . Dan zijn er al twee erg grote fabrieken. Het staat trouwens in de sterren geschreven dat op termijn ook Ford Genk zal sluiten, wellicht het lot van alle autofabrieken in België.
Inderdaad. Waarom zou men zijn eieren in een nest leggen dat wankel tussen tweetakken hangt te bengelen. Iedereen over gans de wereld ziet en beseft dat België zo onstabiel is als een huis dat gebouwd is op drijfzand.

Maakt er een stabiel Vlaanderen van, en de kaarten zullen snel anders liggen.Maar mij niet gelaten he NVA'artiesten, als jullie het verrekken van met het VB in zee te gaan verdien je niet beter dan te verhongeren!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 8 maart 2009 om 00:28.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 00:33   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Misschien tijd om Minerva terug vanonder het stof halen. We hebben de know how de ontwerpers, de ingenieurs, bekwame operatoren,... Laten we het heft in eigen handen nemen in plaats van afhankelijk te zijn van multinationals die hun beslissingscentra ergens ver weg hebben.
Daar zijn ze hier veel te stom voor. Eerst zullen ze moeten beseffen dat ze in Vlaanderen allen samen aan een zeel kunnen trekken want zolang dat we die Waalse blok aan ons been moeten meetrekken zijn we hier nog niet in staat van kauwgommen te fabrikeren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 00:57   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Dat heeft helemaal niets met eigen volk te maken. Het gaat er hier om ervoor te zorgen dat de maatschappij waarin we met zijn allen leven zichzelf staande houdt, maar in die samenleving is er plaats voor mensen van gelijk welke ethniciteit of cultuur. Er werken namelijk bij Opel Antwerpen tal van mensen van vreemde origine. Belgen van gelijk welke origine of achtergrond. Christenen, moslims, niet-gelovigen. Iedereen gelijk.

Ik geef bvb liever mijn geld aan een kleine zelfstandige uit mijn buurt dan aan één of andere multinational aan de andere kant van de wereld waarvan de eigenaar al miljarden verdient. Ik stimuleer liever mijn plaatselijke economie dan iemand anders economie, maar de etnische of culturele achtergrond van de persoon wiens handel ik stimuleer kan mij geen kloot schelen.

Dat is het verschil met het VB. Het gaat bij hen namelijk over een "volk". Als je pech hebt en in een land geboren wordt waar je geen deel uitmaakt van dat volk omdat je niet dezelfde etnische achtergrond hebt, heb je wel het spek aan je been natuurlijk als die mensen mekaar gaan lopen bevoordelen. Da's het perverse van "eigen volk eerst" en daar zien we vandaag soms al staaltjes van. Het VB wil dat blijkbaar in nog hogere mate zien en dat is walgelijk. Da's hetgeen wat we ten allen prijze willen voorkomen.
Zeg moserke. Nu mag je hier gaan staan lullen dat uw tong driedubbel achter uw oren hangt he maar eigen volk eerst of eigenvolk eerste = gelijk aan eigenvolk eerst hoor. Al dat etnische gekwijl van U is totaal van geen enkele waarde. Heb de gij misschien al ooit gelijk wie van het VB ook maar iets negatief horen zeggen over de immense Chinese gemeenschap in onze samenleving? Van de Joden misschien? Van uitbuiters van onze maatschappij , ja, en wat is daar mis aan? Dat hadden die andere kloefkaffers ook beter gedaan, dan had de miserie vandaag nog maar half zo groot geweest.

Weet ge wat jullie eindelijk eens moeten leren? Jullie stijfkoppige eigenzinnigheid onderdrukken en eieren voor uw geld kiezen of ge zult nooit, maar dan ook NOOIT een stap vooruit geraken in dit strontland.

Maar als jullie liever armoede en honger gaan leiden, mij niet gelaten hoor, mijn schaapjes zijn al heeeeeeeeeeeeeeel lang op het droge. Wat er hier ook gebeurt of niet gebeurt, ik zal er totaal niets voor moeten laten. In tegendeel zelfs. Ik heb geleerd dat niets zo slecht is dat er ook niets goed aan zit. Hoe slechter het hier gaat, hoe betere en goedkopere investeringsmogelijkheden er zich voor doen. Dus met andere woorden, wie zijn kop gebruikt wordt er alleen maar pakken rijker door.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 01:02   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Minerva is bij mijn weten wel failliet gegaan, dus zo denderend waren wij indertijd toch ook weer niet.
En we hebben misschien veel (de Japanners nog meer...), maar we hebben ook hoge lonen.
Minerva is voor zover ik weet van de markt geveegd door het afsluiten van contracten met die o toch zo toffe Amerikanen tengevolge van de bevrijding.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 01:10   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Beste vrienden, snap nu toch eens dat als je bedrijven wil houden je ook een markt dient te vertegenwoordigen, zo simpel is dat.
De vlaamse ministers zijn naar detroit getrokken, ook de duitsers hebben dat gedaan. Nu wees eens eerlijk als ze in detroit moeten kiezen, duitsland of vlaanderen, de keuze zal snel gemaakt zijn. Opel Antwerpen zal sluiten dat is volgens mij al lang duidelijk. Een nationaal reddingsplan dringt zich op!!!
Meer vlaanderen, nog meer crisis en armoede.
Ik denk dat je daar een verkeerde kijk op hebt. Dat er voor Bochum gekozen wordt heeft daar niets mee te maken. Opel is van oorsprong Duits en Bochum is en was de moederfabriek. Nogal logisch dus dat men Antwerpen eerder zal sluiten dan Bochum. Met markt vertegenwoordigend heeft dat geen bal te maken. In Antwerpen werden evengoed wagens gemaakt voor Engeland Amerika en noem maar op.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 01:38   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Alléén mijn beste, hebben we niet voldoende geld aangezien die ontwerpers eerst volledig nieuwe modellen moeten gaan ontwerpen en vervolgens moet gaan bouwen.....

Ik dacht écht niet dat opel zou toestaan om hun auto's te gaan bouwen onder het minerva logo...
Is ook totaal niet nodig Lada, Scaldia en Volga hebben een paar pracht exemplaren van prototypes en deze staan te trappelen om in zee te gaan met een Europese constructeur. Lada mag je al onmiddellijk vergeten want daar heeft Renault al zijn klauwen in gezet.

België is het gewoon van overal de rode lantaren te dragen als het op zakelijke contracten aankomt. En dan maar beweren dat ons Koningshuis een meerwaarde zou zijn op dat gebied. Nu ik vraag mij af, waarom merken we daar dan niets van? Een meerwaarde in diplomatie met de zwarte mannetjes misschien, als het er op neer komt om steun te verstrekken alginder. Een meerwaarde voor hen dus maar zeker niet voor ons.

Nu goed. Volga zette een aantal jaren geleden een fantastisch prototype neer dat zich niet moest wegcijferen voor een Jaguar. Men was op zoek naar een fabrikant om deze wagen in productie te nemen maar ze hadden het allemaal te druk met hun eigen rommeltje te fabrikeren.

Zelf uit het niets even snel een succesverhaal uit de mouw toveren zie ik ook niet direct voor mogelijk. Lada Niva, een zeer oubollig 4x4'tje heeft nog steeds een wereldrecord op zijn naam staan. Enkele jaren terug heeft Chevrolet daar haar oog op laten vallen en er een nieuwe versie van op de markt gebracht maar dubbel zo duur. Quasi onverkoopbaar dus. Ikweet niet of ook dit model het assortiment van Renault gaat aanvullen.

De lijn van GM Antwerpen is zo geconstrueerd dat zij, in geval van oorlog, geschikt is om op ieder ogenblik om te schakelen op de constructie van legervoertuigen. Nu, bij mijn weten is het altijd oorlog, daar zorgen de Amerikanen wel voor. Een ontwerp van-, en een productie opzetten van legerjeeps is eerder doodsimpel. Ge moet wel over de nodige capaciteiten beschikken om daar waar het mogelijk is contracten gaan af te sluiten, maar met dat Koninklijke klungelhuis van ons zet ik er geen twee euro op in dat dat succes zal oogsten.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 maart 2009 om 01:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be