![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
|
![]() Citaat:
Maar dat GM Europa momenteel met verlies draait is wel duidelijk http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...0motors;europa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Ik heb geen probleem met de nationalisering van Opel Antwerpen. Het probleem is alleen dat 20 jaren van rechts beleid op Europees en nationaal vlak de nationalisering en succesvolle exploitatie van dergelijke ondernemingen er niet evidenter op hebben gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
Het is zeer moeilijk van multinationals om de winstgevendheid van lokale vestigingen te gaan bepalen. Via allerlei financiële constructies is het makkelijk om winsten en verliezen door te sluizen. De meeste grote bedrijven hebben van die zogenaamde "coordinatiecentra" die speciaal voor hen zijn opgericht voor dit soort transacties. Recent zijn dit soort centra trouwens illegaal verklaard door Europa. Geen nood. Notionele interestaftrek here we come. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
Het probleem is niet zozeer de fabrieken maar de modellen die er gemaakt worden, distributienetwerk, verkoopspunten, onderhoud en herstellingen. Vlaanderen/België beschikt over heel wat kennis maar het is niet zo dat we volledig onafhankelijk in één twee drie compleet nieuwe modellen kunnen maken laat staan een verkoops/distributienetwerk kunnen uitbouwen. We moeten die bakken niet alleen maken maar ook ontwerpen, verkopen en onderhouden. Dat veronderstelt heel wat meer dan een fabriek doen draaien. Misschien dat we modellen in licentenie kunnen maken maar aangezien alle grote producenten met overcapaciteit kampen is het maar de vraag waar ze productie van hun modellen zouden uitbesteden. Nogmaals. Ik ben niet tegen een nationalisering van de autoindustrie of delen daarvan (wat overigens een partijstandpunt is) alleen zou dit zeer zware ommezwaai zijn en als men van dit project een succes wil maken zal men zwaar tegen de wind moeten ingaan. Ik ben daar toe bereid maar ik ben dan maar ook een extreem-linkse linkiewinkie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
Ach zo. België is een kloteland omdat Vlaanderen geen gebruik durft te maken van de bevoegheden waarover ze reeds beschiken nml het voeren van een eigen industriëel beleid waar de productie van een eigen wagen deel van zou kunnen uitmaken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Net zoals Renault Vilvoorde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
|
![]() Citaat:
Hoe gaat ge aandeelhouders en multinationals lokken ? Met peeschijven ? Of met schone woorden gelijk "Marshallplan" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
|
![]() Citaat:
Het was pas, na de verrechtssing, daar hier enige verandering in kwam (Skoda). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Inderdaad, en waar is renault vilvoorde geëindigd....
Slachtoffer geworden van het motto "eigen volk eerst", datzelfde motto wat onze regeringen qua binnenlandse politiek zo verafschuwen,doch europees gezien maar al te graag aanvaarden als de realiteit.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() Als deze regering ballen had zou ze het leger naar die fabriek sturen en alles confisqueren. Zonder compensatie uiteraard. En een internationaal aanhoudingsbevel uitvaardigen tegen het management.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.820
|
![]() Citaat:
Op termijn moet opnieuw privatiseren het doel zijn, MAAR: de firma moet Belgisch blijven (geen übermachtig en buitenlands beslissingscentrum waaraan je niets te zeggen hebt) en ethisch ondernemen moet in de statuten staan!
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Het kost hopen geld,lang voordat er enig rendement wordt bereikt, en vooral mijn beste..who pays.... Laatst gewijzigd door Svennies : 7 maart 2009 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.820
|
![]() uiteraard, men moet kijken voor export: zich uitsluitend op de Belgische markt richten is waanzin, zoveel is zeker.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Maak indien je je model eindelijk ontworpen hebt je fabriek gereed om op te starten met de nodige mallen wat betreft je uiterlijke kenmerken qua carroserie....welke motoren gebruik je,of moet je gaan shoppen bij de concurrentie wat ook wéér geld kost....Zet je dealersnet uit in het buitenland,zorg zelf voor een magazijn wat de distributie betreft van Uw onderdelen.... Kortom een geldverslindend object zonder dat je weet of het kans op slagen heeft gezien de huidige marktsituatie en de overkapaciteit.... Jij moet direkt winst maken ,daar waar de gevestigde waarden zich een tijdelijk verlies kunnen veroorloven.... En nogmaals ,wie dient dit alles te betalen....Het gaat hier over tientallen miljarden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Maakt er een stabiel Vlaanderen van, en de kaarten zullen snel anders liggen.Maar mij niet gelaten he NVA'artiesten, als jullie het verrekken van met het VB in zee te gaan verdien je niet beter dan te verhongeren!!! Laatst gewijzigd door Garry : 8 maart 2009 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Weet ge wat jullie eindelijk eens moeten leren? Jullie stijfkoppige eigenzinnigheid onderdrukken en eieren voor uw geld kiezen of ge zult nooit, maar dan ook NOOIT een stap vooruit geraken in dit strontland. Maar als jullie liever armoede en honger gaan leiden, mij niet gelaten hoor, mijn schaapjes zijn al heeeeeeeeeeeeeeel lang op het droge. Wat er hier ook gebeurt of niet gebeurt, ik zal er totaal niets voor moeten laten. In tegendeel zelfs. Ik heb geleerd dat niets zo slecht is dat er ook niets goed aan zit. Hoe slechter het hier gaat, hoe betere en goedkopere investeringsmogelijkheden er zich voor doen. Dus met andere woorden, wie zijn kop gebruikt wordt er alleen maar pakken rijker door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Minerva is voor zover ik weet van de markt geveegd door het afsluiten van contracten met die o toch zo toffe Amerikanen tengevolge van de bevrijding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
België is het gewoon van overal de rode lantaren te dragen als het op zakelijke contracten aankomt. En dan maar beweren dat ons Koningshuis een meerwaarde zou zijn op dat gebied. Nu ik vraag mij af, waarom merken we daar dan niets van? Een meerwaarde in diplomatie met de zwarte mannetjes misschien, als het er op neer komt om steun te verstrekken alginder. Een meerwaarde voor hen dus maar zeker niet voor ons. Nu goed. Volga zette een aantal jaren geleden een fantastisch prototype neer dat zich niet moest wegcijferen voor een Jaguar. Men was op zoek naar een fabrikant om deze wagen in productie te nemen maar ze hadden het allemaal te druk met hun eigen rommeltje te fabrikeren. Zelf uit het niets even snel een succesverhaal uit de mouw toveren zie ik ook niet direct voor mogelijk. Lada Niva, een zeer oubollig 4x4'tje heeft nog steeds een wereldrecord op zijn naam staan. Enkele jaren terug heeft Chevrolet daar haar oog op laten vallen en er een nieuwe versie van op de markt gebracht maar dubbel zo duur. Quasi onverkoopbaar dus. Ikweet niet of ook dit model het assortiment van Renault gaat aanvullen. De lijn van GM Antwerpen is zo geconstrueerd dat zij, in geval van oorlog, geschikt is om op ieder ogenblik om te schakelen op de constructie van legervoertuigen. Nu, bij mijn weten is het altijd oorlog, daar zorgen de Amerikanen wel voor. Een ontwerp van-, en een productie opzetten van legerjeeps is eerder doodsimpel. Ge moet wel over de nodige capaciteiten beschikken om daar waar het mogelijk is contracten gaan af te sluiten, maar met dat Koninklijke klungelhuis van ons zet ik er geen twee euro op in dat dat succes zal oogsten. Laatst gewijzigd door Garry : 8 maart 2009 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |