Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2009, 22:36   #101
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mooi salaris dat uw dochter heeft. 5000 bruto ?

Wat is ze ? Kaderlid ofzo ? Vergelijk die positie eens met een vergelijkbare positie in de ambtenarij en je zult ook van die bedragen zien....
Wedde en verlofgeld samen gij weet precies ni veel he,kaderlid laat me ni lachen als die hun verlofgeld tonen valt ge achterover!
Oud 8 maart 2009, 22:42   #102
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat zal dan de reden zijn waarom het ambtenarenkorps in Belgie, dat van de ons omliggende landen, sterk overstijgt.
ga je van mij een leugenaar maken mss?
Oud 8 maart 2009, 22:47   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Dat is eigenlijk
De overheid zou bvb bij Opel iedereen netjes het ambtenaar statuut mogen geven, dan zouden er natuurlijk een paar aan de top een pak minder verdienen, maar apart van dat probleem zou de Opel Antwerp 40% besparen op zijn loonkosten door de vermindering in sociale lasten.

Het zou direct de goedkoopste autoproducent worden... en concurrentieel, en als ze er nog een dan durft zeggen dat het gaat over loonkost, dan gaat het vooral over gebruiken van de internationale productiemogelijkheden om de westerse lonen onder druk te zetten. En concurrentie van oosterse landen , waar mensen nog bereid zijn voor een habbekrats te werken.

Hoelang kan dat duren ? Totdat die 2miljard mensen ook bereid zijn van minimum 500euro pe rmaand te verdienen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 22:50   #104
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mooi salaris dat uw dochter heeft. 5000 bruto ?

Wat is ze ? Kaderlid ofzo ? Vergelijk die positie eens met een vergelijkbare positie in de ambtenarij en je zult ook van die bedragen zien....
Wedde en verlofgeld worden in de prive in de maand mei uitbetaald,en het verlofgeld bij de overheid voor een tussenniveau bedraagt max netto 700 a 750 eu.
tel ze maar is samen in de prive,en tel ze dan is samen bij de overheid.
het verschil is dat de ambtenaar zijn wedde blijft lopen,en dat een privewerknemer geen loon heeft tijdens zijn verlofdagen,daarom worden ze ook meer betaald.
Oud 8 maart 2009, 23:41   #105
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ga je van mij een leugenaar maken mss?
Leuk. Als ik beweer dat het aantal ambtenaren in Belgie een stuk hoger ligt dan dit in de ons omliggende landen, maak ik van U een leugenaar.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:45   #106
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik blijf erbij dat je met meer dan 100euro per maand budget voor voeding onmogelijk kunt verhongeren. ONMOGELIJK.
Ik blijf erbij dat je geen gezonde voeding hebt voor 3.33 euro per dag.

Ik zou eens een TV show willen zien met een paar VIP en politiekers die een paar maand
moeten rondkomen met een uitkering beneden de Europse armoedegrens.

Dat zou een heel leuke show worden.

Laten we enkele kandidaten voorstellen.

Mr Dehaene, Mr De Wever, Mr Somers, ...
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:50   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht

Ik zou eens een TV show willen zien met een paar VIP en politiekers die een paar maand

Voor mij is de Europese armoedegrens toch ook maar een fictief bedrag, gebaseerd op weet ik wat allemaal (bezit van ne tv ?, van ne fiets ?, verwarming van een woning ?, huurprijs ? schoolkosten ?...) en heeft niets met verhongeren te maken.
De "verhongergrens" zal wel een flink stuk lager liggen.
En trouwens van de goedkoopste voeding, wordt ge het "dikste".
Oud 8 maart 2009, 23:58   #108
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is de Europese armoedegrens toch ook maar een fictief bedrag, gebaseerd op weet ik wat allemaal (bezit van ne tv ?, van ne fiets ?, verwarming van een woning ?, huurprijs ? schoolkosten ?...) en heeft niets met verhongeren te maken.
De "verhongergrens" zal wel een flink stuk lager liggen.
En trouwens van de goedkoopste voeding, wordt ge het "dikste".
Ja en het ziekst op latere leeftijd, zodat je nog meer kost aan de maatschappij
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 00:08   #109
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leuk. Als ik beweer dat het aantal ambtenaren in Belgie een stuk hoger ligt dan dit in de ons omliggende landen, maak ik van U een leugenaar.
Neen,maar ge laat zo blijken dat er bij de overheid alleen maar luiaards werken,en dat overuren daar dode letter zijn,en dat ze overbodig zijn.
T'is mooi dat ge de prive ondernemingen uw steun toezegt en wellicht met reden maar als bij de overheidswerknemers hun lasten terugvloeien naar de staat dan voelt de ambtenaar dat ook in zijne zak hoor, dat maakt niks verschil met de privewerknemer.
Als men pleit voor een overheid die winstgevend is lacht men ook,maar wat zou het verschil zijn met de prive?
Oud 9 maart 2009, 08:51   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Luister een keer: mijn broer zat eens een jaar onder budgetbegeleiding en tenzij een rits brieven schrijven aan alle schuldeisers, had die meid zowat geen enkele toegevoegde waarde. Na een jaar willen die pipo's dat niet meer doen natuurlijk, dat is ook weer ergens zo'n regelment dit terijzde.

Mijn zuster heeft de rekening een jaar onder beheer genomen, en mijn broer heeft 4000euro over. Hij leeft perfect dus met 30 euro per week, of 120euro per maand

Uiteraard, hij moet niet roken, hij moet niet drinken, hij moet een beetje scherp geprijsde producten kopen, en hij moet niet consumeren.
Anderzijds hij kan nu 4000euro schulden aflossen... of hij kan tegen een onverwachtte stoot

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 maart 2009 om 08:52.
Oud 9 maart 2009, 09:04   #111
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen,maar ge laat zo blijken dat er bij de overheid alleen maar luiaards werken,en dat overuren daar dode letter zijn,en dat ze overbodig zijn.
T'is mooi dat ge de prive ondernemingen uw steun toezegt en wellicht met reden maar als bij de overheidswerknemers hun lasten terugvloeien naar de staat dan voelt de ambtenaar dat ook in zijne zak hoor, dat maakt niks verschil met de privewerknemer.
Als men pleit voor een overheid die winstgevend is lacht men ook,maar wat zou het verschil zijn met de prive?
Je moet niet in uw eigen spiegel kijken... als jij dat allemaal leest en interpreteert komen die dingen toch wel allemaal in uw hoofd tot stand ?

De overheid moet op zichzelf niet winstgevend zij, de overheid moet gewoon de management technieken van de privé overnemen.
1° wat is uw objectief ? dus hoeveel werk moet je verzetten per gemeten periode, en hoeveel dossiers moet je doen, hoeveel omzet moet je halen, etc ??? Weet je wel hoeveel werk je verzet, en weet je of je meer doet of minder dan uw collega's ? En weet je ook of uw werk goed is of niet, kwaliteitsvol ??

2° hoe gaat uw baas om met mensen die hun objectieven niet halen ?? Geeft hij hen een extra opleiding, analyseert hij hun problemen en probeert hij hen een andere functie te geven ? weet hij waar ze haperen en werkt hij aan die problemen ??

3° wat is jullie informatiseringsgraad ? Dus zit je gans de dag voor een scherm databaseinput te doen ?? Moet je dus alle informatie voeden in een computer die daarmee beslissingen neemt of is het de mens die continu beslist ? Werk je traceerbaar en wordt alles getraceerd wat je doet ? Zit je nog te wachten op een IT dienst die uw softwareapplicatie gaat schrijven ? Is uw baas bezig met te zorgen dat je IT gaat hebben of niet ???

4° Als je een nieuwe PC, nieuwe burostoel nodig hebt, stel dat hij crasht, moet je wachten op budget of krijg je een nieuwe ? Wordt er geinvesteerd infunctie van behoeften of wordt er geinvesteerd omdat het moet... Als er geinvesteerd wordt, is de keuze omdat er iemand zijn zakken kan vullen aan die dossier, of is de keuze de beste prijs kwaliteit, of is de keuze diegene die de beste support kan geven ? etc

5° rendements analyse ? Wordt het rendement onderzocht van uw handelingen ? Hoeveel kosten ze, hoeveel kost uw afdeling, en wat is de macroecnomische toegevoegde waarde van uw afdeling ?? Het rendement is niet noodzakelijk voor de staat, maar enfin heeft het werk dat jullie doen een waarde in de maatschappij ?? Als het werk niet gebeurt, wat zou er gebeuren, valt de maatschappij stil, gebeuren er ongelukken, kost dat geld aan iemand, gaat iemand dood ???
Oud 9 maart 2009, 11:17   #112
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en het ziekst op latere leeftijd, zodat je nog meer kost aan de maatschappij
Allé, dan gaan D'Haene, De Wever en Somers ons nog veel kosten
Oud 9 maart 2009, 11:36   #113
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wedde en verlofgeld samen gij weet precies ni veel he,kaderlid laat me ni lachen als die hun verlofgeld tonen valt ge achterover!
Afhankelijk van de sector ongeveer een 95% van een normaal maandloon, maar extra belast als premie. Val jij daarvan achterover dan?
Je weet het dus zelf niet al te goed precies.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 11:56   #114
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
We hadden het over verlofgeld ?

In mijn geval is dat 1 maandsalaris bruto. Daarom dat ik die afleiding maak.

En als ze maar 2400 euro krijgt verlofgeld + salaris ist gene vette.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 11:58   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wedde en verlofgeld worden in de prive in de maand mei uitbetaald,en het verlofgeld bij de overheid voor een tussenniveau bedraagt max netto 700 a 750 eu.
tel ze maar is samen in de prive,en tel ze dan is samen bij de overheid.
het verschil is dat de ambtenaar zijn wedde blijft lopen,en dat een privewerknemer geen loon heeft tijdens zijn verlofdagen,daarom worden ze ook meer betaald.
Was dat voor kwatsch ?

Een privewerknemer krijgt gewoon salaris doorbetaald tijdens zijn vakantie hoor....EN vakantiegeld.
Oud 9 maart 2009, 12:02   #116
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was dat voor kwatsch ?

Een privewerknemer krijgt gewoon salaris doorbetaald tijdens zijn vakantie hoor....EN vakantiegeld.
er zijn hier mensen die niet weten hoeveel ze verdienen denk ik...
Oud 9 maart 2009, 12:07   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er zijn hier mensen die niet weten hoeveel ze verdienen denk ik...
Toen ik in de prive werkte kreeg ik 12 maanden salaris, 1 maand Vakantiegeld en 1 13de maand (dus 14 maanden salaris op een jaar)

Ook al pakte ik een maand verlof, salaris telde gewoon door....
Oud 9 maart 2009, 12:09   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Beter nog, toen ik wegging betaalden ze me vakantiegeld, dertiende maand (a ratio) en niet opgenomen vakantiedagen (waar ik recht op had) uit....

Dat was een financieel feest

En aangezien ik over ben gegaan naar een fiscaal gunstig regime trek ik zowat alle belastingen die ik daar op heb betaald nu in juni terug....nog eens feest !
Oud 9 maart 2009, 12:52   #119
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
We hadden het over verlofgeld ?

In mijn geval is dat 1 maandsalaris bruto. Daarom dat ik die afleiding maak.

En als ze maar 2400 euro krijgt verlofgeld + salaris ist gene vette.....
Als ze één keer per jaar 2400 netto krijgt, als resultaat van normaal salaris + vakantiegeld, dan heeft ze een normaal, doorsnee bediendenloon. Geen toploon, maar zeker geen bodemloon ook niet. Niet vergeten dat op een 13de maand en vakantiegeld extra afgedragen wordt, omdat dat als premie wordt beschouwd (net zoals je hier op een bonus, iets dat gerelateerd is aan je eigen prestaties nota bene, dood belast wordt in België... Dat is ook een echte schande - alsof ze mensen willen stimuleren om vooral niet hun beste beentje voor te zetten)

Bittersweet liet uitschijnen dat ze dat elke maand mee naar huis kreeg, en in dat geval zou ze effectief in het kader gezeten hebben; vandaar ook dat ik zei dat mensen die daarmee naar huis gaan elke maand, echt wel een pak meer doen dan onze doorsnee ambtenaar.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 13:50   #120
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen ik in de prive werkte kreeg ik 12 maanden salaris, 1 maand Vakantiegeld en 1 13de maand (dus 14 maanden salaris op een jaar)

Ook al pakte ik een maand verlof, salaris telde gewoon door....
Die dertiende maand is als dat onderhandeld is in de sector, anderzijds, de gruw voor elke werkgever is natuurlijk als uw sector geen dertiende maand heeft, en uw personeel wordt bvb maandelijks 8% meer betaald, dat ze nog uw oren zitten af te zagen om nog eens een dertiende maand, alsof je dan als het ware de uitbuiter bent, terwijl ze wel een contract tekenen zonder dertiende maand en 8% meer verdienen, maar dit terzijde. Om maar te zeggen, dat is nietalgemeen.

Van uw vakantiegeld is dus heel juist, en die opmerking sloeg op diegene waartegen je replyde... Die weet dus duidelijk niet dat zijn vakantiegeld in extra is.
Anderzijds het vakantiegeld kan je nauwelijks iets deftigs mee doen, echt feest is dat geld niet hoor, het is een supplement, maar zodanig zwaar belast dat er niets van overblijft versus de gruwelijke som die de werkgever ervoor moet betalen. Als we daarmee op vakantie moeten, kan ik beter elk jaar een caravantje naar het zuiden trekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be