![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Wedde en verlofgeld samen gij weet precies ni veel he,kaderlid laat me ni lachen als die hun verlofgeld tonen valt ge achterover!
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() ga je van mij een leugenaar maken mss?
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is eigenlijk
De overheid zou bvb bij Opel iedereen netjes het ambtenaar statuut mogen geven, dan zouden er natuurlijk een paar aan de top een pak minder verdienen, maar apart van dat probleem zou de Opel Antwerp 40% besparen op zijn loonkosten door de vermindering in sociale lasten. Het zou direct de goedkoopste autoproducent worden... en concurrentieel, en als ze er nog een dan durft zeggen dat het gaat over loonkost, dan gaat het vooral over gebruiken van de internationale productiemogelijkheden om de westerse lonen onder druk te zetten. En concurrentie van oosterse landen , waar mensen nog bereid zijn voor een habbekrats te werken. Hoelang kan dat duren ? Totdat die 2miljard mensen ook bereid zijn van minimum 500euro pe rmaand te verdienen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
tel ze maar is samen in de prive,en tel ze dan is samen bij de overheid. het verschil is dat de ambtenaar zijn wedde blijft lopen,en dat een privewerknemer geen loon heeft tijdens zijn verlofdagen,daarom worden ze ook meer betaald.
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou eens een TV show willen zien met een paar VIP en politiekers die een paar maand moeten rondkomen met een uitkering beneden de Europse armoedegrens. Dat zou een heel leuke show worden. Laten we enkele kandidaten voorstellen. Mr Dehaene, Mr De Wever, Mr Somers, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "verhongergrens" zal wel een flink stuk lager liggen. En trouwens van de goedkoopste voeding, wordt ge het "dikste". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
T'is mooi dat ge de prive ondernemingen uw steun toezegt en wellicht met reden maar als bij de overheidswerknemers hun lasten terugvloeien naar de staat dan voelt de ambtenaar dat ook in zijne zak hoor, dat maakt niks verschil met de privewerknemer. Als men pleit voor een overheid die winstgevend is lacht men ook,maar wat zou het verschil zijn met de prive?
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zuster heeft de rekening een jaar onder beheer genomen, en mijn broer heeft 4000euro over. Hij leeft perfect dus met 30 euro per week, of 120euro per maand Uiteraard, hij moet niet roken, hij moet niet drinken, hij moet een beetje scherp geprijsde producten kopen, en hij moet niet consumeren. Anderzijds hij kan nu 4000euro schulden aflossen... of hij kan tegen een onverwachtte stoot
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 maart 2009 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid moet op zichzelf niet winstgevend zij, de overheid moet gewoon de management technieken van de privé overnemen. 1° wat is uw objectief ? dus hoeveel werk moet je verzetten per gemeten periode, en hoeveel dossiers moet je doen, hoeveel omzet moet je halen, etc ??? Weet je wel hoeveel werk je verzet, en weet je of je meer doet of minder dan uw collega's ? En weet je ook of uw werk goed is of niet, kwaliteitsvol ?? 2° hoe gaat uw baas om met mensen die hun objectieven niet halen ?? Geeft hij hen een extra opleiding, analyseert hij hun problemen en probeert hij hen een andere functie te geven ? weet hij waar ze haperen en werkt hij aan die problemen ?? 3° wat is jullie informatiseringsgraad ? Dus zit je gans de dag voor een scherm databaseinput te doen ?? Moet je dus alle informatie voeden in een computer die daarmee beslissingen neemt of is het de mens die continu beslist ? Werk je traceerbaar en wordt alles getraceerd wat je doet ? Zit je nog te wachten op een IT dienst die uw softwareapplicatie gaat schrijven ? Is uw baas bezig met te zorgen dat je IT gaat hebben of niet ??? 4° Als je een nieuwe PC, nieuwe burostoel nodig hebt, stel dat hij crasht, moet je wachten op budget of krijg je een nieuwe ? Wordt er geinvesteerd infunctie van behoeften of wordt er geinvesteerd omdat het moet... Als er geinvesteerd wordt, is de keuze omdat er iemand zijn zakken kan vullen aan die dossier, of is de keuze de beste prijs kwaliteit, of is de keuze diegene die de beste support kan geven ? etc 5° rendements analyse ? Wordt het rendement onderzocht van uw handelingen ? Hoeveel kosten ze, hoeveel kost uw afdeling, en wat is de macroecnomische toegevoegde waarde van uw afdeling ?? Het rendement is niet noodzakelijk voor de staat, maar enfin heeft het werk dat jullie doen een waarde in de maatschappij ?? Als het werk niet gebeurt, wat zou er gebeuren, valt de maatschappij stil, gebeuren er ongelukken, kost dat geld aan iemand, gaat iemand dood ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet het dus zelf niet al te goed precies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn geval is dat 1 maandsalaris bruto. Daarom dat ik die afleiding maak. En als ze maar 2400 euro krijgt verlofgeld + salaris ist gene vette..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een privewerknemer krijgt gewoon salaris doorbetaald tijdens zijn vakantie hoor....EN vakantiegeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn hier mensen die niet weten hoeveel ze verdienen denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook al pakte ik een maand verlof, salaris telde gewoon door.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Beter nog, toen ik wegging betaalden ze me vakantiegeld, dertiende maand (a ratio) en niet opgenomen vakantiedagen (waar ik recht op had) uit....
Dat was een financieel feest ![]() En aangezien ik over ben gegaan naar een fiscaal gunstig regime trek ik zowat alle belastingen die ik daar op heb betaald nu in juni terug....nog eens feest ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bittersweet liet uitschijnen dat ze dat elke maand mee naar huis kreeg, en in dat geval zou ze effectief in het kader gezeten hebben; vandaar ook dat ik zei dat mensen die daarmee naar huis gaan elke maand, echt wel een pak meer doen dan onze doorsnee ambtenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van uw vakantiegeld is dus heel juist, en die opmerking sloeg op diegene waartegen je replyde... Die weet dus duidelijk niet dat zijn vakantiegeld in extra is. Anderzijds het vakantiegeld kan je nauwelijks iets deftigs mee doen, echt feest is dat geld niet hoor, het is een supplement, maar zodanig zwaar belast dat er niets van overblijft versus de gruwelijke som die de werkgever ervoor moet betalen. Als we daarmee op vakantie moeten, kan ik beter elk jaar een caravantje naar het zuiden trekken. |
|
![]() |
![]() |