Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2009, 22:25   #181
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Zo breindood ben ik niet, zal ik met je lachen voor ik nip aan mijn champagneglas of net erna ...
Ik zou zeggen: maak heel de fles soldaat. Dan ben je nog breindoder.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 23:20   #182
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik zou zeggen: maak heel de fles soldaat. Dan ben je nog breindoder.
Glazen (en dus moderatie) ken je niet hé, het moet meteen flessen zijn ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 23:38   #183
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Glazen (en dus moderatie) ken je niet hé, het moet meteen flessen zijn ...
Ik vond het wel grappig dat je over alcohol begon, toen je probeerde aan te tonen dat je niet breindood was. Een brein dat zijn overlevingsinstinct heeft verloren, is reeds dood.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 23:39   #184
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ge kunt het echt niet laten he die steken onder het water.

Als ge het niet begrijpt hoe bruut ge doet over zo een gevoelige zaak, doe maar op.
alles goed in sprookjesland?
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 23:39   #185
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, het VB drijft altijd op ongenoegen van de mensen. Anti-hoofddoek, anti-Europa, anti-Leterme, anti-Verhofstadt, anti-Dedecker, anti-vakbond, anti-democratie, anti-Dewever, anti-ecologie, anti-dit, anti-dat, anti-alles.
Slechts een collectieve extremistische anti-VB houding, laat de poco-partijen toe om hun machtspositie te behouden en hun non-beleid aka eigen zakken eerst, ongestoord verder te kunnen zetten, meer niet.
Ik dacht dat je dat ondertussen al stilaan doorhad.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 23:40   #186
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Slechts een collectieve extremistische anti-VB houding, laat de poco-partijen toe om hun machtspositie te behouden en hun non-beleid aka eigen zakken eerst, ongestoord verder te kunnen zetten, meer niet.
Ik dacht dat je dat ondertussen al stilaan doorhad.
allez diego is ook al gebrainwashed
Oud 9 maart 2009, 23:43   #187
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
allez diego is ook al gebrainwashed
Gij zijt een enorme meerwaarde voor dit forum.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 23:44   #188
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
dank je wel!
Oud 9 maart 2009, 23:54   #189
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
alles goed in sprookjesland?
Doe me een plezier en herlees es wat ge allemaal hebt gepost in deze thread.

Kan niet zijn dat ge dat meent.

Ofwel beseft ge het echt niet, ofwel is uw enige bedoeling mensen op te jagen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 23:58   #190
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Doe me een plezier en herlees es wat ge allemaal hebt gepost in deze thread.

Kan niet zijn dat ge dat meent.

Ofwel beseft ge het echt niet, ofwel is uw enige bedoeling mensen op te jagen.
het is niet mijn bedoeling mensen op te jagen,maar mijn perceptie vanuit de media mee te delen,
om je een plezier te doen zou betekenen dat ik geloof in liefde op het eerste zicht,ik kan je dat plezier niet gunnen omdat ik daar niet in geloof

Laatst gewijzigd door globalmedia : 10 maart 2009 om 00:02.
Oud 10 maart 2009, 00:29   #191
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat ons nog wat op Filip D.W. kakken, dan slaap ik weer goed.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 01:00   #192
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Zo breindood ben ik niet, zal ik met je lachen voor ik nip aan mijn champagneglas of net erna ...
Gelieve het champagneglas ineens mee op te eten. Kunnen alleen positieve dingen van komen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 08:57   #193
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Uw meerwaarde op dit forum op 6 maart:

Citaat:
.../... Heb al altijd respekt gehad voor de Oostfronters, of het nu Walen of Vlamingen waren, maakt niets uit.
Als de Oostfronters hadden gewonnen, had Hitler en zijn bende sadisten ook gewonnen. Fraaie meerwaarde bent u op dit forum.

Laatst gewijzigd door system : 10 maart 2009 om 08:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 10:38   #194
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Heb ik zo net voor de Remmery affaire niet ene dewinter horen zeggen dat al wie een hoofddoek draagt (zonder enige nuance) moest terugkeren.

Mag ik aannemen dat hij bedoelde dat vreemdelingen met een hoofdoek na bestraling terug moesten naar hun thuisland met minder medische verzorging.

Of mag ik besluiten dat lomperkikken met ongenuanceerde uitspraken slechts aan een kant toegelaten zijn?

Verwijt toch niet steeds aan een ander waar je je zelf als partij aan bezondigd.
Dit vat het prima samen, ik zou het niet beter kunnen.
Proficiat.

Sommigen zouden eens het woord "nuance" moeten opzoeken in het woordenboek.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 11:34   #195
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht

Maar wat blifjt is een partij die er geen moeite in steekt om zich niet als anti-europa partij op te stellen. .

Dat doet ze anders toch wel hoor! En dat bleek ook duidelijk op het congres. Trouwens wat zouden wij anti-europa zijn.

Prof. Deschouwer (toch een bekende federalist en eu-maniak) verwoorde het eens zo in een les: 'Overal zijn de nationalistische partijen tegen de EU, behalve bij ons. Het Vlaams belang hier is voor Europa omdat zij zeer goed weten dat de onafhankelijke Vlaamse staat er maar mogelijk is MET Europa.'
Oud 10 maart 2009, 11:37   #196
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
In ieder geval, het VB drijft altijd op ongenoegen van de mensen. Anti-hoofddoek, anti-Europa, anti-Leterme, anti-Verhofstadt, anti-Dedecker, anti-vakbond, anti-democratie, anti-Dewever, anti-ecologie, anti-dit, anti-dat, anti-alles. Niet te verwonderen dat ze altijd aan de kant blijven staan. De kans zit er dik in dat ze uiteindelijk zelfs anti-zichzelf zijn. Maar tegen sommige personen zijn ze zeker niet anti, ook al proberen ze dat soms te verbergen. Zij zijn zeker niet anti twijfelachtige figuren zoals Rob Klop.

Gevaarlijk dit VB. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen.
Dju, je was natuurlijk weer toevallig NIET in gent... of wel? Bij de sossen misschien?

Eventjes de krachtlijnen, speciaal voor U:

De Europese Unie moet een Europees project blijven. Voor een niet-Europees en islamitisch land als Turkije kan dus geen plaats zijn in de EU. De Europese Unie moet, in plaats van lidmaatschap aan te bieden, een bevoorrecht partnerschap aangaan met Turkije. Het Vlaams Belang pleit daarnaast ook voor een rustpauze in het uitbreidingsbeleid.

Vlaanderen kan alleen als volwaardige lidstaat ten volle functioneren in de Europese Unie. De Belgische constructie is een nutteloos tussenniveau dat de Vlaamse belangen op Europees niveau vaak actief of passief tegenwerkt. Vlaanderen heeft niets te verwachten van het Comité van de Regio's. Het zijn immers de lidstaten die wegen op het beleid. Enkel door een onafhankelijke staat te worden, kan Vlaanderen rechtsreeks deelnemen aan het Europese beslissingsproces.

Het democratisch deficit blijft één van de grote problemen in de EU. Over fundamentele aangelegenheden als een nieuw verdrag of de mogelijke toetreding van Turkije moeten de burgers zich in alle lidstaten kunnen uitspreken bij referendum. Het Vlaams Belang is ook gewonnen voor een grotere rol van de nationale parlementen bij het tot stand komen van Europese regelgeving.

Er wordt niet altijd even correct en zuinig omgegaan met EU-gelden (budget 2008: 129 miljard euro). Het Vlaams Belang wil OLAF, het Europese anti-fraudebureau meer armslag geven. Ook met de bevindingen van de Europese Rekenkamer moet meer rekening gehouden worden. Het is een schande dat de Rekenkamer al 14 jaar op rij zware kritiek uit op de vele onregelmatigheden en fraudegevallen (en zelfs 13 jaar lang geen goedkeuring gaf aan de rekeningen), zonder dat dit leidt tot noemenswaardige verbeteringen.

Het Vlaams Belang verzet zich tegen het Europese 'blue card'-systeem voor ‘economische immigratie’, het nieuwste modewoord voor gastarbeid. Er zijn nu al meer dan 20 miljoen werklozen in de Europese Unie, dus is het onverantwoord nog meer vreemdelingen te importeren. De Europese buitengrenzen moeten beter bewaakt worden. Voor het Vlaams Belang moet elke lidstaat het recht behouden een eigen, strenger immigratiebeleid te voeren.

Is dat nu 'anti'?
Oud 10 maart 2009, 11:41   #197
dominatrix
Minister-President

Standaard

Door Rita De Bont:

Voor een vrij Vlaanderen in een veilig Europa

“Laat het volk beslissen!”

Gisteren 8 maart 2009 hield het Vlaams Belang in het ICC Gent zijn Europacongres.

Een anti-EU of anti Europa congres volgens onze” vrienden” van de VRT. Zij mogen het Vlaams Belang immers enkel vernoemen in een negatieve context.

Nochtans is het zo dat het Vlaams belang tot nu toe de enige partij is die een heel congres aan de Europese verkiezingen heeft gewijd en er op wijst dat deze zeker even belangrijk zijn dan de Vlaamse en federale verkiezingen . Bijna 80 % van onze wetgeving wordt immers in Europa bepaald en hier stellen we ons wel vragen bij.

Wat is Europa en wat zal Europa over 10 �* 15 jaar zijn? Wat zal er nog overblijven van onze prachtige Europese diversiteit, van onze humanistische waarden en normen, gebaseerd op onze Joods-christelijke Grieks Romeinse cultuur en beschaving? Hoe wordt dat Europa bestuurd, hoeveel kost het en wat is de inspraak dat het volk nog heeft en kan hebben in een steeds verder uitdijende Europa? Houdt Europa zich nog wel ter degen bezig met zijn kerntaken : onze economie en onze veiligheid of is het een bemoeizieke schoonmoeder die denkt zich ook te moeten bekommeren over de benoeming van onze burgemeesters, het lossen en laden van de schepen in onze havens en de lengte van onze komkommers en kromming van onze bananen.

Europa is ons veel te dierbaar om te laten wegzinken in het moeras van deze regelneverij, om het grenzeloos te laten uitdijen tot er niets meer van overblijft.

Daarom is Het Vlaams Belang terecht Eurokritisch en kan, zoals Marie-Rose Morel het stelde in haar prachtige en moedige toespraak, ieder politicus, die beweert de belangen van Vlaanderen te dienen niet Eurokritisch genoeg zijn.

Daarom pleit het Vlaams Belang al lang als enige partij in Vlaanderen, om het volk te laten beslissen over belangrijke stappen zoals uitbreiding van Europa met Turkije en de Europese grondwet of het hervormingsverdrag.

Daarom verdedigt het Vlaams Belang onomwonden een confederaal Europa der volkeren waar Vlaanderen als onafhankelijke staat rechtstreeks deel van uitmaakt.

Voor een vrij Vlaanderen en een veilig Europa.

Rita De Bont
Oud 10 maart 2009, 12:05   #198
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dju, je was natuurlijk weer toevallig NIET in gent... of wel? Bij de sossen misschien?

Eventjes de krachtlijnen, speciaal voor U:

De Europese Unie moet een Europees project blijven. Voor een niet-Europees en islamitisch land als Turkije kan dus geen plaats zijn in de EU. De Europese Unie moet, in plaats van lidmaatschap aan te bieden, een bevoorrecht partnerschap aangaan met Turkije. Het Vlaams Belang pleit daarnaast ook voor een rustpauze in het uitbreidingsbeleid.

Vlaanderen kan alleen als volwaardige lidstaat ten volle functioneren in de Europese Unie. De Belgische constructie is een nutteloos tussenniveau dat de Vlaamse belangen op Europees niveau vaak actief of passief tegenwerkt. Vlaanderen heeft niets te verwachten van het Comité van de Regio's. Het zijn immers de lidstaten die wegen op het beleid. Enkel door een onafhankelijke staat te worden, kan Vlaanderen rechtsreeks deelnemen aan het Europese beslissingsproces.

Het democratisch deficit blijft één van de grote problemen in de EU. Over fundamentele aangelegenheden als een nieuw verdrag of de mogelijke toetreding van Turkije moeten de burgers zich in alle lidstaten kunnen uitspreken bij referendum. Het Vlaams Belang is ook gewonnen voor een grotere rol van de nationale parlementen bij het tot stand komen van Europese regelgeving.

Er wordt niet altijd even correct en zuinig omgegaan met EU-gelden (budget 2008: 129 miljard euro). Het Vlaams Belang wil OLAF, het Europese anti-fraudebureau meer armslag geven. Ook met de bevindingen van de Europese Rekenkamer moet meer rekening gehouden worden. Het is een schande dat de Rekenkamer al 14 jaar op rij zware kritiek uit op de vele onregelmatigheden en fraudegevallen (en zelfs 13 jaar lang geen goedkeuring gaf aan de rekeningen), zonder dat dit leidt tot noemenswaardige verbeteringen.

Het Vlaams Belang verzet zich tegen het Europese 'blue card'-systeem voor ‘economische immigratie’, het nieuwste modewoord voor gastarbeid. Er zijn nu al meer dan 20 miljoen werklozen in de Europese Unie, dus is het onverantwoord nog meer vreemdelingen te importeren. De Europese buitengrenzen moeten beter bewaakt worden. Voor het Vlaams Belang moet elke lidstaat het recht behouden een eigen, strenger immigratiebeleid te voeren.

Is dat nu 'anti'?
Dingen die fout lopen in de EU willen alle partijen rechtzetten. Maar Rome is nu eenmaal niet op één dag gebouwd. Het VB afficheert zich als een anti-Europese partij bij uitstek. Vooral omdat Turkije op de kandidatenlijst staat voor Europa. D�*�*r is het bij het VB om te doen en om niets anders. En daar kunnen ze ook stemmen mee winnen. Plat opportunisme dus. De rest sleuren ze er maar bij. Het accentueren van wat fout loopt, wat slecht is, wat niet marcheert, daar is het VB opperbest in. Maar... dat is niets nieuws. Dat doen ze al meer dan 30 jaar: kabaal maken en schreeuwen aan de kant. En dat is dan ook alles wat ze in hun marche hebben.

Laatst gewijzigd door system : 10 maart 2009 om 12:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 12:24   #199
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw bubbelwijnglas zult ge bedoelen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 12:49   #200
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dingen die fout lopen in de EU willen alle partijen rechtzetten. Maar Rome is nu eenmaal niet op één dag gebouwd. Het VB afficheert zich als een anti-Europese partij bij uitstek. Vooral omdat Turkije op de kandidatenlijst staat voor Europa. D�*�*r is het bij het VB om te doen en om niets anders. En daar kunnen ze ook stemmen mee winnen. Plat opportunisme dus. De rest sleuren ze er maar bij. Het accentueren van wat fout loopt, wat slecht is, wat niet marcheert, daar is het VB opperbest in. Maar... dat is niets nieuws. Dat doen ze al meer dan 30 jaar: kabaal maken en schreeuwen aan de kant. En dat is dan ook alles wat ze in hun marche hebben.
1) Zeker van dat de 'genoemde' dingen die fout lopen door ALLE partijen willen rechtgezet worden?

2) Rome is zeker niet op 1 dag gebouwd, vandaar dat het Vlaams Belang ook zeer duidelijk stelt dat de uitbreidingen, regelneverij, 'grondwetten' enz. binnen de perken moeten blijven.

3) De media afficheert het Vlaams Belang als anti-eu bij uitstek, omdat hun dat goed uitkomt.

4) Maar goed dat het Vlaams Belang duidelijk accentueert dat men Turkijke bij de EU wil en daar ook duidelijk stelling TEGEN inneemt. Dat zou nog meer onder de aandacht moeten gebracht worden. Wederom een taboe dat we willen breken.

5) Ja wij zijn goed in het aanklagen van wat fout loopt, het doorprikken, het opjutten en het agenda-setten ervan. Taboebreken, het is een specialiteit van het huis. Fijn dat je het opmerkt! Het is dan ook onze grootste macht: De agenda bepalen.

6) 30 jaar geleden was de Vlaamse onafhankelijk nog iets waarover moest gezwegen worden, overlaatst moest zelfs Deborsu in DS erkennen dat er de laatste week al 3 boeken waren uitgebracht van respectabele auteurs die handelden over het uit elkaar vallen van Belziek. Met ons, wat jij noemt, geroep aan de kant zijn we dus zeer goed bezig. Zelfs Jo Van Damme in diezelfde Standaar moet weer overstag tegen onze Filip Dewinter. Voor een roepende aan de kant jagen we de linkse meute, met U inclusief, toch maar goed in de gordijnen.

7) Me dunkt dat we heel wat meer in onze mars hebben dan wat jij afdoet als kabaal maken... vraag is natuurlijk of je het aandurft om ons dat dan ook effectief te laten bewijzen. Of dat je de gemakkelijke weg kiest, die van het toepassen en handhaven van het cordon.

Wat er ook van is, gene paniek, ge moogt Uw hobby houden, we zullen er nog lang zijn om er U uwe 'kostbare tijd' aan te doen verspillen

P.s.: terloops mijn schuchtere vaststelling dat je niet één van de enkele krachtlijnen die ik poneer ten voordele van het Vlaams Belang kunt of wil weerleggen...

Laatst gewijzigd door dominatrix : 10 maart 2009 om 12:52.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be