Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2009, 18:47   #221
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoor hoor wie het zegt.
Ik wacht nog steeds op een inhoudelijk sterk geargumenteerd tegendiscours
van Uwentwege teneinde ik hetgeen U hier neerpent niet moet afdoen als iets wat we met Uw woorden 'zwak' zouden noemen...
Oud 10 maart 2009, 18:50   #222
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Door de kleuter te blijven uithangen gaat ge mijn stelling niet weerleggen, hoor.
Wie hangt hier eigenlijk de kleuter uit?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 18:53   #223
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie hangt hier eigenlijk de kleuter uit?
Als gij het niet bent, toon dan maar eens aan dat je een grote jongen bent en ga inhoudelijk in op dominatrix' argumenten.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 18:54   #224
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op een inhoudelijk sterk geargumenteerd tegendiscours
van Uwentwege teneinde ik hetgeen U hier neerpent niet moet afdoen als iets wat we met Uw woorden 'zwak' zouden noemen...
Ik heb u dat reeds gegeven. Mensen van het VB die op een verkiezingscongres oreren over Europa, maar die tijdens hun Europees mandaat er niets van bakken, behalve dan kritiek spuien op Europa. Voor de 'bühne' grote woorden gebruiken, maar in de dagelijke praktijk van hun jarenlang Europees mandaat Europa constant afbreken. Dat ze dan maar thuis blijven en ophouden de kiezers te beschouwen als onnozelaars.

Laatst gewijzigd door system : 10 maart 2009 om 18:55.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 19:02   #225
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik had zoveel gekunnen

Echter merk ik dat er tot hiertoe geen discussie is omtrent het inhoudelijke wat mijn partij voorstelt. Als ik de topic open moet ik lezen dat wij anti-eu zijn. Ok, Guido wil het in zijn openingszin nog wel veronderstellen, maar gaat toch verder door op het elan alsof we al daadwerkelijk anti zijn. Dat moet ons dan vervolgens maar onderscheiden van zijn partij...

Weet U?

Het plaatje klopt gewoon niet! Kraak ons gerust af, schep polemiek en denigreer onze standpunten... maar als we wat terug zeggen, laat dan ook een zekere eerlijkheid in gebiedende wijs een deel van de tegenretoriek zijn.

Vertel mij eens ben je tegen de EU als je je bedenkingen stelt bij de recentste uitbreidingen? Bij de mogelijke toedreding van Turkije? Welja noem ons gerust anti eu alles weetikveelwat. We zijn tot op heden de enigsten die een volledig congres, werkgroepen e.d. wijden aan het onderwerp omdat we er wel degelijk de ernst van inzien.

En als we daadwerkelijk tegen zouden zijn? (VERONDERSTEL!) Moeten we dan maar geen lijst indienen? Moeten we dan allesbehalve meedoen? Of moeten we juist in de arena stappen en aanklagen wat er fout loopt?

Deed Karel Dillen niet veel in het EU-parlement? Dat wil ik gerust toegeven, maar zeggen dat onze huidge fractie er voor spek en bonen bijzit is de waarheid oneer aandoen.

Zeggen dat wij anti-EU zijn is gewoon gelogen, want wij weten maar wat goed dat Vlaanderen lidstaat in Europa zal/moet worden. Kijk er gerust gewoon maar eens onze edities van het Vlaams paspoort op na. Je zult merken dat er boven staat Europese Unie - Republiek Vlaanderen. Laat dat nu net een stelling zijn die ik volmondig onderschrijf.
buiten ideologie zie ik geen economische standpunten,

Laatst gewijzigd door globalmedia : 10 maart 2009 om 19:03.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 19:06   #226
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb u dat reeds gegeven. Mensen van het VB die op een verkiezingscongres oreren over Europa, maar die tijdens hun Europees mandaat er niets van bakken, behalve dan kritiek spuien op Europa. Voor de 'bühne' grote woorden gebruiken, maar in de dagelijke praktijk van hun jarenlang Europees mandaat Europa constant afbreken. Dat ze dan maar thuis blijven en ophouden de kiezers te beschouwen als onnozelaars.
En hoezo bakken ze er niks van? Me dunkt stellen ze voldoende en relevante vragen die ingaan op de essentie van het Europese Instellingsleven. Dat in dit zelfverklaard 'democratisch' europa geen beleid kan uitgaan van onze fracties kun je derhalve niet als argument aanhalen daar het een intellectuele oneerlijkheid an sich is.

En hoezo is dat allemaal Europa constant afbreken? Me dunkt is zelfs niet één van de paar punten die ik U hier heb gegeven ook maar in de verste verte iets wat lijkt op het afbreken van het concept EU. Integendeel gaan al de opstelling juist uit van een EU.

En mag kritiek spuien dan niet? Moet Vaclav Klaus dan maar zijn biezen pakken en het afbollen? Mogen alleen jaknikkers de 'bühne' van het EU-parlement betreden dan?

Vertel mij eens hoe je, als democratische partij zijnde, iets kan veranderen aan de EU als je er geen verkozenen heen mag sturen? Me dunkt kun je het best iets veranderen, of pogen te veranderen, van binnenuit.

Ik ben wel tevreden over de bocht die je neemt; van het nietsdoen van onze verkozenen naar het toch wel degelijk en nog wel dagelijks ook iets doen!
Oud 10 maart 2009, 19:13   #227
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
buiten ideologie zie ik geen economische standpunten,
Ik had dan ook maar een paar standpunten naar voor geschoven, maar indien je daar behoefte aanhebt wil ik wel het hele Europese-programma van zodra dat in digitale vorm te vinden is doorspelen.
Oud 10 maart 2009, 19:25   #228
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
allez diego is ook al gebrainwashed
Ah, wereldnieuws, ben je al terug wat bijgekomen van de laatste keer dat ik je alle hoeken van het forum liet zien ?
Blijf anders wat verder van de kant staan, beste pulpfiction, voor je 't weet loop je weer een TKO op.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 21:38   #229
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als Vanhecke er met zijn 354 parlementaire vragen (http://www.europarl.europa.eu/sidesS...L&startValue=0) niets van bakt, wat is dan uw mening over Dehaene (http://www.europarl.europa.eu/sidesS...6&author=28256)? Graag een antwoord.
Oud 10 maart 2009, 21:41   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Vanhecke er met zijn 354 parlementaire vragen (http://www.europarl.europa.eu/sidesS...L&startValue=0) niets van bakt, wat is dan uw mening over Dehaene (http://www.europarl.europa.eu/sidesS...6&author=28256)? Graag een antwoord.

Klasse!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 21:52   #231
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
... behalve dan kritiek spuien op Europa.
kritiek is foei

(naar een groot filosoof)
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 21:55   #232
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een spambot kan ook veel mails versturen. Kwantiteit is volgens mij niet een maat voor succes.

Heb even door die vragen geneusd. Veel repetitie en gezeur over Marokko, Algerije en Turkije die (Buiten Turkije) in principe niks met de Europese Unie te maken hebben.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 maart 2009 om 22:10.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 22:07   #233
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Een spambot kan ook veel mails versturen. Kwantiteit is volgens mij niet een maat voor succes.

Heb even door die vragen geneusd. Veel repetitie en gezeur over Marokko, Algerije en Turkije (die (Buiten Turkije) in Principe niks met de Europese Unie te maken hebben).
En die andere met zijn twee vragen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 22:08   #234
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Heb even door die vragen geneusd. Veel repetitie en gezeur over Marokko, Algerije en Turkije (die (Buiten Turkije) in Principe niks met de Europese Unie te maken hebben).
1. Ik noteer dat u vragen over schendingen van de mensenrechten 'gezeur' vindt.

2. Algerije en Marokko hebben wel degelijk iets met de Europese Unie te maken (http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/r14104.htm).

3. Frank Vanhecke stelde wel degelijk vele vragen over andere onderwerpen dan degene die u opsomde.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 10 maart 2009 om 22:14.
Oud 10 maart 2009, 22:29   #235
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
kritiek is foei

(naar een groot filosoof)
De verstandige leest in elke kritiek een stukje gratis advies.

Een nog grotere filosoof.

Paulus.
Oud 10 maart 2009, 23:02   #236
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Ik noteer dat u vragen over schendingen van de mensenrechten 'gezeur' vindt.

2. Algerije en Marokko hebben wel degelijk iets met de Europese Unie te maken (http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/r14104.htm).

3. Frank Vanhecke stelde wel degelijk vele vragen over andere onderwerpen dan degene die u opsomde.
Voorbeeldje van gezeur:

http://www.europarl.europa.eu/sides/...NL&language=NL

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 10 maart 2009, 23:17   #237
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij perfect normaal dat een europarlementariër informeert naar de kostprijs en modaliteiten van een tunnel die de Europese Unie met het Afrikaanse continent verbindt, en waarbij de EU betrokken is? Het is nu eenmaal de taak van een parlementariër om deze zaken te controleren. Dat is geen 'gezeur', dat is de normale werking van een democratie.

U hebt duidelijk nog geen kaas gegeten van de parlementaire geplogendheden, maar toch blij dat u zich begint te verdiepen in de bezigheden van Frank Vanhecke
Oud 10 maart 2009, 23:18   #238
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij perfect normaal dat een europarlementariër informeert naar de kostprijs en modaliteiten van een tunnel die de Europese Unie met het Afrikaanse continent verbindt, en waarbij de EU betrokken is? Het is nu eenmaal de taak van een parlementariër om deze zaken te controleren. Dat is geen 'gezeur', dat is de normale werking van een democratie.

U hebt duidelijk nog geen kaas gegeten van de parlementaire geplogendheden, maar toch blij dat u zich begint te verdiepen in de bezigheden van Frank Vanhecke

²

Paulus.
Oud 10 maart 2009, 23:31   #239
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Citaat:
MONDELINGE VRAAG voor het vragenuur van de vergaderperiode van juni 2007 ingediend overeenkomstig artikel 109 van het Reglement van Frank Vanhecke aan de Commissie

Betreft: Tunnel tussen Europa en Afrika
Antwoord

In 2008 zou begonnen worden met de constructie van een tunnel die Europa en Afrika verbindt. Ontwerpers uit Zwitserland, Frankrijk, Spanje en Marokko zouden momenteel bezig zijn met het definitieve ontwerp van de tunnel. Zonder twijfel zal deze tunnel een magneet zijn voor economische gelukzoekers uit Afrika die op die manier Europa trachten binnen te komen.

Heeft de Commissie weet van het begin- en eindpunt van deze tunnel? Welke instellingen en landen hebben het initiatief tot het bouwen van deze tunnel genomen? Beschikt de Commissie over ramingen van de totale kostprijs van deze tunnel? Door welke instellingen en landen wordt de bouw van deze tunnel gefinancierd? Hoeveel zal de EU - volgens een eerste raming - bijdragen?
Iets zegt mij dat de kostprijs niet de hoofdzorg van het VB is.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 maart 2009 om 23:32.
Oud 10 maart 2009, 23:37   #240
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets zegt mij dat de kostprijs niet de hoofdzorg van het VB is.
Iets zegt mij dat een overzicht van de vragen van Frank Vanhecke, naast deze van Jean-luc Dehaene, de stelling dat het Vlaams Belang op het Europees parlement niks uitvoert, van de kaart veegt.

Tenzij erkend wordt dat Jean-Luc Dehaene nog 100 keer minder doet.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be