![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vuurwapens geheel verbieden, dus ook voor leden van schietverenigingen ? | |||
Ja, een totaal verbod verlaagt de kans op een volgend bloedbad. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 34,78% |
Nee, gestoorden zullen altijd aan wapens kunnen komen. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,74% |
Vuurwapenbezit geheel legaliseren. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 28,26% |
Vuurwapenbezit onder strikte wetgeving legaliseren. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,22% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Elk zijn of haar wapen in huis, de labiele kan je toch niet van de stabiele mensen onderscheiden, en dan nog, dan gaan ze elkaar met een bijl, spade of broodmes te lijf.
Elke mens heeft het recht zijn of haar eigendom te verdedigen. Oei! kogeltje in je lijf? Dan moest je hier maar niet onuitgenodigd mijn slaapkamer binnenstappen. [punt]
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En voor diegene die zouden betwijfelen of het mogelijk is om thuis vuurwapens te maken:
http://www.youtube.com/watch?v=dcBuRFzZH90
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vraag mij trouwens af waar de topic "Messen volledig verbieden, dus ook voor koks?" is gebleven na Kim De Gelder.
![]() ![]() ![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 maart 2009 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Den Ardennees;4018362]dat vangen we op door de politie tot op de tanden te wapenen
Toch niet als ze zat zijn hé? Wat tegenwoordig nogal dikwijls is...zoals in Gent. ![]()
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles verbieden, des te meer kan ik verdienen met het leveren van zelfbouw vuurwapens aan liefhebbers.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U overtreedt hiermede de wet neem ik aan.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'Far West' was een van de veiligste plekken op aarde.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrije wapendracht werd nog nooit zo aantrekkelijk.
Een hoop hulpeloze kinderen en volwassenen neergemaaid, omdat het illegaal was om het middel te hebben om zichzelf te verdedigen. The Economics of prohibition en guncontrol zijn redelijk duidelijk; guncontrol zal dit soort zaken alleen maar verergeren. De politieke case is nen trade off tussen dit soort zaken - die eerder zullen verergeren dan vermeden worde indien er grote guncontrol wordt ingevoerd - enerzijds en ongelukken door middel van impulsiever gebruik van wapens (want het is een lagere psychologische drempel) - die, waarschijnlijk, op de marge meer zullen voorkomen).
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 maart 2009 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik heb voor de vierde optie gekozen omdat die het dichtst bij mijn standpunt ligt. Privaat vuurwapenbezit moet mijns insziens wel legaal blijven, maar uiteraard onderworpen zijn aan een strenge reglementering (verplichte opleiding en examen over kennis vuurwapen; verbod voor bepaalde categorieën personen zoals veroordeelde misdadigers en geesteszieken; beperkingen inzake types en aantallen van vuurwapens dat men mag bezitten; enz.)
Nu - omwille van wat in Duitsland gebeurd is - oproepen tot een algeheel vebod op privé-bezit van vuurwapens is ongeveer even zinvol als na Dendermonde oproepen tot een verbod op privé-bezit van messen. Trouwens, als ik er rekening mee houdt dat er jaarlijks veel meer mensen op misdadige wijze worden omgebracht door roekeloos gebruik van auto's, moeten we dan ook het privé-bezit van auto's verbieden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Men mag 5 wapens hebben maar zes niet? Want anders gaat men moorden? Wat is de waarde van zo'n beperking? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het zijn niet de wapens die doden, maar mensen die doden. En mensen zijn slim genoeg om iets te vinden dat de job gedaan krijgt.
Ik ben geen voorstander van de gehele ontwapening van de burgerbevolking. Want de enigen die zich aan de wet houden zijn de brave huisvaders. Criminelen trekken zich niets van dat verbod aan. Moesten er meer mensen wapens dragen, zou zoiets nooit voorvallen. Want het is enkel mogelijk met een wapen een groot aantal burgers neer te knallen, als deze burgers ongewapend zijn. Hoe meer je de onschuldigen ontwapend, hoe makkelijker het wordt om massamoorden te plegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Messen worden gebruikt om te koken. Worden 9 mm berettas gebruikt om rendieren af te knallen ofzo ? Kortom, een vuurwapen gebruik je enkel voor mensen te doden, de andere wapens waar u over spreekt hebben nog vele andere doeleinden. Dus uw vergelijking gaat niet op. Men kan beter werken aan degelijke preventie door de oorzaak van deze shooting sprees aan te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De kennis van de gemiddelde persoon over het wilde westen komt vanuit western films. Nu niet direct een historische bron. Het zou me helemaal niet verbazen moest de werkelijkheid niet zo zijn. Weet jij veel over wilde westen dat niet uit een western of een spinoff ervan komt? Ik anders niet. Toch die bewijzen lijken me wel interessant, laat maar komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus daarom inderdaad, bewijs ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tellen de indianenoorlogen mee? Welke periode beschouwd u als far west: 1860-1875 of 1875-1900?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze site gooit al een redelijk deel van de mythes overboord:
http://www.legendsofamerica.com/WE-Gunfights.html Gedurende een periode van 40 jaar waren er in totaal 24 incidenten. Trouwens de reden waarom zulke "gunfights" beroemd zijn geworden is omdat ze zo zeldzaam waren. Zoiets gebeurde niet elke dag en haalde meteen alle krantenkoppen. Zulke voorvallen zouden, in veel gevallen, vandaag amper nog de voorpagina van één of ander obscuur krantje halen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 maart 2009 om 14:25. |
![]() |
![]() |