![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is een stukje halloef ook goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Is dat niet irritant, zo'n stekelbaard tegen uw kittelaar?
![]() Laatst gewijzigd door Paracelsus : 11 maart 2009 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ja maar dat is geen zachte donsbaard hé. Zo'n schuurborstel! Ik kan er zo mijn terras mee schrobben nu met de grote lentekuis.
Dat is bijna als jezelf willen bevredigen met een cactus?! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Edit: 't is te zien welke diameter hij heeft. Ik pas voor > 13 cm. Laatst gewijzigd door meulenaere : 12 maart 2009 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Weet je, als kind heb ik nog enorm gegeild op de GVR uit de tekenfilm de GVR naar het boek van Roald Dahl.
*nostalgie* En deze info krijgen jullie helemaal gratis en voor niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Dat is een "het" of "zij" maar zeker geen "hij". Alhoewel, soms toch wel... Maar om op uw aanbod te reageren: ik ben niet wanhopig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best zonde van die baard eigenlijk. Hij heeft een heel vriendelijk en zacht gezicht. Het soort van gezicht dat je wil zien als je als slachtoffer van een misdrijf wil zien om je verklaring aan af te leggen. Zonder gezichtsbeharing of met een getrimd baardje/snorretje zou die kerel vast heel wat vrouwenharten sneller doen slaan ook, vermoed ik. Het laten groeien van zo'n rare keerborstel op dat gezicht deed bij mij nogal snel het woord "automutilatie" door mijn brein flitsen.
Vraagje voor Uh-Huh: Ik ben geen Islam-kenner, maar wat zegt de leer eigenlijk over baarden? Ik heb namelijk nogal wat mannelijke moslims gekend die geen baard hadden of een getrimd baardje of zo. Is er een regel van de profeet die het ook heeft over hoe lang en dik je baard moet zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid, noem het maar leergierigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ligt google in panne, Jazzy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de baard moest vuistdik (of vuistlang?) zijn heb ik ergens gelezen, en vooral naar het voorbeeld van de niet af te beelden profeet... grijze baard mag enkel met henna worden gekleurd (naar het voorbeeld van de profeet).. daarom dat dienen rosse daar in Mollahbeek oranje is... er is nochtans ook zwarte henna meen ik, niet enkel de rode (maar Mo gebruikte de rode las ik ergens).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 maart 2009 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan het me uitleggen. Ik vertrouw het internet niet meteen als bron van alle wijsheid.
Ik vertrouw meer op mensen die weten dan mensen die beweren.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 maart 2009 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees de koran en misschien zul je wijs worden. Het heeft geen zin om een detail als de groei van baarden uit te leggen als je de basisprincipes niet begrijpt. Maar de officiële regel in de islam is dat een man z'n baard niet mag scheren omdat het voor een moslim verboden is om niet-moslims te imiteren. Zo is er hadieth Ibn 'Omar waarin de Boodschapper (Vzmh) zegt: “Contradicteer de godenaanbidders en laat jullie baarden staan (Tauwfier al-Lehyaa) en knip jullie snorren kort.” In een andere overlevering: “Knip jullie snorren kort en laat jullie baarden groeien ('Ifaa` al-Lehyaa).” Dit staat in de hadith en niet de koran. Mohamed had dus een hekel aan de "godenaanbidders" en zowat alles wat ze deden moest gecontradicteerd worden. ![]() Het is logisch dat je moslimmannen ziet zonder baard of snor omdat moslims op veel vlakken de niet-moslims wél imiteren. En er zijn er ook bij die geen kennis van hadiths hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Slaapwel voor de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() klein joeng. allé, zo komt dat toch over. alles wat ge zegt zijt wij niet zellef. of zoiets. Laatst gewijzigd door Jedd : 12 maart 2009 om 23:37. |
![]() |
![]() |