Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2009, 17:26   #141
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
welke variatie? halalkoeienvlees minus kaboemvarkensvlees is minder gevarieerd dan koe+varken lijkt me.

Als je de halalvoorwaarden leest, dan verschillen ze in NIKS met de hier geldende "reinheitsgeboden", behalve dat er zelfs nergens gewag gemaakt wordt kwa bewaartijd en max. temperatuur. Iets wat iedereen die al iets over nachtwinkels heeft gelezen al lang weet. Maar het is allemaal halal!
Zolang men die halal zever toelaat, laat men ook toe dat een belangrijk deel van de bevolking MEENT dat hun "eigen apartheidsvoedsel" rechtstreeks geïmporteerd uit hun o zo hygienische landen (waar staat iets over hygiene in uw halal troep?) een pak beter zijn, én bijgevolg de hier normaal aangeboden producten zullen verdrijven.

Voor mijn part zuipen ze mekka cola, met 10% ondersteuning van de palestijnse terreurbendes tegen de sterren op. En voor mijn part zit er met de regelmaat van de klok een harame luis in die mekka cola. maar wat mij vooral stoort is het overtreden van de regels van de slacht, de discriminatie op gebied van stockering en behandeling - en doe nu inderdaad niet alsof je niet weet dat er nooit een blondine in de halalslagerij zal werken!

U maakt van een mug een olifant.

Ik snap niet dat bepaalde mensen hier zo'n problemen rond maken. Nuja, bepaalde mensen hebben op alles commentaar (zeker als het over moslims gaat).
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:27   #142
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De GB-keten is een privaat bedrijf en mag dus zelf beslissen wat ze al dan niet in hun winkels verkopen. Er moet een winstgevende niche en vraag zijn voor deze produkten anders zouden ze het niet aanbieden. Het is niet uit liefdadigheid dat ze het doen.
natuurlijk "mogen" ze dat, zolang ze de europese voedselwetten maar volgen.

Maar ik "mag" dan ook een andere winkelketen uitkiezen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:27   #143
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Bewijzen aub.
Dit is niet het slachthuis waarover ik een item zag op TV, maat toch een bewijs.

http://www.kmopme.be/news/volys_star...ische_emiraten

P.S. Ik hoop dat jij in de toekomst ook zo vlot en consequent bewijzen zal voorleggen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:28   #144
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
nogmaals: niemand verplicht hen om varkensvlees te eten, noch aan de hindoes om rundsvlees te eten;

maar waar er EFFEKTIEF een bepaalde en gegronde reden achter de halaleisen zit, zijn die ondertussen hopeloos achterhaald en verbeterd door onze huidige voedsel reinheidswetten.
Wat men nu halal noemt is dus zuiver en ZUIVERE discriminatie en apartheid.

Er ZITTEN bij ons geen luizen in het vlees! Maar ge moet in Mollahbeek maar eens gaan kijken...
U bent ook niet verplicht om halalvlees te eten. Wat is het probleem dan?
Oud 14 maart 2009, 17:31   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
ik wil mijn varkensworst en mijn fles wijn nog kunnen kopen in mijn buurt. Hoeveel beenhouwers met varkensvlees zijn er nog in Saharabeek? en hoeveel brouwers schieten er nog over?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 maart 2009, 17:32   #146
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is niet het slachthuis waarover ik een item zag op TV, maat toch een bewijs.

http://www.kmopme.be/news/volys_star...ische_emiraten

P.S. Ik hoop dat jij in de toekomst ook zo vlot en consequent bewijzen zal voorleggen.
Dit gaat hier niet over de Emiraten artisjok, maar over halalpraktijken in België. Herbegin uw huiswerk maar.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:35   #147
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
De vlotheid waarmee dhimmies van uw slag meewerken aan de oprukkende islamisering. Hun geveinse naiviteit om dat in te zien (kan moeilijk anders, ze hebben zich het taqqiya vlot eigen gemaakt).
Oud 14 maart 2009, 17:37   #148
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
regelneverij.Zo kennen we de Vb'ertjes weer.
Och . er zijn nog nooit zoveel regeltjes en wetten en handjes-vasthouden-toestanden geweest als de afgelopen 10 jaar . en bij mijn weten heeft het vb zich steeds aan het cordon moeten houden. dus voor je over vb-ertjes begint...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:37   #149
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mmm, akkoord dat mensen die naar hier komen Nederlands moeten leren en zich moeten aanpassen aan onze samenleving.

Echter is het zo dat die mensen ook recht hebben op eigen keuzes, bv. recht op godsdienstvrijheid. Ik vind het trouwens belachelijk om mensen te dwingen tot bepaalde eetgewoontes. Mensen beslissen nog altijd zelf wat ze willen eten. Als een moslim liever halalproducten eet, kan je hem dat niet verbieden. Ik kan jouw ook niet verbieden om een friet-biefstuk te eten.

Deze invoer van halalproducten is volstrekt normaal. Volgens mij hebben deze trouwens niets te maken met integratie, maar wel met het aanbieden van andere variateiten.
Wel wat ze eten maar niet hoe ze dieren slachten. De wet regelt dat.

Het is nu ondertussen wel jaren geleden maar een kennis van mij verhuurde op een gegeven moment één van zijn appartementen aan een moslimgezin. Geburen in een aanliggend appartement kloegen op een zeker moment van een vreemde geur die kwam uit dat appartement. Wat bleek: mijnheer had in dat appartemeny op de vloer een schaap geslacht en het karkas in de sierschouw gehangen.

Het kan toch niet wenselijk zijn dat wij dergelijke gewoonten en gebruiken inporteren ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:39   #150
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik wil mijn varkensworst en mijn fles wijn nog kunnen kopen in mijn buurt. Hoeveel beenhouwers met varkensvlees zijn er nog in Saharabeek? en hoeveel brouwers schieten er nog over?
Dat halalvlees zal heus niet de andere producten verdringen.
De halalproducten zorgen enkel voor een groter aanbod.
Oud 14 maart 2009, 17:41   #151
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Het is nu ondertussen wel jaren geleden maar een kennis van mij verhuurde op een gegeven moment één van zijn appartementen aan een moslimgezin. Geburen in een aanliggend appartement kloegen op een zeker moment van een vreemde geur die kwam uit dat appartement. Wat bleek: mijnheer had in dat appartemeny op de vloer een schaap geslacht en het karkas in de sierschouw gehangen.

Het kan toch niet wenselijk zijn dat wij dergelijke gewoonten en gebruiken inporteren ?
Dierengeweld als verrijking. Zolang het barbaars geweld op dieren van moslims komt natuurlijk. Ooit al een dhimmie horen pleiten voor de invoer van stierengevechten als 'verrijking'?
Oud 14 maart 2009, 17:41   #152
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk "mogen" ze dat, zolang ze de europese voedselwetten maar volgen.

Maar ik "mag" dan ook een andere winkelketen uitkiezen.
Carrefour geeft halalvlees Weet u wat Delhaize en Colruyt doen ? Als zij zich ook aanpassen aan de verrijkers, ga ik daar ook niet meer.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:41   #153
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De vlotheid waarmee dhimmies van uw slag meewerken aan de oprukkende islamisering. Hun geveinse naiviteit om dat in te zien (kan moeilijk anders, ze hebben zich het taqqiya vlot eigen gemaakt).
Blablablablabla..., altijd dezelfde zever als ze het niet op een normale manier kunnen halen... .

Altijd maar klagen dat ze in 'hokjes' worden geduwed door de zogenaamde 'linksen', maar zelf kunnen ze er ook wat van.

Hypocriet niet?
Oud 14 maart 2009, 17:42   #154
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat halalvlees zal heus niet de andere producten verdringen.
.
In de gehalaliseerde no go zones is het al zo ver. In de Antwerpse scholen van 't stad ook.
Oud 14 maart 2009, 17:44   #155
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
dan moet ge toch eens beter leren lezen.

.1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions:

2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law;

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and

2.1.3 has not in the course of preparation, processing, transportation or storage been in direct contact with any food that fails to satisfy 2.1.1 and 2.1.2 above.

2.2 Notwithstanding Section 2.1 above:

2.2.1 halal food can be prepared, processed or stored in different sections or lines within the same premises where non-halal foods are produced, provided that necessary measures are taken to prevent any contact between halal and non-halal foods;
2.2.2 halal food can be prepared, processed, transported or stored using facilities which have been previously used for non-halal foods provided that proper cleaning procedures, according to Islamic requirements, have been observed.

----------------

een onreine kaffer kan helemaal géén halal food behandelen want dan wordt het gecontamineerd.
Gelukkig mogen er ook geen luizen en zo rondhuppelen
Volgens mij staat hier niets over dat niet-moslims de producten mogen be- verhandelen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 17:44   #156
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het leuke is vooral dat we tot hiertoe nog niet verplicht zijn om te begrijpen wat "halal" betekent.

dus kan ik met mijn onschuldigste eerste communiegezichtje volgende week lekker een stukje varkensgebraad vervangen door een stukje schapenbout (legt varkensgebraad in halal-toog)... of toch maar niet..(legt schapenbout ook terug in halaltoog)

Oud 14 maart 2009, 17:45   #157
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hallal verkopen is nichemarketing: gans normaal dus.
Inderdaad, gewoon hernieuwde concurrentie tegen de lokale zelfstandigen.
Oud 14 maart 2009, 17:45   #158
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Tegenwoordig komen zulke dingen nog maar zelden voor, omdat ze hun gewoontes hebben aangepast .

Nogmaals. Moslims hebben het recht halalvlees te nuttigen aangezeen geen enkele wet hun dat verbied.
Oud 14 maart 2009, 17:46   #159
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In de gehalaliseerde no go zones is het al zo ver. In de Antwerpse scholen van 't stad ook.
Tuurlijk.
Oud 14 maart 2009, 17:46   #160
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze discussie over het eten in de scholen hebben we hier al gehad.
En u liegt, ik denk zelf dat u toen nog onder een andere naam hier postte.
En waar zijn die no go zones? ik vrees voornamelijk in uw fantasie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be