Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2009, 19:18   #221
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De openingspost is tamelijk onnauwkeurig in zijn woordkeuze. "Onze winkels"? De Carrefour is mijn winkel niet. Hij behoort toe aan een groepje aandeelhouders, wiens enige zorg is om de winstvoeten omhoog te drijven. Op bepaalde momenten was ik daar zelfs tamelijk ongewenst.

En onmiddellijk zijn bij een tweede ongelukkige woordkeuze van de openingspost. We zijn immers niet "verplicht" om de winkels aan te passen. Er zijn gewoon de markt mechanismen die maken dat er meer winst te maken valt door wel hallal aan te bieden dan niet. Doodgewoon de vrije markt. De auteur kan dat leuk vinden of betreuren. Het staat hem dan vrij om bijvoorbeeld de Carrefours te nationaliseren, en door staatsinterventie een eigen winkelketen te gaan uitbaten. Lenin en andere Sovjetmensen hebben dar al de nodige lectuur over uitgebracht.

Verder kunnen we ons de vraag stellen wat de integratie bevordert. Het bestaan van een eigen resem "islamitische" winkeltjes, waarbij migrantenvrouwen binnen de eigen gemeenschap blijven of één grote supermarkt die waren voor iedereen aanbiedt, waarbij Vlaamse vrouwen enmirgantenvrouwen elkaar ontmoeten, wat kunnen commeren en klagen over hunne vent, en waarbij dus migrantenvrouwen een gratis lesje Nederelands meepikken. het is maar een vraag.

Tot slot ben ik benieuwd naar de laatste zin:

Ik ben echt benieuwd hoe en welke schade we gaan oplopen doordat er hallalproducten in de winkelrekken liggen. Ook dat is maar een vraag...
1. Het is idd onze winkel niet, maar ik weet nu wel dat ze in marokko of eender welk islamitisch land geen GB kennen, maar je geeft er wel het signaal mee "kom maar naar hier, hier heb je echt alles !"...
2. Ik denk niet dat ze in een supermarkt kunnen comeren aangezien die meesten hier (België) geen nederlands kunnen en als ze dan al naar supermarkt gaan is dat wel met 3 of 4 tegelijk want ik heb trouwens nog niet snel een islamitische vrouw ALLEEN naar de supermarkt zien gaan.
3. Welke schade die hallalproducten teweegbrengen --> Zet aub uw brilleke af en kom eens naar buurten waar het wel degelijk een probleem is, want waarschijnlijk woon je zelf in een wijk/buurt waar praktisch geen problemen zijn... + het feit dat onze eigen cultuur terug beetje verdrongen wordt op een manier en terug moet plaats maken voor de islamitische cultuur....

4. als je dan echt zo op woorden wil inspelen doe het dan gefundamenteerd !
sharpeizoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:25   #222
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sharpeizoe Bekijk bericht
1. Het is idd onze winkel niet, maar ik weet nu wel dat ze in marokko of eender welk islamitisch land geen GB kennen, maar je geeft er wel het signaal mee "kom maar naar hier, hier heb je echt alles !"...
2. Ik denk niet dat ze in een supermarkt kunnen comeren aangezien die meesten hier (België) geen nederlands kunnen en als ze dan al naar supermarkt gaan is dat wel met 3 of 4 tegelijk want ik heb trouwens nog niet snel een islamitische vrouw ALLEEN naar de supermarkt zien gaan.
3. Welke schade die hallalproducten teweegbrengen --> Zet aub uw brilleke af en kom eens naar buurten waar het wel degelijk een probleem is, want waarschijnlijk woon je zelf in een wijk/buurt waar praktisch geen problemen zijn... + het feit dat onze eigen cultuur terug beetje verdrongen wordt op een manier en terug moet plaats maken voor de islamitische cultuur....

4. als je dan echt zo op woorden wil inspelen doe het dan gefundamenteerd !
Is een diepvriespizza met ananas en hesp dan eigen aan onze cultuur?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:32   #223
Another Jack
Banneling

Standaard

1 ding moet ik toegeven dat 'comeren' bestaat hier al lang niet meer.
Iedereen loopt naast mekaar als bestonden de anderen niet. Alleen wanneer het echt niet anders kan wordt er een beleefdheidsklapje gedaan met een kennis. Die begint met algemeenheden en eindigt meestal in een lange stilte, tijd om weer voor zich uit te staren.

Ook dat is eigen aan onze cultuur...
Oud 14 maart 2009, 19:33   #224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar lees jij dat ze niet-moslims in dienst hebben?

Ik lees vooral dat ze zich helemaal plat op de buik RELIGIEUS en RITUEEL hebben overgegeven en alles helemaal "halal" doen (wat bij kippen nu ook niet bepaald een groot verschil is, tenzij ze per kip apart een bismillah gemekker laten horen, want me zou verbazen.

maar nergens lees ik iets van kaffers .
Het bedrijf uit Lendelede heeft 248 werknemers. Denk je serieus dat ze enkel Moslims in dienst hebben?

Lees jij ergens in het artikel dat enkel moslims het vlees mogen be- en verhandelen om het halal certificaat te bekomen?

Quote eens uit het artikel waar ze "plat op de buik" gegaan zijn.

Natuurlijk lees je niets over "kaffers", dit is een artikel met enig niveau.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:34   #225
Another Jack
Banneling

Standaard

Mooiste toekomstig excuus om in de toekomst geen goeiedag tegen de gesluierde buurvrouw te moeten zeggen:
"Oei, ik had u niet herkend met die ... euh... ge weet wel ...."
Oud 14 maart 2009, 19:42   #226
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het bedrijf uit Lendelede heeft 248 werknemers. Denk je serieus dat ze enkel Moslims in dienst hebben?

Lees jij ergens in het artikel dat enkel moslims het vlees mogen be- en verhandelen om het halal certificaat te bekomen?

Quote eens uit het artikel waar ze "plat op de buik" gegaan zijn.

Natuurlijk lees je niets over "kaffers", dit is een artikel met enig niveau.
Kaffer is nochtans een term die islamieten gebruiken in hun racistische ubermenschenclassificatie. Je weet wel, de gelovigen, de kaffirs en de dhimmies. De islam is dus een ideologie zonder enig niveau.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:44   #227
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht

En wie zegt trouwens dat allah onverdoofd slachten voorgeschreven heeft in de koran. Heb je daar bewijzen voor?
Hoe komt het dat het alwetende onzichtbaar wezen dat je aanbidt maar waarvan je het bestaan niet kunt bewijzen, niet eens wist dat er in de 19de eeuw wel zoiets als verdoving zou geproduceerd worden?
Jij die zo gehecht bent aan bewijzen Artisjok, heb je al een bewijs gevonden op mijn eerste vraag?
Oud 14 maart 2009, 19:50   #228
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kaffer is nochtans een term die islamieten gebruiken in hun racistische ubermenschenclassificatie. Je weet wel, de gelovigen, de kaffirs en de dhimmies. De islam is dus een ideologie zonder enig niveau.
Het trekt inderdaad op niets, daar geef ik u groot gelijk in.
Al is het woord 'makak' in sommige kringen 'van bij ons' ook vrij goed ingeburgerd, vrees ik.

Ik vind dat scheldwoorden en plattitudes in het algemeen weinig bijbrengen.
Oud 14 maart 2009, 19:50   #229
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Zullen we ook meteen alle Italiaanse, Afrikaanse, Griekse, Chinese en Boliviaanse producten uit de winkelrekken halen?

Voor Gilette en consorten voortaan enkel nog 'zuurkool mit wurst'!

Manmanman, hoe zielig kan men zijn. Een winkelketen boycotten omdat ze een uitgebreider voedselgama willen aanbieden.

Bepaalde mensen nemen al meteen woorden als 'collaboratie' in de mond. Dan vraag ik mij af of het verstandelijk vermogen van die persoon evengroot is als die van mij hamster..., naar alle waarschijnlijkheid wel dan.
Waarschijnlijk zelf ook nog niet veel problemen gehad met de islamitische cultuur zeker??

Uw reactie slaat nergens op ! afrikaanse, griekse,... producten hoeven geen apart keurmerk naar een bepaalde groep van de bevolking zodat ze het "mogen" eten en daar gaat het om. Het gaan niet om de producten zelf, maar op de manier waarop ze het weer eens moeten introduceren. waarom leggen ze die producten niet gewoon tussen de rest en moet er persé een apart rek/gebied zijn voor die "halal"-prutsen ... G

Blijkbaar speel je te veel met je hamster anders zou er wel nagedacht geweest zijn over jouw antwoord ...
Oud 14 maart 2009, 19:54   #230
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk zelf ook nog niet veel problemen gehad met de islamitische cultuur zeker??

Uw reactie slaat nergens op ! afrikaanse, griekse,... producten hoeven geen apart keurmerk naar een bepaalde groep van de bevolking zodat ze het "mogen" eten en daar gaat het om. Het gaan niet om de producten zelf, maar op de manier waarop ze het weer eens moeten introduceren. waarom leggen ze die producten niet gewoon tussen de rest en moet er persé een apart rek/gebied zijn voor die "halal"-prutsen ... G

Blijkbaar speel je te veel met je hamster anders zou er wel nagedacht geweest zijn over jouw antwoord ...
Waarom moet Coca-cola steeds zijn eigen rek hebben?
Oud 14 maart 2009, 20:04   #231
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Coca-cola heeft geen eigen rek. Cola bevindt zich in de rayon van de frisdranken.Binnenkort kun je uw Mekka cola wel in de gesegrereerde halalrayon vinden.Want de linske bende vindt segregatie en het apartheidsdenken 'het einde' als hun kiesvee daarom vraagt.

En als we de dhimmies laten begaan, soepsidieert Bertje binnenkort besnijdenis-shops naast de nailshops. Ook een must van een verrijking zullen de Bettina's zeggen, waarna ze heel politiek correct zich een sneetje zullen laten aanbrengen (een sneetje, geen beenhouwerswerk want allah heeft gezegd dat het niet te diep mag, en allah da's nu toch de grote denker van de links-progressieven, niet?)
Oud 14 maart 2009, 20:09   #232
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Coca-cola heeft geen eigen rek. Cola bevindt zich in de rayon van de frisdranken.Binnenkort kun je uw Mekka cola wel in de gesegrereerde halalrayon vinden.Want de linske bende vindt segregatie en het apartheidsdenken 'het einde' als hun kiesvee daarom vraagt.

En als we de dhimmies laten begaan, soepsidieert Bertje binnenkort besnijdenis-shops naast de nailshops. Ook een must van een verrijking zullen de Bettina's zeggen, waarna ze heel politiek correct zich een sneetje zullen laten aanbrengen (een sneetje, geen beenhouwerswerk want allah heeft gezegd dat het niet te diep mag, en allah da's nu toch de grote denker van de links-progressieven, niet?)
Minder focussen op de halal-produkten en iets beter kijken in de supermarkt: de Coca-cola company heeft steeds zijn exclusief compartiment met zijn produkten.

En laat de usual plattitudes maar los voor de rest...

Dag.
Oud 14 maart 2009, 20:14   #233
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het toch maar een hoop gezever hoor. Nog geen enkel behoorlijk argument gelezen dat die halal brol de gewone worstenliefhebber schade berokkent.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 20:14   #234
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
U moet de vraag niet omdraaien.

Mijn vraag aan u: 'Wrm zou het de integratie niet bevorderen?'
Simpel, nu kunnen ze door de winkel direct naar hun "eigen" sectie hun producten kopen en moeten ze zelf geen kennis meer maken met onze producten, laat staan dat ze dan nog in contact komen met ons tijdens deze winkelsessie (uitgezonderd kassierster dan ...)
Oud 14 maart 2009, 20:19   #235
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Simpel, nu kunnen ze door de winkel direct naar hun "eigen" sectie hun producten kopen en moeten ze zelf geen kennis meer maken met onze producten, laat staan dat ze dan nog in contact komen met ons tijdens deze winkelsessie (uitgezonderd kassierster dan ...)
Te gek voor woorden...
Oud 14 maart 2009, 20:20   #236
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Minder focussen op de halal-produkten en iets beter kijken in de supermarkt: de Coca-cola company heeft steeds zijn exclusief compartiment met zijn produkten.

En laat de usual plattitudes maar los voor de rest...

Dag.

Dat apart compartiment is in ieder land overal ter wereld, snap niet hoe je aan die vergelijking komt. Is gewoon een "herkenningscampagne" en trouwens statement van coca cola dat altijd zo geweest is sinds het begin van coca cola. Wil gerust gans de geschiedenis uit de doeken van coca cola hoor

Ik denk niet dat ieder ander land terwereld geneigd is om een apart rekje te maken met halal-producten. Vind trouwens coca cola vergelijken met deze discussie totaal niet van toepassing, maar dan zijn wel steeds de rechtsen die rond de pot draaien en geen argumenten geven ...
Oud 14 maart 2009, 20:21   #237
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Te gek voor woorden...
is ook een mooi tegenargument terug
Oud 14 maart 2009, 20:27   #238
Another Jack
Banneling

Standaard

1. Ik ben rechts en vooral rechts in de zin van pro vrije markt en de vrijheid van het
individu, contra een overdaad aan bemoeienissen
2. Als morgen om het even welke fabricant van om het even welk produkt betaalt voor
een apart rekje dan is dat zo, voor mijn part mogen dat gemarineerde stierenkloten zijn.
3. Bent u zelf misschien niet een beetje een linkse regelneef?
Oud 14 maart 2009, 20:29   #239
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, begin een winkel waarin elke klant een verplicht parcours door de hele winkel moet afleggen, met pijlen en security voor de onverlaten die snel 1 ding willen kopen.

Veel succes ermee.
Oud 14 maart 2009, 20:33   #240
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
jij bent nochtans diegene die er een probleem van maakt dat Coca-cola een apart rek heeft. Ik heb een probleem met halal-producten en dat die appart moeten liggen om te kunnen herkennen, terwijl er dan nog een label aanhangt.
Ben zelf ook commercant, dus ben wel degelijk voor vrije markt. Maar waarom voor die bepaalde doelgroep? en waar is de integratie?
Ik moet in de islamitische landen ook niet met een fritkot met frikandellen gaan staan ...

En daar gaat deze topic tenslotte over. Niet of coca cola een apart rek mag hebben...

Beter als je niet deftig kunt antwoorden op uw eigen "vertelsels" dat je zwijgt volgens mij ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be