Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2009, 20:34   #241
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sharpeizoe Bekijk bericht
jij bent nochtans diegene die er een probleem van maakt dat Coca-cola een apart rek heeft. Ik heb een probleem met halal-producten en dat die appart moeten liggen om te kunnen herkennen, terwijl er dan nog een label aanhangt.
Ben zelf ook commercant, dus ben wel degelijk voor vrije markt. Maar waarom voor die bepaalde doelgroep? en waar is de integratie?
Ik moet in de islamitische landen ook niet met een fritkot met frikandellen gaan staan ...

En daar gaat deze topic tenslotte over. Niet of coca cola een apart rek mag hebben...

Beter als je niet deftig kunt antwoorden op uw eigen "vertelsels" dat je zwijgt volgens mij ...
Waar zeg ik dat Coca-cola geen rek mag hebben?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 20:35   #242
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wel, begin een winkel waarin elke klant een verplicht parcours door de hele winkel moet afleggen, met pijlen en security voor de onverlaten die snel 1 ding willen kopen.

Veel succes ermee.
Omg kunde nie lezen of zo?? Dat is net hetgeen dat ik wil vermijden dus waar slaat uw antwoord dan op? Lees maar eens goed wat je gequoute hebt van mij hoor
sharpeizoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 20:38   #243
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u er ook attent op maken dat wanneer moslims praten over ongelovigen ze het het over kafeyr hebben.
Kaffer (van het Frans cafard = kakkerlak) was een scheldnaam voor zwarten gebruikt door Zuidafrikanen.

Maar isschien past het wel in een bepaalde stemmingmakerij...
Me dunkt waren de arabieren wel éérst in Afrika om daar hun zwarte slaven te gaan vangen. Degenen die géén moslim waren werden dus als kaffer (o gaan we op de schrijfwijze moeten letten? kafeyr? kaffir? kaffr?) aangeduid.
De arabieren waren er wel éérst.. dacht ik.
en tot begin vorige eeuw was de benaming "kaffer" een doodnormale benaming voor de niet-islamitische afrikanen. Had niks met uw franse kakkerlakken te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 maart 2009 om 20:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 20:38   #244
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat Coca-cola geen rek mag hebben?
Je haalt boven dat coca cola ook zen eigen rek heeft, dus veronderstel ik toch dat je er geen probleem mee hebt dat halal ook zen eigen rek heeft, of ben ik verkeerd?

zonee (ik ben niet verkeerd), lees dan al hetgeen hierboven waarom en met wat ik tegenargumenteer...
Oud 14 maart 2009, 20:42   #245
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je haalt boven dat coca cola ook zen eigen rek heeft, dus veronderstel ik toch dat je er geen probleem mee hebt dat halal ook zen eigen rek heeft, of ben ik verkeerd?

zonee (ik ben niet verkeerd), lees dan al hetgeen hierboven waarom en met wat ik tegenargumenteer...
Ik heb geen problemen met het aanbod, de presentatie of what so ever van supermarkten. Ik ben daar geen eigenaar van en hoef me daar niet mee te bemoeien.
Oud 14 maart 2009, 20:42   #246
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vroeg me een bewijs dat niet-moslims halal-vlees mogen be- en verhandelen.
Ik geef je dit bewijs. Kan je nu toegeven dat niet-moslims halal-vlees mogen be- en verhandelen?
Mocht je het artikel gelezen hebben, dan had je dit ook gelezen.
"Daarom worden de dieren op een speciale manier verdoofd waardoor ze diervriendelijk kunnen worden geslacht, maar wel effectief sterven door het slachten en niet door het verdoven, precies zoals de Koran het voorschrijft."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Dit is geen bewijs. Dit is commerciële propaganda van iemand die zijn produkten wil verkopen.

Nee dus, dat blijft taqqyiatalk, goed om dhimmies mee te paaien.
Je wilde een bewijs van mijn bewering
"In België wordt het halal vlees in de gewone slachthuizen geslacht. Behalve het slachten zelf, wordt het halal vlees er behandeld door het reguliere personeel op de reguliere methode."
en dat kreeg je.

Citaat:
Hoe kan je diervriendelijk sterven als je onverdoofd de keel overgesneden wordt?
Is dat hetzelfde als mensvriendelijk geopereerd worden zonder verdoving? Moet je beslist eens laten doen Artisjok! Schrijft allah dat ook voor in de koran?
In het bedrijf worden de dieren verdoofd, wat vertel je hier dan?

Citaat:
En wie zegt trouwens dat allah onverdoofd slachten voorgeschreven heeft in de koran. Heb je daar bewijzen voor?
Hoe komt het dat het alwetende onzichtbaar wezen dat je aanbidt maar waarvan je het bestaan niet kunt bewijzen, niet eens wist dat er in de 19de eeuw wel zoiets als verdoving zou geproduceerd worden?
Als Islam en Koran kenner weet jij ongetwijfeld zeer goed wat de Islam en de Koran voorschrijven.

Ik aanbid geen goden, jij meent leugens te moeten beweren omdat je argumenten weeral op zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 20:42   #247
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Me dunkt waren de arabieren wel éérst in Afrika om daar hun zwarte slaven te gaan vangen. Degenen die géén moslim waren werden dus als kaffer (o gaan we op de schrijfwijze moeten letten? kafeyr? kaffir? kaffr?) aangeduid.
De arabieren waren er wel éérst.. dacht ik.
In Zuid-Afrika??
Oud 14 maart 2009, 20:45   #248
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Zuid-Afrika??
de zwarte in zuidafrika waren hoofdzakelijk ingevoerde slaven uit de andere delen van Afrika. Of is je dat ontgaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 20:52   #249
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen problemen met het aanbod, de presentatie of what so ever van supermarkten. Ik ben daar geen eigenaar van en hoef me daar niet mee te bemoeien.
Ik ben zelf ook geen eigenaar van supermarkten of iets dergelijks. Maar jouw reactie is ook zoals 70% van de bevolking zo "wa mij nie aanbelangt, moei ik mij nie mee" maar als iedereen zo denkt, gelijk het nu ook zo grotendeels is, dan is het wel een feit dat we gewoon overlopen worden door de islamieten. En dat is wat er nu gebeurt. of het nu voor commerciële doeleinden is of niet laat ik nog terzijde, maar het is uiteindelijk wel een signaal naar de moslimwereld van "kom maar naar hier, hier heb je alles en kan je alles"
Oud 14 maart 2009, 20:59   #250
Gilette
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Je wilde een bewijs van mijn bewering
"In België wordt het halal vlees in de gewone slachthuizen geslacht. Behalve het slachten zelf, wordt het halal vlees er behandeld door het reguliere personeel op de reguliere methode."
en dat kreeg je.
Nee, waar blijft dat bewijs? Ik zou het graag eens zien. Commerciele advertenties zijn geen sluitend bewijs.

Citaat:
In het bedrijf worden de dieren verdoofd, wat vertel je hier dan?
Dan is het geen halalslachting meer mits halalslachting gebeurt zonder verdoving.

Citaat:
Als Islam en Koran kenner weet jij ongetwijfeld zeer goed wat de Islam en de Koran voorschrijven.
Het volstaat te lezen wat er in de koran staat.

Citaat:
Ik aanbid geen goden, jij meent leugens te moeten beweren omdat je argumenten weeral op zijn
.

Je geeft nochtans de indruk zo'n fervente allah-believer te zijn. De manier waarop je je uitslooft om babaarse islamitische slachtpraktijken te vergoelijken spreekt boekdelen.

Heb je nu al een bewijs gevonden dat allah bestaat ? En dat Mo van allah in de koran moest laten noteren dat slachten zonder verdoving moet? Jij die zo gehecht bent aan bewijzen en bronnen... Hoeven er geen bewijzen gegeven te worden vanaf het moment dat de islamitische geschriften wat zeggen? Vanwaar die selectiviteit Artisjok?

Laatst gewijzigd door Gilette : 14 maart 2009 om 21:00.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 21:00   #251
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik wil eerst nog wel eens weten hoeveel kaffer personeel ze in dienst hebben... zal me ten zeerste verbazen.

kippen en kalkoenen moeten niet verplicht worden verdoofd volgens de wet. wat zou dan dan "speciaal verdoven" zijn dat ze bij een koe die nog tien minuten hangt te spartelen niet willen doen?
Zij hebben geen lomperds in dienst.

Het speciaal verdoven is een van volgende methodes.
1. Penschiettoestel
2. Kopslag
3. Elektrische bedwelming
4. Gasbedwelming met behulp van kooldioxide

Meer info http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...3L0119:NL:HTML

Ik had ook nog iets willen weten.
http://forum.politics.be/showthread....81#post4022481
http://forum.politics.be/showthread....63#post4022563
Oud 14 maart 2009, 21:00   #252
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

gewoon het feit dat er bijna 300 reacties zijn binnen 24uur toont volgens mij wel dat het een gevoelig onderwerp is ...

En dat de meesten dan nog tg de halal-producten zijn is volgens mij ook wel een signaal dat niet alles moet toegelaten worden voor "hen" ...
Oud 14 maart 2009, 21:01   #253
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Het is idd onze winkel niet,
ha!
Citaat:
maar ik weet nu wel dat ze in marokko of eender welk islamitisch land geen GB kennen,
Carrefour en Wallmart betwisten elkaar wederzijds de eerste plaats wereldwijd. Het zou mij dus hoogst verbazen mocht Carrefour NIET in de islamitische wereld aanwezig zijn.
Citaat:
maar je geeft er wel het signaal mee "kom maar naar hier, hier heb je echt alles !"...
"Ze" gaan echt naar hier emigreren omwille van het aanbod in de Belgische supermarkten.

Citaat:
2. Ik denk niet dat ze in een supermarkt kunnen comeren aangezien die meesten hier (België) geen nederlands kunnen
de moslims die IK ken spreken het wel.
Citaat:
en als ze dan al naar supermarkt gaan is dat wel met 3 of 4 tegelijk want ik heb trouwens nog niet snel een islamitische vrouw ALLEEN naar de supermarkt zien gaan.
ga eens wat vaker naar de winkel.
Citaat:
3. Welke schade die hallalproducten teweegbrengen --> Zet aub uw brilleke af en kom eens naar buurten waar het wel degelijk een probleem is,
Nogmaals: welke schade zal de aanwezigheid van hallaproducten in de GB veroorzaken?
Citaat:
want waarschijnlijk woon je zelf in een wijk/buurt waar praktisch geen problemen zijn...
Helaas pindakaas: ik woon toch wel in de Heihoek, één van de migrantenwijken van Mechelen. Fout gegokt, schat.
Citaat:
+ het feit dat onze eigen cultuur terug beetje verdrongen wordt op een manier en terug moet plaats maken voor de islamitische cultuur....
Ok, hallal-producten zie jij als de verdringing van onze cultuur. Maar waarom dan niet de zelfde stampij rond de aanwezigheid van unvölkische pizza's, niet-Europese bami, politiek incorrecte nasi goreng (don't mention the war)?
Citaat:
4. als je dan echt zo op woorden wil inspelen doe het dan gefundamenteerd !
gefundeerd, zal je bedoelen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 21:03   #254
driewerf

Standaard

Citaat:
het is uiteindelijk wel een signaal naar de moslimwereld van "kom maar naar hier, hier heb je alles en kan je alles"
Turken en Marokkanen gaan echt naar hier migreren omwille van het aanbod in de supermarkten.
Oud 14 maart 2009, 21:06   #255
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ok, hallal-producten zie jij als de verdringing van onze cultuur. Maar waarom dan niet de zelfde stampij rond de aanwezigheid van unvölkische pizza's, niet-Europese bami, politiek incorrecte nasi goreng (don't mention the war)?
De producenten van unvölkische pizza's, niet-Europese bami, politiek inorrectie nasi eisen die ook om in België de slachtwetten met de voeten te treden en om via de achterpoortjes van die wet nodeloos dierenleed te veroorzaken, het liefst zo bloederig, pijnlijk of barbaars mogelijk?
Oud 14 maart 2009, 21:07   #256
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kaffer is nochtans een term die islamieten gebruiken in hun racistische ubermenschenclassificatie. Je weet wel, de gelovigen, de kaffirs en de dhimmies. De islam is dus een ideologie zonder enig niveau.
Een kaffer is volgens Vandale een lomperd, een boer. Dat is geen woord die Moslims gebruiken, je hebt zelf wel gelezen wie het woord wel gebruikt.
Oud 14 maart 2009, 21:10   #257
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Turken en Marokkanen gaan echt naar hier migreren omwille van het aanbod in de supermarkten.

Uiteraard niet. Ze komen toch nog naar hier om zich multicultureel te verrijken aan uitkeringen, kindergeld, sociale woningen, hielengelik van knuffelambtenaren en beroepspamperaars, soepsidies, ...?
Oud 14 maart 2009, 21:12   #258
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kaffer is volgens Vandale een lomperd, een boer. Dat is geen woord die Moslims gebruiken, je hebt zelf wel gelezen wie het woord wel gebruikt.
Wikipedia :

Kafir of kafier (Arabisch: كافر) is de aanduiding voor een ongelovige door moslims. In een meer enge betekenis betekent Kafir hij die het bestaan van God ontkent, een atheïst dus. In het Nederlands is de term verbasterd tot het scheldwoord kaffer dat iets als domoor betekent. De zogenoemde Mensen van het Boek, zoals joden en christenen, maar ook de monotheïsten van vóór de openbaring van de islam, hanifen, zijn expliciet géén kafirs, maar vallen onder de groep van niet-moslims.

Je kan verder op Wikipedia lezen hoe moslims kaffirs interpreteren en wensen te behandelen.

Moslims gebruiken wel degelijk dat woord. Surf maar eens door islamitische websites. Op forums.marokko.nl staat er zelf een draadje dat oproept om onglovige kaffirs te doden. Niet schrikken, maar zo staat het ook in hun religieus boekje.

Laatst gewijzigd door Gilette : 14 maart 2009 om 21:18.
Oud 14 maart 2009, 21:17   #259
driewerf

Standaard

Citaat:
apartheidseten?
terwijl moslims, door net hun inkopen in de gewone supermarkt te kunnen maken zich des te meer onder de bevolking zulle mengen.
Citaat:
Wie verbiedt hen hun inkopen in de gewone supermarkt te doen?
Jij bent dus een fervent aanhanger van de islamitische apartsideologie ; moslims kunnen zich pas onder ongelovigen begeven als die ongelovigen hun apartheidsvoeding toelaten in de supermarkt, anders hebben ze geen reden om zich onder de kaffers te begeven.
Aanschouw O wereld nogmaals de onweerstaanbare neiging van Gilette om 's mensen woorden te verdraaien tot ze net het omgekeerde zeggen van wat oorspronkelijk bedoeld werd. In mijn bericht meld ik dat moslims net door hun inkopen te gaan doen in Belgische supermarkten te maken zich nog meer onder de Belgische bevolking zullen mengen, en dat er dus een (misschien kleine, maar toch zekere) bijkomende vorm van integratie zal zijn. En hoe reageert Gilette? Door mij in de mond te leggen dat ik moslims verbied hun inkopen te doen in de supermarkt. Ik nodig de lezer uit om het woord "verbieden", of enig ander woord dat in ethymologie, dan wel betekenis enige verwantschap vertoont te zoeken in het oorpronkelijk bericht.

De vreemde wereld van Gilette...
Oud 14 maart 2009, 21:24   #260
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanschouw O wereld nogmaals de onweerstaanbare neiging van Gilette om 's mensen woorden te verdraaien tot ze net het omgekeerde zeggen van wat oorspronkelijk bedoeld werd.
Tja, op dat vlak zijn de dhimmies mijn leermeesters geweest.

Citaat:
In mijn bericht meld ik dat moslims net door hun inkopen te gaan doen in Belgische supermarkten te maken zich nog meer onder de Belgische bevolking zullen mengen, en dat er dus een (misschien kleine, maar toch zekere) bijkomende vorm van integratie zal zijn.
Hoe zal die integratie gebeuren als ze zich naar hun gesegregeerde halarayon haasten en door die rayonapartheid precies kunnen zien wie van het klienteel halal-minded en dus islam-minded is en wie niet. Je weet toch ook dat koran geen contacten met kaffirs en dhimmies aanmmoedigt?

Citaat:
En hoe reageert Gilette? Door mij in de mond te leggen dat ik moslims verbied hun inkopen te doen in de supermarkt.
Waar doe ik dat? Graag kwoten aub. Ik lees nergens dat Gilette schreef dat driewerf schreef dat ...
M.i. zie je spoken (zoals Mo in zijn grot). Ik stelde gewoon een vraag.

Laatst gewijzigd door Gilette : 14 maart 2009 om 21:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be