Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2009, 21:30   #261
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Nee, waar blijft dat bewijs? Ik zou het graag eens zien. Commerciele advertenties zijn geen sluitend bewijs.
Waarom zou het geen bewijs zijn van :
"In België wordt het halal vlees in de gewone slachthuizen geslacht. Behalve het slachten zelf, wordt het halal vlees er behandeld door het reguliere personeel op de reguliere methode."

Citaat:
Dan is het geen halalslachting meer mits halalslachting gebeurt zonder verdoving.
Het volstaat te lezen wat er in de koran staat.
Ik heb hier thuis geen Koran liggen, maar jij kan hier ongetwijfeld quoten wat de koran en de verschillende moslim-strekkingen hierover zeggen.

Citaat:
Je geeft nochtans de indruk zo'n fervente allah-believer te zijn. De manier waarop je je uitslooft om babaarse islamitische slachtpraktijken te vergoelijken spreekt boekdelen.

Heb je nu al een bewijs gevonden dat allah bestaat ? En dat Mo van allah in de koran moest laten noteren dat slachten zonder verdoving moet? Jij die zo gehecht bent aan bewijzen en bronnen... Hoeven er geen bewijzen gegeven te worden vanaf het moment dat de islamitische geschriften wat zeggen? Vanwaar die selectiviteit Artisjok?
Wat heb ik geschreven waardoor jij de indruk hebt dat ik een fervente allah-believer zou zijn? (+ quote graag)
Wat heb ik geschreven om die slachtswijze te vergoelijken? (+ quote graag)
Ik heb hier niets geschreven om om het even welke slachtpraktijk te vergoelijken. Ik heb hier gereageerd op de stelling dat niet-moslims geen halal vlees mogen be- en verhandelen.
"Halal vlees moet inderdaad door een Moslim geslacht worden, maar moet helemaal niet door Moslims be- of verhandeld worden.
Dit is vergelijkbaar met koosjer vlees.
De slachtmethode is door de wet toegestaan."
http://forum.politics.be/showthread....04#post4022304

Behalve daarover schreef ik ook nog :
http://forum.politics.be/showthread....94#post4022194
http://forum.politics.be/showthread....59#post4022259

Waarom zou ik moeten bewijzen dat Allah bestaat? Beweerde ik dat ergens?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 21:31   #262
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Willen de grote beschermers van onze Cultuur, Normen en Waarden eens duidelijkheid scheppen in hun eigen standpunten. Want onderstaande quotes ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Weet u dat u in bepaalde supermarkten in en om brussel aanspraak kn maken op goed wat zever en slaag op uw gezicht, als je varkensvlees koopt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Binnenkort zal er zoals in de Parijse banlieues ook geen wijn of andere alcoholoische dranken meer verkocht worden. Misschien moet je dat wel gaan halen in het geniept in gesloten huizen van verderf in de toekomst?
Citaat:
I
alcohol wordt hoe langer hoe verbodener...
Citaat:
De gevolgen zijn reeds merkbaar in volledig bezette islamitische wijken ; de autochtoon kan er niet meer terecht voor voedings- en drankwaren die hij/zij graag heeft,
contrasteren met...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Die chinese producten zijn niet louter voor chinezen bestemd, halal producten zijn exclusief voor moslims.
Dus eerst zeuren dat moslims ons hun voedslewetten gaan opleggen om nog geen halve dag later te zeuren dat halla-producten exclusief voor moslims zijn.
Rare jongens, die rechtsen...

Laatst gewijzigd door driewerf : 14 maart 2009 om 21:32.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 21:36   #263
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Ik had eigenlijk graag een antwoord gehad op volgende vraag:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=33

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
welke positieve gevolgen ontwaar jij in het "mengen" van burka's met halalkarretjes en normale mensen die gewoon hun inkopen gaan doen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Vanwaar de oppositie tussen "burqa's (hoeveel echte burqa's zie je overigens in Belgie?) en normale mensen? Ben je aan het suggereren dat moslima's geen normale mensen zijn? Of zijn vrouwen abnormale mensen misschien?

Zou je onderstaande uit je pen krijgen?
Citaat:
welke positieve gevolgen ontwaar jij in het "mengen" van keppeltjes met koosjere karretjes en normale mensen die gewoon hun inkopen gaan doen?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 21:43   #264
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom zou het geen bewijs zijn van :
"In België wordt het halal vlees in de gewone slachthuizen geslacht. Behalve het slachten zelf, wordt het halal vlees er behandeld door het reguliere personeel op de reguliere methode."
Omdat er verdoving gebruikt wordt en het dus niet langer over halalslachten gaat.

Citaat:
Ik heb hier thuis geen Koran liggen, maar jij kan hier ongetwijfeld quoten wat de koran en de verschillende moslim-strekkingen hierover zeggen.
Je hebt een bladzijde of twee geleden zelfs de regels van halalslachten gepost. Beetje kort van geheugen?

Citaat:
Wat heb ik geschreven waardoor jij de indruk hebt dat ik een fervente allah-believer zou zijn? (+ quote graag)
Die perceptie heb je gecreëerd over verschillende draden heen.

Citaat:
Waarom zou ik moeten bewijzen dat Allah bestaat?
Omdat jij altijd naar bronnen en bewijzen vraagt. Dus mag je best wel consekwent zijn als je je dan toch uitslooft om het halalslachten te vergoeilijken. Of hoeft dat niet van zodra er islampraktijken ter sprake komen?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 21:48   #265
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Willen de grote beschermers van onze Cultuur, Normen en Waarden eens duidelijkheid scheppen in hun eigen standpunten. Want onderstaande quotes ...

contrasteren met...

Dus eerst zeuren dat moslims ons hun voedslewetten gaan opleggen om nog geen halve dag later te zeuren dat halla-producten exclusief voor moslims zijn.
Rare jongens die marxisten. Sinds wanneer zijn die islamofiel, en sinds wanneer veralgemenen ze de mening van 1 forummer naar alle niet-islamofiele forummers, terwijl ze een halve minuut later zitten te zeuren dat er niet veralgemeend mag worden.
Oud 14 maart 2009, 21:53   #266
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

contrasteren met...

Ik zie de contradictie niet. U moet mij dat eens uitleggen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 21:54   #267
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Turken en Marokkanen gaan echt naar hier migreren omwille van het aanbod in de supermarkten.
nee idd en het zou hypocriet zijn dat te zeggen ook. Maar het is wel hetzoveelste dat ervoor zorgt dat ze naar hier komen.

Stempelgeld, kindergeld, sociale woningen (die wij niet meer kunnen krijgen door de ellenlange wachtlijsten waar zij blijkbaar niet op komen ...), extra jobdagen, VDAB die aan de deuren gaat gaan bedelen van "aub kom werken voor die of die firma anders moeten we je van de dop smijten", gratis flikken afslaan, misdrijven plegen zonder dat we kunnen vervolgen, ...

Als dan nog eens een supermarkt zulke acties gaat doen, begint bij mij wel den emmer over te lopen. Geen enkel probleem met diegene die werken en hun steentje bijdragen en ook genieten van onze sociale voorzieningen maar dat is maar jammer genoeg 30% van de allochtone bevolking ...

Om dan nog maar te zwijgen over het tekort van plaats in de gevangenissen doordat zoveel van jouw "vrienden" daar verblijven ...
sharpeizoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 22:17   #268
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er verdoving gebruikt wordt en het dus niet langer over halalslachten gaat.
Die firma krijgt nochtans een halal-certificaat voor het vlees van dieren die op die manier geslacht zijn.
Citaat:
Je hebt een bladzijde of twee geleden zelfs de regels van halalslachten gepost. Beetje kort van geheugen?
Ik heb nergens de regels van halalslachten gepost. Ik heb een stuk gecopierd met de slachtmethode die volys star gebruikt.
http://www.kmopme.be/news/volys_star...ische_emiraten
Citaat:
Die perceptie heb je gecreëerd over verschillende draden heen.
Waarop baseer jij je perceptie? 1 quote moet je toch kunnen geven.
Dat kon je in het verleden ook al niet.
http://forum.politics.be/showthread....17#post3955117
Citaat:
Omdat jij altijd naar bronnen en bewijzen vraagt. Dus mag je best wel consekwent zijn als je je dan toch uitslooft om het halalslachten te vergoeilijken. Of hoeft dat niet van zodra er islampraktijken ter sprake komen?
Kan je dan eens zo qonsequent zijn om 1 quote te geven waar ik dit vergoelijk?

Je vergeet een stuk van mijn bericht.
"Wat heb ik geschreven om die slachtswijze te vergoelijken? (+ quote graag)
Ik heb hier niets geschreven om om het even welke slachtpraktijk te vergoelijken. Ik heb hier gereageerd op de stelling dat niet-moslims geen halal vlees mogen be- en verhandelen.
"Halal vlees moet inderdaad door een Moslim geslacht worden, maar moet helemaal niet door Moslims be- of verhandeld worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 22:25   #269
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die firma krijgt nochtans een halal-certificaat voor het vlees van dieren die op die manier geslacht zijn.

Ik heb nergens de regels van halalslachten gepost. Ik heb een stuk gecopierd met de slachtmethode die volys star gebruikt.
http://www.kmopme.be/news/volys_star...ische_emiraten

Waarop baseer jij je perceptie? 1 quote moet je toch kunnen geven.
Dat kon je in het verleden ook al niet.
http://forum.politics.be/showthread....17#post3955117

Kan je dan eens zo qonsequent zijn om 1 quote te geven waar ik dit vergoelijk?

Je vergeet een stuk van mijn bericht.
"Wat heb ik geschreven om die slachtswijze te vergoelijken? (+ quote graag)
En je blijft de perceptie die je gecreëerd hebt maar aandikken Artisjok.
Deed je ook al toen je het aandeel van islamieten in de criminaliteit lag te minimaliseren.

Ik wacht nu nog altijd op die bewijzen over allah en zijn opgedragen halalmethode. Jij met je bewijzen- en bronnen-manie, ga je nu consekwent zijn of hoeft het niet als de islam in beeld komt? Waarom niet Artisjok?
Waarom stel je geen enkele vraag of eis je geen enkel bewijs als islamieten uitzonderingen eisen op de slachtwetten omwille van hun geloof? Waarom neem je die onvoorwaardelijk en bewijsloos aan?
Oud 14 maart 2009, 22:36   #270
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch kwam u al scheldend deze draad binnen, ontkent u al bladzijden lang wat elk rationeel mens onmiddelllijk inziet en blijft u zich in onnozelheden uitputten om uw dhimmitude te betuigen.
Dan mag u mij eens een post voorleggen waarin ik mij schuldig gemaakt zou hebben aan 'schelden'. Succes!

Een rationeel mens zou van deze halalkwestie geen opgeblazen conflict maken. Dat bepaalde mensen vanwege hun geloof halalvoedsel willen/moeten nuttigen is hun zaak. Daar hebben wij (ik en jij) niets mee te maken!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 22:38   #271
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb hier ooit eens aan bepaalde mensen voorgesteld ze eens in die zones te gaan afzetten, samen met hun liefje. zonder arafatsjaal natuurlijk.
Die mensen zeiden toen ook dat ze overal zonder problemen konden gaan en staan. maar op mijn voorstel heb ik nooit, maar dan nooit he, reaktie gekregen.
sommigen van die slimmeriken posten hier nog dagelijks, als ik me niet vergis.

msschn moet ik nog s een route uitstippelen. niet dat er ooit iemand door zal gaan
Wie wil er nu ook door jouw afgezet worden?
Oud 14 maart 2009, 22:39   #272
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen, jij moet tegen zijn!
Anders pas je niet in dat hokje waarin ze andersdenkenden willen steken.
Idd, en 'ons' maar verwijten dat we mensen in hokjes plaatsen... .
Oud 14 maart 2009, 22:42   #273
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had al zo'n vermoeden dat jij gruwelijke geweldpraktijken op dieren fantastisch zou gaan vinden louter om de islamieten te behagen.
Mmm, nu staat het 'niet willen verbieden van stierengevechten' volgens jouw ook al gelijk aan 'gruwelijke geweldpraktijken op dieren uitvoeren om onze moslimvrienden te behagen'.

Geen wonder dat niemand jouw posts nog serieus neemt.
Oud 14 maart 2009, 22:44   #274
Gilette
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dan mag u mij eens een post voorleggen waarin ik mij schuldig gemaakt zou hebben aan 'schelden'. Succes!
Het volstaat je eerste posts te lezen toen je deze draad kwam binnen razen om je haat te spuwen op wie niet islamofiel is.

Citaat:
Een rationeel mens zou van deze halalkwestie geen opgeblazen conflict maken.
Een rationeel mens doet dat nu precies wel, en gaat niet meteen plat voor gebruiken die een onzichtbaar wezen zogezegd verplicht maakt voor zijn adepten. Wat is er rationeel aan het gatlikken van religieuze fanatici die bijzondere eisen stellen?

Citaat:
Dat bepaalde mensen vanwege hun geloof halalvoedsel willen/moeten nuttigen is hun zaak. Daar hebben wij (ik en jij) niets mee te maken![/
Absoluut fout. Als burger mag ik mijn mening uiten over het sluipend gif dat islamisering heet. Ik mag het zelf aanklagen, of u dat zint of niet.
Ik weet hoe moeilijk de linkse kerk het daarmee heeft, maar je zal er toch moeten aan wennen.
Oud 14 maart 2009, 22:45   #275
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze zouden dat beter wel doen , want halal slachten veroorzaakt onnodig dierenleed.
Alsof jij je om het lot van die dieren bekommerd....

Jij wil enkel de islam door het slijk halen en hen een hak zetten wanneer je de kans hebt.
Oud 14 maart 2009, 22:48   #276
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die chinese producten zijn niet louter voor chinezen bestemd, halal producten zijn exclusief voor moslims.
Mmm, als ik zin heb in halal dan mag ook ik zulke producten kopen en nuttigen. Niemand die me daarvan kan weerhouden. Het is dus niet exclusief voor moslims, het wordt gewoon niet veel gegeten door niet-moslims. Dat is natuurlijk wel een heel verschil met jouw bewering.
Oud 14 maart 2009, 22:48   #277
Gilette
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Mmm, nu staat het 'niet willen verbieden van stierengevechten' volgens jouw ook al gelijk aan 'gruwelijke geweldpraktijken op dieren uitvoeren om onze moslimvrienden te behagen'.
Wat is het verschil dan Weisse Rose?

Citaat:
Geen wonder dat niemand jouw posts nog serieus neemt.[/
Geen wonder dat niemand jouw posts ooit serieus genomen heeft. Je komt hier trouwens niet om te discussiëren - waar heb jij ooit al 1 argument gepost- maar enkel om je haat tegen politiek incorrect denkenden te spuien en wat te trollen.
Oud 14 maart 2009, 22:50   #278
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Mmm, als ik zin heb in halal dan mag ook ik zulke producten kopen en nuttigen. Niemand die me daarvan kan weerhouden. Het is dus niet exclusief voor moslims, het wordt gewoon niet veel gegeten door niet-moslims. Dat is natuurlijk wel een heel verschil met jouw bewering.
Ooit al verder gedacht waarom veel niet-moslims geen halal eten? Of magdani omdat het licht wel eens zou kunnen aangaan in het rijk der multicul-stompzinnigen?
Oud 14 maart 2009, 22:52   #279
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is springstof die alleen moslims treft .
Racistische springstof ? Of net springstof die je sneller in het paradijs helpt ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 22:52   #280
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar heb jij leren redeneren? In de koranklas ?
Jij bent wrs niet verder geraakt dan de laatste kleuterklas?

P.S: dit is geen scheldtirade, maar gewoon een ondervinding .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be