![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen? | |||
Groot Limburg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Brabant |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,15% |
Groot Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,77% |
Groot Holland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Nederland |
![]() ![]() ![]() |
25 | 38,46% |
Groot Belgie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
anders ,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb respect voor Hollanders hoor. Alleen moeten ze niet aan uitbreidingsplannen denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Minister
|
![]() Het afgelopen jaar is duidelijk geworden en bewezen, dat een staatshervorming geen reele optie meer is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 180° bocht van CD&V is bijna volledig verwezelijkt. Na de verkiezingen zal er veel veranderen. Van Rompuy zal dan een keuze moeten maken. En de Federale Regering zou nog wel eens kunnen vallen eer we verkiezingen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
er zal geen bocht genomen worden en dit louter om het postje te behouden. de enige redding van Vlaanderen is het uitroepen van de onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
|
![]() Citaat:
dus moet Vlaanderen het heft in eigen handen nemen en dan ist bye bye Belgium! geen enkele Vlaming gelooft nog de traditionele partijen, ook als ze over een staatshervorming praten, behalve een paar simpele zielen zoals jij Henri1! Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 maart 2009 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Ik dacht dat je het over 'ons volk', ofwel Nederlanders en Vlamingen had, doordat je reageerde op een voorstel van Hollander over een mogelijke staatsvorm - en inrichting en zei dat Surinamers en Antilianen niet tot 'ons volk' behoorden. Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 22 maart 2009 om 12:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
|
![]() Waarom je dan nog verzetten tegen een scheiding?
![]() |
#632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
|
![]() Ja, onder meer daarom.
![]()
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verzet me helemaal niet tegen een scheiding, ik ben zelfs meer en meer voorstander van de splitsing van het land. Wat me wel doet lachen, is degenen die beweren dat de contacten tussen Vlamingen en Franstaligen beter na de splitsing zullen zijn. Tegen die "zachte dromers" kan ik al zeggen dat die contacten zullen nog meer onbestaand dan nu zijn. Quand on cherche la guerre, on la trouve.Trouwens, waarom spreken die Vlaams-Nationalisten in zo'n termen aangezien ze toch tegen de Franstaligen zijn? Hypocrisie tot en met, volgens mij. En wie zullen de nieuwe zondebokken van de Vlamingen zullen zijn? Maar ja, het zullen niet meer onze zaken zijn.
Laatst gewijzigd door Everytime : 22 maart 2009 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dezelfde retoriek hoorden we toen de universiteit van Leuven gesplitst werd. Blijkt ondertussen dat de samenwerking tussen de twee universiteiten nooit zo goed is geweest als na die splitsing. Pikant detail: tegenstanders van de splitsing schreeuwden toen van de daken dat daarmee de splitsing van België ingezet werd. Het heeft niet mogen baten: de splitsing kwam er en ze was een goede zaak. Als daar werkelijk een voorafbeelding van de Belgische splitsing inzit dan is het Leuvense resultaat een schoolvoorbeeld van hoe het voor beide partijen een win/win situatie kan zijn. Het grote winstpunt is dat je na een scheiding als gelijkwaardige soevereine partners op een volwassen manier met mekaar kan omgaan, zonder tijd- en energieverspillende bemoeienissen met mekaars interne zaken. Pas dan kan je de problemen aanpakken waar de mensen wakker van liggen zoals dat heet, zeker als die aanpak om wat voor redenen dan ook nogal uiteenlopende oplossingen vereist. Nu is het vanuit een heerser/ondergeschikte positie en dat veroorzaakt vanzelfsprekend egelstelligen. Overigens, neem nou even aan dat die kontakten inderdaad gaandeweg zouden opdrogen, wat is daar dan mis mee? Dat is geen ramp, weet je wel: de wereld is groter dan dat.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 23 maart 2009 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de nabije toekomst ziet er niet goed uit, de financiële crisis die de gehele wereld verlamt, slaat ook hier toe en onze staatstructuur laat niet toe om daarop goed te antwoorden. geen enkel niveau kan deftig antwoorden, de Gewesten en Gemeenschappen hebben te weinig bevoegdheden, de federale regering blinkt vooral uit in het niet-beslissen. de Belgen verarmen waar we bijstaan en het enigste wat de federale regering zich mee bezig houdt, is er voor zorgen dat er geen verkiezingen komen, mooi hoor. daarnaast hebben we te maken met wat maatschappelijke problemen, zo zijn er nog altijd mensen die dromen van een volledig Franstalig België en daarom niet willen dat een zuivere federale logica, het splitsen van BHV, niet kan doorgaan. dezelfde mensen willen absoluut Brussel uitbreiden, puur om linguistieke redenen. en enkel en alleen daarom zijn ze bereid om het gehele land te blokkeren. mooi hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Banneling
|
![]() In elk Europees land verarmen de mensen nu. Overlaatst waren er massale betogingen in Frankrijk. Mensen kloegen steen en been dat ze op het einde van de maand steeds minder overhouden en dat ze daarom betoogden. Ik hoorde overlaatst op een Nederlandse radio dat ook in Nederland mensen maandelijk ook steeds moeilijker rondkomen. Voor zover u het nog niet wist, we zitten in een crisis die binnen enkel maanden zijn volle impakt zal kennen. Dat de federale regering het niet beter zou kunnen doen, hoort u mij niet zeggen . Dat de communautaire getekkel het er niet beter op maakt, is evident. Maar ook hier komen uit. Alhoewel ik vind dat Van Rompuy het niet eens zo slecht doet. Integendeel. Maar het is nog wat vroeg. En hij heeft de intentie de hele legislatuur aan te blijven. We zullen dus zien.
Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 13:32. |
![]() |
![]() |