Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2009, 13:31   #581
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Misschien merkt hij op dat er ook tussen de autochtone bevolking crapuul is.
Daarom heeft hij besloten niet meer de vreemdelingen hard aan te pakken maar de radicale Islam.

Wat denk je Kalikkes ?
Ik denk dat de man van zijn broodheren te horen heeft gekregen dat de kritiek op migratie niet meer mag (want dan zouden de mensen wel eens de link durven leggen met het kapitalisme dat mensen als dingen ontwortelt en versleept), maar dat anderzijds keet schoppen & haat zaaien tussen bevolkingsgroepen moet doorgaan om Europa blijvend te verzwakken.

Zoals Nicolas Sarkozy zei: "Créons un système où tout le monde sera perdant." (Laat ons een systeem creëren waarin iedereen verliest.)
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 19:43   #582
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat is dan jouw hoogstpersoonlijke mening, Guderian. Hoeveel Vlamingen denk je die jou daarin volgen ???

Kwantiteit is in dergelijke zaken onbelangrijk. Maar nu je het er over heeft, je zou nog verschieten van het resultaat bij een bevraging aan de gewone man of ze zulke exemplaren zoals hieronder als Vlamingen beschouwen:

Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 19:57   #583
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Kwantiteit is in dergelijke zaken onbelangrijk.
Ah ja ?? Enkel jouw hoogstpersoonlijke mening is van tel ? Och ja, en dan nog dat handvol ns-a-ers.

Citaat:
Maar nu je het er over heeft, je zou nog verschieten van het resultaat bij een bevraging aan de gewone man of ze zulke exemplaren zoals hieronder als Vlamingen beschouwen:

Jouw prentje toont een groep Chassidische Joden, een absolute minderheid binnen de Joodse Gemeenschap in België. En zelfs zij zijn hier landgenoten zoals jij en ik, ongeacht wat jij of jouw n-sa daar van denkt.
Ik heb vroeger nog voor Joden gewerkt, en die zagen eruit als jou en ik.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 20:07   #584
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja ??
Ja idd.
Citaat:
Enkel jouw hoogstpersoonlijke mening is van tel ? Och ja, en dan nog dat handvol ns-a-ers.
Mensen zijn niet gelijk en niet gelijkwaardig, meningen zijn niet gelijk en niet gelijkwaardig. Er is geen reden om pakweg Pol de vloerlegger van achter 't hoekske zijn mening als gelijk te beschouwen als het gaat over de staatsbegroting, de diplomatieke relaties met China of... wat de samenstelling van het Vlaamse volk is.

Citaat:
Jouw prentje toont een groep Chassidische Joden, een absolute minderheid binnen de Joodse Gemeenschap in België.
Of dat nu een minderheid is of niet speelt geen rol, het zijn joden, en dus behoren ze niet tot ons volk.
Citaat:
En zelfs zij zijn hier landgenoten zoals jij en ik, ongeacht wat jij of jouw n-sa daar van denkt.
Ze hebben misschien hetzelfde staatsburgerschap (belgisch), maar ze behoren daarom nog niet tot het Vlaamse volk.

Citaat:
Ik heb vroeger nog voor Joden gewerkt, en die zagen eruit als jou en ik.
Het feit dat ze er hetzelfde uitzien doet hier niks ter zake. Jij bent hier diegene die oordeelt op basis van uiterlijk blijkbaar. Om tot een volk te behoren moet men geboren zijn in die gemeenschap uit ouders die historisch, biologisch-erfelijk, cultureel tot die gemeenschap en streek behoren, conform de definiëring volgens de 4 S'en van Riehl.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 21 maart 2009 om 20:08.
Oud 21 maart 2009, 20:31   #585
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja idd.

Mensen zijn niet gelijk en niet gelijkwaardig, meningen zijn niet gelijk en niet gelijkwaardig. Er is geen reden om pakweg Pol de vloerlegger van achter 't hoekske zijn mening als gelijk te beschouwen als het gaat over de staatsbegroting, de diplomatieke relaties met China of... wat de samenstelling van het Vlaamse volk is.

Of dat nu een minderheid is of niet speelt geen rol, het zijn joden, en dus behoren ze niet tot ons volk.

Ze hebben misschien hetzelfde staatsburgerschap (belgisch), maar ze behoren daarom nog niet tot het Vlaamse volk.

Het feit dat ze er hetzelfde uitzien doet hier niks ter zake. Jij bent hier diegene die oordeelt op basis van uiterlijk blijkbaar. Om tot een volk te behoren moet men geboren zijn in die gemeenschap uit ouders die historisch, biologisch-erfelijk, cultureel tot die gemeenschap en streek behoren, conform de definiëring volgens de 4 S'en van Riehl.
Guderian, je weet toch wat wij hier met zulke etnische flauwekul aanvangen ?? Rekening houdend met dat soort etnische theorie, zou het best kunnen dat ik ook niet voor 100% tot "jouw volksgemeenschap" behoor. Moet ik nu bang worden ???

Laatst gewijzigd door Pietje : 21 maart 2009 om 20:32.
Oud 21 maart 2009, 21:58   #586
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Hendrik de Stoute's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden zijn vreemdelingen die niet tot het Vlaamse volk behoren.
De Joden die in Israël wonen? Klopt, dat zijn geen Vlamingen. Dat zijn Israëlische Joden. De Joden die hier wonen zijn daarentegen wel Vlaamse burgers. Vlaamse Joden dus. Ludo ABICHt bv. is zo iemand. Hij schreef onlangs een stuk in het boek "Vlaamse Republiek : van utopie tot project". Ludo Abicht geen Vlaming omdat hij ook Joods is? Dan staat u volkomen alleen met dergelijk betoog.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 21 maart 2009 om 22:07.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 22:04   #587
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja idd.

Wat is dat, het 'Vlaamse' volk? Leg me dat eens uit. Elke keer als ik dat vraag, dan antwoordt men niet of evasief. Als er geen Belgen zouden bestaan, dan bestaat er ook niet zoiets als het 'Vlaamse volk'. Want dat 'Vlaamse volk' is maar net zo kunstmatig als het 'Belgische volk'.

Dus ik vraag u: definieer nu eens en voor altijd duidelijk wat het begrip 'Vlaamse volk' inhoudt.

Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2009 om 22:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 22:04   #588
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het is niet aan u om te beslissen wie wel of niet tot het Vlaamse volk behoort.Dat voorrecht is voor de 6 miljoen burgers van Vlaanderen waar de Joodse Vlamingen ook toe behoren. En de Vlaamse Regering en Wetgeving beschouwt iedereen op Vlaams grondgebied als een Vlaamse burger. Volgens uw regels zijn de Antwerpenaren en de Limburgers ook geen Vlamingen. En uzelf en veel van uw vrienden mogelijk ook niet.

"Er wordt gesproken van de volstrekte en onveranderlijke ‘rechten van het ras’. Wat is daar zoo eeuwig? Geen ras bestaat er dat geheel zuiver is, - heden minder dan ooit, nu de verste betrekkingen onder de volkeren allersnelst vermenigvuldigd worden. Men bemerkt soms in het meest afgelegen dorp verrassende verscheidenheid van mensch tot mensch. In de oudste maatschappelijke groepen waarvan de anthropologie gewaagt zijn reeds verscheiden typen met elkaar vermengd. Ik zal niet nagaan wat bij ons overgebleven is van de vroegste inwoners en tot welke volkeren zij behoorden, inhoever Kelten, Franken, Saksen, Friezen nog te erkennen zijn, hoeveel Spaansch, Fransch, Duitsch, Joodsch bloed in het onze vloeit, enz."
August Vermeyle, Kritiek der Vlaamsche BEweging (1905)
http://www.dbnl.org/tekst/verm036krit01_01/index.htm

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 21 maart 2009 om 22:08.
Oud 21 maart 2009, 22:15   #589
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kwantiteit is in dergelijke zaken onbelangrijk. Maar nu je het er over heeft, je zou nog verschieten van het resultaat bij een bevraging aan de gewone man of ze zulke exemplaren zoals hieronder als Vlamingen beschouwen
U houdt er de vreemdste hersenkronkels op na. Op basis van klederdracht en gedrag gaat u even de mensen indelen hier in "Vlaams" en " niet Vlaams"? Wat doet u met de punkers hier? Ook geen Vlamingen voor u? Als u een loepzuiver ras wenst met strikt gelijkaardig uitzicht en gedrag stel ik u voor dat u een hondenkennel begint met rashonden ofzo. Want in Vlaanderen verliest u uw tijd. Dat staat ondertussen al eeuwen vast.

Op de foto de Vlaamse muzikant Marino Punk

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 21 maart 2009 om 22:16.
Oud 21 maart 2009, 22:17   #590
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Guderian,
Blijkbaar weet je nog niet dat "Guderian" eerst iemand anders was en dat ik dat pas veel later onder de naam "H.Guderian" heb overgenomen, doch dit ter zijde.

Citaat:
je weet toch wat wij hier met zulke etnische flauwekul aanvangen ??
Dat u hetgeen niet in uw kraam past afdoet als flauwekul verandert niks aan onze definiëring en het feit dat u het licht van de zon wel mag proberen te ontkennen, maar dat in realiteit uiteindelijk toch moeilijk kan lukken.

Citaat:
Rekening houdend met dat soort etnische theorie, zou het best kunnen dat ik ook niet voor 100% tot "jouw volksgemeenschap" behoor.
Misschien. En misschien zal je ook ooit mogen oprotten uit Vlaanderen.

Citaat:
Moet ik nu bang worden ???
Welnee. Gewoon uw kleinburgerlijk leventje verderzetten is ook goed.
Oud 21 maart 2009, 22:19   #591
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
U houdt er de vreemdste hersenkronkels op na. Op basis van klederdracht en gedrag gaat u even de mensen indelen hier in "Vlaams" en " niet Vlaams"? Wat doet u met de punkers hier? Ook geen Vlamingen voor u? Als u een loepzuiver ras wenst met strikt gelijkaardig uitzicht en gedrag stel ik u voor dat u een hondenkennel begint met rashonden ofzo. Want in Vlaanderen verliest u uw tijd. Dat staat ondertussen al eeuwen vast.

Op de foto de Vlaamse muzikant Marino Punk
Dat is geen Vlaming. Dat is een Mohikaan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 22:23   #592
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
De Joden die in Israël wonen? Klopt, dat zijn geen Vlamingen.
Volk wordt bepaald door de bloedsafstamming, staatsburgerschap heeft daar -zeker in de libverale chaosmaatschappij- bitter weinig mee te maken.

Citaat:
De Joden die hier wonen zijn daarentegen wel Vlaamse burgers.
Fout. Het zijn belgische staatsburgers die tot het joodse volk behoren.

Citaat:
Vlaamse Joden dus.
Die bestaan niet, net zoals Vlaamse Duitsers en Vlaamse Vietnamezen ook niet bestaan. Er bestaan uiteraard wel joden die in Vlaanderen leven.

Citaat:
Ludo ABICHt bv. is zo iemand. Hij schreef onlangs een stuk in het boek "Vlaamse Republiek : van utopie tot project". Ludo Abicht geen Vlaming omdat hij ook Joods is?
Fout. Ludo Abicht is een Vlaamsgezinde jood.

Citaat:
Dan staat u volkomen alleen met dergelijk betoog.
Toch niet, verre van zelfs. We zijn met veel meer dan het clubje waar u toe behoort.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 21 maart 2009 om 22:30.
Oud 21 maart 2009, 22:30   #593
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet aan u om te beslissen wie wel of niet tot het Vlaamse volk behoort.
Ik beslis daar helemaal niet over. Het is de geboorte van het menselijk leven dat er over beslist.

Citaat:
Dat voorrecht is voor de 6 miljoen burgers van Vlaanderen waar de Joodse Vlamingen ook toe behoren.
Niet iedereen die in Vlaanderen woont is een Vlaming. Joodse Vlamingen bestaan niet. Joden die in Vlaanderen wonen en al dan niet Vlaamsgezind zijn bestaan wel.
Citaat:
En de Vlaamse Regering en Wetgeving beschouwt iedereen op Vlaams grondgebied als een Vlaamse burger.
1. Er is geen Vlaams staatsburgerschap aangezien er niet eens een Vlaamse staat is.
2. Wat het regime en het officiële Vlaanderen van vandaag allemaal uitkramen of doen kan ons vierkant gestolen worden.

Citaat:
Volgens uw regels zijn de Antwerpenaren en de Limburgers ook geen Vlamingen. En uzelf en veel van uw vrienden mogelijk ook niet.
Mijn regels??? Ik heb geen regels en blijkbaar oordeelt u alvorens u mijn mening/opvattingen kent.

Citaat:
"Er wordt gesproken van de volstrekte en onveranderlijke ‘rechten van het ras’. Wat is daar zoo eeuwig? Geen ras bestaat er dat geheel zuiver is, - heden minder dan ooit, nu de verste betrekkingen onder de volkeren allersnelst vermenigvuldigd worden. Men bemerkt soms in het meest afgelegen dorp verrassende verscheidenheid van mensch tot mensch. In de oudste maatschappelijke groepen waarvan de anthropologie gewaagt zijn reeds verscheiden typen met elkaar vermengd. Ik zal niet nagaan wat bij ons overgebleven is van de vroegste inwoners en tot welke volkeren zij behoorden, inhoever Kelten, Franken, Saksen, Friezen nog te erkennen zijn, hoeveel Spaansch, Fransch, Duitsch, Joodsch bloed in het onze vloeit, enz."
August Vermeyle, Kritiek der Vlaamsche BEweging (1905)
http://www.dbnl.org/tekst/verm036krit01_01/index.htm
Wat kan mij dat nu schelen wat Gust Vermeylen allemaal schreef of vertelde?!? Denkt u misschien dat ik met die marxist akkoord zou gaan? Waar zou ik overigens over "ras" gesproken hebben?
Oud 21 maart 2009, 22:42   #594
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat u hetgeen niet in uw kraam past afdoet als flauwekul verandert niks aan onze definiëring en het feit dat u het licht van de zon wel mag proberen te ontkennen, maar dat in realiteit uiteindelijk toch moeilijk kan lukken.
Jullie (n-sa & C°) definiëring, idd. En de rest vd bevolking vind dat idd flauwe kul.

Citaat:
Misschien. En misschien zal je ook ooit mogen oprotten uit Vlaanderen.
Ok ok, maak me maar wakker als het zover is.

Citaat:
Welnee. Gewoon uw kleinburgerlijk leventje verderzetten is ook goed.
Ge zijt veel te goed voor deze wereld.
Oud 21 maart 2009, 22:53   #595
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie (n-sa & C°) definiëring, idd. En de rest vd bevolking vind dat idd flauwe kul.
Het enige wat jij vertegenwoordigt is jezelf. In de vereniging waar ik in actief ben merk ik daarentegen dat die mening vrij wijd verspreid is. Jij bent dus véél slechter geplaatst om te spreken namens "de bevolking" dan ik. Maar wat die bevolking ervan denkt is, nogmaals, vooralsnog totaal onbelangrijk.

Citaat:
Ge zijt veel te goed voor deze wereld.
Wie ben ik om jou tegen te spreken?!?
Oud 21 maart 2009, 23:01   #596
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat jij vertegenwoordigt is jezelf. In de vereniging waar ik in actief ben merk ik daarentegen dat die mening vrij wijd verspreid is. Jij bent dus véél slechter geplaatst om te spreken namens "de bevolking" dan ik. Maar wat die bevolking ervan denkt is, nogmaals, vooralsnog totaal onbelangrijk.
Dus enkel de mening van de mensen vd vereniging waarin jij actief bent, is van enige waarde ???

Citaat:
Wie ben ik om jou tegen te spreken?!?
Je ziet, ik zoek al "toenadering" in afwachting van "de grote dag"
Oud 22 maart 2009, 18:42   #597
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om tot een volk te behoren moet men geboren zijn in die gemeenschap uit ouders die historisch, biologisch-erfelijk, cultureel tot die gemeenschap en streek behoren, conform de definiëring volgens de 4 S'en van Riehl.
Jullie zeggen vaak zinnige dingen, maar door dit soort overjaarse opvattingen kan men jullie blijvend stigmatiseren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 19:43   #598
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jullie zeggen vaak zinnige dingen, maar door dit soort overjaarse opvattingen kan men jullie blijvend stigmatiseren.
Kijk, ofwel kies je voor de etnische visie op een volk en eraan gekoppeld het ius sanguinis voor staatsburgerschap, ofwel meen je dat iedereen maar tot een volk kan behoren (via assimilatie) en dat een volk dus een veredelde versie van bevolking is. Als je assimilatie afwijst zoals wij doen, kies je voor de etnische, völkische visie.

Ter verduidelijking, hoe verwerpelijk de creatie van nieuwe "volksgenoten" wel is, het onderstaande filmpje uit de Duitse stad Neuköln (randstad Berlijn), uitgezonden op nationale tv.

Zoals je kan zien is het plaatje compleet: vreemdelingen die totaal niet geïnteresseerd zijn in het Duits-zijn (voor zover dat mogelijk zou zijn) maar enkel in de papieren die hen extra rechten verschaffen, een sul van een systeem-politicus die burgemeester speelt, de verkrachting van nationale symboliek (in casu het Duitse volkslied):
Nieuwe Duitsers fabriceren

Dit is nieuwe Duitsers (of nieuwe Vlamingen) creëren: een beschamende vertoning zondermeer waarbij staatsburgerschap geen etnische basis meer heeft. De gevolgen zijn niet te overzien.

Misschien moet men maar weer eens leren aanvaarden dat er bepaalde zaken zijn waar men als mens geen macht of controle over heeft, zoals bijvoorbeeld uit welke ouders je geboren wordt en dat dit dus een deel van je identiteit mee bepaalt. Maar in de liberale chaosmaatschappij moet iedereen over alles zijn zegje en zijn keuzetje kunnen maken, zelfs tot welk volk en welk ras hij of zij of een ander behoort.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 22 maart 2009 om 19:48.
Oud 22 maart 2009, 19:54   #599
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals je kan zien is het plaatje compleet: vreemdelingen die totaal niet geïnteresseerd zijn in het Duits-zijn (voor zover dat mogelijk zou zijn) maar enkel in de papieren die hen extra rechten verschaffen, een sul van een systeem-politicus die burgemeester speelt, de verkrachting van nationale symboliek (in casu het Duitse volkslied): [/b]Nieuwe Duitsers fabriceren
"Voor mij is alleen het papier belangrijk".
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 19:55   #600
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

2:22
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be