Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 13:44   #501
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Ja dat is om dat joden in hun eigen wereldje wonen hier in Belgie... en dat noemen ze dan die zogenaamde integratie dat jullie oh zo leuk vinden

Met ne jood heb tenminste zo geene last integenstelling tot moslims !!! trouwens winkels die aan dat halal gedoe meewerken boycot ik , mc donalds doet er ook aan mee die boycot ik ook
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 13:49   #502
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat is om dat joden in hun eigen wereldje wonen hier in Belgie... en dat noemen ze dan die zogenaamde integratie dat jullie oh zo leuk vinden
Laat de joden in vrede leven. De islam is niet het ware geloof. Het is het geloof gebracht door een valse profeet. De islam is geen verrijking wel een verarming. De islam is een xenofobe religie.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 13:52   #503
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Terugkrabbelen is een beetje laf. Geef gewoon toe dat de islam geen verrijking is maar een verarming. De islam is niet het ware geloof. Laat de joden in vrede leven.
Ik krabbel in niets terug. Ik herhaal mijn vraag: wat is de relevantie van de crminilaiteitscijfers in een dsicussie over de aanwezigheid van hallal-producten in supermarkten?

De islam is geen godsdienst. De islam is noch een verarming noch een verrijking. Uiteraard is elke openbaringsgodsdienst onzin, maar dat geldt even goed voor het christendom, het judaisme als de islam. Geen punt dus.

Tot slot laat ik alle arbeiders, van eender welke gezindte (joods, islamitisch, christelijk boedhistisch etc) in vrede leven. Nogmaals geen punt.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 13:52   #504
driewerf

Standaard

Citaat:
De islam is niet het ware geloof. Het is het geloof gebracht door een valse profeet.
Zoals alle openbaringsgodsdiensten...
Oud 23 maart 2009, 13:56   #505
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Met ne jood heb tenminste zo geene last integenstelling tot moslims !!! trouwens winkels die aan dat halal gedoe meewerken boycot ik , mc donalds doet er ook aan mee die boycot ik ook
Ja geen last, is praktisch ni mogelijk... want -zoals ik al zei- ze leven in hun eigen wereldje, aparte scholen/winkels/koosjer eten/...

Ja dat is jou volkomen recht, en hoezo mc donalds?
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 13:58   #506
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Laat de joden in vrede leven. De islam is niet het ware geloof. Het is het geloof gebracht door een valse profeet. De islam is geen verrijking wel een verarming. De islam is een xenofobe religie.
Grimbergen... zo'n opmerking...daar ga ik niet op in... want dat zal voor een lange, ophitsende discussie zorgen ( met een onwetende persoon discussier ik niet graag?!)
Oud 23 maart 2009, 14:03   #507
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja geen last, is praktisch ni mogelijk... want -zoals ik al zei- ze leven in hun eigen wereldje, aparte scholen/winkels/koosjer eten/...

awel ben een week of 2 nog overvallen , en 't was niet door joden maar 't sprak arabisch !!!!

en de mcdonalds geeft in oa londen al toe aan die halal vraag

dus voor mij geen mc donalds en carrefour nimeer , en ik ben zeker de enige niet !

http://abdelhays.blogspot.com/2007/0...in-londen.html

Laatst gewijzigd door pibo® : 23 maart 2009 om 14:07.
Oud 23 maart 2009, 14:13   #508
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
awel ben een week of 2 nog overvallen , en 't was niet door joden maar 't sprak arabisch !!!!

en de mcdonalds geeft in oa londen al toe aan die halal vraag

dus voor mij geen mc donalds en carrefour nimeer , en ik ben zeker de enige niet !

http://abdelhays.blogspot.com/2007/0...in-londen.html
Ja oké, je begrijpt mijn punt niet.

Maar dat je boycot, goed voor jou, ik verlies er niets mee... en binnenkort zal er ook een halal mc donalds in Belgie zijn, leuk è ?
Oud 23 maart 2009, 14:22   #509
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja oké, je begrijpt mijn punt niet.

Maar dat je boycot, goed voor jou, ik verlies er niets mee... en binnenkort zal er ook een halal mc donalds in Belgie zijn, leuk è ?

da maakt mij niet uit , ze geven al aan dat halal gedrocht in europa toe ! dat is al genoeg voor ne boycot
Oud 23 maart 2009, 14:28   #510
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
da maakt mij niet uit , ze geven al aan dat halal gedrocht in europa toe ! dat is al genoeg voor ne boycot
Ja sorry dat ik het zeg, maar een boycot van 1 a 2 mensen.... mmmm dat zal niet veel verschil maken voor Macdo
Dus ga maar lekker eten haha
Oud 23 maart 2009, 14:33   #511
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja sorry dat ik het zeg, maar een boycot van 1 a 2 mensen.... mmmm dat zal niet veel verschil maken voor Macdo
Dus ga maar lekker eten haha

ik denk er nog niet aan , en in men vriendenkring zijn de meeste van hetzelfde gedacht als ik , touwens men eten zou toch niet smaken in nabijheid van een moslim !!!!
Oud 23 maart 2009, 15:32   #512
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ja, maar wat is het probleem?
En waarom maak je niet dezelfde stampei over joden die koosjere voeding door de joodse strotten wil rammen, of over macrobiotici die macrobiotisch voedsel door macrobiotische strotten wil rammen?
Bij mijn weten gaat Carrefour geen kooshere voeding verkopen. Dus begrijp ik niet waarom dat in deze discussie te pas komt. Macrobiotiek heeft niets met godsdienst te maken.
Oud 23 maart 2009, 15:40   #513
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, in hun eigen wereldje, ze vallen niemand lastig, ze eisen niet van anderen rekening te houden met de gebruiken van die eigen wereld van hen.
Ze zitten niet om de haverklap bij het ocmw te bedelen, eigenlijk heb ik nooit gehoord dat er een jood naar het ocmw ging, ze hebben hun eigen solidariteit zodat ze het "gastland" niet moeten lastig vallen. Ze wonen hier al eeuwen zonder dat er iemand problemen mee had, behalve dan de leden van de inquisitie of de nazi's. Ik veronderstel dat u niet bij de inquisitie hoort en dat u geen nazi bent, wat is dan uw probleem met de joden?
Oud 23 maart 2009, 15:57   #514
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bij mijn weten gaat Carrefour geen kooshere voeding verkopen. Dus begrijp ik niet waarom dat in deze discussie te pas komt. Macrobiotiek heeft niets met godsdienst te maken.
1) Antwerpse Carrefours verkopen nu al koosjer.
2) Macrobiotiek is ook een soort new age godsdienst.
3) Herlees Circes bijdrage, ze ergert zich dat moslims hallal door "islamitische strotten wil rammen". Maar zwijgt in alle talen over koosjer. Waarom? Waarom kappen op bepaalde islamitische gebruiken en zwijgen over de joodse als de joden (en de macrbiotiekers) exact hetzelfde doen?

D�*�*r ging mijn reactie over.
Oud 23 maart 2009, 16:05   #515
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Antwerpse Carrefours verkopen nu al koosjer.
2) Macrobiotiek is ook een soort new age godsdienst.
3) Herlees Circes bijdrage, ze ergert zich dat moslims hallal door "islamitische strotten wil rammen". Maar zwijgt in alle talen over koosjer. Waarom? Waarom kappen op bepaalde islamitische gebruiken en zwijgen over de joodse als de joden (en de macrbiotiekers) exact hetzelfde doen?

D�*�*r ging mijn reactie over.
omdat de moslims hier en masse voor last zorgen en de joden en macrobiotiekers niet. en omdat de joden en de macrobiotiekers hun grondgebied niet met het zwaard en allerlei eisen proberen te veroveren en te bekeren.
Daar gaat eigenlijk heel deze topic over
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:12   #516
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, het moet enkel ritueel geslacht zijn punt uit! De hele proces moet niet enkel door moslims gebeuren (anders mochten we bijna niks kopen in de winkels). Misschien verwar je je met het jodendom en hun koosjer eten, bij hun MOET alles van A tot Z worden gedaan door een jood, anders is het niet koosjer.
Tja, ik heb het nochthans aan verschillende moslims in mijn omgeving gevraagd, en die geven verschillende antwoorden.
Vandaar dan ook dat ik voor de zekerheid alvast van de strengst mogelijke interpretatie uitga, aangezien ik inmiddels door schade en schande wijs geworden ben, en dus de islam en alles wat daar naar riekt niet meer het voordeel van de twijfel wens te gunnen.

Citaat:
Wat je jouw geloof dan? En islam discrimineert anderen, hoezo? verklaar u nader
Ik geloof in de Heilige Sinte KABOEM (vrede, reinheid & onbezoedelde garagepoorten zij met Hem), in Zijn leven producent van garagepoorten en tevens varkenshoeder, en thans, na Zijn overlijden dus, de Grote Baas in het Vergulde Varkenskot in het hiernamaals.

Zijn Heilige Leer is een relatief eenvoudige, en gebaseerd op de volgende vijf pijlers:

1) Vermijd alle contact met niet- en andersgelovigen, omdat zij onrein zijn, tenzij om ze te bekeren tot het Enige Ware Geloof; indien mogelijk door overtuiging en zoete beloftes, als het moet met veel en bruut geweld.

2) Eet drie maal daags ritueel uw varkenvlees (dat ook enkel ritueel geslacht moet zijn door door de Heilige Sinte KABOEM opgeleide, danwel erkende slachters, dus zeker niet door onreinen geslacht en/of behandeld varkensvlees, want dat is, om het maar eens in uw termen te zeggen, haram)

3) Elke KABOEM'ist moet minstens eenmaal in zijn of haar leven het Heiligste Heiligdom, te weten de Zwarte Garagepoort te Lutjebroek (Noord-Holland), bezocht hebben om na zijn of haar dood het Vergulde Varkenskot in te mogen.

4) Vrouwen dienen onder géén beding meer kleren aan te hebben dan strikt noodzakelijk. (de interpretatie van deze regel is divers, en bij de harde kern van gelovigen hebben de vrouwen dus helemaal niets aan, terwijl de gematigden vinden dat een monokini, en soms zelfs een kort rokje, moet kunnen. Let wel: zo'n rokje mag niet verder reiken dan net over de bilpartij van de vrouw. Is die langer, dan wordt die vrouw als een afvallige ketter en sloerie beschouwd, en riskeert ze de gruwelijkste vernederingen door het mannelijk deel van de gelovigen)

5) Het uiteindelijke doel van ons prachtige en ook vreedzame geloof is de gehele wereld onderwerpen aan de Wil (en Willekeur uiteraard) van de Heilige Sinte KABOEM (vrede, reinheid & onbezoedelde garagepoorten zij met Hem)

Citaat:
Onreinen...waarom zijn zij onrein en de anderen niet? Ja ik begrijp dat je een klein beetje discrimineert, een beetje veel dan toch
Aha, dus �*k discrimineer hier, terwijl die islam van u precies hetzelfde jegens ongelovigen mag verkondigen, en dat ook keer op keer doet. Ik mag als niet-moslim immers geen koeien enz. slachten voor moslims omdat ik haram ben? Dat is precies hetzelfde als hetgeen waar u bij mijn geloof over valt.
Want ook in de islam zijn niet- en andersgelovigen tweederangsmensen, waar men als goede islamiet feitelijk ongestraft alles mee mag doen (beliegen, bedriegen, bizarre extrabelastingen heffen als 'protectie', vermoorden als ze uw middeleeuwse islamreligie niet willen aannemen, en meer van dat fraais).

Citaat:
[color="blue"]Dan zal u niet in die rij gaan staan, dat klinkt me toch wel wat racistisch... puur gebaseerd op hun geloof dan? Nu wil ik wel weten wat jouw geloof is? want ken mensen met verschillende godsdiensten, maar nog nooit horen spreken op jou manier...
Ohw? Is het hebben van een persoonlijke voorkeur voor iets of iemand tegenwoordig ook al racisme?

Mijn geloof heb ik hierboven al uitgelegd.

Citaat:
Euhm verduidelijking Neen eigenlijk niet, begrijp wel dat jij er een groter drama van maakt dan dat het is.
Tja, wat baten kaars en bril...

Ik constateer enkel feiten en spreek derhalve mijn ongenoegen over diezelfde feiten uit, en geef mijn reactie op de steeds verder voortschrijdende sluipende islamisering van onze contreien.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 23 maart 2009 om 16:13.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:14   #517
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
omdat de moslims hier en masse voor last zorgen en de joden en macrobiotiekers niet. en omdat de joden en de macrobiotiekers hun grondgebied niet met het zwaard en allerlei eisen proberen te veroveren en te bekeren.
Oké.
Dus Achmed en Ali overvallen een bank of steken iemand neer, en daarom gaan we Mohammed en Aicha verbieden om hallal-producten te kopen? Zoiets?

1) welk nut heeft het om Mohammed en Aicha te straffen als het Achmed en Ali zijn die misdaden plegen?
2) Gaan Achmed en Ali daardoor tot inkeer komen en hun misdaden stoppen?
Oud 23 maart 2009, 16:22   #518
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

[quote=Sus Iratus;4033265]Tja, ik heb het nochthans aan verschillende moslims in mijn omgeving gevraagd, en die geven verschillende antwoorden.
Vandaar dan ook dat ik voor de zekerheid alvast van de strengst mogelijke interpretatie uitga, aangezien ik inmiddels door schade en schande wijs geworden ben, en dus de islam en alles wat daar naar riekt niet meer het voordeel van de twijfel wens te gunnen.

Ik geloof in de Heilige Sinte KABOEM (vrede, reinheid & onbezoedelde garagepoorten zij met Hem), in Zijn leven producent van garagepoorten en tevens varkenshoeder, en thans, na Zijn overlijden dus, de Grote Baas in het Vergulde Varkenskot in het hiernamaals.

Zijn Heilige Leer is een relatief eenvoudige, en gebaseerd op de volgende vijf pijlers:

1) Vermijd alle contact met niet- en andersgelovigen, omdat zij onrein zijn, tenzij om ze te bekeren tot het Enige Ware Geloof; indien mogelijk door overtuiging en zoete beloftes, als het moet met veel en bruut geweld.

2) Eet drie maal daags ritueel uw varkenvlees (dat ook enkel ritueel geslacht moet zijn door door de Heilige Sinte KABOEM opgeleide, danwel erkende slachters, dus zeker niet door onreinen geslacht en/of behandeld varkensvlees, want dat is, om het maar eens in uw termen te zeggen, haram)

3) Elke KABOEM'ist moet minstens eenmaal in zijn of haar leven het Heiligste Heiligdom, te weten de Zwarte Garagepoort te Lutjebroek (Noord-Holland), bezocht hebben om na zijn of haar dood het Vergulde Varkenskot in te mogen.

4) Vrouwen dienen onder géén beding meer kleren aan te hebben dan strikt noodzakelijk. (de interpretatie van deze regel is divers, en bij de harde kern van gelovigen hebben de vrouwen dus helemaal niets aan, terwijl de gematigden vinden dat een monokini, en soms zelfs een kort rokje, moet kunnen. Let wel: zo'n rokje mag niet verder reiken dan net over de bilpartij van de vrouw. Is die langer, dan wordt die vrouw als een afvallige ketter en sloerie beschouwd, en riskeert ze de gruwelijkste vernederingen door het mannelijk deel van de gelovigen)

5) Het uiteindelijke doel van ons prachtige en ook vreedzame geloof is de gehele wereld onderwerpen aan de Wil (en Willekeur uiteraard) van de Heilige Sinte KABOEM (vrede, reinheid & onbezoedelde garagepoorten zij met Hem)

[quote]

hebben jullie een website

je hebt er een aanhanger bij
Oud 23 maart 2009, 16:36   #519
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké.
Dus Achmed en Ali overvallen een bank of steken iemand neer, en daarom gaan we Mohammed en Aicha verbieden om hallal-producten te kopen? Zoiets?

1) welk nut heeft het om Mohammed en Aicha te straffen als het Achmed en Ali zijn die misdaden plegen?
2) Gaan Achmed en Ali daardoor tot inkeer komen en hun misdaden stoppen?
Nee, als Achmed en Ali deze feiten gepleegd hebben , moeten we ze in den bak stenen en ze elke dag, als straf , varkensboeletten laten eten .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 17:21   #520
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee, als Achmed en Ali deze feiten gepleegd hebben , moeten we ze in den bak stenen en ze elke dag, als straf , varkensboeletten laten eten .
Vind ik ook. Maar Typo vond dat wél een reden om Mohammed en Aicha hun hallalvlees te ontzeggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be