Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 16:03   #20801
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Djee. Jij beschrijft exact hoe ik me de laatste weken voel telken ik dit forum bezoek. Je hebt uiteraard gewoon niet dezelfde overtuigingskracht die je in een gesprek van man tot man wel hebt.
Kijk maar naar parcifal. Als je hem iets vraagt waardoor hij in de knel komt met z'n eerdere uitspraken, dan negeert hij die post gewoonweg.
Zo kan je uiteraard nooit tot een deftige discussie komen.
Daar wordt je soms zo moedeloos van dat ik me ook wel eens afvraag waarom ik tijd steek in zulke pipo's.
Ga een ander stalken, kleuter.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:05   #20802
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Djee. Jij beschrijft exact hoe ik me de laatste weken voel telken ik dit forum bezoek. Je hebt uiteraard gewoon niet dezelfde overtuigingskracht die je in een gesprek van man tot man wel hebt.
Kijk maar naar parcifal. Als je hem iets vraagt waardoor hij in de knel komt met z'n eerdere uitspraken, dan negeert hij die post gewoonweg.
Zo kan je uiteraard nooit tot een deftige discussie komen.
Daar wordt je soms zo moedeloos van dat ik me ook wel eens afvraag waarom ik tijd steek in zulke pipo's.
Correctie, ongelovige Thomasjes...
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:09   #20803
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Parcival heeft nogthans gelijk, er zijn meer dan genoeg manieren om aan informatie te geraken.

Elke universiteitsbib is vrij toegankelijk, en zij bieden gratis toegang aan tot pubmed, en waar je research-artikels kan bekijken en uitprinten.

De wetenschappelijke blogcommunity is groot, en groeit nog elke dag. Zij bespreken de laatste nieuwe ontdekkingen, duiden en diepen uit.

Er zijn genoeg wetenschappelijke nieuwssites, genre sciencedaily en newscientist, die dagelijks de laatste nieuwtjes brengen

Er komen meer en meer open-access journals, genre plosonline, waar wetenschappers hun artikels publiceren en die niet-betalend zijn.

Etc. Etc. Etc.
tiens geen reactie ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:11   #20804
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is een onderdeel van mijn job om elektronische databanken en publicaties online beschikbaar te maken voor onderzoekers en studenten.
Ik zit zowat elke week in een universiteitsbib, en dan komt een kwiet hier zeggen dat 'de kennis niet beschikbaar is'.

Er zijn miljoenen pagina's aan informatie beschikbaar voor elke student die de moeite wil doen ernaar te zoeken en die kennis wil opbouwen.
Dát is een zekerheid en dat ontkennen is naief en dom.
Ja, of de interfaces zijn lomp, log en de echte artikels die mag je bestellen tegen betaling natuurlijk, of laten overkomen (tegen betaling) van boeken etc... Mediargus, Ebsco, Elsevier, pfff, wat een idioot, typisch Belgisch, kostelijk geleuter! SCAN, PDF, POST : KLEIR!
Oud 23 maart 2009, 16:25   #20805
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
Correctie, ongelovige Thomasjes...
Neen, PIPO'S.
Zie je, ik wordt hier aan alle kanten beledigd door hen, en ik heb dat enkele weken aan een stuk geslikt door vriendelijk vragen te stellen en trachten een deftige dicussie te voeren, maar dat blijkt hopeloos met sommiggen van hen en eens mens z'n geduld is natuurlijk eindig.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 23:17   #20806
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Rockefeller: Internet is "Number One National Hazard"

Citaat:
According to the great-grandson John D. Rockefeller, nephew of banker David Rockefeller, and former Senate Intelligence Committee Chairman Jay Rockefeller the internet represents a serious threat to national security. Rockefeller is not alone in this assessment. His belief that the internet is the “number one national hazard” to national security is shared by the former Director of National Intelligence Mike McConnell and Obama’s current director Admiral Dennis C. Blair.
http://www.prisonplanet.com/rockefel...hazard”.html
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:15   #20807
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Rockefeller: Internet is "Number One National Hazard"

http://www.prisonplanet.com/rockefel...hazard”.html

Citaat:
US plans to 'fight the net' revealed

By Adam Brookes
BBC Pentagon correspondent

A newly declassified document gives a fascinating glimpse into the US military's plans for "information operations" - from psychological operations, to attacks on hostile computer networks.

Bloggers beware.

As the world turns networked, the Pentagon is calculating the military opportunities that computer networks, wireless technologies and the modern media offer.

From influencing public opinion through new media to designing "computer network attack" weapons, the US military is learning to fight an electronic war.

The declassified document is called "Information Operations Roadmap". It was obtained by the National Security Archive at George Washington University using the Freedom of Information Act.

Officials in the Pentagon wrote it in 2003. The Secretary of Defense, Donald Rumsfeld, signed it.

...

Perhaps the most startling aspect of the roadmap is its acknowledgement that information put out as part of the military's psychological operations, or Psyops, is finding its way onto the computer and television screens of ordinary Americans.

"Information intended for foreign audiences, including public diplomacy and Psyops, is increasingly consumed by our domestic audience," it reads.

"Psyops messages will often be replayed by the news media for much larger audiences, including the American public," it goes on.

...

'Fight the net'

When it describes plans for electronic warfare, or EW, the document takes on an extraordinary tone.

It seems to see the internet as being equivalent to an enemy weapons system.

"Strategy should be based on the premise that the Department [of Defense] will 'fight the net' as it would an enemy weapons system," it reads.

The slogan "fight the net" appears several times throughout the roadmap.

...
Bron.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 12:49   #20808
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tiens geen reactie ...
en dan heb ik deze nog niet vermeld: http://ocw.mit.edu/OcwWeb/web/home/home/index.htm
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 15:59   #20809
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en dan heb ik deze nog niet vermeld: http://ocw.mit.edu/OcwWeb/web/home/home/index.htm
Dit vind ik relevanter in deze draad:

http://www.ucsusa.org/news/press_rel...s-condemn.html

Citaat:
10,600 Scientists Condemn Political Interference in Science

A statement by Nobel laureates and other leading scientists calling for the restoration of scientific integrity to federal policy making has now been signed by 10,600 scientists from all 50 states, the Union of Concerned Scientists (UCS) announced today at the annual meeting of the American Geophysical Union. The announcement came as the scientists group released an "A to Z" guide that documents dozens of recent allegations involving censorship and political interference in federal science.

"From airborne bacteria to Ground Zero, science continues to be misrepresented for political gain," said Dr. Francesca Grifo, senior scientist and director of UCS's Scientific Integrity Program. "The new Congress should enact meaningful reforms so decisions within federal scientific agencies and advisory committees are based on objective and unbiased science."
Oud 24 maart 2009, 16:41   #20810
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit vind ik relevanter in deze draad:

http://www.ucsusa.org/news/press_rel...s-condemn.html
in deze draad wel natuurlijk

de kritiek gaat over:
Citaat:
scientists who work for and advise the federal government have seen their work manipulated, suppressed, distorted, while agencies have systematically limited public and policy maker access to critical scientific information
de lijst: http://www.ucsusa.org/scientific_int...#By_Issue_Area

de grootste kritiek komt trouwens uit het climate change kamp. Iets dat ook stelselmatig ontkent wordt in deze draad. En allemaal tijdens de Bush-era. EPA heeft trouwens komaf gemaakt, en deze week een vernietigend rapport over klimaatsverandering de wereld in gestuurd.

Laatst gewijzigd door Pieke : 24 maart 2009 om 16:45.
Oud 24 maart 2009, 21:04   #20811
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
EPA heeft trouwens komaf gemaakt, en deze week een vernietigend rapport over klimaatsverandering de wereld in gestuurd.
Vernietigend, met de grond gelijk gemaakt, debunked, enzovoort.

Geeuw.

Het is niet de opwarming van de aarde dat we in twijfel stellen, wel de reden achter die opwarming en de maatregelen die men treft. Alles komt zowat op hetzelfde neer, is het nu de economische crisis, danwel global warming of de war on terror (merk op hoe ze allemaal als een globaal probleem worden gepusht), men zit geen moer in met het feit dat er terrorisme is, of dat er al dan niet droogte ontstaat of de ijsberen verdwijnen, en al zeker niet dat er mensen honger hebben. De reden waarom er aandacht wordt gegeven aan die 3 onderwerpen is omdat men een "oplossing" kan opwerpen die weer in het voordeel werkt van zij die graag een wereldregering zien.
Oud 24 maart 2009, 21:54   #20812
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
Toch wel raar dat na India en de UK (een dikke week geleden) nu ook China youtube lamlegt om een filmpje, dat het optreden van de regering in de crisis-situatie omtrent Tibet, in een slecht daglicht zou kunnen stellen.

De Indiërs waren eerst, met een filmpje dat beelden toont van de aanslag op het cricket-team gevolgd door de UK waar Google besliste liedjes van 3 bekende platenmaatschappijen weg te halen omdat die maatschappijen hun reclamebudget hadden teruggeschroefd en dan nu China omwille van Tibet.

Van censuur gesproken. Welk land volgt?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 22:07   #20813
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Toch wel raar dat na India en de UK (een dikke week geleden) nu ook China youtube lamlegt om een filmpje, dat het optreden van de regering in de crisis-situatie omtrent Tibet, in een slecht daglicht zou kunnen stellen.

De Indiërs waren eerst, met een filmpje dat beelden toont van de aanslag op het cricket-team gevolgd door de UK waar Google besliste liedjes van 3 bekende platenmaatschappijen weg te halen omdat die maatschappijen hun reclamebudget hadden teruggeschroefd en dan nu China omwille van Tibet.

Van censuur gesproken. Welk land volgt?
Ik vergeet bijna nog de belangrijkste! De US wil The Obama Deception van youtube en Google Video halen.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 10:24   #20814
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vernietigend, met de grond gelijk gemaakt, debunked, enzovoort.

Geeuw.
lol. Zo gemakkelijk eh, de verduidelijking wegwuiven. De bush-administratie was verstikkend voor de wetenschappelijke medewerkers in dienst van die administratie, en dat was het dat met die petitie werd aangekaart. Niet de allusie die gij maakt

Citaat:
Het is niet de opwarming van de aarde dat we in twijfel stellen, wel de reden achter die opwarming en de maatregelen die men treft. Alles komt zowat op hetzelfde neer, is het nu de economische crisis, danwel global warming of de war on terror (merk op hoe ze allemaal als een globaal probleem worden gepusht), men zit geen moer in met het feit dat er terrorisme is, of dat er al dan niet droogte ontstaat of de ijsberen verdwijnen, en al zeker niet dat er mensen honger hebben. De reden waarom er aandacht wordt gegeven aan die 3 onderwerpen is omdat men een "oplossing" kan opwerpen die weer in het voordeel werkt van zij die graag een wereldregering zien.
daarom dat de EU solo slim speelt wat betreft klimaatmaatregelen. Daarom dat de EU intern overhoop ligt hoe het de economische crisis moet aanpakt worden. Ah, wacht, ik laat me natuurlijk een rad voor de ogen draaien.
Oud 25 maart 2009, 11:56   #20815
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergeet bijna nog de belangrijkste! De US wil The Obama Deception van youtube en Google Video halen.
No prob, ik heb nog wel een download die ik kan torrenten of als download zetten

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 12:05   #20816
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, doe uzelf eens een plezier en KIJK of het er effectief wordt afgehaald.
Of is het er eerder om te doen om te kunnen klagen over iets dat waarschijnlijk nooit zal gebeuren?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 12:09   #20817
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel, doe uzelf eens een plezier en KIJK of het er effectief wordt afgehaald.
Of is het er eerder om te doen om te kunnen klagen over iets dat waarschijnlijk nooit zal gebeuren?
Voor ik het vergeet, heeft de regering Bush de krijgswet ondertussen al afgekondigd?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 14:00   #20818
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Voor ik het vergeet, heeft de regering Bush de krijgswet ondertussen al afgekondigd?
Was niet nodig hé, de 700.000.000.000 dollars waren RAP gegeven + de 500.000.000 dollars tussen het nieuws van "K3" en "een demente trut die wil sterven" drie dagen geleden...

Slaap zacht verder Geertje!
Oud 25 maart 2009, 14:33   #20819
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
lol. Zo gemakkelijk eh, de verduidelijking wegwuiven. De bush-administratie was verstikkend voor de wetenschappelijke medewerkers in dienst van die administratie, en dat was het dat met die petitie werd aangekaart. Niet de allusie die gij maakt
Aha, m'n excuses dan, m'n veronderstelling zal mis geweest zijn. Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat dit een "Bush-probleem" is/was.

Citaat:
daarom dat de EU solo slim speelt wat betreft klimaatmaatregelen. Daarom dat de EU intern overhoop ligt hoe het de economische crisis moet aanpakt worden. Ah, wacht, ik laat me natuurlijk een rad voor de ogen draaien.
Om het cru te zeggen wel ja, het meeste is poppenkast. Dat er nog echte oppositie is van personen die het spel doorhebben zal ik echter niet ontkennen.
Het is trouwens niet omdat iemand het spel meespeelt dat hij weet wat de spelregels zijn of uberhaupt weet welk spel hij speelt. En dat is het grootste probleem in dit "NWO-spel", teveel mensen denken dat ze 'goed bezig zijn' zonder het geheel te zien, wat soms moeilijk is wanneer je er middenin zit.
Oud 25 maart 2009, 16:44   #20820
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik daar eventjes een bron van?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be