Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 18:03   #101
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Toch wel want u beweert dat Mohammed een pedofiel was omdat hij met de 9-jarige Aisha trouwde. U beschouwt dat als een feit en de Hadith dus als een betrouwbare historische bron, wat ze niet is.
Je bent weer, en dat wil dus zeggen niet voor het eerst, met spek aan het schieten.

ALLE hadith zijn gecontroleerd op hun (historische) betrouwbaarheid door de overleveraarsketting (isnad) te controleren. Daar bestaat in de islam zelfs een wetenschap over: de ilm al-hadith, de wetenschap der tradities.

Bepaalde traditieverzamelingen (Muslim, Buhari..) genieten zelfs een status van heiligheid binnen de orthodoxie van de islam.

En, van belang in deze, heel wat hadith zijn overgeleverd via Urwa ibn Zubayr.
een nobele onbekende, ware het niet dat hij tante moest zeggen tegen dezelfde Aisha met wie Mohammed op 9 jaar het huwelijk consumeerde.

Zij kan het dus weten.
Oud 23 maart 2009, 18:15   #102
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste kan het goed zijn dat u dat allemaal als onomstotelijke feiten aanvaardt maar dat betekent niet dat alle moslims dat doen. Ten bewijze daarvan bijvoorbeeld deze discussie.

Ten tweede vind ik het compleet niet relevant in een topic over de misdaden van Israëlische soldaten in Gaza.

Ten derde zijn er nogal wat plaatsen en culturen waar men het normaal vindt om kinderen uit te huwelijken op een belachelijke leeftijd zonder hun toestemming te vragen. Dat heeft doorgaans niets met de godsdienst maar alles met gebruiken en traditities te maken.
Citaat:

Romanian gypsy children become engaged aged six and four
A six-year-old boy and a four-year-old girl have become engaged to be married after a gypsy ceremony.

Last Updated: 12:07PM GMT 11 Mar 2009
Maria Caldararu, from Romania is engaged to her fiancé, six-year-old Victor, after Victor's grandfather and great uncle, arranged their marriage

Victor Caldararu's grandfather and great uncle arranged the union with Maria Caldararu in the Sibiu region of Transylvania, Romania.

The children are Caldarari gypsies, who regularly become engaged and married while very young.

Every Caldarari has the surname Caldararu which means tin or coppersmith. Male Caldarari make their money from forging buckets, kettles, pots and boilers for distilling alcohol while the women are stay at home and look after the children.

While the tradition of childhood engagements is not illegal, it is mostly frowned upon in mainstream Romanian society.

The engagement ensures Victor and Maria remain in the Caldarari community and thousands of pounds exchanged hands between the families to confirm the deal.

Victor's great uncle Traian Caldararu, 47, said: "The arrangement and the celebration resemble a wedding.

"The difference is that we don't have a priest to bless the alliance. We spent 10,000 Lei (£2,286) for the event and all the Caldarari gypsies were present. They will marry by law as soon as Maria turns 16."

Once marriage arrangements are made it is very difficult for children to break the deal and choose another partner.

If a child decides to marry someone else then his or her family must pay back three times the dowry, accounting for inflation and banking interest rates.

"This outcome is very rare," said Traian, who mediates many marriages in the community. "Children are required to marry by their family. It is not really a child's choice."

ministe van agitatie is offline  
Oud 23 maart 2009, 18:29   #103
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, nee, aangezien u een universitair diploma heeft kan u geen idioot zijn. Idioten met een universitair diploma, dat bestaat natuurlijk niet. En in de bankwereld zitten al helemaal geen idioten, dat is algemeen bekend.

Het gaat er verder niet om of ik aan het einde van mijn argumentatie ben, wel dat deze discussie zinloos is aangezien u in uw vooroordelen blijft grosieren alsof het bankaandelen zijn.

Er valt over over de islam veel te zeggen en te schrijven net zoals men het beleid van de meeste islamitische en zeker de Arabische landen zonder meer onder de loep mag nemen en afkraken. Het ge- of misbruik dat paternalistische vetzakken van de islamitische godsdienst maken is zeer helder voor wie het wil zien en het is eveneens duidelijk dat vele Arabische staten er de laatste paar honderd jaar niet bijster op vooruit zijn gegaan.

Dat alles betekent echter niet dat men gemakshalve verder vooroordelen moet blijven vermenigvuldigen alsof het winstverwachtingen zijn of dat men in het conflict rond Palestina blindelings elke daad van de staat Israël of het handelen van de Israëlische soldaten moet blijven vergoeilijken vanuit de stelling dat het ergens zonder twijfel nog wel veel erger zal zijn. Zelfs de Israëlische soldaten, mensenrechtenverenigingen, kritische politici, artsen en vele andere joden en Israëli doen dat niet. Waarom zouden wij het dan doen?
Weet u wat ik denk Ministe ? Ik denk dat u zichzelf nogal verstandig vindt en dat u wanhopig op zoek bent naar bevestiging van uw intelligentie bij derden en dat deze bevestiging, zowel in uw privé leven als beroepsmatig achterwege blijft. Mogelijk bent u zelf niet zo verstandig als u denkt. Als u iedereen die anders denkt over een bepaald onderwerp dan uzelf , een idioot mag noemen ,mag ik toch zelf mijn gedacht over u ventileren neem ik aan.
Maar aan de andere kant: zowel u als ik kunnen zich vergissen, nietwaar?

95 procent van de israleische bevolking steunde de israëlische regeringspolitiek inzake het offensief tegen Hamas. In uw simplistische redenering zou de joodse bevolking dus uit minstens 95 procent idioten bestaan.
Natuurlijk dienen we niet zommar alles te aanvaarden wat Israël doet maar dit geld evenzeer voor datgene wat Hamas doet. Ik vind dat Israël in heel deze zaak gelijk heeft niet te tolereren dat het met raketten beschoten wordt en dat mag ik toch nog wel zeggen zeker.
Het staat u vrij het daar niet mee eens te zijn.
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 18:42   #104
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Weet u wat ik denk Ministe ? Ik denk dat u zichzelf nogal verstandig vindt

Met de nadruk op 'nogal'. Niet bijzonder verstandig of verstandiger dan vele anderen. En ik voel niet de aandrang om dat bevestigd te zien, toch niet op dit forum. Dat zou nogal droevig zijn.

Citaat:
Als u iedereen die anders denkt over een bepaald onderwerp dan uzelf , een idioot mag noemen ,mag ik toch zelf mijn gedacht over u ventileren neem ik aan.
Ik noem niet iedereen waarmee ik het oneens ben een idioot. Hier zijn nogal wat mensen waarmee ik het doorgaans oneens ben maar die duidelijk niet idioot zijn. Omdat ze zich bijvoorbeeld niet laten leiden door vooroordelen maar door informatie waarover ik niet beschik of omdat hun denkkader bijzonder interessant is maar niet overeenstemt met het mijne. Of omdat ze gewoon andere belangen verdedigen die niet de mijne zijn. Dat maakt hen niet tot idioten.

Citaat:
Maar aan de andere kant: zowel u als ik kunnen zich vergissen, nietwaar?
Dat is zo.

Citaat:
95 procent van de israleische bevolking steunde de israëlische regeringspolitiek inzake het offensief tegen Hamas. In uw simplistische redenering zou de joodse bevolking dus uit minstens 95 procent idioten bestaan.
Neen. Mensen die hun belang menen te verdedigen zijn niet noodzakelijk idioten. Als ze daarbij anderen schade berokkenen en allerlei wetten en regels aan hun laars lappen zijn het bovendien veeleer klootzakken. Ik vrees dat dat voor de meeste zionisten opgaat, toch wat hun relatie met de Palestijnen betreft. Het zullen thuis wel lieve broers, bezorgde moeders en geëngageerde vaders zijn, mag ik hopen.

Citaat:
Ik vind dat Israël in heel deze zaak gelijk heeft niet te tolereren dat het met raketten beschoten wordt en dat mag ik toch nog wel zeggen zeker.
U mag zeggen wat u wil. Het vervelende aan de zaak is dat eigenlijk niet Israël beschoten wordt maar wel Palestijnse dorpjes die door Israël op de Palestijnen gestolen werden, ontruimd en platgebuldozerd. Dat geldt bijvoorbeeld voor Ashkelon en Sderot die vroeger al-Majdal en Najd heetten. De voormalige Palestijnse bewoners zijn gevlucht naar Gaza en het zijn zij, hun nazaten of familieleden en vrienden die hun dorp terugwillen. Dus beschieten ze het zolang tot de huisprijzen crashen en het leven er hoogst onaangenaam is voor de kolonisator. Ik kan voor die beschietingen dus nogal wat begrip opbrengen al erken ik wel dat het geen fundamentele oplossing voor het conflict betekent.
Zolang er geen oplossing ten gronde is - en die moet in de lijn liggen van de internationale verdragen en de VN-resoluties - zullen Palestijnen dat kolonialisme blijven bestrijden. Ik geef ze daarbij gelijk.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 maart 2009 om 18:43.
Oud 23 maart 2009, 19:48   #105
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met de nadruk op 'nogal'. Niet bijzonder verstandig of verstandiger dan vele anderen. En ik voel niet de aandrang om dat bevestigd te zien, toch niet op dit forum. Dat zou nogal droevig zijn.

Ik noem niet iedereen waarmee ik het oneens ben een idioot. Hier zijn nogal wat mensen waarmee ik het doorgaans oneens ben maar die duidelijk niet idioot zijn. Omdat ze zich bijvoorbeeld niet laten leiden door vooroordelen maar door informatie waarover ik niet beschik of omdat hun denkkader bijzonder interessant is maar niet overeenstemt met het mijne. Of omdat ze gewoon andere belangen verdedigen die niet de mijne zijn. Dat maakt hen niet tot idioten.

Dat is zo.

Neen. Mensen die hun belang menen te verdedigen zijn niet noodzakelijk idioten. Als ze daarbij anderen schade berokkenen en allerlei wetten en regels aan hun laars lappen zijn het bovendien veeleer klootzakken. Ik vrees dat dat voor de meeste zionisten opgaat, toch wat hun relatie met de Palestijnen betreft. Het zullen thuis wel lieve broers, bezorgde moeders en geëngageerde vaders zijn, mag ik hopen.

U mag zeggen wat u wil. Het vervelende aan de zaak is dat eigenlijk niet Israël beschoten wordt maar wel Palestijnse dorpjes die door Israël op de Palestijnen gestolen werden, ontruimd en platgebuldozerd. Dat geldt bijvoorbeeld voor Ashkelon en Sderot die vroeger al-Majdal en Najd heetten. De voormalige Palestijnse bewoners zijn gevlucht naar Gaza en het zijn zij, hun nazaten of familieleden en vrienden die hun dorp terugwillen. Dus beschieten ze het zolang tot de huisprijzen crashen en het leven er hoogst onaangenaam is voor de kolonisator. Ik kan voor die beschietingen dus nogal wat begrip opbrengen al erken ik wel dat het geen fundamentele oplossing voor het conflict betekent.
Zolang er geen oplossing ten gronde is - en die moet in de lijn liggen van de internationale verdragen en de VN-resoluties - zullen Palestijnen dat kolonialisme blijven bestrijden. Ik geef ze daarbij gelijk.
Wat zijn dan uw bijzondere criteria om mensen op dit forum al dan niet idioot te noemen dan ? Tenzij het eenvoudige feit dat ze het niet met u eens zijn zie ik er geen ; want de weinige mensen die het met u eens zijn noemt u nooit idioot, moet ik vaststellen . U kunt zoveel ontkennen als u wil maar de praktijk geeft mij gelijk .

Wel ;als de Palestenen het recht hebben om te schieten , hebben de israëli het recht om terug te schieten.

Hamas wil geen vrede ;de vernietiging van Israël en de uitroeiing van de joden is hun doel, dat staat zo in hun handvest (art. 7 en art. 13), waarvan de inhoud hier in andere draden reeds uitvoerig ter sprake is gekomen.
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:10   #106
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat zijn dan uw bijzondere criteria om mensen op dit forum al dan niet idioot te noemen dan ?
Mensen die systematisch hun vooroordelen als realiteit naar voor schuiven en weigeren om feiten en argumenten te aanvaarden die niet in hun voorpgesteld kader passen.

Citaat:
Wel ;als de Palestenen het recht hebben om te schieten , hebben de israëli het recht om terug te schieten.
Een gekoloniseerd volk heeft heel andere rechten dan een kolonisator die vooral plichten heeft. Mij lijkt dat logisch en bovendien volg ik daarin het internationaal recht, de Conventies van Genève, de VN-resoluties die ook door Israël en de VS ondertekend werden, enz.

Citaat:
Hamas wil geen vrede ;de vernietiging van Israël en de uitroeiing van de joden is hun doel, dat staat zo in hun handvest (art. 7 en art. 13), waarvan de inhoud hier in andere draden reeds uitvoerig ter sprake is gekomen.
Ik ben geen aanhanger van Hamas en ik voel me niet geroepen hen te verdedigen. Wat ik in deze draad doe is de misbruiken en de misdaden van de Israëlische troepen aankaarten en aanklagen.

U kan telkens als er kritiek op Israël komt naar Hamas verwijzen, maar dat is een idioot pingpong spel.
Overigens handelde Israël al zo nog voor er van Hamas sprake was en heeft Israël Hamas praktisch, financieel en politiek gesteund. Men mag zich al eens afvragen waarom eigenlijk.

Oud 23 maart 2009, 20:20   #107
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die systematisch hun vooroordelen als realiteit naar voor schuiven en weigeren om feiten en argumenten te aanvaarden die niet in hun voorpgesteld kader passen.

Een gekoloniseerd volk heeft heel andere rechten dan een kolonisator die vooral plichten heeft. Mij lijkt dat logisch en bovendien volg ik daarin het internationaal recht, de Conventies van Genève, de VN-resoluties die ook door Israël en de VS ondertekend werden, enz.

Ik ben geen aanhanger van Hamas en ik voel me niet geroepen hen te verdedigen. Wat ik in deze draad doe is de misbruiken en de misdaden van de Israëlische troepen aankaarten en aanklagen.

U kan telkens als er kritiek op Israël komt naar Hamas verwijzen, maar dat is een idioot pingpong spel.
Overigens handelde Israël al zo nog voor er van Hamas sprake was en heeft Israël Hamas praktisch, financieel en politiek gesteund. Men mag zich al eens afvragen waarom eigenlijk.
mijn gepinpong, zoals u dat noemt wordt beantwoord met gepingpong van uwe kant. Waarom Israël Hamas een tijd steude is in andere draden reeds uitvoerig ter sprake gekomen.

De geschiedenis van de bezetting is ook al uitvoerig ter sprake gekomen. Hadden de arabieren de jonge staat Israël niet aangevallen was er van de bezette gebieden geen sprake. Dus het territoriumverlies is de Palestijnen hun eigen schuld. Ze hadden zich maar moeten gedragen.
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:27   #108
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

mijn gepinpong, zoals u dat noemt wordt beantwoord met gepingpong van uwe kant. Waarom Israël Hamas een tijd steude is in andere draden reeds uitvoerig ter sprake gekomen.

De geschiedenis van de bezetting is ook al uitvoerig ter sprake gekomen. Hadden de arabieren de jonge staat Israël niet aangevallen was er van de bezette gebieden geen sprake. Dus het territoriumverlies is de Palestijnen hun eigen schuld. Ze hadden zich maar moeten gedragen.
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:27   #109
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:27   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:30   #111
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hadden zich maar moeten gedragen.
Zo spreek je misschien tegen een klein kind maar niet tegen een gekoloniseerd volk dat volgens het internationaal recht alle rechten heeft om zich tegen de kolonisatie te verdedigen en het juk van de kolonisator af te werpen.

Oud 23 maart 2009, 20:35   #112
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo spreek je misschien tegen een klein kind maar niet tegen een gekoloniseerd volk dat volgens het internationaal recht alle rechten heeft om zich tegen de kolonisatie te verdedigen en het juk van de kolonisator af te werpen.
Toen was er nog geen sprake van bezetting. De arabieren vielen aan en Israël sloeg terug en won de strijd. Om dergelijke aanvallen in de toekomst minder gemakkelijk te maken hebben ze een veiligheidsstrook bezet.
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:35   #113
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen was er nog geen sprake van bezetting. De arabieren vielen aan en Israël sloeg terug en won de strijd. Om dergelijke aanvallen in de toekomst minder gemakkelijk te maken hebben ze een veiligheidsstrook bezet.
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:35   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:36   #115
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:36   #116
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pericles is offline  
Oud 23 maart 2009, 20:54   #117
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Wat mensenrechtenorganisaties, journalisten en Palestijnen al lang zeggen, wordt nu ook door Israëlische soldaten erkend: ze hebben bewust vrouwen en kinderen doodgeschoten ook als die geen bedreiging vormden, ze hebben willekeurig huizen en eigendommen vernield, ze hebben onschuldige burgers laten vermoorden door scherpschutters.

De getuigenissen kwamen van soldaten zelf aan de militare academie van het Oranim College. De soldaten bevestigen ook de tussenkomst van opvallend veel rabbi's en pamfletten die het conflict in religieuze termen omschreven en van de oorlog een godsdienst oorlog wilden maken.
We wisten het natuurlijk allemaal al, maar nu lees je het ook eens in een officiële bron.
Eigenlijk schandalig dat die arme totaal weerloze vredelievende moslimpjes het slachtoffer worden van totaal niet-uitgelokte aggressie van Israel.

Als je de commentaren van link-progressief leest zou je eigenlijk plat van het lachen moeten liggen omwille van de totale blindheid waarmee conflicten worden gezien, ware het niet dat er zoveel slachtoffers gevallen waren.

('t is nogal een moeilijke zin )
Geertje is offline  
Oud 24 maart 2009, 01:20   #118
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zozo, en dan vergeten we maar wat ze zelf eerder hebben uitgespookt...Zoals dit hier....

Citaat:
Naarmate de datum van het aflopen van het Britse Mandaat (15 mei 1948) naderbij kwam begon de Hagana de Arabische wijken van Jeruzalem te veroveren. In april 1948 hadden joodse troepen ook reeds grote delen van door de VN aan ’arabieren’ toegewezen land in bezit genomen. Op 1 april 1948 besloot Ben-Goerion tot hernieuwde, heviger aanvallen op Palestijnse dorpen en steden over te gaan. Het vierde Plan Dalet (D), dat uit 13 operaties bestond, zou zich uitstrekken over de periode van 1 april tot 15 mei 1948, de dag van de beëindiging van het Britse Mandaat. De Irgoen en de Stern-gang werden door de Hagana gevraagd om Deir Yaseen voor hen in te nemen. In de nacht van 9 op 10 april volgde de slachtpartij van ruim 250 meest vrouwen en kinderen in dit Palestijnse dorp. De meeste mannen waren afwezig. De overlevenden dáárvan werden op een vrachtwagen geladen en demonstratief door Jeruzalem gereden. Daarna werden ze doodgeschoten. De bij de eerste afslachting nog niet gedode vrouwen en kinderen werden eveneens op vrachtwagens geladen en vervoerd tot aan de Mandelbaum Poort, waarna ze door de menigte gestenigd werden. Deir Yaseen was slechts één van de 355 andere vergelijkbare gebeurtenissen van 1947-49 zoals bijvoorbeeld Dawayima, waar 30 vrouwen en kinderen vermoord waren. Er werden net genoeg mensen vermoord of mishandeld om er zeker van te zijn dat de rest vanzelf zou vluchten, hetgeen ook geschiedde, ‘just enough were killed or roughly handled, to make sure that all the civilian population took flight…’ zo rapporteerden VN waarnemers.
http://www.stopdebezetting.com/artik...eigenlijk.html

Natuurlijk mijn beste, ze zijn zo lief meneer....
Svennies is offline  
Oud 24 maart 2009, 03:50   #119
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Beide partijen zijn koppig en zijn bezig aan een 100-jarige oorlog die de rest van de wereld ook verziekt. We zien zelfs hier op het forum hoe gevoelig het allemaal is en hoe de gemoederen dikwijls oplaaien. Ik zou geen traan laten als Israel en Palestine morgen in zee verdwijnen.
longhorn is offline  
Oud 24 maart 2009, 10:49   #120
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo, en dan vergeten we maar wat ze zelf eerder hebben uitgespookt...Zoals dit hier....

http://www.stopdebezetting.com/artik...eigenlijk.html

Natuurlijk mijn beste, ze zijn zo lief meneer....
Onbetrouwbare bron. sorry.
Francientje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be