Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 11:52   #781
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Je weet zeer goed dat de gemiddelde Jood, Moslim of Christen zich niet superieur vindt.

De gemiddelde B&H-er of BBET-er daarentegen.

2 Wat zoal is "de eigen identiteit"?
Ik weet niet welk gemiddelde jij hanteert hoor maar wanneer jij aan de kanten van de Pelikaanstraat, Plantin en Moretuslei , rond zou lopen en door obstakels ( bouwschuttingen) rest er op het voetpad slechts een te smalle doorgang voor twee personen en van de andere kant komt er gelijktijdig een Jood dan weet ik wel wie van U beide er zal moeten het boetpad verlaten, vooral als het regent. En of jij een zwangere vrouw bent of niet zal hier niets aan veranderen.

Voor de gemiddelde Jood is al wat niet Jood is een hond.

Je zou je kunnen afvragen, wanneer het niet de Joden waren geweest die tijdens de oorlog vervolgt werden maar wanneer het onze bevolking zou geweest zijn, of er dan ook joden zouden geweest zijn die op risico van eigen leven mensen van onze bevolking zouden onderdak geboden hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 14:02   #782
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat fijn dat jij namens zoveel mensen spreekt, altijd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 15:06   #783
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niet meer dan andere maar als je wil weerleggen wat ik zeg, kom dan een buiten je grenzen en ontdekt voor je zelf het reilen en zeilen binnen deze concentraties.

Wat ik zeg is het gevolg van eigen ondervinding. Heb lang in die omgeving gewoond en had verschillende klanten onder deze gemeenschappen. Ook veel Indiërs had ik als klant. En dan maar beweren dat het VB racistisch zou zijn. Jongjongjong toch, er bestaan geen grotere racisten als Turken, Marokkanen, Joden, Indiërs en noem maar op. Probeer maar eens aan een Marokkaan een huis te verkopen dat gelegen is in de buurt langs de Drie Koningenstraat en probeer aan een Turk maar eens een huis te verkopen langs de andere kant van de Grote Steenweg. Maak een Griek maar eens uit voor een vuile Turk en omgekeerd. Indiërs discrimineren zelfs hun eigen volkje wanneer ze niet tot de zelfde groepering behoren. Voor hen zijn zelfs hun eigen bediende honden. Die mogen om zes uur ’s morgens beginnen en om twaalf uur ‘s nachts stoppen en dan mogen ze zelf gaan eten, ergens in een hoekje van de keuken op de grond he, niet aan de tafel hoor. En dat allemaal voor kost en inwoon zogezegd en een zakcent van 3000 Bfr per maand. Wanneer ze eens een uurtje vrij krijgen krijgen ze het paspoort van meneer mee als het een knecht is of dat van mevrouw voor de mijd want zelf zijn ze illegaal hier. En waarom doen ze het? Omdat ze het in hun land van herkomst nog veel slechter hebben, honden, niet meer dan dat.

Ik kan aannemen dat jij vanuit je hoekje in Nederland hier allemaal geen weet van hebt. Voor dat je me in twijfel trekt, kom eens uit je cocon en kom hier je ogen eens wat de kost geven.
Oud 23 maart 2009, 15:11   #784
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals u doet in naam van de Palestijnen, het N-SA, radikaal nationalisten, ...
Oud 23 maart 2009, 20:04   #785
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik heb de discussie niet vanaf het begin gevolgd. Wat is een B&H en een BBET?

Verder vind ik uitspraken zoals "Je weet zeer goed dat de gemiddelde Jood, Moslim of Christen zich niet superieur vindt." zonder betekenis. Op basis van welke gegevens zou hij zich superieur kunnen vinden? Of, waarom stelt ge dat hij zich niet superieur vindt? Als we de geschiedenis nagaan, dan blijkt dat 'bepaalde' bevolkingsgroepen binnen de joodse, christelijke en moslim cultuur zich wel superieur voelden.
B&H staat voor blood & honour
BBET staat voor bloed bodem eer trouw

Ik stel dat de gemiddelde Jood, Moslim en Christen zich niet superieur vindt op basis van enerzijds (persoonlijke) contacten en anderzijds uitspraken die individuen van de respectievelijke groepen doen.
Natuurlijk zijn er binnen elke groep minderheden die zich superieur voelen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 23:55   #786
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel dat de gemiddelde Jood, Moslim en Christen zich niet superieur vindt op basis van enerzijds (persoonlijke) contacten en anderzijds uitspraken die individuen van de respectievelijke groepen doen.
Wat betekent "uitverkoren volk" dan volgens u?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 00:08   #787
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een doorsnee moslim mag zich terecht superieur voelen ten opzichte van vele moderne westerlingen.

Ik ontzeg niemand het recht op een superioriteitsgevoel, maar gun mij dan wel het terecht om een onterecht superioriteitsgevoel aan te klagen.

Men kan maar van een ander verlangen, wat men zichzelf kan ontzeggen. Dat is mijn positieve opvatting van (echte) superioriteit.
Oud 24 maart 2009, 00:13   #788
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Misschien was Jürgen Mölleman nog een late nazaat van de nationaal-liberalen.
Ik weet het niet. Jean-Marie Dedecker heeft ooit ook sjeik Yassin bezocht, maar maakt hem dat minder neoliberaal? Verre van...
Oud 24 maart 2009, 00:59   #789
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet welk gemiddelde jij hanteert hoor maar wanneer jij aan de kanten van de Pelikaanstraat, Plantin en Moretuslei , rond zou lopen en door obstakels ( bouwschuttingen) rest er op het voetpad slechts een te smalle doorgang voor twee personen en van de andere kant komt er gelijktijdig een Jood dan weet ik wel wie van U beide er zal moeten het boetpad verlaten, vooral als het regent. En of jij een zwangere vrouw bent of niet zal hier niets aan veranderen.

Je zou je kunnen afvragen, wanneer het niet de Joden waren geweest die tijdens de oorlog vervolgt werden maar wanneer het onze bevolking zou geweest zijn, of er dan ook joden zouden geweest zijn die op risico van eigen leven mensen van onze bevolking zouden onderdak geboden hebben.
Ongelofelijke onzin.
Probeer het eens met een glimlach: je zal zien dat het verschil reusachtig is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 01:39   #790
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm!... hier een mogelijk antwoord. Daar zijn een paar voorbeelden in de geschiedenis geweest... en die vallen niet al te positief uit voor de joodjes.

Eerst was er de val van Jeruzalem rond 70 nC. De zeloten en de sicarii waren toen 'de' terroristische benden die iedereen vermoordden die niet volgens de politiek-correcte joodse opvatting waren. Zeg maar het 'eigen (joods) volk eerst'. http://en.wikipedia.org/wiki/Sicarii. Hiermee werd voor de eerste maal een wig gedreven tussen christenen en joden.

Dan was er die passage rond 600 nC, waar de joden de poorten van Jeruzalem openden voor de vijand (de Perzen). De Perzen richtten, samen met de joden, een slachting aan onder de christenen. zie: http://www.iupress.indiana.edu/journals/jss/jss4-2.html

De joden hebben die politiek verder gezet in Spanje - begin van de jaren 700, waar ze de poorten van de steden openden voor Tariq. Hierdoor konden de saracenen in 1 jaar tijd practisch het grootste deel van Spanje veroveren. Als beloning kregen ze de politionele functies toegewezen. Zeg maar dat ze de rol van de SS speelden voor de toenmalige bezetter. ..En dan maar beginnen te janken wanneer ze 700 jaar later uit Spanje vlogen! Ze hadden natuurlijk weer niets gedaan...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:40   #791
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ongelofelijke onzin.
Probeer het eens met een glimlach: je zal zien dat het verschil reusachtig is.
Een glimlach naar die jood of naar de gevel die ze aan het opfrissen zijn? De kans dat je daar een glimlach van terug krijgt is in ieder geval stukken groter dan van die Jood.
Oud 24 maart 2009, 12:40   #792
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet meer dan andere maar als je wil weerleggen wat ik zeg, kom dan een buiten je grenzen en ontdekt voor je zelf het reilen en zeilen binnen deze concentraties.

Wat ik zeg is het gevolg van eigen ondervinding. Heb lang in die omgeving gewoond en had verschillende klanten onder deze gemeenschappen. Ook veel Indiërs had ik als klant. En dan maar beweren dat het VB racistisch zou zijn. Jongjongjong toch, er bestaan geen grotere racisten als Turken, Marokkanen, Joden, Indiërs en noem maar op. Probeer maar eens aan een Marokkaan een huis te verkopen dat gelegen is in de buurt langs de Drie Koningenstraat en probeer aan een Turk maar eens een huis te verkopen langs de andere kant van de Grote Steenweg. Maak een Griek maar eens uit voor een vuile Turk en omgekeerd. Indiërs discrimineren zelfs hun eigen volkje wanneer ze niet tot de zelfde groepering behoren. Voor hen zijn zelfs hun eigen bediende honden. Die mogen om zes uur ’s morgens beginnen en om twaalf uur ‘s nachts stoppen en dan mogen ze zelf gaan eten, ergens in een hoekje van de keuken op de grond he, niet aan de tafel hoor. En dat allemaal voor kost en inwoon zogezegd en een zakcent van 3000 Bfr per maand. Wanneer ze eens een uurtje vrij krijgen krijgen ze het paspoort van meneer mee als het een knecht is of dat van mevrouw voor de mijd want zelf zijn ze illegaal hier. En waarom doen ze het? Omdat ze het in hun land van herkomst nog veel slechter hebben, honden, niet meer dan dat.

Ik kan aannemen dat jij vanuit je hoekje in Nederland hier allemaal geen weet van hebt. Voor dat je me in twijfel trekt, kom eens uit je cocon en kom hier je ogen eens wat de kost geven.
Utrecht is nochtans erg multicultureel, helaas.
Oud 24 maart 2009, 13:00   #793
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
1
3. Bij mijn weten hebben de Duitsers met uitzondering van Guernica nooit onschuldigen gebombardeerd.
Jij hebt blijkbaar een slecht werkende hersenkwab, vandaar uw selectief geheugen. Trek het je niet aan, dit schijnt bij bruin adepten wel meer voor te komen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 13:22   #794
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij hebt blijkbaar een slecht werkende hersenkwab, vandaar uw selectief geheugen. Trek het je niet aan, dit schijnt bij bruin adepten wel meer voor te komen.
Naar het schijnt hebben die ook vaak last van krampen in hun arm.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 13:26   #795
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Een beetje zoals u doet in naam van de Palestijnen, het N-SA, radikaal nationalisten, ...
Ik vertolk niet hun mening.
Oud 24 maart 2009, 14:59   #796
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Utrecht is nochtans erg multicultureel, helaas.
Ach, zo, …en hebben ze daar ook zo een Joodse gemeenschap van de zelfde omvang zoals in Antwerpen misschien? Of lopen er daar eender een paar verloren gelopen exemplaren rond. Hoe is het daar met het aantal Chinezen gesteld? Ook een Chinatown zoals in Antwerpen? Ook een stad waar het zwart ziet van het volk zoals in Antwerpen, letterlijk EN figuurlijk dan? Ik heb het hier niet over een handje vol Marokkaantjes he.
Oud 24 maart 2009, 15:02   #797
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, zo, …en hebben ze daar ook zo een Joodse gemeenschap van de zelfde omvang zoals in Antwerpen misschien? Of lopen er daar eender een paar verloren gelopen exemplaren rond. Hoe is het daar met het aantal Chinezen gesteld? Ook een Chinatown zoals in Antwerpen? Ook een stad waar het zwart ziet van het volk zoals in Antwerpen, letterlijk EN figuurlijk dan? Ik heb het hier niet over een handje vol Marokkaantjes he.
Joden zijn er niet echt veel, nee, wel in Amsterdam, waar ik ook geregeld heen moet. In Utrecht zijn er voornamelijk Marokkanen, ik schat zo'n 40% van de Utrechtse bevolking.
Oud 24 maart 2009, 16:32   #798
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden zijn er niet echt veel, nee, wel in Amsterdam, waar ik ook geregeld heen moet. In Utrecht zijn er voornamelijk Marokkanen, ik schat zo'n 40% van de Utrechtse bevolking.
Houden man die handel.
Oud 24 maart 2009, 18:51   #799
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Een doorsnee moslim mag zich terecht superieur voelen ten opzichte van vele moderne westerlingen.

Ik ontzeg niemand het recht op een superioriteitsgevoel, maar gun mij dan wel het terecht om een onterecht superioriteitsgevoel aan te klagen.

Men kan maar van een ander verlangen, wat men zichzelf kan ontzeggen. Dat is mijn positieve opvatting van (echte) superioriteit.
Denk je echt dat de gemiddelde Jood, de gemiddelde Moslim of de gemiddelde Christen zich superieur voelt?

Ik zie niet in waarom iemand het recht op een superieuriteitsgevoel zou moeten hebben.
Ik zie ook niet in waarom iemand zou denken dat hij/zij superieur is.

Degene die zich een superieuriteitsgevoel kan ontzeggen en dit van een ander verlangd, is volgens jou, de (echte) superieure.

Hierop antwoord je niet meer?
http://forum.politics.be/showthread....37#post4032437

Ik hoopte dat je nog zou uitleggen wat zoal "de eigen identiteit" is.
http://forum.politics.be/showthread....44#post4032444
Oud 24 maart 2009, 18:55   #800
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een glimlach naar die jood of naar de gevel die ze aan het opfrissen zijn? De kans dat je daar een glimlach van terug krijgt is in ieder geval stukken groter dan van die Jood.
Moet je toch eens proberen, naar de mensen die je op straat tegenkomt eens glimlachen, of dag zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be