Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2009, 19:36   #301
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Het is hier weer een klassiek debat tussen VB'ers en al de rest aan het worden, met de klassieke beschuldigingen en verwijzingen naar de 2e wereldoorlog, collaboratie, enz...

Zouden we niet beter hier over discussieren:

Dat was volgens mij toch 1 van de belangrijkste boodschappen in dit verhaal.
Klopt dit?
Zo niet mogen ze dit dan uitzenden? Kunnen ze daarvoor FOX & FDW niet vervolgen worden dmv de racisme wet?
Zo ja aanvaarden we dit gewoon of willen we hier iets aan doen? Wat kunnen we er aan doen? ...
Die verwijzingen naar WOII zijn er enkel omdat ze eigenlijk geen antwoord kunnen geven op wat er zich nu zoal afspeelt! Wie maakt zich nu druk over WOII? De multiculpest van nu heeft daar niets mee te maken, diegenen die ze aan de schandpaal nagelen ook niet! Het probleem zoals we het nu kennen vaststellen en proberen op te lossen en proberen erger te voorkomen: lullen over WOII, bij gebrek aan beter, zal daar niet veel aan helpen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 19:47   #302
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat zelfbeschikkingsrecht der volkeren was de vorige strohalm.
Dat is lang geleden al eens uitgemaakt door internationale juristen, dat dit enkel van toepassing was voor het onafhankelijk worden van gekoloniseerde landen/volkeren.
Ook al beweert het VB soms dat dit het geval is, kan dit gezien de huidige staatsstructuur, internationaal niet hard gemaakt worden.

Het blijft een zaak voor believers, dat éénzijdig onafhankelijk verklaren. Maar echt verdragen en teksten die vlaanderen onweerlegbaar het recht geven dat te doen blijven uit.
En de enige andere oplossing, verder doen zoals we bezig zijn brengt op termijn (korte?) het ganse land in failliet!
Het is geen kwestie van "believen" maar van geen andere oplossing! De francophone politiekers gaan hun streek maar in gang schoppen als de Vlamingen er niet meer zijn om ze te onderhouden.
Oud 26 maart 2009, 19:56   #303
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Simpel, onze grondwet voorziet geen scenario, geen modaliteiten tot splitsing.
Dus als vlaanderen zich éénzijdig afsplitst, kunnen walonie en brussel gewoon Belgie verder zetten met overname van alle rechten en plichten.
Vlaanderen moet dan rekenen op de goodwill van anderen om erkend te worden als nieuwe staat, als lid van europa, evenals alle andere internationale samenwerkingen. De voorkeur voor de walen, en de afkeer van vlaanderen (waarvoor bepaalde groepen verantwoordelijk zijn) laat niet toe veel hoop te koesteren. Het blijft een avontuur waar niemand de uitkomst met zekerheid van kent.
Bovendien, wie wegloopt laat alles achter, zowel schuld als bezit. Maar daar was je het in vorige discussie al niet mee eens. Volgens u was alles wat in vlaanderen lag vlaams, maar daar vergist u zich in, zolang er geen getekende papiern zijn blijft de eigenaar van iets ongewijzigd. Dus de belgische staat (Wallobrux) blijft eigenaar van alle begische bezittingen.
Bovendien staat vlaanderen op dat moment voor zware kosten, om een eigen hoofdstad met alle infrastructuur op te richten, of een bestaande uit te breiden. Alle nationaal personeel moet grotendeels opnieuw aangeworven worden (buitenlandse zaken, justitie, .....)
Buitenlandse vertegenwoordigingen opnieuw opgericht, alle verdragen overgedragen of opnieuw onderhandeld worden,.....
Kortom een pak werken en kosten, die ik althans nog door niemand geinventariseerd en begroot heb gezien.
In een bedrijf, zou project vlaanderen nog niet eens door de preselecties geraken wegen onzeker op alle gebied (juridisch, financieel, economisch,...)

Vlaanderen is dus eerder een geloof dat leeft bij de believers, die zich ook geen enkele verdere moeite getroosten om daar een degelijke kosten/baten of SWOT van te maken (tenzij ze het geprobeerd hebben, maar het resultaat niet in hun voordeel was). Ik heb het in ieder geval nog nergens volledig gezien.

Uiteraard kan vlaanderen ook aan tafel gaan zitten met brussel en wallonie om tot een door alle partijen aanvaardbare oplossing te komen, en deze in de gronwet in te schrijven indien nodig voor vb een geleidelijke afsplitsing.
Klopt in een zekere mate. Doch niemand zegt dat we tegen volgende week "onafhankelijk" moeten worden! We hebben een staatshervorming nodig die ervoor zorgt dat de deelstaten meer en meer hun eigen boontjes doppen en zelfstandig leren leven en verantwoordelijk zijn voor wat ze doen en laten.
Zo groeien we naar een vorm van "onafhankelijkheid". Het is veelbetekenend dat de francofonen zo erg tegen een staatshervorming gekant zijn, omdat ze er maar bij te verliezen hebben! Er verandert niets als het maar één euro kost aan de franstaligen heeft een francofone politieker een tijdje geleden verkondigt... dat is alles wat ze in hun lijf hebben: blijven profiteren en rekenen op Vlaanderen om hun stommiteiten te betalen!
Laat België maar bestaan, zoals "Europa" bestaat (nog zo'n waanidee) maar met twee bevolkingsgroepen die hun eigen boontjes doppen!
Oud 26 maart 2009, 20:06   #304
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Goed zo NL, de moderne nazi's beginnen uiteindelijk uit hun broednest te breken en het eierschaal laten kraken,.
goh! lincoln toch!

straks willen ze nog dat niet-moslims zich duidelijk gaan onderscheiden van wel-moslims...

van de moslims moesten joden zich dus duidelijk onderscheiden door GEEL te dragen, een kleur die voor moslims verboden is (dat weet je toch? staat in je ahadith hoor).

stel je voor: misschien willen ze wel dat niet-moslims geen groen mogen dragen omdat moslims verplicht groen zullen moeten dragen (een groene hoofddoek? een groene halve maan?), net zoals moslims de joden verplichtten om geel te dragen (een gele ster of zo?)

aiaia

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 21:27   #305
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
YEPS! t'is waar.

Dus er werd een geklasseerd(!!!!!) gebouw renoveerd met Vlaamse en Europese subsidies, en dan in privé-uitbating gegeven om er een islamitische hamam van te maken, mèt inachtname van de islamitische apartheidswetten.
Zou men nog "samen" mogen zwemmen?
(nu begrijp ik wel dat er een aparte mannenhammam en vrouwenhammam wordt voorzien: in een overwegend gekoloniseerde wijk is het weinig waarschijnlijk dat men er een familiesauna van maakt.
Maar dat men zelfs aparte ingangen heeft voorzien? Blijkbaar is de 62% overrun op de geschatte kostprijs van 12.8 miljoen euri ook een deel van de verrijking?).
Hoe is zoiets verschillend van een gescheiden toegang voor blanken en kleurlingen ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 23:59   #306
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat moet wel serieus pikken hier bij de muliticultuurprofeten.

Ze blijven het ontkennen, want mij in bredere zin zorgen baart voor de toekomst van ons land, maar ook en specifiek met betrekking tot hun geestelijke gezondheid.
Oud 27 maart 2009, 00:24   #307
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wel ik ook, en ik heb de stellige indruk dat Brusselaars heel wat toleranter staan t.o.. buitenlanders dan de inwoners van de provincie,....
Natuurlijk zijn hier wijken waar ik voor geen geld van de wereld zou willen wonen maar dit is toch eigen aan alle grootsteden.

Kweenieja. Ik moet wel toegeven dat ik in Elsene woon, wat min of meer ne goeie coté is... in die turkenbuurten kom ik niet omdat daar toch geen wijze cafés of zo zijn... ik zou zelfs niet weten waar ze zijn, die "gevaarlijke buurten"...
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 02:10   #308
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Het is hier weer een klassiek debat tussen VB'ers en al de rest aan het worden, met de klassieke beschuldigingen en verwijzingen naar de 2e wereldoorlog, collaboratie, enz...

Zouden we niet beter hier over discussieren:
Citaat:
Wanneer de ploeg 's namiddags terug wil keren om te filmen als het wat drukker is op straat, zeggen de agenten hen dat ze beter in hun auto blijven omdat het niet veilig is. "It wasn't even dark yet", merkt de Fox-man op.

Dat was volgens mij toch 1 van de belangrijkste boodschappen in dit verhaal.
Klopt dit?
Zo niet mogen ze dit dan uitzenden? Kunnen ze daarvoor FOX & FDW niet vervolgen worden dmv de racisme wet?
Zo ja aanvaarden we dit gewoon of willen we hier iets aan doen? Wat kunnen we er aan doen? ...
En die Amerikanen verstaan Vlaams of Frans, denk jij? Die flikken spraken Engels, denk jij?
Wie was er bij als "tolk" om die Amerikanen te vertellen wat die flikken zgn zegden? Juist: een blokkerke...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 maart 2009 om 02:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 02:18   #309
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Maar al de links die jij hier plaatst over Irak en Afghanistan, moeten we wel geloven? Dat jij Fidel's negatief imago in twijfel trekt, verwondert me niets. Mensen de mond snoeren, op een forum of in een land, is iets gaafs, he?
Ocharme toch, voel je je vervolgd? Denk je aan Calimerotje?
Die links komen meest van triple A westerse bronnen: BBC, NYT, Washington Post etc (en ik gebruik ook nooit Indymedia bvb)
Oud 27 maart 2009, 02:22   #310
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
Kweenieja. Ik moet wel toegeven dat ik in Elsene woon, wat min of meer ne goeie coté is... in die turkenbuurten kom ik niet omdat daar toch geen wijze cafés of zo zijn... ik zou zelfs niet weten waar ze zijn, die "gevaarlijke buurten"...
Elke blokker uit de groene rand kan je die met onfeilbare zekerheid aanwijzen...vanuit zijn stamcafee of van naast zijn zwembad of zijn verwarmde veranda.
Oud 27 maart 2009, 02:35   #311
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die flikken spraken Engels, denk jij?
..

Zou dat zo raar zijn ?

En je hebt ook nog een andere mogelijkheid en die is dat de politiecommisaris die weet had van de komst van die reportageploeg voor een tolk zorgde.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 02:36   #312
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Filosoof, wat is dan uw mening over de toestand in Molenbeek - los van elke bron?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 07:57   #313
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
En die Amerikanen verstaan Vlaams of Frans, denk jij? Die flikken spraken Engels, denk jij?
Wie was er bij als "tolk" om die Amerikanen te vertellen wat die flikken zgn zegden? Juist: een blokkerke...
Dus jij bent van mening dat een "blokkerke" bewust verkeerde vertalingen deed met de bedoeling om zo de een onjuist beeld van de situatie in Molenbeek te creeeren in deze reportage?
Straffe beschuldigingen.
Als dat werkelijk zo zou zijn denk ik dat dat "blokkerke" hier niet zo maar mee weg geraakt hoor.
Wat je daar beweert is niet realistisch, dat besef je zelf toch ook.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 08:20   #314
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Elke blokker uit de groene rand kan je die met onfeilbare zekerheid aanwijzen...vanuit zijn stamcafee of van naast zijn zwembad of zijn verwarmde veranda.

onder ons gezegd en gezwegen, voor iemand die zichzelf "filosoof" noemt, ben je wel redelijk enggeestig aangelegd.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 08:43   #315
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Filosoof, wat is dan uw mening over de toestand in Molenbeek - los van elke bron?
"THERE ARE NO AMERICAN TROOPS IN BAGDAD!"

Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 09:07   #316
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Welke concrete voorstellen heeft Dewinter gedaan om dit "probleem" op te lossen.
Ik zou zeggen, massaal belgse identiteiten intrekken, en uitwijzen ...Wat denk je ervan ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 09:09   #317
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoe is zoiets verschillend van een gescheiden toegang voor blanken en kleurlingen ?
Het verschil is dat hier de kleurlingen het herrenvolk spelen en de witten het dhimmiestatuut krijgen. En dan mag dat naar het schijnt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 maart 2009, 09:11   #318
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waauw! wat een analytisch vermogen spreidt onze Filosoof hier weer ten toon. Niet enkel weet hij dat een Schaarbeekse agent geen Engels kan en dat hij het dus in het frans tegen een blokker heeft gezegd die dan weer geen frans kan en bijgevolg de verkeerde vertaling heeft gemaakt. (al of niet express zeker?)

Oud 27 maart 2009, 09:41   #319
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

En maand geleden was er een discussie op France Info met de volgende vraag: wat doet de Franse regering als morgen de banlieu de macht grijpt met geweld in Parijs, Lyon en Rijsel? Plotseling besef je dat een terugdraaien van de Franse revolutie simpelweg een mogelijkheid is die we in de toekomst onder ogen zullen moeten zien, en het is best dit in het achterhoofd te houden. Brussel verenigt alle ingredienten voor zo een scenario;
Ik heb zo'n 10 jaar gewerkt in een Turkse onderneming, en de Turken hebben me herhaaldelijk gezegd dat ze absoluut niet kunnen begrijpen dat we Brussel op die manier laten verloederen. Logisch als ik zie wat Istanbul voor hen betekent.
ik vind dan ook als Vlaming dat Brussel best kan afgestoot worden, wij moeten dat probleem niet oplossen. Hoe rapper hoe beter.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 11:34   #320
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
"THERE ARE NO AMERICAN TROOPS IN BAGDAD!"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be