Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2009, 09:48   #601
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het verschil is dat de joden niet constant lopen te mekkeren dat ze met hun keppel achter het loket willen gaan zitten en voorrang moeten krijgen aan de soepsidiepotten; Het verschil is dat er geen joden klacht indienen omdat een liefdadigheidsorganizatie gratis soep aanbiedt aan daklozen terwijl er toch wel een varkenspoot heeft ingezeten zeker zodat de moslims honger moeten lijden de sukkelaars!
zoals ik al (meerdere keren) zei, joden wonen in hun aparte wereldje....
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 09:51   #602
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Het verschil tussen kosher en halal ligt hem dus niet alleen in het feit dat er in in héél Brussel amper een stuk kosher vlees te krijgen valt, maar ook hier:

http://judaism.about.com/od/kosherdi...koshslaugh.htm

Dus ten eerste wordt het dier zo snel en op een zo zacht mogelijke manier het leven ontnomen. En ten tweede wordt het vegetarisme beschouwd als een veel betere manier van zich voeden.

Die twee essentiele elementen heb je niet in de halal.
Euhm; kun je dat bewijzen (dat van bxl) want ik vertrouw niet snel op woord. Het is niet omdat jij het nog niet bent tegengekomen dat het er niet is è

ten tweede halal eten wordt op een manier geslacht zodat het dier het minst zou lijden, je zou je eens beter moeten informeren...

Ja vegetarisme, iedereen zijn keuze, niet? Je wordt toch niet verplicht om vlees te eten?? Wat zegt de bijbel hierover

Laatst gewijzigd door /Sarah/ : 27 maart 2009 om 09:51.
Oud 27 maart 2009, 09:54   #603
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over uw intelligentie ga ik me niet uitlaten. dat schijnt gevaarlijk te zijn.
Ik begrijp hieruit dat je dus zelf niet weet wat je met die quote wou aantonen?

Citaat:
You got me there! Bedoel je nu dat een witte aborignal vlaamse boerenzoon zonder énige opleiding ZOMAAR superdeluxe volautomatische garagepoorten kan installeren?
Terwijl zowel islamitische als joodse keeloversnijders daar jarenlang voor moeten studeren, terwijl geen enkele aboriginal vlaamse boerenzoon dat diploma zou kunnen behalen?

Correct me if I'm wronge zenne.

wil je nu zeggen dat wer geen vlaamse achterlijke boerenzoonse aborignal slachters zijn die een schaap kunnen slachten?
Je moet het natuurlijk willen begrijpen. Natuurlijk is er een opleiding nodig voor de fabricage/installatie van garagepoorten, maar niet voor de fabricage/installatie van garagepoorten waarvan de mensen liever niet hebben dat het door een vreemdeling gebeurt. En natuurlijk is er geen jarenlange studie nodig om te kunnen slachten volgens halalvoorschriften en zijn er best niet-moslims te vinden die dat zouden kunnen, maar waarschijnlijk niet die dat zouden willen. Die opleiding vereist namelijk ook een religieus aspect en ik denk niet dat er veel niet-moslims bereid gevonden zullen worden om de koran te bestuderen om die job te doen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 10:11   #604
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In heel Brussel kun je amper ergens kosher vlees krijgen.

Brussel = wereldstad, hoofdstad van Europa.

De halal dierenbeulen echter zijn niet te tellen. Laat staan de snackbars, en Hector Chicken, en andere fast food ketens, die méér en meer 'halal' op hun ruit hebben staan en een certificaat van de imam in het raam hangen.

Noem me in Brussel één adres waar je kosher vlees kunt krijgen?

(ik ken er één, en die heeft enkel een paar import diepvries produkten, uit Israel. Kosher wordt in Brussel in elk geval NERGENS geslacht. Kosher houdt echter wél in: dierenleed moet vermeden worden, het dier moet zo snel mogelijk van de pijn verlost worden. Dus dat van urenlang laten doodbloeden is onzin. Het is véél complexer dan halal. Dat van "geen dierenleed" zie je bv in het feit dat de rabbijnen de vette ganzelever als "niet kosher" hebben bestempeld, omdat daar zoveel dierenellende bij te pas komt.)

Zo, beste groeten trouwens, Edina.
Dat is kwestie van vraag en aanbod hé! In Antwerpen hebben zowat alle supermarkten al heel lang een koosjere afdeling zoals ik al herhaaldelijk zei. En in de mijne is er vooralsnog geen halal-afdeling.

Overigens zijn de voorschriften voor halal slachten zeer gelijkaardig als die voor koosjer slachten. Dat betekent natuurlijk niet dat het overal correct gebeurd, niet bij moslims en niet bij joden.

Ik zal ook nog maar eens herhalen dat - wat mij betreft - men vandaag nog onverdoofd slachten, net zoals onverdoofd castreren en tal van andere schendingen van dierenwelzijn in onze bio-industrie, mag verbieden.

Halal gaat trouwens ook niet alleen over vlees, net zo min als dat bij koosjer het geval is.

Het is gewoon hypocriet om dat onderscheid te blijven maken.
Oud 27 maart 2009, 10:21   #605
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is kwestie van vraag en aanbod hé! In Antwerpen hebben zowat alle supermarkten al heel lang een koosjere afdeling zoals ik al herhaaldelijk zei. En in de mijne is er vooralsnog geen halal-afdeling.

Overigens zijn de voorschriften voor halal slachten zeer gelijkaardig als die voor koosjer slachten. Dat betekent natuurlijk niet dat het overal correct gebeurd, niet bij moslims en niet bij joden.

Ik zal ook nog maar eens herhalen dat - wat mij betreft - men vandaag nog onverdoofd slachten, net zoals onverdoofd castreren en tal van andere schendingen van dierenwelzijn in onze bio-industrie, mag verbieden.

Halal gaat trouwens ook niet alleen over vlees, net zo min als dat bij koosjer het geval is.

Inderdaad!!
Oud 27 maart 2009, 10:21   #606
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja maar dan kunnen ze de moslims niet meer demoniseren hé, stel je voor.
Oud 27 maart 2009, 10:54   #607
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp hieruit dat je dus zelf niet weet wat je met die quote wou aantonen?
Nee, je begrijpt het verkeerd. Maar zoals ik reeds zei: ik ga geen commentaar geven op uw intellectueel vermogen.

Citaat:
Je moet het natuurlijk willen begrijpen. Natuurlijk is er een opleiding nodig voor de fabricage/installatie van garagepoorten, maar niet voor de fabricage/installatie van garagepoorten waarvan de mensen liever niet hebben dat het door een vreemdeling gebeurt. En natuurlijk is er geen jarenlange studie nodig om te kunnen slachten volgens halalvoorschriften en zijn er best niet-moslims te vinden die dat zouden kunnen, maar waarschijnlijk niet die dat zouden willen. Die opleiding vereist namelijk ook een religieus aspect en ik denk niet dat er veel niet-moslims bereid gevonden zullen worden om de koran te bestuderen om die job te doen.
Er hoeft helemaal geen religieuze studie te worden gedaan om volgens de halal-regeltjes te kunnen slachten: gewoon beestje met kop naar Mekka, een of andere Allah-aanroeping (is snel geleerd) en fiks met het scherp geslepen mes de keel oversnijden. Een beetje slachter heeft dat op een halve dag geleerd.
Maar ik vermoed dat dit niet gaat helpen, vermits er specifiek wordt vereist dat de slachter MOSLIM is, en geen kaff'r die wat bezweringsformules orakelt.
Waar haal je het trouwens uit dat er daarvoor geen kaffer-kandidaten zouden zijn? Er zijn toch hopen kafferslachters?

De kaboem poorten daarentegen (waar haal je nu ineens het woord "vreemdeling" uit?) vereisen dat men niet-moslim is alvorens men aan de installatie begint.
In feite identiek aan het "halal"gebeuren, maar dan volgens de "kaboem"-regeltjes.

Nu is mijn probleem niet zozeer dat er een totale apartheidsindustrie met halal-producten is ontstaan, maar wèl dat een vergelijkbare industrie met enkel "kaboem"producten blijkbaar door de wet verboden is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 11:17   #608
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen kosher en halal ligt hem dus niet alleen in het feit dat er in in héél Brussel amper een stuk kosher vlees te krijgen valt, maar ook hier:

http://judaism.about.com/od/kosherdi...koshslaugh.htm

Dus ten eerste wordt het dier zo snel en op een zo zacht mogelijke manier het leven ontnomen. En ten tweede wordt het vegetarisme beschouwd als een veel betere manier van zich voeden.

Die twee essentiele elementen heb je niet in de halal.
Je bent duidelijk slecht geïnformeerd. Zie hier voor een vergelijking tussen beiden.

En wat dat vegetarisme betreft: hoewel men dat als een betere manier van voeden beschouwd, de meerderheid van de joden zijn niet vegetarisch, net zoals de meerderheid van de niet-joden. Dus welk punt wil je daarmee precies maken?
Oud 27 maart 2009, 11:39   #609
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, je begrijpt het verkeerd. Maar zoals ik reeds zei: ik ga geen commentaar geven op uw intellectueel vermogen.
Dat was dan ook de vraag niet (en wat mij betreft, mag je je daarover volledig laten gaan hoor...). Ik zal de vraag dus nogmaals herhalen:

Citaat:
Wat wil je met dat nietszeggende citaat in hemelsnaam aantonen, Circe? Want ik ben niet intelligent genoeg om te begrijpen wat dat met je hypocriete houding te maken heeft. Moslims eten halal, joden eten koosjer. De voorschriften zijn in verschillende opzichten gelijk (zoals wat betreft het ritueel slachten), beiden worden verkocht in de supermarkt (een koosjer-afdeling is er in mijn supermarkt altijd al geweest, een halal-afdeling is er vooralsnog niet). In hoeveel bochten ga je je nog wringen?
Citaat:
Er hoeft helemaal geen religieuze studie te worden gedaan om volgens de halal-regeltjes te kunnen slachten: gewoon beestje met kop naar Mekka, een of andere Allah-aanroeping (is snel geleerd) en fiks met het scherp geslepen mes de keel oversnijden. Een beetje slachter heeft dat op een halve dag geleerd.
Maar ik vermoed dat dit niet gaat helpen, vermits er specifiek wordt vereist dat de slachter MOSLIM is, en geen kaff'r die wat bezweringsformules orakelt.
Waar haal je het trouwens uit dat er daarvoor geen kaffer-kandidaten zouden zijn? Er zijn toch hopen kafferslachters?

De kaboem poorten daarentegen (waar haal je nu ineens het woord "vreemdeling" uit?) vereisen dat men niet-moslim is alvorens men aan de installatie begint.
In feite identiek aan het "halal"gebeuren, maar dan volgens de "kaboem"-regeltjes.
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=4037855
Nu is mijn probleem niet zozeer dat er een totale apartheidsindustrie met halal-producten is ontstaan, maar wèl dat een vergelijkbare industrie met enkel "kaboem"producten blijkbaar door de wet verboden is.
Dit is alvast mijn laatste antwoord op je idiote vergelijking. Om halal te kunnen slachten dient men moslim te zijn en dus de koran te hebben bestudeerd. Het volstaat niet om een aantal handelingen uit te voeren die daarnaar verwijzen. Nu, je mag dat idioot vinden, maar de vereiste gelovig te zijn is nu eenmaal eigen aan zo'n religieuze voorschriften. Koosjer slachten kan ook niet door een niet-jood worden uitgevoerd. En even terzijde, ik las hier dat blijkbaar sommige moslims ook vlees dat geslacht werd door joden en christenen als halal beschouwen, terwijl joden blijkbaar enkel vlees geslacht door joden als koosjer beschouwen.

En hoe zou ik nu toch op vreemdeling komen hé? Misschien omdat de zaak waar je in bedekte termen naar verwijst (Ferryn), niets te maken had met het weigeren van moslims om garagepoorten te installeren, dan wel met het weigeren van vreemdelingen tout court? Of denk je dat moslims per definitie herkenbaar zijn ofzo?

Laatst gewijzigd door Edina : 27 maart 2009 om 11:56.
Oud 27 maart 2009, 11:54   #610
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het verschil is dat de joden niet constant lopen te mekkeren dat ze met hun keppel achter het loket willen gaan zitten en voorrang moeten krijgen aan de soepsidiepotten; Het verschil is dat er geen joden klacht indienen omdat een liefdadigheidsorganizatie gratis soep aanbiedt aan daklozen terwijl er toch wel een varkenspoot heeft ingezeten zeker zodat de moslims honger moeten lijden de sukkelaars!
Citaat:
De dag dat een werkgever een werknemer weigert omdat hij joods is, staat het land in rep en roer. Inclusief het VB. Hou nu maar op met dat hypocriet gedoe. Het begint een beetje belachelijk te worden.
Je schijnt ook vergeten te zijn dat de zaak rond hoofddeksels in de rechtbank, juist zoveel aandacht kreeg omdat er ook een jood met keppeltje bij betrokken was... of dacht je dat Marinower bezorgd was over de hoofddoek?
Oud 27 maart 2009, 12:43   #611
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was dan ook de vraag niet (en wat mij betreft, mag je je daarover volledig laten gaan hoor...). Ik zal de vraag dus nogmaals herhalen:
en ik zal dan ook nog eens herhalen dat ik geen zin heb om iets met hand en tand dubbel te gaan uitleggen als je niet begrijpt wat er staat.

Citaat:
Dit is alvast mijn laatste antwoord op je idiote vergelijking. Om halal te kunnen slachten dient men moslim te zijn en dus de koran te hebben bestudeerd.
Om moslim te zijn moet men de vijf zuilen van de islam ergens voor een imam declameren (shahaadadaada doen of zoiets, vooral vlaamse bekeerlingetjes met moslimvriendje gebruiken graag die moeilijke woordjes) en dan ben je moslim. Of dacht je nu echt dat je eerst de koran moest bestuderen alvorens je "moslim" was?

Om kaboem kwaliteit af te leren moet je non-moslim zijn. Lijkt me duidelijk.

Citaat:
Het volstaat niet om een aantal handelingen uit te voeren die daarnaar verwijzen. Nu, je mag dat idioot vinden, maar de vereiste gelovig te zijn is nu eenmaal eigen aan zo'n religieuze voorschriften. Koosjer slachten kan ook niet door een niet-jood worden uitgevoerd. En even terzijde, ik las hier dat blijkbaar sommige moslims ook vlees dat geslacht werd door joden en christenen als halal beschouwen, terwijl joden blijkbaar enkel vlees geslacht door joden als koosjer beschouwen.
ooo dus géén moslim-slachter nodig? wat flink! wat is het nu? In Zwitserland en Oostenrijk slachten moslims hun vee zelfs nadat het op de wettelijk verplichte manier verdoofd werd, schijnt ook halal te zijn.
Hier moet het dus een moslimslachter zijn met onverdoofde dieren.
Wat wil je nu zeggen?

Citaat:
En hoe zou ik nu toch op vreemdeling komen hé? Misschien omdat de zaak waar je in bedekte termen naar verwijst (Ferryn), niets te maken had met het weigeren van moslims om garagepoorten te installeren, dan wel met het weigeren van vreemdelingen tout court? Of denk je dat moslims per definitie herkenbaar zijn ofzo?
Moet wel zijn hé! hoe geraken ze anders aan hun moslimslachter?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 maart 2009, 12:52   #612
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je schijnt ook vergeten te zijn dat de zaak rond hoofddeksels in de rechtbank, juist zoveel aandacht kreeg omdat er ook een jood met keppeltje bij betrokken was... of dacht je dat Marinower bezorgd was over de hoofddoek?
ik schijn helemaal niks. Het is UW veronderstelling.. schijn dus maar verder;

Zulke dingen zullen hoe langer hoe meer voorkomen. Het is echter pas sinds de moslims hier constant de ene sonderbehandlung na de andere eisen dat UITERAARD ook de joden de christenen van hun paretten gaan geven!

Het kan dus niet (meer) dat twee moslims een madonna met de blote tetten als affiche gebruiken voor hun toneelstuk, terwijl ze daags nadien ervoor zorgen dat de kranten geen cartoons meer mogen afdrukken of dat ze (zoals Gregorius Nekschot in Nederland) de cartoonisten met politiegeweld van hun bed lichten.
Gevolg: geen madonnas met de blote tieten meer! Als niet-katholiek ga ik er desnoods zèlf voor mee betogen.

Als ze Ferryn hadden laten doen, en die ondernemer het recht laten behouden om zèlf te kiezen wie hij als personeelslid al of niet wenst aan te werven ZONDER zich daarvoor te moeten verantwoorden (hij had trouwens hopen moslims in zijn werkplaats aan het werk) dan zal ik ook niet meer mekkeren als ze voor een halalslachter specifieren dat de mens moslim moet zijn.

uw vergelijking met joodse medeburgers raakt kant noch wal: raar genoeg zijn de antidiscriminatie wetten er écht maar pas gekomen NADAT de moslims het gebied hier zijn komen koloniseren.

Oud 27 maart 2009, 17:23   #613
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat politiek correcte extremisten de parallellen tussen halal slachten en de zaak Feryn weigeren in te zien, in hun wereldbeeld is het gelijkheidsprincipe immers niet van toepassing.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 22:01   #614
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je: als moslims enkel een muzelman willen aanwerven om hun halal vee te slachten, waarom mogen garagepoortfabrikanten dan evenzeer niet eisen dat ze enkel niet-moslims willen aanwerven om hun kaboem-poorten te fabriceren?
Wat heeft religie met garagepoorten te maken?
Het verband ontgaat mij.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 maart 2009 om 22:05.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 22:49   #615
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Simpel: heeft iemand het recht op basis van vrijheid om een voorkeur te hebben voor de ene mens boven de andere. Als een werkgever dit niet mag; wat dan met religie die dit gebiedt? Weer mee; Engel?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 23:03   #616
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Simpel: heeft iemand het recht op basis van vrijheid om een voorkeur te hebben voor de ene mens boven de andere. Als een werkgever dit niet mag; wat dan met religie die dit gebiedt? Weer mee; Engel?
Een werkgever van garagepoorten heeft het recht om te selecteren op geschiktheid.

Iemand met meer ervaring omtrent garagepoorten is geschikter om garagepoorten te plaatsen dan iemand zonder. Een werkgever mag dus gerust een voorkeur hebben voor iemand met meer ervaring met garagepoorten.
Religie daarentegen heeft niets te maken met hoe geschikt iemand is om garagepoorten te plaatsen. Een werkgever van garagepoorten heeft daardoor niet het recht te selecteren op dit vlak.

Voor halal hetzelfde:

Een halal slager heeft het recht om te selecteren op geschiktheid.

Iemand met meer kennis omtrent de islam en de koran is geschikter als halal slager dan iemand zonder deze kennis. Een halal slager mag dus gerust een voorkeur hebben voor iemand met meer ervaring met de islam en de koran.
Garagepoorten daarentegen hebben niets te maken met hoe geschikt iemand is om halal te slachten. Een halal slager heeft daardoor niet het recht te selecteren op het vlak van ervaring met garagepoorten.

Snappie

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 23:42   #617
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
=Fallen Angel;4038899]Een werkgever van garagepoorten heeft het recht om te selecteren op geschiktheid.
Mooi dat u toegeeft dat een werkgever het recht heeft alleen autochtonen aan te pakken.
Nu nog het CGKR proberen te overtuigen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2009 om 23:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 23:57   #618
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat heeft religie met garagepoorten te maken?
Het verband ontgaat mij.
Blokkers hebben een christelijke garagepoort, wist je zelfs d�*t niet?
Ben Edict xvi bij het openen en wijden van een christelijke garagepoort:

Enfin, iemand met "Fallen Angel " als nick...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 maart 2009 om 23:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2009, 00:33   #619
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Zoals al werd gezegd, er zijn veel gelijkenissen tss de 2. Koosjer eten wordt OOK ritueel geslacht net als halal eten, Koosjer eten bevat NOOIT varkensvlees en paardenvlees net als halal eten. Koosjer eten bevat geen alcohol net als halal eten!
Joden mogen WEL alcohol drinken. Vertel geen onzin a.u.b.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2009, 00:36   #620
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Euhm; kun je dat bewijzen (dat van bxl) want ik vertrouw niet snel op woord. Het is niet omdat jij het nog niet bent tegengekomen dat het er niet is è

ten tweede halal eten wordt op een manier geslacht zodat het dier het minst zou lijden, je zou je eens beter moeten informeren...
Ja vegetarisme, iedereen zijn keuze, niet? Je wordt toch niet verplicht om vlees te eten?? Wat zegt de bijbel hierover
Jaja, elke familievader met een vleesmes in zijn bezit is een specialist in pijnloos slachten zeker ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be