![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ¨*
Laatst gewijzigd door Lysander : 28 maart 2009 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Loki : 28 maart 2009 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Awel dan kun jij dat allemaal houden! Zoals ik al zei was het plafond die ik gaf wat gissen, aanvankelijk dacht ik zelfs over 10 miljoen. Ik heb al aangegeven dat het vooral de vermogens zijn die groter worden dan het bnp van sommige landen dat een probleem kunnen vormen. De grens van 1 miljoen is rekening mee gehouden dat er een deel van het vermogen daarboven geïnvesteerd wordt, dus dat richtbedrag is wat men effectief nog zou kunnen erven.
Laatst gewijzigd door Loki : 28 maart 2009 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een praktische kritiek: het lijkt me erg moeilijk die grote oneerlijke vermogens aan te pakken. Als je zo rijk bent, en je hebt al misdaden gepleegd om je vermogen te vergaren, dan ga je je echt niet laten tegenhouden door wat erfrecht. Beter lijkt mij de misdaad te stoppen op het moment dat deze zich voordoet en niet op het moment dat de dader sterft. Ik ben wel voorstander voor het straffen van Belgische ondernemingen wanneer deze zich misdragen in het buitenland. Zeker wanneer dat buitenland zelf niet in staat is een rechtstaat te bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn het juist die megakapitalen dat roofbouw in stand houdt, ze kunnen eender wie of wat opkopen. Door zulke vermogens door te geven creëer je een sneeuwbaleffect waardoor een dictatuur van het kapitaal ontstaat. In vele landen is dit bittere realiteit, met als gevolg dat wanneer de bevolking dan in opstand komt er pipo's aan de macht geraken zoals chavez, die er radicaal met de borstel door gaan en onder het zogenaamde sociale beleid mensen hun vrijheid ontnemen. Laatst gewijzigd door Loki : 28 maart 2009 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag u om uw motivatie en idee eens goed door te denken. Als hulpmiddel daartoe heb ik wat vragen gesteld, die helemaal niet zo abnormaal zijn. Het feit dat je er niet op kan of wil antwoorden, vind ik kenmerkend.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt. Gewoon een belachelijke vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Waarom antwoord je niet?
Was mijn vraag belachelijk of jouw antwoord? Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey "Jezus... 'Mensen mogen niet geven om hun kinderen'." Jezus heeft hier niets mee te maken. Waar staat dat mensen niet mogen geven om hun kinderen? http://forum.politics.be/showthread....45#post4039045 |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik het een belachelijke vraag vind, he. 'Jezus' als persoon heeft er niets mee te maken; het is een manier om iets te zeggen. Zoals 'here god, waar heb ik dat aan verdiend!'
Verder heeft er niemand letterlijk gezegd dat je niet mag geven om je kinderen. Ik vond enkel dat jouw pleidooi er eentje was om mensen die dat wel deden ridicuul te maken. 'Waarom sparen voor je kinderen als je zelf ervan kan genieten?'
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat in mijn pleidooi doet je dit denken? "Waarom zou iemand hard werken? Werk een beetje minder hard. Profiteer tussendoor van het leven. Je leeft meer één keer. Stel dat je de gemiddelde leeftijd haalt. Hoe oud zijn je kinderen dan als ze zullen erven? Een stuk in de vijftig? Bijna zestig? Dan is hun jeugd al lang voorbij om comfortabeler te kunnen leven. Zullen ze daardoor minder moeten wroeten? Wat zullen ze doen met het geld? Sparen voor hun kinderen?" http://forum.politics.be/showthread....50#post4038850 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad: dat. De elitaire houding die daaruit voortkomt, is niet veel anders dan 'hey, idioten, werk eens voor uzelf en niet voor anderen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging over hard werken. Werk een beetje minder hard en geniet tussendoor van het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Zonder die mensen die hard werken is er geen geld voor al die mensen die "van het leven genieten".