![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Minister
|
Citaat:
Zijn het niet juist de minderopgeleide autochtonen die het meest in contact komen met de allochtonen? De hogeropgeleiden, ook (en misschien VOORAL) de multiculturalisten onder hen, wonen in nette villawijken en voeren vandaar een verdraagzame vervanmijnbedshow op kosten van de gemeenschap op.
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kom dagdagelijks in contact met mensen met diverse etnische achtergronden. En ik ben uiteraard zelf ook migrant geweest, ook al wordt dat niet zo gepercipiëerd. Wat mij echter altijd opvalt, is dat niemand van hen me raar aankijkt als ik zeg dat ik Vlaming ben, en geen Belg. Dat ik ijver voor een soeverein en solidair Vlaanderen. Integendeel, ik krijg dan vaak te horen "ha, dat is nieuw voor mij".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok, mijn kritiek op de studie wordt door jou nergens weerlegt
1. een onderzoek bij belgen zonder eerst een definitie van wie als Belgen beschouwd worden. 2. Het onderzoek stelt vast dat dus een bepaald percentage' Belgen' negatief staan tegenover vreemdelingen. 3. Vooral criminaliteit en sociale zekerheid zijn bezorgdheden. Dat heeft het onderzoek inderdaad aangetoond maar dat dit te maken zou hebben met xenofobie is een conclusie die niet uit het onderzoek blijkt! 4. Om een vergelijking te maken; de moeizame positie van allochtonen op de arbeidsmarkt is een feit, de conclusie dat dit aan rascisme bij werkgevers ligt een veronderstelling en hier gebeurt hetzelfde met een negatieve houding en xenofobie. Als u de redenering niet begrijpt of kunt weerleggen is dat natuurlijk ok maar u blijft proberen appelen; zoals de studie doet; als citroenen voor te stellen! Dat vind ik discriminerend naar 'Belgen 'toe! |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En ook die conclusie is fout; hoe lager opgeleid hoe meer contacten met allochtonen want die mensen leven samen in sociale woningbouw, aandachtswijken waar de beter opgeleiden enkel plannen over maken! De meeste allochtonen zijn namelijk laag opgeleid en levend in achterstandswijken; uiteraard hebben mensen levend in gelijkaardige omstandigheden dan ook meer contact dan wie deel uitmaakt van een netwerk waar allochtonen minder deel van uit maken; een hogere sociale klasse...
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....09#post4037709 http://forum.politics.be/showthread....46#post4036546 maar ik wil het gerust nog eens herhalen. 1 In de inleiding staat klaar en duidelijk de ondervraagde popultatie en het sociaal demografische profiel omschreven. 2 Is dit een kritiek op het onderzoek? 3 Is dit een conclusie die gemaakt wordt? 2 + 3 Lees eens in het resultaat van het onderzoek welke vragen gesteld werden om xenofobie bloot te leggen. 4 Komt helemaal niet voor in het onderzoek. Je blijft dus bij je kritiek op het onderzoek over iets wat er helemaal niet in staat. Volgende vraag werd wel gesteld. "45. Stel u voor dat er twee werknemers zijn. Op alle punten zijn deze werknemers gelijk, behalve hun afkomst: de ene is van Belgische afkomst, de andere maakt deel uit van een etnische minderheidsgroep. Als een van hen ontslagen moet worden omdat het slecht gaat met het bedrijf, wie zou dat dan volgens u moeten zijn?" Jij stelde "Ik vind de uitlatingen van dat centrum kleinerend en stigmatiserend tegenover Vlamingen." Maar je gaf nog altijd niet weer wat die uitlatingen zijn. Zou je de uitlatingen eens willen quoten? http://forum.politics.be/showthread....27#post4032327 |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit blijkt uit de antwoorden op vraag 27. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 29 maart 2009 om 16:40. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wil je weten wat er De witte wel bedoelde, lees hier http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=119 |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een aantal van de reacties in dit topic zijn overigens wel erg mooi. "Klopt geen hout van, wij Vlamingen zijn het verdraagzaamst van allemaal, die Brusselaars en walen zijn een stelletje laagopgeleiden, de staatsomroep verdraait alles en dan heb je nog die buitenlanders, nou, die zijn pas onverdraagzaam, je zou ze allemaal het land uit willen schoppen." [/enigzins overdreven]
|
|
|
|
#171 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat Brusseleers en "hooggeschoolde" verdraagzamer zouden zijn. Misschien dat men eens moet gaan kijken hoeveel allochtonen leven in de wijken waar de "hooggeschoolde" zich hebben terug getrokken hé. Misschien kan men zich ook de vraag stellen in welke wijken een dewit met z'n centrum deze verdraagzaamheid in den Bruxelles is gaan meten hé of zou hij misschien de vraag hebben gesteld onder zij werkmakers. Dus, hoe hoog het waarheidsgehalte van een dewit en z'n centrum wel zou liggen zou men ook in vraag kunnen stellen nietwaar. Verder om te besluiten, heb ik aan een dewit en z'n centrum geen boodschap aangezien dit een on-democratische instelling is waarom, moet eens nagaan voor wie of wat dit centrum in het leven is geroepen, zeer zeker niet voor de meerderheid.
|
|
|
|
#172 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus correct, wij zijn onverdraagzaam want stel u voor dat wij verdraagzaam zouden zijn, zoudn deze verdraagzame allochtonen dan nog zonder angst kunnen genieten van bv. straatterrorisme en angst verspreiden onder bv. busreizigers?
|
|
|
|
#173 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#174 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
"minderheidsgroepen zoals:Allochtonen, Joden en Homo's" terwijl de studie gaat over de tolerantie tegenover etnische minderheidsgroepen. De woorden "Joden en homo's" komen in heel de studie NIET voor. Het C.G.K.R., bij monde van De Witte stelde "Brusselaars zouden dan weer het meest verdraagzaam zijn". Ik ben niet de enige die iets anders hoorde Citaat:
Citaat:
Verdere beschuldigingen gebaseerd op jouw insinuatie zijn voor jouw rekening. Citaat:
Citaat:
Zeer zeker ook voor de meerderheid. |
|||||
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#176 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok, stellen dat Vlamingen aan xenofobie lijden vind ik stigmatiserend en kleinerend.
Maar laten we even verder ingaan op jou' bewijsvoering'. Volgende vraag werd wel gesteld. "45. Stel u voor dat er twee werknemers zijn. Op alle punten zijn deze werknemers gelijk, behalve hun afkomst: de ene is van Belgische afkomst, de andere maakt deel uit van een etnische minderheidsgroep. Als een van hen ontslagen moet worden omdat het slecht gaat met het bedrijf, wie zou dat dan volgens u moeten zijn?" Stel iemand zegt' de etnische minderheidsgroep moet ontslagen worden'. Voor jou is dat dan automatisch een blijk van xenofobie?? Dat is een mogelijkheid maar blijkt daarom niet uit dit onderzoek als je niet vraagt naar de REDEN van dit antwoord. Dat kan zijn; -omdat je met werknemers uit etnische minderheden sneller problemen krijgt met hoofddoeken, het willen bidden op het werk, gebrekkige arbeidsattitude - omdat je met werknemers uit etnische minderheden sneller met problemen zit omdat zij eerder 5 tot 8 weken vakantie willen omdat voor hen 4 onvoldoende zijn om naar hun thuisland te gaan. - Omdat je bij etnische minderheden zit met feestdagen waarop ze vrij willen of Ramadan waarop je minder zeker bent van aanwezigheid en goed je werk doen( iemand die niet eet of drinkt kan gezien worden als minder geschikt voor een functie) -Omdat degene die ondervraagt wordt zelf een voorbeeld heeft waarop hij of zij dat oordeel baseert. Er kunnen dus veel redenen zijn waarom iemand die mening heeft, xenofobie of rescisme is mogelijk, maar daarom niet steeds waarschijnlijk wanneer iemand een voorkeur heeft voor een bepaalde groep! Trouwens; in hoeveel pittazaken,verenigingen en allochtone winkels zie je Vlaams personeel??? Allemaal xenofoob dan? Dat geloof je toch zelf niet hoop ik? Laatst gewijzigd door alice : 30 maart 2009 om 17:31. |
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Maar veel ménsen in Islamitische landen zijn dat inderdaad... En in België? Ik denk het niet, die zijn gewoon onverdraagzaam tegenover blanken, gelovig of niet maakt de meeste Marokkanen/Turken hier niet uit ze...
Het enige alternatief voor ideologie is populisme. Laatst gewijzigd door DSC : 30 maart 2009 om 17:37. |
|
|
|
|
|
|
#178 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#179 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Probeer jij mijn bewijsvoering te verengen tot 1 onderdeel van 1 punt? Heb je de rest niet gelezen? Of ga je akkoord met de rest? Ik ben ze vrij het te herhalen voor alle zekerheid. Citaat:
Vraag 45 werd gesteld voor de 4 etnische minderheden, de 4 etnische minderheden zijn niet alle overwegend Moslims. Wil je weten hoe de 4 etnische minderheden gedefiniëerd worden? Klik op link onderaan de pagina http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=119 Dan kan je ook meteen nagaan hoe er geantwoord werd voor elke etnische minderheidsgroep. Verder werd in de vraag duidelijk gesteld "Stel u voor dat er twee werknemers zijn. Op alle punten zijn deze werknemers gelijk, behalve hun afkomst: de ene is van Belgische afkomst, de andere maakt deel uit van een etnische minderheidsgroep. Als een van hen ontslagen moet worden omdat het slecht gaat met het bedrijf, wie zou dat dan volgens u moeten zijn?" In het bedrijf waar ik werk, werken ook heel wat allochtone mensen, geen enkele van jouw "redenen" blijft er overeind. Trouwens, mijn (Vlaamse) man zijn werkgever is van Marokkaanse afkomst. |
||
|
|
|
|
|
#180 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok, hallo??? Uw vraag' waar wordt gesteld dat Vlamingen lijden aan xenofobie en bron graag' en even later' vraag 45 is niet de enige vraag die gesteld wordt om xenofobie bloot te leggen' tja...ik hoop niet dat u nu vraagt wat ik bedoel!
|
|
|
|