![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eenzaten zijn uitzonderingen, en mensen die zich daadwerkelijk verzetten tegen de trends en modes, die hen door de publiciteit en de media opgedrongen worden, die bewust uit het systeem blijven, worden aanzien als marginalen, versleten voor zotten, luiaards, halve garen... Om nog niet te spreken over mensen die gewoon een lening aangaan, en daarna nog één, daarna nog één, om te ETEN ! Uiteraard zal jij daar niet wakker van liggen, naar eigen zeggen werk je actief mee aan de uitbuiting van je medemensen . Laatst gewijzigd door beste vriend : 31 maart 2009 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom. Om het simpel te houden. Waar ter wereld floreren "anti-kapitalische modellen" ? Laatst gewijzigd door Bob : 31 maart 2009 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor worden we voor onze middelmatigheid, gewoon teveel betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is weinig meer dan een dom excuus om zelfverantwoordelijkheid te ontkennen. Publiciteit bestaat, maar publiciteit is geen middel dat dwang uitoefent, laat staan dat het hypnotiseert. Het zorgt er enkel voor dat je "het al eens gehoord hebt" in de hoop dat je je dat herinnert bij je aankopen. De keuze ligt uiteindelijk nog steeds bij jezelf. Kies jij niet zelf wat je koopt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aan erfrecht mag men niet komen, die familieband is Heilig!
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Dat zal de toekomst ons leren . En mischien sneller dan je denkt . De " American Dream " is ondertussen al wel gestorven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
![]() En die slavendrijvers zoals je hen noemt, is ook onzin: het staat je vrij met hen samen te werken of niet.
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Ik vind dat erg dat dit zo ver kan komen, maar dit is misschien jammer voor die enkelingen. Ze moesten maar zorgen dat de relatie's goed waren. Je zal toch zo'n oud gebruik niet op de helling brengen voor die enkelingen die niet goed met hun kroost kunnen opschieten?
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Nee, we hebben onze eigen kapitalisten daarvoor. En onze eigen allochtonen , om ons dagelijks leven te verkloten en de aandacht af te leidden van waar de grote schoeljes van het bankwezen allemaal mee bezig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In het programma kwamen ze tot de conclusie dat je zaken niet mag ontkennen en in het gezicht moet durven zien. Deze analyse is hier ook van toepassing, negeren van het sluimerend ongenoegen van de bevolking is gevaarlijk. Mensen volgen... en er moet maar één retorisch talent op staan om hun te laten meegaan in de meest waanzinnige ideeën. Nationalisme is de eenvoudigste vorm om dat ongenoegen te kanaliseren en te manipuleren. Je ziet dit in heel Europa gebeuren, hoewel de wereld steeds globaler wordt. Reclame maakt gebruik van dit fenomeen, het is niet voor niets dat men daar zo veel geld voor neertelt. Herhalingen hebben wel degelijk effect op een grote groep mensen. Een definitie van waarheid is dan ook hetgeen het meeste herhaalt wordt, deze 'waarheden' nestelen zich namelijk in ons brein. Persoonlijk geloof ik ook dat elk persoon zijn individuele verantwoordelijkheid moet nemen, maar tegelijk besef ik dat dit soms indruist tegen de aard van de mens als groepsdier. Mensen werken voor een baas omdat het eenvoudiger is te volgen dan zelf iets uit de grond te stampen. Als het er op aankomt denken veel mensen niet voor zichzelf, maar nemen ze de normen van het maatschappelijk gebeuren over. Laatst gewijzigd door Loki : 1 april 2009 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |