Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2009, 22:33   #101
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
daar heb ik al paar keer op geantwoord dat het me oerdom lijkt om daarvoor heel dat gebeuren op te zetten waarbij een auto per seizoen meer dan 200 ton uitstoot,... Volgens mij kunnen wetenschappelijke ontdekkingen echt wel gebeuren zonder zoveel onnodige testritten. Ik ben wetenschapper dus ik kan het weten. Voor mijn ontdekkingen heb ik geen verspillende sport nodig.
Maar wel geld. De F1 heeft dat geld, jij niet. Wees dus gelukkig dat er F1 bestaat, want als we op u mesten wachten, reden we nog steeds in ultravervuilende hippiebakken rond.

Citaat:
Auto's duurde maken. Dat lijkt em een heel goed idee. Dan zullen mensen wel sneller carpoolen en fiets en openbaar vervoer nemen... Enkel de zuinigste auto kan goedkoop blijven. Maar eigenlijk zouden we de verkoop van al de niet-zuinigsten moeten verbieden. Zeker die zware BMW's (en terreinwagens) met onnodige hoge vermogens. Is voor niets nodig. Als het aan mij lag, is de maximum limiet 120 gr CO2/100km. Dat is zeker haalbaar, want die auto's zijn nu al op de markt. En we kunnen eigenlijk nog lager, want zelfs die auto's kunnen nog meer dan 160km/u rijden en dat is helemaal niet nodig.
Dat dit zelfmoord betekent voor een economie, is uiteraard niet belangrijk. De mensen die geld hebben, moeten het allemaal afstaan, en dan pakken we de werkmiddelen af om meer geld te verdienen.

Ga jij pas content zijn wanneer we allemaal terug in een grot wonen en met berevelletjes rondhossen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 08:59   #102
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel ton CO2 stoot een gezinswagen uit?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 14:35   #103
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maar wel geld. De F1 heeft dat geld, jij niet. Wees dus gelukkig dat er F1 bestaat, want als we op u mesten wachten, reden we nog steeds in ultravervuilende hippiebakken rond.

Dat dit zelfmoord betekent voor een economie, is uiteraard niet belangrijk. De mensen die geld hebben, moeten het allemaal afstaan, en dan pakken we de werkmiddelen af om meer geld te verdienen.

Ga jij pas content zijn wanneer we allemaal terug in een grot wonen en met berevelletjes rondhossen?
Idd Distel,dat is wat groenen willen.Volgens hen was er ooit een Aards Paradijs,waar alles Goe en Groen was.

Dat was zo in de algemene omgeving van vlak voor de stoommachine......en terug naar de middeleeuwen,in lemen hutjes wonen,geen medicijnen meer (wegens getest op dieren) en voor het leven vastgekluisterd zitten aan uw geboortedorp.

Behalve dan voor de Groene Ubermenschen:die moeten natuurlijk wel met het vliegtuig naar Brazilie om bosindianen aldaar in het stenen tijdperk te houden
Oud 2 april 2009, 19:28   #104
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor Bekijk bericht
Idd Distel,dat is wat groenen willen.Volgens hen was er ooit een Aards Paradijs,waar alles Goe en Groen was.

Dat was zo in de algemene omgeving van vlak voor de stoommachine......en terug naar de middeleeuwen,in lemen hutjes wonen,geen medicijnen meer (wegens getest op dieren) en voor het leven vastgekluisterd zitten aan uw geboortedorp.

Behalve dan voor de Groene Ubermenschen:die moeten natuurlijk wel met het vliegtuig naar Brazilie om bosindianen aldaar in het stenen tijdperk te houden
Eigenlijk toch weer straf, hé? Kijk eens aan... Al weer karikaturiseringen. De tegenpartij belachelijk willen maken. Dat is een klassieke drogreden: een stropopredenering genaamd (drogreden van de stroman).

Nu eens eerlijk: waarom doen jullie dat eigenlijk? Ik ben daar altijd heel curieus naar... Het enige motief wat ik kan bedenken, is niet al te goed qua oordeel. Dus ik hoop dat jullie een zinnige motivering hebben om stropopredeneringen te gebruiken.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:28   #105
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Hoeveel ton CO2 stoot een gezinswagen uit?
Gemiddeld 160 gr CO2/100 km. De zuinige 120 gr
Oud 2 april 2009, 19:36   #106
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker die zware BMW's (en terreinwagens) met onnodige hoge vermogens. Is voor niets nodig. Als het aan mij lag, is de maximum limiet 120 gr CO2/100km. Dat is zeker haalbaar, want die auto's zijn nu al op de markt. En we kunnen eigenlijk nog lager, want zelfs die auto's kunnen nog meer dan 160km/u rijden en dat is helemaal niet nodig.
haha: http://www.bmw.be/be/nl/newvehicles/...ndynamics.html
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 19:43   #107
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Gemiddeld 160 gr CO2/100 km. De zuinige 120 gr
Niet vergeten dat die auto's met zo'n lage CO₂ uitstoot voornamelijk diesels zijn en die hebben een hoop andere narige kwaaltjes voor het milieu.

Ik vraag me trouwens af hoeveel CO₂ jij of ik jaarlijks zouden uitstoten. Waarom eigenlijk die fixatie op CO₂? Wie wordt er beter van? Ik weet in elk geval dat er een bekende bankier is (wiens naam we maar zeker niet zullen uitspreken) die met zijn Carbon Ring consortium serieus centen gaat verdienen.
Oud 2 april 2009, 20:47   #108
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Niet vergeten dat die auto's met zo'n lage CO₂ uitstoot voornamelijk diesels zijn en die hebben een hoop andere narige kwaaltjes voor het milieu.
Bovendien zijn dat bijna altijd kleine stadswagentjes. Heel plezant om in Brussel mee rond te rijden maar als je met z'n 5'en goed gepakt op vakantie wilt gaan wordt het wel al wat lastiger. Een Smart is misschien interessant voor iemand die z'n auto enkel gebruikt voor woon-werk verkeer maar niet ieder gezin kan zich en een Smart en een grote gezinswagen permiteren. En om met 5 smartjes op verlof te trekken is toch ook wat decadent.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 20:52   #109
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk toch weer straf, hé? Kijk eens aan... Al weer karikaturiseringen. De tegenpartij belachelijk willen maken. Dat is een klassieke drogreden: een stropopredenering genaamd (drogreden van de stroman).

Nu eens eerlijk: waarom doen jullie dat eigenlijk? Ik ben daar altijd heel curieus naar... Het enige motief wat ik kan bedenken, is niet al te goed qua oordeel. Dus ik hoop dat jullie een zinnige motivering hebben om stropopredeneringen te gebruiken.
Geen onzin verkopen, jij bent diegene die blijft kankeren over het verbruik in de F1 terwijl al lang door verschillende mensen is aangetoond dat dat de F1 veel meer opbrengt dan het kost. Als je je gedraagt als een karikatuur, wees dan niet verbaasd dat je wordt behandeld als een karikatuur.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 2 april 2009, 21:06   #110
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Johnny Blaze;4045935]
Citaat:
Zijn veel benzinemotors

Citaat:
Ik vraag me trouwens af hoeveel CO₂ jij of ik jaarlijks zouden uitstoten.
Ik denk dat van mij schommelt rond de 3 ton. (Indirect energieverbruik niet simpel te meten...)

Citaat:
Waarom eigenlijk die fixatie op CO₂?
Is een broeikasgas

Citaat:
Wie wordt er beter van?
Als we niets doen, worden de natuur en vele arme mensen en toekomstige generaties en bewoners van kuststreken er slechter van
Oud 2 april 2009, 21:18   #111
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Bovendien zijn dat bijna altijd kleine stadswagentjes. Heel plezant om in Brussel mee rond te rijden maar als je met z'n 5'en goed gepakt op vakantie wilt gaan wordt het wel al wat lastiger. Een Smart is misschien interessant voor iemand die z'n auto enkel gebruikt voor woon-werk verkeer maar niet ieder gezin kan zich en een Smart en een grote gezinswagen permiteren. En om met 5 smartjes op verlof te trekken is toch ook wat decadent.
-kunt met de trein op vakantie gaan...
-kunt misschien grote auto lenen voor enkele weken...
-gemiddeld gezin is niet zo groot (2,4 personen). Dus kleine gezinnen hebben geen excuus.
-gemiddelde bezetting van auto is ongeveer 1,5 personen. Speciaal een grote onzuinige auto kopen om een keer per jaar eens mee op reis te gaan lijkt me geen goed idee.
-grote gezinswagens op benzine zijn beschikbaar voor 140gr/km. Dat is nog steeds minder dan huidig gemiddelde.
Oud 2 april 2009, 21:29   #112
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Zijn veel benzinemotors
1000cc is geen motor, das net genoeg om uw gras af te doen

Citaat:
Ik denk dat van mij schommelt rond de 3 ton. (Indirect energieverbruik niet simpel te meten...)
lijkt me dus een vrij natuurlijk fenomeen, dat CO₂ uitstoten. Ik vraag me af wat percentueel gezien zorgt voor de grootste CO₂ uitstoot.

Citaat:
Is een broeikasgas
Waterdamp ook. Is de corelatie tussen CO₂-concentraties in de atmosfeer en temperatuur nu ondertussen al aangetoond, of is men nog steeds aan't bekvechten welke van de 2 de andere meesleept.

Citaat:
Als we niets doen, worden de natuur en vele arme mensen en toekomstige generaties en bewoners van kuststreken er slechter van
Alsof degenen die 'uit bezorgdheid' maatregelen treffen zich één zier interesseren aan normale mensen, zwijgstil arme mensen. Het zijn diezelfde personen die overal ter wereld dood, vernieling, honger, slavernij... brengen die ons komen redden met CO₂ taksen. Laat me niet lachen.

Als we nu eens gewoon zouden stoppen met... bv. oorlog. Ik denk, de globale CO₂uitstoot zou serieus dalen, maarja, dan verdienen ze er niks aan he. Ik wou in mijn vorig postje de naam niet noemen, maar het zijn mensen als de Rothschilds, die aan de ene kant dik verdienen met oorlog, dood en slavernij, en aan de andere kant met toestanden als de Carbon Ring consortium ook nog eens dik geld gaan verdienen met CO₂ (wtf??? lucht, weet je wel).

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 2 april 2009 om 21:30.
Oud 2 april 2009, 21:29   #113
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Geen onzin verkopen, jij bent diegene die blijft kankeren over het verbruik in de F1 terwijl al lang door verschillende mensen is aangetoond dat dat de F1 veel meer opbrengt dan het kost. Als je je gedraagt als een karikatuur, wees dan niet verbaasd dat je wordt behandeld als een karikatuur.
Neenee, zo is het helemaal niet. Wat ik zei verschilt van de karikaturen die jullie van mij maakten. Ik heb sterke vermoedens dat jullie dat zelf ook wel inzien. Dus opnieuw: waarom maken jullie die stropopredenering? Of zal ik zeggen waarom ik denk dat jullie dat doen?

Bovendien heb ik dat van die opbrengsten van F1 al paar keer weerlegd. Je hebt geen F1 nodig, maar regelgeving. En achter F1 zitten dezelfde autoconstructeurs voor gewone wagens. Dus als die de know-how hebben, hadden ze die ook los van F1. Waarom laten ze op de piste niet de zuinigste auto's rijden? Auto's die max 80gr/km uitstoten bijvoorbeeld? Zoals een wedstrijd met smarts. En dat ze dan ahv die auto's nieuwe ontdekkingen doen. Je hoeft toch geen superkrachtige motoren en 300km/u te halen om al die ontdekkingen te doen?
Bovendien komt greenpeace ook met een zuinigere wagen af: de smile. Greenpeace doet dus ook ontdekkingen. En guess what: bij greenpeace geen onnodige testritten met superzware vermogens en 300km/u en 200 ton CO2 per seizoen,...
Dus ik snap echt niet waarom jullie dat niet snappen.

Laatst gewijzigd door Deepeco : 2 april 2009 om 21:30.
Oud 2 april 2009, 21:46   #114
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1000cc is geen motor, das net genoeg om uw gras af te doen
Hoe bedoel je? Ik zeg toch gewoon dat er zuinige benzinemotoren bestaan voor auto's?
(PS: over grasmaaien gesproken: daar ben ik eigenlijk ook tegen: onnodige energieverspilling. Een gazon hoeft helemaal niet zo fijntjes gemaaid te worden. Ik doe gewoon af en toe een klein stukje met de zijs... En laat de rest groeien...)

Citaat:
lijkt me dus een vrij natuurlijk fenomeen, dat CO₂ uitstoten. Ik vraag me af wat percentueel gezien zorgt voor de grootste CO₂ uitstoot.
Is geen natuurlijk fenomeen, maar antropogeen, van fossiele brandstoffen.

Citaat:
Waterdamp ook.
maar daar is minder antropogene invloed op, dat zat al in de atmosfeer, dat komt niet van fossiele brandstoffen... Het gaat om de extra CO2 in de atmosfeer.

Citaat:
Is de corelatie tussen CO₂-concentraties in de atmosfeer en temperatuur nu ondertussen al aangetoond, of is men nog steeds aan't bekvechten welke van de 2 de andere meesleept.
Ongeveer opgelost, ja. Complex verhaal, met positieve feedbacks enzo. Meer CO2 doet temperatuur stijgen waardoor er meer CO2 in de atmosfeer komt (bv. van uitstoot bossen) waardoor temp verder stijgt waardoor...

Citaat:
Alsof degenen die 'uit bezorgdheid' maatregelen treffen zich één zier interesseren aan normale mensen, zwijgstil arme mensen. Het zijn diezelfde personen die overal ter wereld dood, vernieling, honger, slavernij... brengen die ons komen redden met CO₂ taksen. Laat me niet lachen.
A priori staan die los van elkaar.
En dat die politici dood en vernieling brengen doet niets af aan het goede idee van sociale CO2-energietaksen. Hitler bracht ook dood, maar hij had wel enkele goede ideeën, zoals dat de treinen op tijd moesten zijn. Iets wordt dus niet een slecht idee omdat een slecht persoon er voor is.

Citaat:
Als we nu eens gewoon zouden stoppen met... bv. oorlog.
goed idee

Citaat:
Ik denk, de globale CO₂uitstoot zou serieus dalen, maarja, dan verdienen ze er niks aan he. Ik wou in mijn vorig postje de naam niet noemen, maar het zijn mensen als de Rothschilds, die aan de ene kant dik verdienen met oorlog, dood en slavernij, en aan de andere kant met toestanden als de Carbon Ring consortium ook nog eens dik geld gaan verdienen met CO₂ (wtf??? lucht, weet je wel).
Ik ken Rothschilds niet zo goed, maar niemand mag geld verdienen door oorlog enzo.
De handel in koolstofkredieten (emissierechten) is in sommige gevallen te verantwoorden. Maar dat is niet voldoende.
Oud 2 april 2009, 21:57   #115
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
(1)Ik ken Rothschilds niet zo goed, maar niemand mag geld verdienen door oorlog enzo.
De handel in koolstofkredieten (emissierechten) is (2)in sommige gevallen te verantwoorden. Maar dat is niet voldoende.
Als je (1) wat beter zou kennen, zou je nooit van je leven (2) te verantwoorden vinden, zwijgstil niet voldoende vinden.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 2 april 2009 om 21:58.
Oud 2 april 2009, 22:34   #116
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je (1) wat beter zou kennen, zou je nooit van je leven (2) te verantwoorden vinden, zwijgstil niet voldoende vinden.
Hoe bedoel je?
Mijn stelling is dat in sommige gevallen een systeem van handel in emissierechten te verantwoorden is.
Oud 3 april 2009, 06:01   #117
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neenee, zo is het helemaal niet. Wat ik zei verschilt van de karikaturen die jullie van mij maakten. Ik heb sterke vermoedens dat jullie dat zelf ook wel inzien.
Er valt niets in te zien. Jij legt belangrijke argumenten bewust naast je neer omdat ze niet passen in jouw anti-F1 dogma.

Citaat:
Dus opnieuw: waarom maken jullie die stropopredenering? Of zal ik zeggen waarom ik denk dat jullie dat doen?
Doe eens, ik ben benieuwd.

Citaat:
Bovendien heb ik dat van die opbrengsten van F1 al paar keer weerlegd. Je hebt geen F1 nodig, maar regelgeving. En achter F1 zitten dezelfde autoconstructeurs voor gewone wagens. Dus als die de know-how hebben, hadden ze die ook los van F1. Waarom laten ze op de piste niet de zuinigste auto's rijden? Auto's die max 80gr/km uitstoten bijvoorbeeld? Zoals een wedstrijd met smarts. En dat ze dan ahv die auto's nieuwe ontdekkingen doen. Je hoeft toch geen superkrachtige motoren en 300km/u te halen om al die ontdekkingen te doen?
Het is economisch niet interessant om dit tempo van ontwikkelingen aan te houden voor enkel de particuliere markt. De autosport is de drijvende kracht die die ontwikkelingen in een hogere versnelling heeft gebracht en zal houden.

Citaat:
Bovendien komt greenpeace ook met een zuinigere wagen af: de smile. Greenpeace doet dus ook ontdekkingen. En guess what: bij greenpeace geen onnodige testritten met superzware vermogens en 300km/u en 200 ton CO2 per seizoen,...

De Smile is een aangepaste Renault Twingo. Uw Smile is dus gebaseerd op technologie van een automerk dat al heel lang actief is in de Formule 1.

Citaat:
Dus ik snap echt niet waarom jullie dat niet snappen.
Spreek voor jezelf.
Oud 3 april 2009, 08:32   #118
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je?
Mijn stelling is dat in sommige gevallen een systeem van handel in emissierechten te verantwoorden is.
dat is het nooit. Met die koehandel wordt niemand beter, zeker het milieu niet, maar wel enkelen...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 10:32   #119
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dat is het nooit. Met die koehandel wordt niemand beter, zeker het milieu niet, maar wel enkelen...
En toch vind ik dat in principe een correct systeem. Het spijtige van de zaak is dat er eerst na veel politiek gezwam moet vastgelegd worden hoeveel CO2 elk land mag uitstoten vooraleer dat systeem kan beginnen werken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 14:51   #120
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
(PS: over grasmaaien gesproken: daar ben ik eigenlijk ook tegen: onnodige energieverspilling. Een gazon hoeft helemaal niet zo fijntjes gemaaid te worden. Ik doe gewoon af en toe een klein stukje met de zijs... En laat de rest groeien...)

Citaat:
Hitler bracht ook dood, maar hij had wel enkele goede ideeën, zoals dat de treinen op tijd moesten zijn.
Dit is gezien de Jodentransporten een wel heel erg aangebrande opmerking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be