![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ga jij pas content zijn wanneer we allemaal terug in een grot wonen en met berevelletjes rondhossen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel ton CO2 stoot een gezinswagen uit?
![]() |
#103 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat was zo in de algemene omgeving van vlak voor de stoommachine......en terug naar de middeleeuwen,in lemen hutjes wonen,geen medicijnen meer (wegens getest op dieren) en voor het leven vastgekluisterd zitten aan uw geboortedorp. Behalve dan voor de Groene Ubermenschen:die moeten natuurlijk wel met het vliegtuig naar Brazilie om bosindianen aldaar in het stenen tijdperk te houden ![]()
![]() |
![]() |
#104 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu eens eerlijk: waarom doen jullie dat eigenlijk? Ik ben daar altijd heel curieus naar... Het enige motief wat ik kan bedenken, is niet al te goed qua oordeel. Dus ik hoop dat jullie een zinnige motivering hebben om stropopredeneringen te gebruiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]() Niet vergeten dat die auto's met zo'n lage CO₂ uitstoot voornamelijk diesels zijn en die hebben een hoop andere narige kwaaltjes voor het milieu.
Ik vraag me trouwens af hoeveel CO₂ jij of ik jaarlijks zouden uitstoten. Waarom eigenlijk die fixatie op CO₂? Wie wordt er beter van? Ik weet in elk geval dat er een bekende bankier is (wiens naam we maar zeker niet zullen uitspreken) die met zijn Carbon Ring consortium serieus centen gaat verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Bovendien zijn dat bijna altijd kleine stadswagentjes. Heel plezant om in Brussel mee rond te rijden maar als je met z'n 5'en goed gepakt op vakantie wilt gaan wordt het wel al wat lastiger. Een Smart is misschien interessant voor iemand die z'n auto enkel gebruikt voor woon-werk verkeer maar niet ieder gezin kan zich en een Smart en een grote gezinswagen permiteren. En om met 5 smartjes op verlof te trekken is toch ook wat decadent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Johnny Blaze;4045935]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-kunt misschien grote auto lenen voor enkele weken... -gemiddeld gezin is niet zo groot (2,4 personen). Dus kleine gezinnen hebben geen excuus. -gemiddelde bezetting van auto is ongeveer 1,5 personen. Speciaal een grote onzuinige auto kopen om een keer per jaar eens mee op reis te gaan lijkt me geen goed idee. -grote gezinswagens op benzine zijn beschikbaar voor 140gr/km. Dat is nog steeds minder dan huidig gemiddelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Minister
|
![]() 1000cc is geen motor, das net genoeg om uw gras af te doen
Citaat:
Waterdamp ook. Is de corelatie tussen CO₂-concentraties in de atmosfeer en temperatuur nu ondertussen al aangetoond, of is men nog steeds aan't bekvechten welke van de 2 de andere meesleept. Citaat:
Als we nu eens gewoon zouden stoppen met... bv. oorlog. Ik denk, de globale CO₂uitstoot zou serieus dalen, maarja, dan verdienen ze er niks aan he. Ik wou in mijn vorig postje de naam niet noemen, maar het zijn mensen als de Rothschilds, die aan de ene kant dik verdienen met oorlog, dood en slavernij, en aan de andere kant met toestanden als de Carbon Ring consortium ook nog eens dik geld gaan verdienen met CO₂ (wtf??? lucht, weet je wel). Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 2 april 2009 om 21:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik dat van die opbrengsten van F1 al paar keer weerlegd. Je hebt geen F1 nodig, maar regelgeving. En achter F1 zitten dezelfde autoconstructeurs voor gewone wagens. Dus als die de know-how hebben, hadden ze die ook los van F1. Waarom laten ze op de piste niet de zuinigste auto's rijden? Auto's die max 80gr/km uitstoten bijvoorbeeld? Zoals een wedstrijd met smarts. En dat ze dan ahv die auto's nieuwe ontdekkingen doen. Je hoeft toch geen superkrachtige motoren en 300km/u te halen om al die ontdekkingen te doen? Bovendien komt greenpeace ook met een zuinigere wagen af: de smile. Greenpeace doet dus ook ontdekkingen. En guess what: bij greenpeace geen onnodige testritten met superzware vermogens en 300km/u en 200 ton CO2 per seizoen,... Dus ik snap echt niet waarom jullie dat niet snappen. Laatst gewijzigd door Deepeco : 2 april 2009 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(PS: over grasmaaien gesproken: daar ben ik eigenlijk ook tegen: onnodige energieverspilling. Een gazon hoeft helemaal niet zo fijntjes gemaaid te worden. Ik doe gewoon af en toe een klein stukje met de zijs... En laat de rest groeien...) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat die politici dood en vernieling brengen doet niets af aan het goede idee van sociale CO2-energietaksen. Hitler bracht ook dood, maar hij had wel enkele goede ideeën, zoals dat de treinen op tijd moesten zijn. Iets wordt dus niet een slecht idee omdat een slecht persoon er voor is. Citaat:
Citaat:
De handel in koolstofkredieten (emissierechten) is in sommige gevallen te verantwoorden. Maar dat is niet voldoende. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister
|
![]() Als je (1) wat beter zou kennen, zou je nooit van je leven (2) te verantwoorden vinden, zwijgstil niet voldoende vinden.
Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 2 april 2009 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De Smile is een aangepaste Renault Twingo. Uw Smile is dus gebaseerd op technologie van een automerk dat al heel lang actief is in de Formule 1. Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is het nooit. Met die koehandel wordt niemand beter, zeker het milieu niet, maar wel enkelen...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() En toch vind ik dat in principe een correct systeem. Het spijtige van de zaak is dat er eerst na veel politiek gezwam moet vastgelegd worden hoeveel CO2 elk land mag uitstoten vooraleer dat systeem kan beginnen werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |