Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2009, 21:59   #21
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Vroeger draaide men zijn hand niet om voor een doodstaf nu mag dat etisch gezien niet meer. Daarom hebben ze liever dat we de zware gevallen voor de rest van hun dagen betalen en dit 20 of 30 jaar aan een stuk. Maarja...
De meerderheid van de zwaar gevallen die misdrijven plegen komen na 1/3 van hun straf al vrij hier in Belgenland.
Oud 2 april 2009, 23:00   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger draaide men zijn hand niet om voor een doodstaf nu mag dat etisch gezien niet meer. Daarom hebben ze liever dat we de zware gevallen voor de rest van hun dagen betalen en dit 20 of 30 jaar aan een stuk. Maarja...
Doodstraf is ook geen straf he. We hebben allemaal de doodstraf gekregen ook al hebben we niets misdaan, we wachten alleen tot wanneer het vonnis voltrokken wordt.

Maar van die dutroux gevallen die toch niet meer mogen vrij komen, die moeten ze gewoonweg demonteren, niet als straf, maar omdat dat veel humaner is dan ze al die tijd in leven te houden in een kooitje. Demonteren voor hun organen te hergebruiken. Zo kunnen ze terug geven aan de maatschappij wat ze de maatschappij ontnomen hebben. Ze hebben levens genomen, laat ze levens redden, tot er niets bruikbaar meer van rest.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 23:04   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het pas raar te moeten lezen in de gazetten dat de flikken klagen dat de kriminelen vlugger op straat lopen, als ze er al eens eentje kunnen klissen, dan dat zij klaar zijn met hun papierenwinkel.

(en wat ik daarstraks nog vergat te melden: er is nog een kategorie mensen die dringend opgesloten moet worden: alle bankiers (en hoger bankpersoneel ) die meer dan 4000 € netto per maand raapten, en wiens klanten hun spaarboekjes nu moeten gedekt worden door de staat. Den jail in wegens "oplichting en bedrog". Waarom ook dat hoger bankpersoneel? Ze verdienden genoeg om het verstand te hebben om te weten dat er iets mis moest lopen, dus medeplichtig).
Dat is ook maar bij een bepaalde soort hoor. Als jij of ik iets mispeuteren zullen we een half uur laten niet vrij rondlopen.
Oud 2 april 2009, 23:21   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat je de huidige situatie enigzins onderschat.

In Belgie zijn er zo'n 2500 cellen die de europese wetgevingstoets doorstaan.

Enkele duizenden vrijlaten is niet genoeg, er zitten op dit moment zo'n 7500 man teveel in de gevangenis.
Cyrano heeft gelijk.

Als we al de niet Belgen en de Belg gewordene, zij die de Belgische nationaliteit gekregen hebben, (wat gegeven is aan een onwaardig iemand moet terug afgenomen worden), die voor zware misdrijven of herhaaldelijke gerechtelijke problemen in de gevangenis zitten, het land uit drijven, en hier ook de wet op de familiehereniging toepassen want wat in de ene richting kan moet ook in de andere richting kunnen, dan lopen onze gevangenissen voor tussen de 60 en de 80% leeg. Dat ze ze maar opsluiten in het land van herkomst.

Maar wel zo dat, wanneer ze hier na de verwijdering terug opgepakt worden dat ze 3 maanden dwangarbeid krijgen en terug het land worden uit gezet. Een tweede keer terug hier opgepakt, 6 maanden dwangarbeid. Een derde keer een jaar dwangarbeid, een vierde keer 2 jaar en een vijfde keer 4 jaar ezv. En dwangarbeid he, niet willen,… met de zweep op hun klote. Ge zult ze geen twee keer hier terug aantreffen dan.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 april 2009 om 23:22.
Oud 3 april 2009, 00:25   #25
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is ook maar bij een bepaalde soort hoor. Als jij of ik iets mispeuteren zullen we een half uur laten niet vrij rondlopen.
Volgens de Verenigde Naties worden allochtonen in België zwaarder gestraft dan autochtonen. Onze flikken zouden bovendien racistisch zijn.
Misschien is het een idee om hun quota op te leggen: 15% van de Vlamingen is eigen volk, dus ook 15% van de gearesteerden.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 01:07   #26
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Volgens de Verenigde Naties worden allochtonen in België zwaarder gestraft dan autochtonen. Onze flikken zouden bovendien racistisch zijn.
Misschien is het een idee om hun quota op te leggen: 15% van de Vlamingen is eigen volk, dus ook 15% van de gearesteerden.

Ik geef je het voordeel van de twijfel maar zou toch graag eens een link zien naar die VN-conclusies. Ook benieuwd naar de naam van degene die de studie ter plaatse heeft gedaan.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 07:57   #27
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de overbevolking in de gevangenissen worden de meeste veroordeelden die drie jaar of minder krijgen, quasi systematisch onder elektronisch toezicht geplaatst. Maar door het gebrek aan enkelbanden genieten die van een "strafonderbreking met het oog op elektronisch toezicht". Dat schrijft La Libre Belgique.

Naar huis gestuurd
Indien ze niet in de cel zitten bij het uitspreken van de straf, wordt het merendeel van de veroordeelden die drie jaar of minder krijgen, naar huis gestuurd in afwachting dat een elektronische enkelband wordt gevonden.

Alarmerend beeld
Volgens de krant verontrust de situatie sommige rechters en parlementsleden. Dinsdag vond een ontmoeting plaats tussen leden van het parket-generaal en de zittende magistratuur van het Brussels hof van beroep en vertegenwoordigers van de FOD Justitie die een alarmerend beeld van de situatie schetsten.

In augustus 2008 trokken twee raadsleden van het Brussels hof van beroep hierover al aan de alarmbel bij de toenmalige minister van Justitie. MR-senator Alain Courtois ondervraagt minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) hierover donderdag in het parlement.

LINK: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tgevoerd.dhtml

Bron: hln

Dit is één van de grootste pijnpunten in ons land. Ik prefereer 2 zaken die zeker kunnen aangepakt worden. 1. Bouwen van nieuwe gevangenissen (stuk of 10) met meer capaciteit en maximale veiligheidsmaatregelen. 2. Modernisernig van de procedures waarin tijdrovende, achterhaalde en zinloze administratieve af(handelingen) tot het verleden behoren!

Die "straffeloosheid" is voor mij wel duidelijk geworden bij de zaak Koekelberg
Oud 3 april 2009, 08:18   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Die "straffeloosheid" is voor mij wel duidelijk geworden bij de zaak Koekelberg
Koekelberg is al genoeg gestraf, de publieke veroordeling maakt zijn onwerkbaarheid infunctie en zijn gezichstverlies al groot genoeg.

Je gaat iemand om zijn lief als secretaresse te benoemen toch geen straf van 3 jaar gevangenis gaan laten uitzitten bvb ?

Een straf moet niet altijd gevangenis zijn. Zijn straf zou moeten zijn het meer loon van zijn vriendin met terugwerkende kracht terugbetalen aan de staat... Weigeren van betalen zou moeten zijn, loonbeslag. Loon doen zakken onder de loonbeslag zou moeten zijn gaan werken in staatsfabriek. Niet functioneren in staatsfabriek zou moeten zijn in de gevangenis. Niet functioneren in gevangenis zou moeten zijn op de lijst van euthanasie voor orgaandonatie.

Voila een cascade van straffen. Maar let ook op de verhouding.
Om 50.000euro terug te betalen moet je bvb 5 jaar werken in zijn functie.
Of 10 jaar aan minimumloon met openbare werkplicht.
Of 15 jaar in staatsfabriek
Of 20 jaar gevangenis
Of euthanasie met orgaandonatie.

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 april 2009 om 08:23.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 08:25   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als je je vriendin doodslaat mag je dus nu gewoon naar huis - enfin, ge moet zelfs niet in de rechtbank aanwezig zijn.

Deze Nederlander die zijn vriendin doodsloeg in Merksem kreeg drie jaar, maar was niet aanwezig in de rechtbank:
Citaat:
Drie jaar cel voor Merksemnaar die vriendin doodsloeg
02/04 De 39-jarige Nederlander Marco G. uit Merksem is donderdag door de correctionele rechtbank van Antwerpen veroordeeld tot drie jaar cel wegens doodslag op zijn Poolse vriendin. De Nederlandse havenarbeider was niet aanwezig op zijn proces.
http://www.gva.be/antwerpen/merksem/...doodsloeg.aspx

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 09:07   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat komt nu precies door datgene waar je voorstander van bent. Teveel voorarresten in de gevangenis.
Even de zaak vanop wat afstand bekijken.

De gevangenissen zitten overvol. Dat wordt niet betwist.

Jij zegt dat de oorzaak is dat er teveel mensen te lange tijd in voorarrest zitten.

Maar als ik lees in de gazetten hoe vlug iemand vrij komt (eerste dat in mijn kopke opkomt, is die moord door vergiftiging in Ronse, waar de daderes reeds een moord gepleegd had ...), dan vind ik dat ze alleszins niet lang genoeg zitten, voorarrest en echt arrest tesamen geteld.

Hoe kan het trouwens dat er teveel voorarrest is?
Als iemand een misdrijf pleegt, vb. overval met een wapen op een gazettenwinkel, wat moet er dan gezeverd worden?
Moet die eerst drie dagen in voorarrest om zeker te zijn van 't een en van 't ander, vervolgens zes maanden naar huis om dan pas voor de rechtbank te komen, dan weer terug naar huis tot ie opgeroepen wordt door 't gevang ?

Ik vind het beter dat vanaf de onderzoeksrechter (voor 24 u verstreken is dus) (bemerk: een onderzoeksrechter is ook een rechter ...) er rekening kan gehouden worden met de bewijzen die er zijn en met de zwaarte van de feiten.
Dus: den jail in begot.

Of gaan we misschien een smeekbede richten aan de kandidaten kriminelen om aub niet zoveel misdrijven te plegen, tot er weer wat plaats is ??

En 't ergste van al: waarover die hoge pieten van de polies nu spreken in het krantenartikel in de start van de draad: dat gaat begot niet over een snotneus van 17 jaar die met een pennemes een sigarettenwinkel overvalt hé !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 09:51   #31
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij zegt dat de oorzaak is dat er teveel mensen te lange tijd in voorarrest zitten.

Maar als ik lees in de gazetten hoe vlug iemand vrij komt (eerste dat in mijn kopke opkomt, is die moord door vergiftiging in Ronse, waar de daderes reeds een moord gepleegd had ...), dan vind ik dat ze alleszins niet lang genoeg zitten, voorarrest en echt arrest tesamen geteld.

Als iemand een misdrijf pleegt, vb. overval met een wapen op een gazettenwinkel, wat moet er dan gezeverd worden?
Moet die eerst drie dagen in voorarrest om zeker te zijn van 't een en van 't ander, vervolgens zes maanden naar huis om dan pas voor de rechtbank te komen, dan weer terug naar huis tot ie opgeroepen wordt door 't gevang ?

Ik vind het beter dat vanaf de onderzoeksrechter (voor 24 u verstreken is dus) (bemerk: een onderzoeksrechter is ook een rechter ...) er rekening kan gehouden worden met de bewijzen die er zijn en met de zwaarte van de feiten.

Of gaan we misschien een smeekbede richten aan de kandidaten kriminelen om aub niet zoveel misdrijven te plegen, tot er weer wat plaats is ??

En 't ergste van al: waarover die hoge pieten van de polies nu spreken in het krantenartikel in de start van de draad: dat gaat begot niet over een snotneus van 17 jaar die met een pennemes een sigarettenwinkel overvalt hé !!!
Ik kan alleen maar herhalen dat de miserie in de gevangenissen voortstamt uit het systeem dat u hier verdedigd.

Van de tienduizend mensen in de gevangenis zijn er ongeveer 2400 psychiatrische patienten, die horen niet in de gevangenis.
5000 zijn mensen in voorarrest waarvan zo'n 30% wordt vrijgesproken volgens de procureurs is dat ok. Alle jaren dus duizenden mensen in de gevangenis die worden vrijgesproken die horen dus niet in de gevangenis.

Blijft er zo'n 2500 man over die hun straf aan het uitdoen zijn terwijl er nog tienduizenden staan te wachten en de lijst wordt alle dagen groter.

Blijf dus vooral dit systeem steunen tot aan de ondergang want voor gestraften is het ideaal, nu worden ze opgeroepen om hun straf te komen doen en ze worden direkt weer vrijgelaten en als we zo verder doen worden ze binnenkort zelfs niet meer opgeroepen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 10:16   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een gewapende overval =

3000euro kassa + 100euro verzekering + 2000euro gerechtskosten + 1000euro advokaat + 1000euro psychologische schadevergoeding = 7100euro

Afbetaling:

normaal werknemer, loonbeslag 500 per maand = 15 maand betalen
leefloner + werkplicht 200 per maand = 35maand betalen
gevangenis + dwangarbeid = 24 maand
orgaandonatie = 1 nier 10.000, 1penis 10.000
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 12:37   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar herhalen dat de miserie in de gevangenissen voortstamt uit het systeem dat u hier verdedigd.

Van de tienduizend mensen in de gevangenis zijn er ongeveer 2400 psychiatrische patienten, die horen niet in de gevangenis.
5000 zijn mensen in voorarrest waarvan zo'n 30% wordt vrijgesproken volgens de procureurs is dat ok. Alle jaren dus duizenden mensen in de gevangenis die worden vrijgesproken die horen dus niet in de gevangenis.

Blijft er zo'n 2500 man over die hun straf aan het uitdoen zijn terwijl er nog tienduizenden staan te wachten en de lijst wordt alle dagen groter.

Blijf dus vooral dit systeem steunen tot aan de ondergang want voor gestraften is het ideaal, nu worden ze opgeroepen om hun straf te komen doen en ze worden direkt weer vrijgelaten en als we zo verder doen worden ze binnenkort zelfs niet meer opgeroepen.
ik wil U volgen:

- haal de psychiatrische patienten eruit en zet ze in een aparte instelling waar ze ofwel medicatie ofwel therapie krijgen, ofwel gewoon naar het plafond blijven staren. Het heeft geen enkele zin om zotten in het gevang te steken.

- voorhechtenis: zorg misschien eerst en vooral eens dat die ACHTERSTAND in het gerecht wordt weggewerkt, in plaats van de achterstand van de illegalen weg te werken? als je 10 jaar moet wachten om te weten of je kleine nu al of niet bezoekrecht krijgt, waar ben je dan mee bezig? Pas het rechtssysteem aan misschien. Enfin, zorg dat mensen zoals Onkelinx nooit meer in dat departement terechtkomen. Spijtig genoeg zijn ze er wel in geslaagd iemand als Vandeurzen zo rap als tellen buiten te krijgen: wat was het? teveel potjes geopend?

- uitvoeren van straffen: laat gevangenen zèlf eens wat gevangenissen bouwen, leren ze tenminste nog een job.
en O ja: zorg voor deftig eten voor die mensen: per GOED afgewerkte job: etensbonnetje voor deftig eten; ezel uithangen = watersoep en peekesstoemp

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2009 om 12:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 13:31   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik wil U volgen:

- haal de psychiatrische patienten eruit en zet ze in een aparte instelling waar ze ofwel medicatie ofwel therapie krijgen, ofwel gewoon naar het plafond blijven staren. Het heeft geen enkele zin om zotten in het gevang te steken.
Daar is geen geld voor, daar is niet eens de politieke wil voor.

Citaat:
- voorhechtenis: zorg misschien eerst en vooral eens dat die ACHTERSTAND in het gerecht wordt weggewerkt, in plaats van de achterstand van de illegalen weg te werken? als je 10 jaar moet wachten om te weten of je kleine nu al of niet bezoekrecht krijgt, waar ben je dan mee bezig? Pas het rechtssysteem aan misschien. Enfin, zorg dat mensen zoals Onkelinx nooit meer in dat departement terechtkomen. Spijtig genoeg zijn ze er wel in geslaagd iemand als Vandeurzen zo rap als tellen buiten te krijgen: wat was het? teveel potjes geopend?
Voorarrest en achterstand van het gerecht zijn twee verschillende zaken. Niettemin is de toestand van het gerecht abominabel, daar hebt u gelijk in.

Citaat:
- uitvoeren van straffen: laat gevangenen zèlf eens wat gevangenissen bouwen, leren ze tenminste nog een job.
en O ja: zorg voor deftig eten voor die mensen: per GOED afgewerkte job: etensbonnetje voor deftig eten; ezel uithangen = watersoep en peekesstoemp

Dwangarbeid is verboden maar zelfs als de wet veranderd zou worden zou het niet werken. Zeker als je het doet om de kosten te drukken.

Stel je eens voor hoeveel Waffen-SS mensen je gaat nodig hebben om 5000 werkonwillige criminelen waarvan de meeste je taal niet eens spreken aan het werk te dwingen met lijfstraffen.

En als je dat kan voor elkaar brengen dan gaan we het hebben over het feit dat alles dat bijvoorbeeld gebouwd wordt door die mensen op instorten zal staan.

Je kan van een fietsendief nu eenmaal geen laborant maken.

Uw idee over eten is dan weer wel goed, drie keer per dag eten is een verbetering op de huidige toestand waar er soms maar ene keer eten is per dag.

Verschaeve
Oud 3 april 2009, 13:35   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben meer dan volmondig akkoord dat zotten niet thuishoren in 't gevang.

Maar wel opgelet: Farid Le Fou en de kinderKresj-moordenaar-DeGelder zijn ook zotten. Die horen inderdaad niet thuis in 't gevang, maar ze horen ook niet thuis in de vrije samenleving. Ze horen wel thuis in superbeveiligde zothuizen, die liefst nog beter beveiligd zijn tegen ontsnappen dan de gevangenissen.

30 persent voorarresten vrijgesproken ??
Bestaat er geen schadevergoeding voor zulke mensen? Naar mijn herinnering wel !

Nu, als ze vrijgesproken worden wegens onnozelheden als prosedurefouten (zoals het gerecht in Gent ruzie maakte met Antwerpen, omdat ge zo van die zware kriminelen zus of zo een prosedure moet geven), dan is het nog tenminste positief dat ze die voorhechtenis aan hun teelballen hebben zitten.

Sorrie, maar er is maar één manier om te zorgen voor minder kriminelen, en dat is sommige dinges niet meer strafbaar maken.
En voor zover ik het kan inschatten, is er geen enkele gedraging in Vlaanderen, waarvoor ge nu in den bak vliegt, die straffeloos moet worden. Eer het tegendeel.
(zelfs zoiets ouderwets als stropen: ge moet maar een jachtvergunning bekomen begot, als ge toch zo graag beesten dood schiet)

Dus moeten er meer gevangenissen komen. En nog een beetje rap ook.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 13:51   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben meer dan volmondig akkoord dat zotten niet thuishoren in 't gevang.

Maar wel opgelet: Farid Le Fou en de kinderKresj-moordenaar-DeGelder zijn ook zotten. Die horen inderdaad niet thuis in 't gevang, maar ze horen ook niet thuis in de vrije samenleving. Ze horen wel thuis in superbeveiligde zothuizen, die liefst nog beter beveiligd zijn tegen ontsnappen dan de gevangenissen.

30 persent voorarresten vrijgesproken ??
Bestaat er geen schadevergoeding voor zulke mensen? Naar mijn herinnering wel !

Nu, als ze vrijgesproken worden wegens onnozelheden als prosedurefouten (zoals het gerecht in Gent ruzie maakte met Antwerpen, omdat ge zo van die zware kriminelen zus of zo een prosedure moet geven), dan is het nog tenminste positief dat ze die voorhechtenis aan hun teelballen hebben zitten.

Sorrie, maar er is maar één manier om te zorgen voor minder kriminelen, en dat is sommige dinges niet meer strafbaar maken.
En voor zover ik het kan inschatten, is er geen enkele gedraging in Vlaanderen, waarvoor ge nu in den bak vliegt, die straffeloos moet worden. Eer het tegendeel.
(zelfs zoiets ouderwets als stropen: ge moet maar een jachtvergunning bekomen begot, als ge toch zo graag beesten dood schiet)

Dus moeten er meer gevangenissen komen. En nog een beetje rap ook.
Schadevergoeding voor mensen die worden vrijgesproken is alleen voorzien voor gevallen waarin het parket de schuld draagt.

Dat wil zeggen dat in alle gevallen waar (al dan niet anonieme) getuigen of informanten iets gezegd hebben over u is er geen schadevergoeding.

Begrijp je het? de wet dekt het parket in en de meeste mensen mogen oprotten zonder schadevergoeding.

Als je dan weet dat er gevallen zijn geweest in Belgie van mensen die 5 jaar voorarrest hebben gedaan en dan worden vrijgesproken dan weet je het wel zeker?

Denk je dat na 5 jaar onschuldig in de gevangenis je gezin thuis nog zit te wachten?
Dat je je job nog hebt?
Het huis dat je aan het afbetalen was nog op je naam staat?

En dan over uw oplossing, meer gevangenissen bouwen, èèn vraag:

Met welk geld? Hoeveel duizenden cellen wil u bijzetten die opgevuld worden door het parket met mensen in voorarrest en internees? En wat gaan we daar mee beter worden?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 3 april 2009 om 13:52.
Oud 3 april 2009, 14:07   #37
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is geen geld voor, daar is niet eens de politieke wil voor.

Voorarrest en achterstand van het gerecht zijn twee verschillende zaken. Niettemin is de toestand van het gerecht abominabel, daar hebt u gelijk in.

Dwangarbeid is verboden maar zelfs als de wet veranderd zou worden zou het niet werken. Zeker als je het doet om de kosten te drukken.

Stel je eens voor hoeveel Waffen-SS mensen je gaat nodig hebben om 5000 werkonwillige criminelen waarvan de meeste je taal niet eens spreken aan het werk te dwingen met lijfstraffen.

En als je dat kan voor elkaar brengen dan gaan we het hebben over het feit dat alles dat bijvoorbeeld gebouwd wordt door die mensen op instorten zal staan.

Je kan van een fietsendief nu eenmaal geen laborant maken.

Uw idee over eten is dan weer wel goed, drie keer per dag eten is een verbetering op de huidige toestand waar er soms maar ene keer eten is per dag.

Een gevangene in vol pension onderbrengen en bewaken kost veel meer dan die zelfde persoon op sluiten in een psychiatrische instelling.

Dat er in de gevangenis geen vrijheid is, dat het eten niet goed is, dat er te weinig ruimte is, dat er te weinig ontspanning is, dat er dicipline moet zijn, dat het erg is dat het erg is. Ja zeker ! De gevangenis is een straf met een ontradingseffect. Dat mag pijn doen aan lijf en leden en in het kopke. Zorg dat je daar niet terecht komt.

Voor een gevangenis heb je geen Waffen-SS of Guantanamo-bewakers nodig. Duidelijke regels en geen flauwe kul zal wel volstaan.

Waarom zou een gevangene niet zijn eigen kosten mogen betalen ? Uw hotelkost in het hospitaal betaal je ook zelf.
Oud 3 april 2009, 14:08   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dwangarbeid is verboden maar zelfs als de wet veranderd zou worden zou het niet werken.
Als je gevangenen de keuze laat tussen lekker eten mits verrichte arbeid, en "eentonige kost" (zeg maar het eten dat ik tijdens mijn legerdienst kreeg) zonder verrichte arbeid, is er van dwangarbeid helemaal geen sprake.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 14:11   #39
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als je gevangenen de keuze laat tussen lekker eten mits verrichte arbeid, en "eentonige kost" (zeg maar het eten dat ik tijdens mijn legerdienst kreeg) zonder verrichte arbeid, is er van dwangarbeid helemaal geen sprake.
Piet, de toestand in de gevangenis is van die orde dat men blij zou zijn met het eten dat jij hebt gekregen in den troep.

3 maal per dag eten krijgen zou al goed zijn, dat is nu niet.

Verschaeve
Oud 3 april 2009, 14:16   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Piet, de toestand in de gevangenis is van die orde dat men blij zou zijn met het eten dat jij hebt gekregen in den troep.

3 maal per dag eten krijgen zou al goed zijn, dat is nu niet.
Ik vermoed dat het wel van gevangenis tot gevangenis zal afhangen.
Ik ken iemand die vast heeft gezeten in Brugge, en qua eten vond ie dat redelijk meevallen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be