![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laten we "aannemen" dat de ziel bestaat. Denkt u dan dat dit met de traditionele materialistische natuurwetenschap ooit kan bewezen worden?
![]() |
![]() |
#1042 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik treed hem hier grotendeels bij, alleen neigt mijn scepticisme zwaar door naar het atheisme. In die zin geloof ik niet in een ziel (onsterfelijk) maar wel in een zelfbewustzijn (sterfelijk) Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 april 2009 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat mentale kruipolie ware beter geweest. Citaat:
En het vraagt idd moed en lef, om de eigen menselijke tekortkomingen in te zien en daar daadwerkelijk iets aan te doen, terwijl het veelal bij goede bedoelingen en verder alles bij het oude blijft. Maar terwijl net zoals in de biologische evolutie toekomstige mutaties steeds eerst in het morfische veld van de betreffende soort plaatsvinden en pas later in het organisme, zo is er nu ook een mutatie gaande in het collectieve bewustzijnsveld van de mensheid, of toch voor een significant deel ervan. Citaat:
Verder ook een kwestie van perceptie en de nodige zelfkennis wsl. De zielen van Boeddha, Hitler en die van u en mij, zijn van dezelfde oerbron afkomstig en maken deel uit van de Overziel, die universeel is. Elke ziel is door de natuurlijke inwikkeling in de stof haar ware aard 'vergeten' en daardoor kan er nogal eens een ego-fixatie optreden, met alle desastreuze gevolgen vandien. Boeddha en Jezus hadden blijkbaar minder last van die biologische amnesie, dan de talrijke menselijke wacko's die de geschiedenislijsten vullen en vandaag nog steeds maatschappelijke cruciale posities bezetten. Die eersten wijzen nog tenminste aan, hoe we die sleutel in ons kunnen vinden en omdraaien. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als beleidsmensen dit natuurlijke fenomeen blijven negeren en regelgewijs afdammen zonder voldoende aflaat, dan moet men geen ingenieur zijn om te weten dat het gewoon een kwestie van tijd is voor de dam breekt of wordt overspoeld. Citaat:
Dat komt meestal, omdat men wel mss een andere ideologie implanteert, maar die voor de maatschappelijke uitvoering ervan, met in wezen dezelfde denkpatronen en wetten wordt gehandhaafd als degene die is vervangen. Citaat:
Hopelijk komt de val niet al te hard aan. Citaat:
De dagelijkse ervaring wijst echter anders uit. Citaat:
Citaat:
Dat net in het centrum van die navelstaarderij, ooit een symbooldossier als BHV zou kunnen opgelost raken uit de politieke onwil die deze onwettelijke toestand bestendigd, zou idd wel eens de nodige impuls kunnen opwekken om andere onrechtvaardige toestanden aan te pakken, liefst eenvoudiger en in een minder lange werktijd dan deze typisch symbolieke draak. Citaat:
Laat ons anders in de goede hoop leven, dat die gekoesterde hoop een individueel-collectieve vorm aanneemt, ter wille van de wereldgezondheid. ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 |
Minister
|
![]() Het ego natuurlijk!
![]() |
#1050 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 |
Minister
|
![]()
![]() |
#1052 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is wat ik bedoel! Het is zoals Diego al eerder aanhaalde in zijn posting hier boven! Het zoeken naar zichzelf is als een hond die achter z'n eigen staart aanrent, tot 'm er bij neervalt'.
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 april 2009 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 |
Burger
|
![]() het ego; het stuur van de belgische politie;
het is spijtig dat ze zat achter hun stuur zitten... maar misschien zijn er toch nog mooie zieltjes bij de politie een vrouw in uniform mag mij altijd fouilleren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1056 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1058 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 |
Minister
|
![]() Ik denk dat de ziel geen enkel nut heeft. De ziel is naar mijn mening gewoon zuiver bewustzijn en is onsterfelijk, eeuwig, onvergankelijk en oneindig. Het is iets maar eigenlijk niets. Het is die non-lokale ruimte waar geen materie meer aanwezig is. Het kan niet waargenomen worden noch gemeten.
![]() |
#1060 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |