Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2009, 19:38   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Dat moslimcultuur de oorzaak deze afwijzende houding tegenover Turkije is, klopt denk ik niet.
Italianen hebben dezelfde xenofobe houding tegen personen uit andere landen. Tegen Roemenen (medechristenen).
Italianen zijn sowieso een (inflatoir) hoofdstuk apart, maar dat zij iets tegen Roemenen zouden hebben is mij nooit opgevallen; wel: recentelijk grote problemen met infiltrerende nomaden die zeer lang in Roemenië hebben verbleven.

http://www.nd.nl/artikelen/2007/nove...roma-zigeuners

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/i...+roemeni%C3%AB

http://janice-laureyssens-visie.skyn...rs-in-roemenie
Oud 3 april 2009, 20:14   #22
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De blonde charlatan aan woord.
Zijn houding tegen Turkije valt me ook op gezien zijn achtergrond. Het land dat de belangrijkste bondgenoot van Israel is in regio vol vijanden. Hij heeft joodse wortels (en ook indische), een joodse vrouw, liep paar jaar terug de Israelische ambassade plat als kamerlid, enz.
Van zo iemand verwacht je juist positieve houding voor lidmaatschap van Turkije.
Je probeert wat onhandig om de feiten heen te praten.

Wilders weet waarover hij het heeft, kent koran, islam en de reeds onderworpen landen.

Tot kort voor mijn pensionering had ik tamelijk veel jaren (1974-1998) te maken met bulkhandel voor industrie in Turkije en (dus) met Joodse mensen daar; herhaaldelijk variëerde in die tijd de stemming tegen Joden in Turkije zodanig dat vele families uitreisden.

Enige links "van links & rechts":

http://www.likud.nl/bel0004.html
http://www.xs4all.nl/~afa/comite/art...rtikel122.html
http://www.gebladerte.nl/11190f75.htm
http://www.elsevier.nl/web/artikel/t...perieurras.htm
Oud 3 april 2009, 22:36   #23
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ik snap het seculiere fetisjisme hier niet op het forum. Zowel in de AKP als in het leger zit een flinke bende smeerlappen. We moeten ze beiden niet hebben. Maar een aantal forumleden worden spontaan sexueel opgewonden als ze het woord seculier horen. Dat is toch lastig serieus te nemen?
Het is een simpele vaststelling. Kerk=religie en staat vechten om de macht in het Turkse. Als je dit niet kunt of wilt zien, steekje kop in het (Turkse) zand.
Het is allemaal vrij duidelijk en ik vraag me af waarom dit iedere maal opnieuw herkauwd moet worden.
Oud 3 april 2009, 22:37   #24
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het is een simpele vaststelling. Kerk=religie en staat vechten om de macht in het Turkse. Als je dit niet kunt of wilt zien, steekje kop in het (Turkse) zand.
Het is allemaal vrij duidelijk en ik vraag me af waarom dit iedere maal opnieuw herkauwd moet worden.
Als er al gevochten wordt om de macht in Turkije is het tussen religie en leger, en dan is het kiezen tussen de cholera of de pest.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 22:44   #25
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D@vid Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.org/0/5779/

Of hoe Turkije -en de Islamwereld- zijn wil weer eens wil doordrukken tegen de zin van de Europeaanse bevolking. De 3de veroveringstocht van Mohammed & Co is volop terug van nooit weggeweest.
Dat dit ons in het geheugen blijft en er voor zorgt dat Turkije nooit bij de Europese Unie komt. Want dan zouden die heel de tijd liggen mekkeren en zagen, en verzoeken hun willetje door te drukken !
Ondertusen kunnen ze de pot op : die hebben helemaal niks te beslissen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 23:08   #26
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar komt dan de ophemeling van het Turkse leger vandaan? Daar zit namelijk de bron van het ellendige Turkse nationalisme waar we hier nog last van hebben.
Oud 3 april 2009, 23:57   #27
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het heeft niets met een oorlogsdreiging van doen - daar hebben we het niet over. Het probleem is de moslimcultuur die niet de onze is. Ook de moderne Turken zèlf hebben daar last van maar door het gebrek aan tegengewicht is de Islam in Turkije oppermachtig. Als Erdogan de kans schoon ziet gaat de bijl in het securalisme en dan is het einde verhaal voor het moderne Turkije.
It's simple..don't mingle!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 08:19   #28
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
It's simple..don't mingle!
Fan van de paus zeker: geen sex buiten het huwelijk.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 20:08   #29
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Diplomatieke benoeming of veldslag? Secretaris Generaal van de NAVO worden is hetzelfde als voorzitter van de Europese Commissie; veel genoemd worden is geen gunstig voorteken voor de uiteindelijke benoeming....
Rasmussen dan toch secretaris-generaal Navo

De Deense premier Anders Fogh Rasmussen wordt dan toch de nieuwe secretaris-generaal van de Navo. Daarover is een akkoord bereikt op de Navo-top in Straatsburg. Turkije heeft zijn verzet dan toch laten varen.

Volledig artikel:
De Standaard
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090404_016
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 20:10   #30
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik wil zoveel...
Oud 4 april 2009, 20:14   #31
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Deense premier Anders Fogh Rasmussen wordt dan toch de nieuwe secretaris-generaal van de Navo. Daarover is een akkoord bereikt op de Navo-top in Straatsburg. Turkije heeft zijn verzet dan toch laten varen.

Volledig artikel:
De Standaard
Dat lijkt me op voorhand een verstandige keus, maar pas aan het einde van zijn termijn kan de balans worden opgemaakt. Ik hield echter een slag om de arm, omdat het bij voorgaande benoemingen de gedoodverfde kandidaat het vaak ook niet werd en gezien de heibel was dit deze keer ook niet geheel ondenkbaar...
Oud 4 april 2009, 20:20   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Volledig artikel:
De Standaard
Ja, hier ook

http://www.nu.nl/algemeen/1943930/ra...aal-navo-.html
en:
Citaat:
... Overstag

Onder druk van de 27 andere regeringsleiders ging de Turkse president overstag, na de toezegging dat Turkije een plaatsvervangend secretaris-generaal mag benoemen, speciaal belast met de relaties met moslimlanden. ....
Oud 4 april 2009, 21:33   #33
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Dus als Rasmussen plotsklaps ophoud met functie vervulling, dan neemt een loyale Turk het over? Dat opent perspectieven...
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 23:11   #34
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk misschien eens naar 'de slag bij Poitiers', de 'Slag om Wenen', verovering van Palestina en omringende landen....
Als je wil zoek ik het wel eens heel nauwkeurig op hoor, met exacte data erbij.
Hoe zouden we dan de massale kolonisatie, door de Westerse wereld, van Afrika, Australië, Latijnse- en Noord-Amerika noemen?
Hoe zouden we de kruistochten dan noemen?
Hoe zullen we de oorlogen in Afghanistan en Irak dan noemen?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 00:00   #35
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Hoe zouden we dan de massale kolonisatie, door de Westerse wereld, van Afrika, Australië, Latijnse- en Noord-Amerika noemen?
Handelsmissies.

Citaat:
Hoe zouden we de kruistochten dan noemen?
Een reactie op de agressie en veroveringsdrang van de islam.

Citaat:
Hoe zullen we de oorlogen in Afghanistan en Irak dan noemen?
Foute handelsmissies.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 01:45   #36
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Italianen zijn sowieso een (inflatoir) hoofdstuk apart, maar dat zij iets tegen Roemenen zouden hebben is mij nooit opgevallen; wel: recentelijk grote problemen met infiltrerende nomaden die zeer lang in Roemenië hebben verbleven.

http://www.nd.nl/artikelen/2007/nove...roma-zigeuners

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/i...+roemeni%C3%AB

http://janice-laureyssens-visie.skyn...rs-in-roemenie
Het blijven medechristenen.
Dat betekent dat religie niet de houding is zoals ik eerder aangaf. Het is het "vreemde" die mensen ervaren van personen die uit andere landen komen.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 01:52   #37
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het blijven medechristenen.
Dat betekent dat religie niet de houding is zoals ik eerder aangaf. Het is het "vreemde" die mensen ervaren van personen die uit andere landen komen.
Nee, je wilt het niet zien cq niet waar hebben; Italië lijdt onder een instroom van misdadigers.
Oud 5 april 2009, 02:09   #38
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je probeert wat onhandig om de feiten heen te praten.

Wilders weet waarover hij het heeft, kent koran, islam en de reeds onderworpen landen.
Hij is dus een islamgeleerde volgens jou. Ik denk dat hij meer de Duitse Mein Kampf uit zijn hoofd kent gezien de denkbeelden die hij verkondigd (gewoon in alles wat nazi’s verkondigden, het woord ‘jood’, ‘jodendom’ en dergelijke vervangen door ‘moslim’, ‘islam’, enz).

Citaat:
Tot kort voor mijn pensionering had ik tamelijk veel jaren (1974-1998) te maken met bulkhandel voor industrie in Turkije en (dus) met Joodse mensen daar; herhaaldelijk variëerde in die tijd de stemming tegen Joden in Turkije zodanig dat vele families uitreisden.
Eigen ervaringen zijn in een forum onbruikbaar om zaken te staven.

Het is in Europa wel handig om de Turken van ‘antisemitisme’ te beschuldigen, zo kan de eigen donkere periode tegen joden enigszins verbloemd worden.

Bij Turken is de negatieve houding tegen joden die we zien bij Europeanen en Arabieren niet geworteld, joden weten dat best.
In eerste link gaf je het al aan:
De Turken redden 250.000 joden van Spaanse handen eind 1400.
Eveneens in WO2 lieten ze het zien met redding van ruim 100.000 joden uit handen van de Europese nazi’s.
http://www.annefrank.org/content.asp?PID=520&LID=1
Citaat:
“Tijdens de sjoa was Turkije een belangrijke ontsnappingsroute. Door te vluchten naar Turkije hebben ruim honderdduizend Oost-Europese joden de oorlog overleefd.”
Turken hebben vrijere mogelijkheden om met joden om te gaan dan Europeanen. Ze hebben immers niet een verleden van eeuwen aan vervolging van joden en eruit voortvloeiende misdaad in WO2.
Ook hebben ze geen ervaring van genaaid te zijn geweest door westen waarna ze hun boosheid en vernedering zouden moeten richten op de joden (Balfour-verklaring).
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 02:43   #39
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Hij is dus een islamgeleerde volgens jou. Ik denk dat hij meer de Duitse Mein Kampf uit zijn hoofd kent gezien de denkbeelden die hij verkondigd (gewoon in alles wat nazi’s verkondigden, het woord ‘jood’, ‘jodendom’ en dergelijke vervangen door ‘moslim’, ‘islam’, enz).
Nee, geen "geleerde" maar wel ervaringsdeskundige. Mein kampf/ kavgam is niet zijn handleiding, echter wel die van zeer veel Turken en overige moslims die verzot zijn op de vele herdrukken die (in Turkije sinds enige maanden "onder de toonbank") doorlopende kassuccessen zijn.

Klik op de plaatjes om te vergroten:
http://www.downloads.nl/results/images/1/hitler+kavgam

Citaat:
Eigen ervaringen zijn in een forum onbruikbaar om zaken te staven.
Verder alles goed met je?

Citaat:
Het is in Europa wel handig om de Turken van ‘antisemitisme’ te beschuldigen, zo kan de eigen donkere periode tegen joden enigszins verbloemd worden.

Bij Turken is de negatieve houding tegen joden die we zien bij Europeanen en Arabieren niet geworteld, joden weten dat best.
In eerste link gaf je het al aan:
De Turken redden 250.000 joden van Spaanse handen eind 1400.
Eveneens in WO2 lieten ze het zien met redding van ruim 100.000 joden uit handen van de Europese nazi’s.
http://www.annefrank.org/content.asp?PID=520&LID=1

Turken hebben vrijere mogelijkheden om met joden om te gaan dan Europeanen. Ze hebben immers niet een verleden van eeuwen aan vervolging van joden en eruit voortvloeiende misdaad in WO2.
Ook hebben ze geen ervaring van genaaid te zijn geweest door westen waarna ze hun boosheid en vernedering zouden moeten richten op de joden (Balfour-verklaring).
Er stond nog iets méér in de links die ik gaf maar daar ga jij link niet op in.

Wel doet het mij goed dat je verschil blijft maken tussen Turken en "Europeanen".

Graag blijf ik weg uit Turkije en ik hoop dat dat respect wederzijds is.
Oud 5 april 2009, 10:08   #40
Bajoket
Vreemdeling

Standaard algemene reactie

Ik val achterover van de angstige sfeer die er hangt bij velen hun posts, omtrent de eventuele toetreding van Turkije. Ik vind het lachwekkend te zien hoe makelijk er woorden gebruikt worden zoals 'islamitische veroveringstocht' 'oorlog' of weet ik veel... Dit terwijl de toetreding door eender welk lang tot de EU een zaak is van integratie op politiek vlak, maar vooral op economisch vlak. Waarom is de EU opgericht? om de economische baten te creëren die het voordeel ervan zijn. Waarom blijven de landen toetreden, of toetreding vragen? omdat ze er de voordelen van inzien... Te veel leden? kan enkel gezegd worden als het zover is... Nu terug naar het topic, en de quote's zoals 'wij hebben het niet met de islamitiseche cultuur, dus laat ze er maar buiten'... Dat de dag van vandaag mensen zo een gesloten persoontje kunnen hebben, niet openstaan voor andere culturen,...terwijl dat de gehele Europese integratie een samenkomst is van verschillende culturen. En ik vind dat elke lidstaat (en regio's binnen die lidstaat) er goed in slagen om hun eigenheid en cultuur te behouden, dus waarom zou Europa (en volgens velen die merkbaar denken in termen van 'ons Vlaanderen') opeens zodanig 'overheerst' (lachwekkende termen niet?) worden door de islamitische cultuur van Turkije?
Bajoket is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be