Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2009, 11:42   #121
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Een bevolkingsgroep zoals de Marokkanen, die hier als aangespoelde zijn, zouden zelf in de eerste plaats moeten beseffen van hoe groot belang een onberispelijk gedrag is. Het zijn zij in de eerste plaats die hun kinderen dit zouden moeten bij brengen maar dat gebeurt niet. En weet je ook waarom? Omdat het leeuwendeel van die zogezegde Marokkanen geen Marokkanen zijn.

Een 15 jaar geleden had ik in Antwerpen verschillende Marokkaanse klanten waaronder een dame (let goed op he, ik noem het een dame), die hier een paar Marokkaanse restaurants heeft en die import doet van Marokko naar hier en export van hier naar Marokko. Je merkte wel dat ze een zuiders type was maar je zou eerder denken aan een Spaanse dan wel aan een Marokkaanse.

Op een keer vroeg ik deze dame,” Zora, die oudere Marokkaanse vrouwen met hun hoofddoeken die je hier veel ziet, die zijn soms getatoeëerd op hun kin. Heeft dat soms een bepaalde betekenis?”

Het antwoord luide,” Maar dat zijn geen Marokkanen he, dat zijn de echte Berbers van daar, dat is het echte uitschot wat we daar liever kwijt dan rijk zijn. Ik zal je eens mee nemen naar Marokko en je Marokko eens leren kennen”.

Toen dacht ik bij me zelf,” De echte Marokkanen aanzien dat volkje niet als Marokkanen maar wij moeten ze wel aanzien als Belgen.
In Marokko zijn er racisten die de Berbers discrimineren, dus ik mag hier in Vlaanderen ook Berbers discrimineren?

Het stinkt hier nog altijd hoor.

Laatst gewijzigd door IronChef : 1 april 2009 om 11:44.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2009, 20:31   #122
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
"Zijn sommige rassen superieur aan anderen?"
Ik denk niet dat 'rassen' superieur zijn aan andere rassen. Ik vindt het wel aannemelijk dat er verschillen kunnen zijn qua gemiddeld IQ, spierbouw enz. Enkel complete idioten sluiten dit volgens mij uit. Dat uitsluiten is even idioot als zeggen dat bvb Poedels en Rottweilers gemiddeld wel even sterk of slim moeten zijn.

Ik geloof wel dat culturen 'superieur' kunnen zijn aan elkaar, al moet je specifieker zijn dan gewoon 'superieur' eer je een oordeel kan vellen.

Als je 'superieur' bekijkt als zijnde veel technologische vooruitgang, individuele vrijheid, gelijkheid man-vrouw enz dan staat (zolang ze nog bestaat) de Westerse cultuur op het hoogste schotje. Als je 'superieur' definieert als 'zich verspreiden over de planeet en/of staying power' dan scoort de Islam erg hoog. Als je 'superieur' bekijkt als vanuit een utopisch achtig mensbeeld (ie wat zou de wereld toch mooi zijn als...) dan zou ik weer veel punten geven aan het communisme.

Ik geloof dat de westerse cultuur - minus de decadentie van de 68-ers die het aan het verkloten zijn - degene is waar ik mij het best in thuisvoel. In die zin vind ik die - voor mij - superieur. Ik geloof ook dat er - gemiddeld genomen - verschillen tussen rassen zijn, maar wat ik terzake van onderzoek al gezien heb wijst er niet op dat 1 ras over de hele lijn superieur is aan een ander. Bovendien zijn de verschillen relatief klein en is maar de vraag van wat voor belang het is, want dergerlijke gemiddeldes zeggen niks over jou zelf of het individu.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 april 2009 om 20:32.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 09:11   #123
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
In Marokko zijn er racisten die de Berbers discrimineren, dus ik mag hier in Vlaanderen ook Berbers discrimineren?

Het stinkt hier nog altijd hoor.

En wat dan nog? Ik stel alleen maar vast he.

Met Berbers op zich heb ik geen problemen maar met uitschot wel. Ik discrimineer geen Berbers maar ik discrimineer wel uitschot.

En als jij zo graag dat uitschot hier wil hebben, wie of wat houd je er dan van tegen om ze bij jou binnen te nemen en ze te voorzien in hun levensonderhoud ? Mij niet gelaten hoor, u doet maar. Maar wanneer u mij verplicht mee te moeten opdraaien voor een hoop crapuul dat hier zit te parasiteren waardoor de sociale voorzieningen van ons eigen mensen in het gedrang komen en die daarenboven ook nog een hele boel overlast bezorgen ( het leeuwendeel uitmaken van de bezetting van onze gevangenissen niet tegenstaande hun zogezegde kleine concentratie), dan zit dat wel enigszins anders, want dan ben ik daar niet meer mee akkoord. Capisc ?
Alles heeft zo zijn redenen he. Dat ze in Marokko gediscrimineerd worden, dat zal dan ook wel zijn redenen hebben he?

Laatst gewijzigd door Garry : 2 april 2009 om 09:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 12:20   #124
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Eigen uitschot eerst!
Oud 2 april 2009, 12:36   #125
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat dan nog? Ik stel alleen maar vast he.

Met Berbers op zich heb ik geen problemen maar met uitschot wel. Ik discrimineer geen Berbers maar ik discrimineer wel uitschot.

En als jij zo graag dat uitschot hier wil hebben, wie of wat houd je er dan van tegen om ze bij jou binnen te nemen en ze te voorzien in hun levensonderhoud ? Mij niet gelaten hoor, u doet maar. Maar wanneer u mij verplicht mee te moeten opdraaien voor een hoop crapuul dat hier zit te parasiteren waardoor de sociale voorzieningen van ons eigen mensen in het gedrang komen en die daarenboven ook nog een hele boel overlast bezorgen ( het leeuwendeel uitmaken van de bezetting van onze gevangenissen niet tegenstaande hun zogezegde kleine concentratie), dan zit dat wel enigszins anders, want dan ben ik daar niet meer mee akkoord. Capisc ?
Alles heeft zo zijn redenen he. Dat ze in Marokko gediscrimineerd worden, dat zal dan ook wel zijn redenen hebben he?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amazigh

Citaat:
Doordat de islamitische en Arabische cultuur door velen als superieur werd beschouwd, vond er een sterke arabisering plaats in veel landen in Noord-Afrika. Dit ging gepaard met discriminatie van Berbers, waardoor taal, cultuur en identiteit bedreigd werden. Vele Berbers hebben zich in de jaren 60 tot 80 van de 20e eeuw in West-Europa gevestigd, waaronder Nederland en België. Merkwaardig genoeg kregen velen in Nederland materiaal vertaald in het Arabisch en niet in hun moedertaal, een van de Berber-talen. In Tunesië zijn er bijna geen moedertaalsprekers van het Berber meer over.
Capisc?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 14:21   #126
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Eigen uitschot eerst!
Dat er onder ons eigen volk ook uitschot zit is vast en zeker waar maar dat wil niet zeggen dat we er dan maar het uitschot van overal ter wereld moeten bij nemen.

Misschien kun je hier eens een verklaring voor geven?

Er word altijd beweert dat er maar een 300 000 allochtonen zijn in België. Op de, laat ons zeggen 10 000 000 betekent dat 3%. Hoe verklaart ge dan dat onze gevangenissen uitpuilen van allochtonen? dat men daar in plaats van 3% terug te vinden, wat normaal zou zijn, de concentratie eerder om en bij de 80% bedraagt. Zo maar eens eventjes een verschil van +/- 77 %. Als we daarbij bedenken dat men dat soort dan nog in heel veel gevallen laat lopen is dat toch wel eens even iets om over na te denken.

Misschien juist daarom dat er zoveel politiemensen en cipiers terug te vinden zijn in de aanhang van het VB omdat het juist die mensen zijn die dagelijks geconfronteerd worden met de realiteit. Een realiteit die angstvallig verzwegen wordt voor het overige van de bevolking.
Oud 3 april 2009, 17:07   #127
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er onder ons eigen volk ook uitschot zit is vast en zeker waar maar dat wil niet zeggen dat we er dan maar het uitschot van overal ter wereld moeten bij nemen.

Misschien kun je hier eens een verklaring voor geven?

Er word altijd beweert dat er maar een 300 000 allochtonen zijn in België. Op de, laat ons zeggen 10 000 000 betekent dat 3%. Hoe verklaart ge dan dat onze gevangenissen uitpuilen van allochtonen? dat men daar in plaats van 3% terug te vinden, wat normaal zou zijn, de concentratie eerder om en bij de 80% bedraagt. Zo maar eens eventjes een verschil van +/- 77 %. Als we daarbij bedenken dat men dat soort dan nog in heel veel gevallen laat lopen is dat toch wel eens even iets om over na te denken.

Misschien juist daarom dat er zoveel politiemensen en cipiers terug te vinden zijn in de aanhang van het VB omdat het juist die mensen zijn die dagelijks geconfronteerd worden met de realiteit. Een realiteit die angstvallig verzwegen wordt voor het overige van de bevolking.
Groffe leugen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2009, 17:27   #128
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat dan nog?
Je geeft dus toe dat je discrimineert.

Citaat:
Ik stel alleen maar vast he.
Ik ook mijn beste.

Citaat:
En waarom zou je "uitschot" moeten discrimineren? Hoe doe je dat trouwens? Zou het niet volstaan om "uitschot" gewoonweg te straffen naar de letter van onze wet wanneer zij iets fout doen, i.p.v. ze te discrimineren?

Citaat:
En als jij zo graag dat uitschot hier wil hebben, wie of wat houd je er dan van tegen om ze bij jou binnen te nemen en ze te voorzien in hun levensonderhoud ?
Omdat ik u wijs op uw racisme, dat u overigens niet ontkent, zou ik hier graag "uitschot" hebben?

En daar komt dan nog eens de beschuldiging bovenop dat ik een hypocriet ben omdat ik niet zelf voor dat "uitschot" wil opdraaien.
Waar haalt u toch dergelijke onzin vandaan?

Citaat:
Mij niet gelaten hoor, u doet maar.
Maar jij kent mij helemaal niet!
Jij weet niet wie ik ben en wat ik doe. En voor wat jij denkt dat ik doe heb je geen enkele aanwijzing of bewijs.

Citaat:
Maar wanneer u mij verplicht mee te moeten opdraaien voor een hoop crapuul dat hier zit te parasiteren waardoor de sociale voorzieningen van ons eigen mensen in het gedrang komen en die daarenboven ook nog een hele boel overlast bezorgen ( het leeuwendeel uitmaken van de bezetting van onze gevangenissen niet tegenstaande hun zogezegde kleine concentratie), dan zit dat wel enigszins anders, want dan ben ik daar niet meer mee akkoord. Capisc ?
Waar en wanneer heb ik u tot iets verplicht?

Citaat:
Dus omdat in Marokko Berbers worden gediscrimineerd mag jij dat hier in Vlaanderen ook doen?
Want alleen uitschot wordt gediscrimineerd?
Als je wordt gediscrimineerd is het je eigen schuld?

Jep, het stinkt hier nog altijd.
Oud 3 april 2009, 22:08   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft dus toe dat je discrimineert.

Ik ook mijn beste.

En waarom zou je "uitschot" moeten discrimineren? Hoe doe je dat trouwens? Zou het niet volstaan om "uitschot" gewoonweg te straffen naar de letter van onze wet wanneer zij iets fout doen, i.p.v. ze te discrimineren?

Omdat ik u wijs op uw racisme, dat u overigens niet ontkent, zou ik hier graag "uitschot" hebben?

En daar komt dan nog eens de beschuldiging bovenop dat ik een hypocriet ben omdat ik niet zelf voor dat "uitschot" wil opdraaien.
Waar haalt u toch dergelijke onzin vandaan?

Maar jij kent mij helemaal niet!
Jij weet niet wie ik ben en wat ik doe. En voor wat jij denkt dat ik doe heb je geen enkele aanwijzing of bewijs.

Waar en wanneer heb ik u tot iets verplicht?

Dus omdat in Marokko Berbers worden gediscrimineerd mag jij dat hier in Vlaanderen ook doen?
Want alleen uitschot wordt gediscrimineerd?
Als je wordt gediscrimineerd is het je eigen schuld?

Jep, het stinkt hier nog altijd.
Ik wist niet dat uitschot ook al een ras was, maar nu jij dat zegt zal ik het maar geloven. Ja, in dat geval, ben ik een racist, en dan ben ik er nog fier op ook.

Ik zie niet in waarom we uitschot van op een ander hier moeten berechten naar de letter van onze wet. Uitdrijven die handel.

Wanneer u het opneemt voor dat uitschot ga ik er vanuit dat u wel degelijk voorstander bent van hen hier te houden op onze kosten. Hotel de houten lepel ( kost en inwoon) zit er van vol.

Wie jij bent of wat jij doet kan me gestolen worden. Waarmee jij sympathiseert, is wat anders!

Ken je het gezegde," Je wordt geëerd waarmee je verkeert? Wanneer jij je wil engageren met dat crapuul zegt dat meer over jou dan over mij. Niet verwonderlijk dat het dan bij u stinkt.

Dan toch maar liever racist, hoewel, wat is dat eigenlijk een racist. Is dan iemand die bij hem thuis zijn buurman buiten mietert om dat die teveel van zijne frak maakt en de meubels komt stuk slaan, ook een racist als die buurman toevallig een ander kleurtje heeft? Ja, hoe meer ik er over nadenk hoe meer dat ik dan een racist ben, want wie bij mij boel tracht te maken en een mest durft te trekken, die zou dan wel eens kunnen meemaken dat hij met een mes naar een schietpartij gekomen is, of dat hij nu een witte, bruine, gele of groene met rode bolletjes is. Per me é uquale. Capics?
Oud 3 april 2009, 22:16   #130
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Groffe leugen.
Ja, dat is mogelijk natuurlijk. Ik heb die info van een gevangenisdirecteur en van een officier van de politie die instaat voor trasport van en naar gevangenis/gerechtshof en van een cipier. Die mensen zullen er waarschijnlijk niet half zo goed van op de hoogte zijn dan de meeste onder u die er al eens iets over gelezen hebben in hun partijpropagandablaadje he.
Oud 4 april 2009, 12:58   #131
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat uitschot ook al een ras was, maar nu jij dat zegt zal ik het maar geloven.
Ik heb niet gezegd dat uitschot een ras was.
Jij bent degene die een heel volk als uitschot beschouwd.

Citaat:
Ja, in dat geval, ben ik een racist, en dan ben ik er nog fier op ook.
Ja, dat wisten we al.

Citaat:
Ik zie niet in waarom we uitschot van op een ander hier moeten berechten naar de letter van onze wet. Uitdrijven die handel.
Kijk, er zijn problemen en die moeten opgelost worden.

Al schuimbekkend komen roepen dat we "die handel moeten uitdrijven" is geen oplossing.

Het enige manier waarop je jou voorstel kan realiseren is wanneer je gebruik maakt van een tot de tanden gewapend oorlogsmachine die mensen in beestenwagens naar een concentratiekamp brengt in afwachting van hun "uitwijzing".

En dan verschiet je ervan dat men mensen zoals jij racist, fascist of nazi noemt.

Citaat:
Wanneer u het opneemt voor dat uitschot ga ik er vanuit dat u wel degelijk voorstander bent van hen hier te houden op onze kosten. Hotel de houten lepel ( kost en inwoon) zit er van vol.
Ik neem het niet op voor "uitschot".
Ik neem het op voor logica en gezond verstand.

Ik heb een hekel aan die "you're either with us, or against us" mentaliteit.

Om het met een voorbeeld te zeggen: het is niet omdat ik het een barbaars idee vind om zakkenrollers publiek te executeren op de Grote Markt dat ik een voorstander ben van diefstal.

Citaat:
Wie jij bent of wat jij doet kan me gestolen worden. Waarmee jij sympathiseert, is wat anders!
Als wie ik ben of wat ik doe u gestolen kan worden, is het nogal vreemd dat u exact lijkt te weten wie ik ben, wat ik doe en met wie ik sympathiseer.

Citaat:
Ken je het gezegde," Je wordt geëerd waarmee je verkeert?
Ik kende dat gezegde niet, bedankt dus om mij iets bij te leren.

Citaat:
Wanneer jij je wil engageren met dat crapuul zegt dat meer over jou dan over mij. Niet verwonderlijk dat het dan bij u stinkt.
Ik engageer mij niet voor "crapuul", nogmaals met zulke "you're either with us, or against us" mentaliteit raken we nergens.

Citaat:
Dan toch maar liever racist, hoewel, wat is dat eigenlijk een racist. Is dan iemand die bij hem thuis zijn buurman buiten mietert om dat die teveel van zijne frak maakt en de meubels komt stuk slaan, ook een racist als die buurman toevallig een ander kleurtje heeft? Ja, hoe meer ik er over nadenk hoe meer dat ik dan een racist ben, want wie bij mij boel tracht te maken en een mest durft te trekken, die zou dan wel eens kunnen meemaken dat hij met een mes naar een schietpartij gekomen is, of dat hij nu een witte, bruine, gele of groene met rode bolletjes is. Per me é uquale.
Een racist is iemand zoals u, die denkt dat een gans volk "uitschot" is.

Een beetje zoals de Franstalige bourgeoisie indertijd die dacht dat Vlaamse gastarbeiders alleen maar jeneverdrinkende messentrekkers waren.

Citaat:
Capics?
Zucht.

Het is capiche.

Capiche?

Laatst gewijzigd door IronChef : 4 april 2009 om 12:59.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 22:19   #132
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat uitschot een ras was.
Jij bent degene die een heel volk als uitschot beschouwd.

Ja, dat wisten we al.

Kijk, er zijn problemen en die moeten opgelost worden.

Al schuimbekkend komen roepen dat we "die handel moeten uitdrijven" is geen oplossing.

Het enige manier waarop je jou voorstel kan realiseren is wanneer je gebruik maakt van een tot de tanden gewapend oorlogsmachine die mensen in beestenwagens naar een concentratiekamp brengt in afwachting van hun "uitwijzing".

En dan verschiet je ervan dat men mensen zoals jij racist, fascist of nazi noemt.

Ik neem het niet op voor "uitschot".
Ik neem het op voor logica en gezond verstand.

Ik heb een hekel aan die "you're either with us, or against us" mentaliteit.

Om het met een voorbeeld te zeggen: het is niet omdat ik het een barbaars idee vind om zakkenrollers publiek te executeren op de Grote Markt dat ik een voorstander ben van diefstal.

Als wie ik ben of wat ik doe u gestolen kan worden, is het nogal vreemd dat u exact lijkt te weten wie ik ben, wat ik doe en met wie ik sympathiseer.

Ik kende dat gezegde niet, bedankt dus om mij iets bij te leren.

Ik engageer mij niet voor "crapuul", nogmaals met zulke "you're either with us, or against us" mentaliteit raken we nergens.

Een racist is iemand zoals u, die denkt dat een gans volk "uitschot" is.

Een beetje zoals de Franstalige bourgeoisie indertijd die dacht dat Vlaamse gastarbeiders alleen maar jeneverdrinkende messentrekkers waren.

Zucht.

Het is capiche.

Capiche?
Ik heb ook niet gezegd dat een heel volk uitschot is, ge moet duidelijk eens leren lezen. Ik heb gezegd dat die Marokkaanse dameIk heb ook niet gezegd dat een heel volk uitschot is, ge moet duidelijk eens leren lezen. Ik heb gezegd dat die Marokkaanse dame sprak van dat dat uitschot was en dat onze gevangenissen uitpuilen van soortgelijk uitschot. Ik heb ook gezegd dat dat beter afgevoerd wordt naar het land van herkomst.

Het is wel zo dat wanneer we aanklagen dat dat soort moet teruggestuurd worden er steeds als reactie komt dat zij geen binding meer hebben met het thuisland. Oeioei wat erg, maar als ze trouwen is het wel bijna altijd in het thuisland met iemand van het thuisland, dan hebben ze in eens wel nog genoeg binding. Raar he.

Capisc.
En het is wel degelijk “Capisc” en niet “Capiche”. Capiche zou uitgesproken worden als “Kapike”. Capisc komt van het werkwoord capire. Vervoegt tot de derde persoon is capisce en wordt uitgesproken “capisje”. Alleen zoals hier gebruikt in de vragende zin mag de “e” achteraan weggelaten worden en wordt het”capisc”.

Capisc?

Laatst gewijzigd door Garry : 4 april 2009 om 22:41.
Oud 4 april 2009, 22:37   #133
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Weet er iemand wanneer de "dag van het racisme" gehouden wordt ?
Wel , je hebt 1 anti-racisme dag / per jaar, en al de andere dagen van het jaar zijn racisme-dagen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 22:39   #134
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Beetje dubbelzinnig allemaal: Dag tegen racisme. "zeg es dag tegen racisme"
dag.
Oud 4 april 2009, 22:41   #135
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Wie is die ware die dat zegt? Volgens zij die het kunnen weten vormt de racistische bevolking trouwens niet het grootste probleem voor de allochtonen. Wel het feit dat ze op de arbeidsmarkt worden gediscrimineerd. Het European Network Against Racism heeft nagegaan dat de helft van de Belgische werkgevers zelfs openlijk toegeven dat ze uit twee gelijkwaardig gekwalifiseerde werknemers ze liever geen niet-europeaan aanwerven. Ze worden daar in België niet eens voor gestraft.
Het United Nations Committee on the Elimination of Racial Discrimination hebben, in hun reaktie op het door België ingestuurde raport, bovendien hun bezorgdheid geuit over het geringe aantal gevallen van crimineel racisme die daadwerkelijk gerechtelijk werden vervolgd, met name betrefende het raciaal geweld, de haat en discriminatie gepleegd door de politie.
Ze zijn ook verontwaardigd over ten eerste de bevindingen van ons "National Institute on Criminal Statistics and Criminology" die concludeerde dat vreemdelingen tot strengere straffen werden veroordeeld dan personen van Belgische origine. En ten tweede over het feit dat etnische minderheden dikwijls oververtenwoordigd waren in stedelijke sociale woningen – tot 90% volgens het United Nations Committee on the Elimination of Racial Discrimination – waarover ze opmerken dat dit een de facto segregatie is. Het Committee laat opmerken dat dit zou kunnen leiden tot het invoeren van etnische criteria bij verhuur van sociale woningen, wat zou voeren tot meer raciale discriminatie.
...
waarom zou dat zijn ?...
Oud 4 april 2009, 22:43   #136
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een taal gebrekkig kennen is niet synoniem voor dom zijn.
Want als je d�*t beweert ben, je racistisch bezig.
Oud 4 april 2009, 22:46   #137
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Cijfers van zo'n ploeg zijn sowieso verdacht. Zo'n forum tegen racisme als European Network Against Racism verliezen elke bestaansreden de dag dat er geen racisme meer is. Voor hun eigen werkzekerheid veilig te stellen moeten zij juist proberen aan te tonen dat er nog heel veel racisme is en er dus nog veel werk aan de winkel is (voor hun dan). Das net hetzelfde als ik hier middelkes ga verkopen om de olifanten mee te verjagen. Eerdat mijn middelke succes gaat hebben moet ik er alleen voor zorgen de mensen wijs te maken dat hier ook werkelijk olifanten zitten.
Verder is het gemakkelijk om aan den allochtoon te gaan vragen of zij slachtoffer zijn van racisme. Vaak is het gewoon vermeend racisme gelijk "ikke de job niet hebbe gekrege, dus da zijn racieste" of "leraar heeft mij gebuisd dus leraar is raciest".
Je zou er kunnen importeren ? Gast-olifanten. Juist de tijd voor jou om er rijk mee te worden. Maar pas op, hé : begin niet met gezinshereniging, of het loopt hier binnen 30 jaar vol olifanten.
Oud 4 april 2009, 23:02   #138
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zucht.

Het is capiche.

Capiche?
Verbo Capire
io capisco
tu capisci
egli capisce
noi capiamo
voi capite
essi capiscono

(jij begrijpt er geen snars/fluit van) non ci capisci un accidente, o,
non ci capisci un bel niente. (je begrijpt zeker wel, dat je....!) Capirai, che....!
Oud 4 april 2009, 23:19   #139
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Je zou er kunnen importeren ? Gast-olifanten. Juist de tijd voor jou om er rijk mee te worden. Maar pas op, hé : begin niet met gezinshereniging, of het loopt hier binnen 30 jaar vol olifanten.
Ja, en die kunnen serieuze scheten lossen en dat is verdomme slecht voor dat gat in de ozonlaag, en dan moeten de Groen wanneer ze klaar zijn met in iedere kangoeroe zijn gat een stop i te steken tegen de scheten, deze keer van die hele grote stoppen gaan maken voor al die olifanten ziede. ’t Is maar voor die ijskappen he die aan het smelten zijn. Anders gaan ze die vast en zeker niet terug kunnen bevroren krijgen met hun koelboxen hoor!
Oud 5 april 2009, 10:59   #140
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
Een taal gebrekkig kennen is niet synoniem voor dom zijn.
Maar 10 jaar in een land wonen en dan nog niet de taal spreken, dat is dom gedrag.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be