Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2009, 19:35   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Ten eerste was ik deze avond aanwezig en er zijn genoeg getuigen om mijn beweringen te staven.
Was jij die soms eenzame blanke tegenbetoger met LSP vlag tussen al die "Allah Akbar " roepers ?

Voor de rest moet jij je niet moeien waar en hoe het VB een bijeenkomst houdt.
Als je er bij was, zou je op zijn minst deze avond waarheidsgetrouw mogen weergeven.

Ik ben geboren en getogen in Kortrijk. Ik woon er nog steeds, en mag me zeker moeien met wat er gebeurd met mijn belastingsgeld.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 19:40   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Behalve je eerst zin klopt er geen woord van wat je hier verteld.

Kan er me iemand vertellen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden?
Kan er me iemand vertellen waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken? Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Niemand hoeft u dat te vertellen, dat kunt ge namelijk zelf opzoeken. Te beginnen bij de Grondwet.
Waar staat er in de grondwet iets over het gebruik van een zaal (Vetex) die eigendom is van de stad?
Oud 31 maart 2009, 19:46   #23
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je er bij was, zou je op zijn minst deze avond waarheidsgetrouw mogen weergeven.

Ik ben geboren en getogen in Kortrijk. Ik woon er nog steeds, en mag me zeker moeien met wat er gebeurd met mijn belastingsgeld.

Mijn verslag is waarheidsgetrouw, zeg gerust wat er niet juist zou zijn volgens jouw.
Geboren en getogen in Kortrijk zeg je...
M'n vraag was of je die ene blanke LSP'er was...of was je een van die aanwezige vreemdelingen ?
Oud 31 maart 2009, 19:56   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn verslag is waarheidsgetrouw, zeg gerust wat er niet juist zou zijn volgens jouw.
M'n vraag was of je die ene blanke LSP'er was...of was je een van die aanwezige vreemdelingen ?
Jouw verslag komt niet overeen met de verslagen van de andere aanwezigen.
Zoals ik al zei, behalve de eerste zin, klopt er niets van.

Nee, ik ben geen LSP'er, ik heb mijn informatie van de andere aanwezige blanken, en blanke buurtbewoners.
Oud 31 maart 2009, 20:04   #25
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve je eerst zin klopt er geen woord van wat je hier verteld.

Kan er me iemand vertellen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden?
Kan er me iemand vertellen waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken? Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken.

U klinkt jaloers.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 20:05   #26
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de rest moet jij je niet moeien waar en hoe het VB een bijeenkomst houdt.
Citaat:
Voor het geval ik me wel mag moeien met wat er gebeurd met mijn belastingsgeld :
"Kan er me iemand vertellen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden?
Kan er me iemand vertellen waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken? Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken."
Oud 31 maart 2009, 20:07   #27
Kingsale
Partijlid

Standaard iemand

Citaat:

iemand die dopt betaald geen belastingen snapie
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 20:09   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
U klinkt jaloers.
Is dat alles wat je kan bedenken als antwoord?
Dat is pover.
Oud 31 maart 2009, 21:08   #29
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, ik ben geen LSP'er, ik heb mijn informatie van de andere aanwezige blanken, en blanke buurtbewoners.
Dus je was helemaal niet aanwezig !
En jij ,die dus helemaal niet aanwezig was, hebt nog de pretentie om te denken dat je het beter weet dan iemand die wel aanwezig was !!!
Oud 1 april 2009, 05:18   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je was helemaal niet aanwezig !
En jij ,die dus helemaal niet aanwezig was, hebt nog de pretentie om te denken dat je het beter weet dan iemand die wel aanwezig was !!!
Ja, ik heb die pretentie.
Ik ken te veel mensen die er wel aanwezig waren.
Ik heb hun verslagen gehoord en hun foto's gezien.
Er waren bijvoorbeeld heel wat meer "blanken" dan 1%. (Uiteraard zonder de betogers in rekening te brengen)

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 april 2009 om 05:20.
Oud 5 april 2009, 20:32   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Ik stel vast dat niemand me kan uitleggen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden.
Waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken. Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken.

Misschien kan één van de deelnemers me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden?
Oud 5 april 2009, 21:31   #32
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan één van de deelnemers me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden?
Misschien kan men u de vraag stellen of u de 'vredelievende' kreet 'allah akbar' wel begrepen hebt ?
Oud 5 april 2009, 21:50   #33
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo
U klinkt jaloers.
Citaat:
Is dat alles wat je kan bedenken als antwoord?
Dat is pover.
Félicien is gewoon gefrustreerd tot een marginaal groepje naïevelingen te behoren.

Laatst gewijzigd door D@vid : 5 april 2009 om 21:51.
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 21:55   #34
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Misschien kan men u de vraag stellen of u de 'vredelievende' kreet 'allah akbar' wel begrepen hebt ?
'Inch' Allah' verstaan ze ook niet.
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 00:19   #35
dot1x
Vreemdeling

dot1x's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De islam heeft niets te zoeken in Kortrijk. Hou West-Vlaanderen proper en beperk de invloed van die godsdienst in onze provincie. Zolang ze maar in uw buurt in Brussel blijven.
Idd. Ze hebben Brussel al grotendeels bezet en kapotgemaakt, maar uit West-Vlaanderen moeten ze blijven. Ze zouden beter schooluitstappen organiseren naar gezellige plekje in Brussel zoals Sint-joost, Anderlecht, Schaarbeek om de jeugd te laten zien wat de linkse 'laat alles binnen' migratiepolitiek teweeg heeft gebracht...

Btw, Nu ik weet dat je mede West-Vlaming bent stuur ik je zeker een PB een van deze om es een pintje te gaan pakken in Austin .
dot1x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 08:22   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dot1x Bekijk bericht
Idd. Ze hebben Brussel al grotendeels bezet en kapotgemaakt, maar uit West-Vlaanderen moeten ze blijven. Ze zouden beter schooluitstappen organiseren naar gezellige plekje in Brussel zoals Sint-joost, Anderlecht, Schaarbeek om de jeugd te laten zien wat de linkse 'laat alles binnen' migratiepolitiek teweeg heeft gebracht...

Btw, Nu ik weet dat je mede West-Vlaming bent stuur ik je zeker een PB een van deze om es een pintje te gaan pakken in Austin .
Ze zijn er al lang. De moskee is er al 15 of 20 jaar. Zonder overlast, zonder problemen.

Waarom moet het VB betogers met autobussen aanvoeren? Ze vinden blijkbaar geen Kortrijkzanen die tegen de erkenning van de moskee willen betogen.

Mijn vragen blijven onbeantwoord.

Ik stel vast dat niemand me kan uitleggen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden.
Waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken. Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken.

Oud 6 april 2009, 11:32   #37
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.ocmwkortrijk.be
"Het Poortgebouw V-Tex is eigendom van het stadsbestuur Kortrijk, beheerd en uitgebaat in een samenwerking met het OCMW Kortrijk, dienst Integratieprojecten. Vanuit het Poortgebouw V-Tex willen we een blijvend integratiekader aanreiken voor de buurt Venning-Veemarkt."

"We willen een duurzaam proces van sociale netwerking en duurzame wijkontwikkeling, binnen de visie van opbouwwerk, verder ontwikkelen en willen een continue socio-culturele en sportieve werking in het Poortgebouw V-Tex opzetten. Een werking die blijvende aandacht kan garanderen voor de noden uit de buurt zelf en waarbij we met het Poortgebouw V-Tex een belangrijk integratiekader willen aanreiken voor deze wijk in opbloei, waar we jong en oud, arm en rijk, allochtoon en autochtoon alle kansen willen aanreiken om een eigen plaats te vinden in deze nieuwe en kleurrijke buurt."

"Zowel jeugdbeweging, subcultuur, theater, sport, buurtfeesten, folklore als culturele manifestaties moeten er een broedplaats kunnen vinden."
Beste Artisjok,

- Aangezien de zaal eigendom is van de gemeente Kortrijk kan elke democratisch verkozen politieke partij die in deze gemeente verkozen is deze gebruiken. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat.

- Aangezien de bouw van een moskee mét minaretten invloed kan en zal hebben op de socio-culturele sfeer in de buurt van Vetex, is het zeker toelaatbaar dat een partij die tegen de bouw is van deze moskee ook haar verzuchtingen en kritiek aan de bevolking kenbaar maakt. Dit kan uiteraard het beste via een meeting die kan aanzien worden als info-avond. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat.

- Aangezien men met "Poortgebouw V-Tex een belangrijk integratiekader wil aanreiken voor deze wijk in opbloei, waar men jong en oud, arm en rijk, allochtoon en autochtoon alle kansen wil aanreiken om een eigen plaats te vinden in deze nieuwe en kleurrijke buurt." is het dus niet verwonderlijk dat het Vlaams Belang - die duidelijk tot de groep 'autochtonen' behoord - deze kans wil aangrijpen. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat.

Indien u zelf dus zwaait met de leugen dat het Vlaams Belang geen democraten zouden zijn, dan moet u zelf maar eens de proef op de som nemen in hoeverre u zelf democraat bent!

Ik hoop dat uw vragen hierbij beantwoord zijn.

Met rechtse groeten,
Bert Deckers
Oud 6 april 2009, 12:07   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Beste Artisjok,

- Aangezien de zaal eigendom is van de gemeente Kortrijk kan elke democratisch verkozen politieke partij die in deze gemeente verkozen is deze gebruiken. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat.

- Aangezien de bouw van een moskee mét minaretten invloed kan en zal hebben op de socio-culturele sfeer in de buurt van Vetex, is het zeker toelaatbaar dat een partij die tegen de bouw is van deze moskee ook haar verzuchtingen en kritiek aan de bevolking kenbaar maakt. Dit kan uiteraard het beste via een meeting die kan aanzien worden als info-avond. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat.

- Aangezien men met "Poortgebouw V-Tex een belangrijk integratiekader wil aanreiken voor deze wijk in opbloei, waar men jong en oud, arm en rijk, allochtoon en autochtoon alle kansen wil aanreiken om een eigen plaats te vinden in deze nieuwe en kleurrijke buurt." is het dus niet verwonderlijk dat het Vlaams Belang - die duidelijk tot de groep 'autochtonen' behoord - deze kans wil aangrijpen. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat.

Indien u zelf dus zwaait met de leugen dat het Vlaams Belang geen democraten zouden zijn, dan moet u zelf maar eens de proef op de som nemen in hoeverre u zelf democraat bent!

Ik hoop dat uw vragen hierbij beantwoord zijn.

Met rechtse groeten,
Bert Deckers
De zaal is inderdaad eigendom van de stad Kortrijk, maar waarop baseer jij je om te stellen "dus kan elke politieke partij in de stad verkozen deze zaal huren"?

"Zowel jeugdbeweging, subcultuur, theater, sport, buurtfeesten, folklore als culturele manifestaties moeten er een broedplaats kunnen vinden"
Tot welke van bovengenoemde reken jij het VB?

Waartegen betoogde het VB? Tegen de bouw van de moskee? (die er al jaren staat) Tegen de erkenning?
Het VB mag gerust haar verzuchtingen kenbaar maken. Maar waarom moet dit op kosten van de Kortijkzaan? Als De Winter zijn boek wil promoten, dat hij dan een privézaal huurt.

Waar heb ik me uitgesproken over het democraatgehalte van het VB? Quote graag.
Wat heb ik gelogen?
Dat de moskee er al 15 of 20 jaar staat, zonder problemen, zonder overlast.
Dat het VB de betogers met bussen moest aanvoeren omdat ze geen Kortrijkzanen vinden.

Misschien kan jij me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden?
Oud 6 april 2009, 12:28   #39
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Kent u de betekenis van een minaret die op een moskee prijkt?

Ik zal even helpen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.saudiaramcoworld.com/issue/200202/the.minaret-symbol.of.faith.power.htm
The minaret, we see, is at once less and more than it appeared at first sight. Although often and commonly used as a place from which to give the call to prayer, it wasn’t invented for that purpose at all. Today, as cities become noisier and more crowded, the minaret faces an uncertain future as the place from which a muezzin can be heard. Nevertheless, minarets continue—and will continue—to be built, and to serve as silent but visually powerful symbols of the worldwide presence of Islam.

Jonathan M. Bloom is professor of Islamic and Asian art at Boston College and the author and co-author of many books on Islamic art and architecture, including Minaret: Symbol of Islam. His most recent book is Paper Before Print: The History and Impact of Paper in the Islamic World (Yale).

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 6 april 2009 om 12:34.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:32   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Kent u de betekenis van een minaret die op een moskee prijkt?

Ik zal even helpen:
Kan je eerst eens antwoorden?
Je schrijft me woorden toe maar kan niet quoten waar ik dit zou geschreven hebben.
Je schrijft "dat ik met de leugen zwaai" toon aan waar ik dit doe.

"De zaal is inderdaad eigendom van de stad Kortrijk, maar waarop baseer jij je om te stellen "dus kan elke politieke partij in de stad verkozen deze zaal huren"?

"Zowel jeugdbeweging, subcultuur, theater, sport, buurtfeesten, folklore als culturele manifestaties moeten er een broedplaats kunnen vinden"
Tot welke van bovengenoemde reken jij het VB?

Waartegen betoogde het VB? Tegen de bouw van de moskee? (die er al jaren staat) Tegen de erkenning?
Het VB mag gerust haar verzuchtingen kenbaar maken. Maar waarom moet dit op kosten van de Kortijkzaan? Als De Winter zijn boek wil promoten, dat hij dan een privézaal huurt.

Waar heb ik me uitgesproken over het democraatgehalte van het VB? Quote graag.
Wat heb ik gelogen?
Dat de moskee er al 15 of 20 jaar staat, zonder problemen, zonder overlast.
Dat het VB de betogers met bussen moest aanvoeren omdat ze geen Kortrijkzanen vinden.

Misschien kan jij me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden?"
http://forum.politics.be/showthread....00#post4050000

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 april 2009 om 18:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be