![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben geboren en getogen in Kortrijk. Ik woon er nog steeds, en mag me zeker moeien met wat er gebeurd met mijn belastingsgeld. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Mijn verslag is waarheidsgetrouw, zeg gerust wat er niet juist zou zijn volgens jouw. Geboren en getogen in Kortrijk zeg je... M'n vraag was of je die ene blanke LSP'er was...of was je een van die aanwezige vreemdelingen ?
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals ik al zei, behalve de eerste zin, klopt er niets van. Nee, ik ben geen LSP'er, ik heb mijn informatie van de andere aanwezige blanken, en blanke buurtbewoners. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U klinkt jaloers. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Kan er me iemand vertellen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden? Kan er me iemand vertellen waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken? Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken." |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Partijlid
|
iemand die dopt betaald geen belastingen snapie
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En jij ,die dus helemaal niet aanwezig was, hebt nog de pretentie om te denken dat je het beter weet dan iemand die wel aanwezig was !!!
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ken te veel mensen die er wel aanwezig waren. Ik heb hun verslagen gehoord en hun foto's gezien. Er waren bijvoorbeeld heel wat meer "blanken" dan 1%. (Uiteraard zonder de betogers in rekening te brengen) Laatst gewijzigd door artisjok : 1 april 2009 om 05:20. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
Ik stel vast dat niemand me kan uitleggen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden.
Waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken. Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken. Misschien kan één van de deelnemers me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Misschien kan men u de vraag stellen of u de 'vredelievende' kreet 'allah akbar' wel begrepen hebt ?
|
|
|
#33 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door D@vid : 5 april 2009 om 21:51. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Btw, Nu ik weet dat je mede West-Vlaming bent stuur ik je zeker een PB een van deze om es een pintje te gaan pakken in Austin |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom moet het VB betogers met autobussen aanvoeren? Ze vinden blijkbaar geen Kortrijkzanen die tegen de erkenning van de moskee willen betogen. Mijn vragen blijven onbeantwoord. Ik stel vast dat niemand me kan uitleggen waarom het VB in Kortrijk, op kosten van de inwoners van Kortrijk, een verkiezingsbijeenkomst mag houden. Waarom zij de zaal Vetex mochten gebruiken. Een voorrecht die geen enkele Kortijkse burger te beurt valt. Waarvoor alle geplande sportactivieiten moesten wijken. Misschien kan één van de deelnemers me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden? |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
- Aangezien de zaal eigendom is van de gemeente Kortrijk kan elke democratisch verkozen politieke partij die in deze gemeente verkozen is deze gebruiken. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat. - Aangezien de bouw van een moskee mét minaretten invloed kan en zal hebben op de socio-culturele sfeer in de buurt van Vetex, is het zeker toelaatbaar dat een partij die tegen de bouw is van deze moskee ook haar verzuchtingen en kritiek aan de bevolking kenbaar maakt. Dit kan uiteraard het beste via een meeting die kan aanzien worden als info-avond. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat. - Aangezien men met "Poortgebouw V-Tex een belangrijk integratiekader wil aanreiken voor deze wijk in opbloei, waar men jong en oud, arm en rijk, allochtoon en autochtoon alle kansen wil aanreiken om een eigen plaats te vinden in deze nieuwe en kleurrijke buurt." is het dus niet verwonderlijk dat het Vlaams Belang - die duidelijk tot de groep 'autochtonen' behoord - deze kans wil aangrijpen. Dat is één van de regels van het spel, geheten 'democratie'. Bent u het hier niet mee eens, dan bent u geen democraat. Indien u zelf dus zwaait met de leugen dat het Vlaams Belang geen democraten zouden zijn, dan moet u zelf maar eens de proef op de som nemen in hoeverre u zelf democraat bent! Ik hoop dat uw vragen hierbij beantwoord zijn. Met rechtse groeten, Bert Deckers |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Zowel jeugdbeweging, subcultuur, theater, sport, buurtfeesten, folklore als culturele manifestaties moeten er een broedplaats kunnen vinden" Tot welke van bovengenoemde reken jij het VB? Waartegen betoogde het VB? Tegen de bouw van de moskee? (die er al jaren staat) Tegen de erkenning? Het VB mag gerust haar verzuchtingen kenbaar maken. Maar waarom moet dit op kosten van de Kortijkzaan? Als De Winter zijn boek wil promoten, dat hij dan een privézaal huurt. Waar heb ik me uitgesproken over het democraatgehalte van het VB? Quote graag. Wat heb ik gelogen? Dat de moskee er al 15 of 20 jaar staat, zonder problemen, zonder overlast. Dat het VB de betogers met bussen moest aanvoeren omdat ze geen Kortrijkzanen vinden. Misschien kan jij me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden? |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Kent u de betekenis van een minaret die op een moskee prijkt?
Ik zal even helpen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 6 april 2009 om 12:34. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je schrijft me woorden toe maar kan niet quoten waar ik dit zou geschreven hebben. Je schrijft "dat ik met de leugen zwaai" toon aan waar ik dit doe. "De zaal is inderdaad eigendom van de stad Kortrijk, maar waarop baseer jij je om te stellen "dus kan elke politieke partij in de stad verkozen deze zaal huren"? "Zowel jeugdbeweging, subcultuur, theater, sport, buurtfeesten, folklore als culturele manifestaties moeten er een broedplaats kunnen vinden" Tot welke van bovengenoemde reken jij het VB? Waartegen betoogde het VB? Tegen de bouw van de moskee? (die er al jaren staat) Tegen de erkenning? Het VB mag gerust haar verzuchtingen kenbaar maken. Maar waarom moet dit op kosten van de Kortijkzaan? Als De Winter zijn boek wil promoten, dat hij dan een privézaal huurt. Waar heb ik me uitgesproken over het democraatgehalte van het VB? Quote graag. Wat heb ik gelogen? Dat de moskee er al 15 of 20 jaar staat, zonder problemen, zonder overlast. Dat het VB de betogers met bussen moest aanvoeren omdat ze geen Kortrijkzanen vinden. Misschien kan jij me vertellen of het VB de boodschap van de buurtbewoners, (de affiches "zonder haat straat" en "ik zie u graag") begrepen heeft en er rekening mee zal houden?" http://forum.politics.be/showthread....00#post4050000 Laatst gewijzigd door artisjok : 6 april 2009 om 18:34. |
|
|
|
|