Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 25 maart 2009, 14:09   #141
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Wat jij van me vraagt voelt aan als water naar de zee brengen.
Ik heb niet de illusie dat ik ook maar een iota van jouw meningen kan veranderen.
Voor zover ik het kan inschatten tot nu toe heb je een gesloten conservatief-links wereldbeeld.
Tot nu toe heb je de bronnen die ik aanhaalde (ook in andere discussies) en de meningen van anderen afgedaan en ter zijde geschoven als niet er toe doende en onbetrouwbaar/bevooroordeeld/dubieus etc..
Ik ga dus niet het opgegeven huiswerk maken.
Mijn denkbeelden lopen grotendeels parallel met die van Carel Brendel.
Die heeft o.a. een boek geschreven met de titel "Het verraad van links" en dat boek met zo een titel kan in jouw wereldbeeld nooit veel soeps zijn.
Als echt een antwoord wil op je vragen: zoek het zelf maar uit.
beste mahaligan,

Je moet helemaal niets.
Maar besef dan wel dat je postings betreffende bovenstaande onerwerp niet serieus kan genomen worden zonder een deftige en neutrale bron.
Iedereen kan een verhaaltje fantaseren/ in elkaar steken en hier plaatsen. Enkel objectieve bronnen kunnen een bevestiging geven.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 25 maart 2009, 19:02   #142
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat mensenrechtenorganisaties, journalisten en Palestijnen al lang zeggen, wordt nu ook door Israëlische soldaten erkend: ze hebben bewust vrouwen en kinderen doodgeschoten ook als die geen bedreiging vormden, ze hebben willekeurig huizen en eigendommen vernield, ze hebben onschuldige burgers laten vermoorden door scherpschutters.

De getuigenissen kwamen van soldaten zelf aan de militare academie van het Oranim College. De soldaten bevestigen ook de tussenkomst van opvallend veel rabbi's en pamfletten die het conflict in religieuze termen omschreven en van de oorlog een godsdienst oorlog wilden maken.
We wisten het natuurlijk allemaal al, maar nu lees je het ook eens in een officiële bron.
'sommige' israelische soldaten zeggen dat 'sommigen' bewust...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline  
Oud 25 maart 2009, 23:00   #143
Francientje
Minister

Standaard

Israelische troepen erkennen helemaal niks. Zoals wel vaker gaat het hier voornamelijk
om niks anders dan....geruchten. Lees dit! Bron: Honest Reporting
Citaat:
Browsing the Israeli press can provide a broader and more informed picture of events in Israel than the narrower and sometimes slanted international media coverage. Indeed, Israel's press is hardly monolithic with a variety of competing political narratives and a penchant for self-criticism, so much so that many of the most negative stories appearing in the international press are first broken by the Israeli newspapers.

Unfortunately, Israeli journalists, like their Western counterparts, also have their own biases and journalistic lapses. Such is the case of a recent Ha'aretz story alleging "war crimes" and serious ethical failures on the part of the IDF in Gaza. Predictably, many international media outlets, including the New York Times, The Guardian, The Independent, Australian, and Globe & Mail to name but a few, repeated the allegations without bothering to do any rudimentary checks.

Separately from Ha'aretz but only a few days later, The Guardian published its own claims of evidence of alleged Israeli "war crimes" (repeated in Australia's The Age). Online videos and accompanying articles accused Israeli forces of using human shields, deliberately firing on Palestinian medical staff and indiscriminate killing of Palestinian civilians with unmanned aerial vehicles, as well as claims that Israel had used a variety of weapons in "illegal ways." (See section below for more on The Guardian.)

Both Ha'aretz and The Guardian are guilty of shoddy journalism. But the international press is hardly any better. Instead of checking the facts on such a highly contentious issue, publications simply repeated the allegations. Had they done a modicum of research, they would have uncovered numerous flaws. Melanie Phillips, for example, examines Ha'aretz's pieces:

There are precisely two charges of gratuitous killing of Palestinian civilians under allegedly explicit orders to do so. One is what even Ha'aretz made clear was an accidental killing, when two women misunderstood the evacuation route the Israeli soldiers had given them and walked into a sniper's gunsights as a result. Moreover, the soldier who said this has subsequently admitted he didn’t see this incident - he wasn’t even in Gaza at the time - and had merely reported rumour and hearsay.

The second charge is based on a supposedly real incident in which, when an elderly woman came close to an IDF unit, an officer ordered that they shoot her because she was approaching the line and might have been a suicide bomber. The soldier relating this story did not say whether or not the woman in this story actually was shot. Indeed, since he says 'from the description of what happened' it would appear this was merely hearsay once again.

Writing in The Jerusalem Post, Herb Keinon points out:

It is important to note that none of the testimony was about what the soldiers did themselves, but rather of what they heard or saw other soldiers do. It is also important that what was reported seems to fall within the realm of aberrations by individuals during war against a cruel enemy hiding behind civilians, not a systematic loss by the army of its moral compass.

The second piece of context is Dani Zamir, the head of the program, who had the soldiers' words transcribed and published. A story in Haaretz on Thursday said that in 1990 Zamir, then a parachute company commander in the reserves, was tried and sentenced to prison for refusing to guard a ceremony where "right-wingers" brought Torah scrolls to Joseph's tomb in Nablus.

The allegations were rebutted by other IDF soldiers interviewed by YNet News:

A Paratroopers Brigade soldier who also participated in the war called the claims "nonsense". Speaking on condition of anonymity, he said, "It is true that in war morality can be interpreted in many different ways, and there are always a few idiots who act inappropriately, but most of the soldiers represented Israel honorably and with a high degree of morality.

"For instance, on three separate occasions my company commander checked soldiers' bags for stolen goods. Those who stole the smallest things, like candy, were severely punished," he said.

"We were forbidden from sleeping in Palestinians' beds even when we had no alternate accommodations, and we didn’t touch any of their food even after we hadn't had enough to eat for two days."

Numerous other similar testimonies from IDF soldiers were published, not only by YNet, but also in other Israeli newspapers and even personal blogs of soldiers themselves. Yet these were ignored by the agenda-driven reporting of both Ha'aretz and The Guardian.

THE GUARDIAN: JUDGE AND JUROR

Melanie Phillips has produced a thorough and devastating debunking of The Guardian's stories, videos, commentary and editorial. She points out:

The allegations are presented as facts even though they are unsupported by any evidence whatsoever.
The proven unreliability of Palestinian "eyewitnesses".
The lack of any verifiable information or any mention of the measures taken by the IDF to avoid civilian casualties while Hamas actively used human shields.
Phillips takes apart the three videos, including one in which we are told as a fact that three young brothers were used by the IDF as human shields. She notes:

Most ludicrously of all, the video shows what it solemnly states is an Israeli army magazine found in one of the destroyed houses showing a picture of one of the brothers bound and blindfolded before he said he was stripped to his underpants and used as a human shield.

Rub your eyes. Operation Cast Lead lasted from December 27 to January 18. Are we supposed to believe that the Israelis managed to publish during that time a magazine with a picture of a boy they had captured during that same operation? And then left it lying around in the rubble - miraculously without so much as a tear in its pages -- for him conveniently to find it?

As further evidence that The Guardian chose activism over journalism, The Jerusalem Post reports that in a letter The Guardian sent out to blog and Web site owners, calling for them to support its work, the paper said the Gaza film clips were meant to "add weight to calls this week for a full inquiry into the events surrounding Operation Cast Lead, which was aimed at Hamas, but which left over 1,400 Palestinians dead - around 300 known to be children." Guardian Films then asked the bloggers to link to their "Gaza War Crimes" page.

The appeal, sent by Mustafa Khalili, who is one of those credited by The Guardian for the Gaza content, was inadvertently received by the ZioNation blog, which blew the whistle on The Guardian's partisan political activism.

The Guardian is carrying out a blatant and systematic campaign of demonization against Israel that goes well beyond journalistic norms. JPost blogger Edwin Bennatan even points out how the paper has apparently been selective in its willingness to publish responses from supporters of Israel criticizing what they say is The Guardian's extreme lack of balance and proportion. Bennatan publishes a very eloquent response to The Guardian that was removed from the paper's Comment is Free blog site.

The Guardian's behavior cannot be allowed to go unanswered. Using the resources above, please send your considered comments to The Guardian - [email protected]

The Z-Word blog says:

Perhaps because for many commentators it's only permissible for the Jews to have a state and an army if that state and that army comply with standards of behavior far higher than that required of other states, including their own. Any failure to live up to these standards tends to be taken as evidence of the basic illegitimacy of the Zionist enterprise.

Of course, serious allegations of unethical behavior on the part of Israeli soldiers should be investigated and any wrongdoers held to account. Indeed, the IDF top brass has already initiated its own investigations. However, the media circus surrounding the cases above are yet another example of the lengths to which the international media and Israel's detractors will go to in order to promote the false image of a uniquely unethical or possibly evil IDF.

Laatst gewijzigd door Francientje : 25 maart 2009 om 23:02.
Francientje is offline  
Oud 25 maart 2009, 23:38   #144
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Israelische troepen erkennen helemaal niks. Zoals wel vaker gaat het hier voornamelijk
om niks anders dan....geruchten. Lees dit! Bron: Honest Reporting
Ongeloofwaardige link,kan ik nét zo goed het oude testament gaan lezen....
Svennies is offline  
Oud 26 maart 2009, 09:17   #145
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
yes, indeed
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 26 maart 2009, 10:49   #146
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Een beetje gemakkelijk niet? Alles wat propalestijns is of van links propalestijns is of gewoon van links op de verkeerde weg wordt door jullie als GROTE WAARHEID geaccepteerd. Alleen omdat het in jullie kraam te pas komt.
En zelfs als aan het licht komt dat een en ander van jullie beweren gewoon
niet mogelijk blijven jullie je krampachtig aan leugens en onzin vast houden.
Het Mohammed AL Dura geval was daar een schitterend voorbeeld van.
Uiteindelijk zijn het niet de kleine mensen die onder dit conflict lijden die
jullie interesseren. Nee, het is een bepaald idee. Ik heb dat al lang ingezien
en dus kom ik nogmaals met mijn voorstel voor de proppen: iedereen uit
een moslimland hier geimmigreerd gewoon terug naar zijn moederland sturen
en we hebben plaats voor een souverain Israel in Europa aan de Azurenkust.
Meanwhile met groeten uit Israel, do enjoy this. Een klein cadeautje vanwege mensen die jullie kapot willen maken.
http://hubpages.com/hub/Sand_Fantasy_Of_Ilana_Yahav
Francientje is offline  
Oud 26 maart 2009, 10:57   #147
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje gemakkelijk niet? Alles wat propalestijns is of van links propalestijns is of gewoon van links op de verkeerde weg wordt door jullie als GROTE WAARHEID geaccepteerd. Alleen omdat het in jullie kraam te pas komt.
En zelfs als aan het licht komt dat een en ander van jullie beweren gewoon
niet mogelijk blijven jullie je krampachtig aan leugens en onzin vast houden.
Het Mohammed AL Dura geval was daar een schitterend voorbeeld van.

De leugens die zionisten rond Mohamed Al Dura verspreid worden, komen me stilletjesaan de strot uit. Die jongen is wel degelijk door Israëlische soldaten dood geschoten en het zaaien van twijfel en verspreiden van leugens brengen die jongen niet terug.

Citaat:
dus kom ik nogmaals met mijn voorstel voor de proppen: iedereen uit een moslimland hier geimmigreerd gewoon terug naar zijn moederland sturen

Uw nepoplossingen slaan helemaal nergens op. De kwestie is niet of joden uit Palestina/Israël moeten verhuizen, wel welk soort staat en welke overheid daar moet komen. Een éénstaat-oplossing waarbij Israël geen exclusief joods-racistische staat is maar opgaat in een democratisch, seculier geheel met Palestina en gelijke rechten voor alle inwoners is zondermeer de beste oplossing. Daarvoor hoeft in sé niemand echt te verhuizen.

ministe van agitatie is offline  
Oud 26 maart 2009, 11:27   #148
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
De leugens die zionisten rond Mohamed Al Dura verspreid worden, komen me stilletjesaan de strot uit. Die jongen is wel degelijk door Israëlische soldaten dood geschoten en het zaaien van twijfel en verspreiden van leugens brengen die jongen niet terug.

KOM MET BEWIJZEN TEVOORSCHIJN. WIJ HEBBEN NAMELIJK BEWEZEN DAT
HET ONMOGELIJK WAS.

Uw nepoplossingen slaan helemaal nergens op. De kwestie is niet of joden uit Palestina/Israël moeten verhuizen, wel welk soort staat en welke overheid daar moet komen. Een éénstaat-oplossing waarbij Israël geen exclusief joods-racistische staat is maar opgaat in een democratisch, seculier geheel met Palestina en gelijke rechten voor alle inwoners is zondermeer de beste oplossing. Daarvoor hoeft in sé niemand echt te verhuizen.
Ik moet het nog meemaken dat de Arabieren daarmee akkoord zouden
zijn behalve op korte termijn. Ben je mal?
Francientje is offline  
Oud 26 maart 2009, 12:41   #149
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
KOM MET BEWIJZEN TEVOORSCHIJN. WIJ HEBBEN NAMELIJK BEWEZEN DAT
HET ONMOGELIJK WAS.
Neen, 'jullie' zaaien twijfel, verwarring, verkopen leugens. Die bewijzen niets aangezien de onderzoeken veel te laat zijn uitgevoerd (voor zover dat nog nodig was) en volledig verdraaid.
Ik heb die discussie hier al gevoerd en alle elementen aangebracht, ik ga dat niet opnieuw doen.

Citaat:
Ik moet het nog meemaken dat de Arabieren daarmee akkoord zouden
zijn behalve op korte termijn. Ben je mal?
Alsof Arabieren, joden, Israëli, Italianen of Fransen het eens zouden zijn met uw waanzinnig voorstel. Natuurlijk niet.

De éénstaat-oplossing is een visie die door nogal wat joden, Israëli en Palestijnen wordt gedeeld. Niet door zionisten natuurlijk. Een vreedzame staat die de belangen van alle burgers dient, niet-racistisch is en zich voegt naar de VN-resoluties, da's in tegenspraak met alles waar zionisten voor staan.

Oud 26 maart 2009, 13:02   #150
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste mahaligan,

Je moet helemaal niets.
Maar besef dan wel dat je postings betreffende bovenstaande onerwerp niet serieus kan genomen worden zonder een deftige en neutrale bron.
Iedereen kan een verhaaltje fantaseren/ in elkaar steken en hier plaatsen. Enkel objectieve bronnen kunnen een bevestiging geven.
Ja hoor. Ik kom aan met dat er veel documentatie is over die moefti van Jeruzalem en dat iedereen kan nagaan wat die heeft uitgespookt in WO2, vervolgens duid ik iets aan dat die bijvoorbeeld heeft gedaan: een divisie Bosnische Moslims geregeld voor Adolf. De SS Handsar divisie. (er waren er nog meer hoor!)
http://www.emperors-clothes.com/bosnia/svijet.htm
Deze link zal ook vast wel niet in jouw straatje passen.
En dan wordt mij verzocht om de geschiedenis van Bosnië eventjes na te zien want mijn bronnen zijn bevooroordeeld.
Hier dan een video over het reilen en zeilen van de mufti en de gevolgen die deze man heeft gehad voor de huidige situatie.
http://www.youtube.com/watch?v=d51po...layer_embedded
Mahalingam is offline  
Oud 26 maart 2009, 13:30   #151
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, 'jullie' zaaien twijfel, verwarring, verkopen leugens. Die bewijzen niets aangezien de onderzoeken veel te laat zijn uitgevoerd (voor zover dat nog nodig was) en volledig verdraaid.
Ik heb die discussie hier al gevoerd en alle elementen aangebracht, ik ga dat niet opnieuw doen.

Alsof Arabieren, joden, Israëli, Italianen of Fransen het eens zouden zijn met uw waanzinnig voorstel. Natuurlijk niet.

De éénstaat-oplossing is een visie die door nogal wat joden, Israëli en Palestijnen wordt gedeeld. Niet door zionisten natuurlijk. Een vreedzame staat die de belangen van alle burgers dient, niet-racistisch is en zich voegt naar de VN-resoluties, da's in tegenspraak met alles waar zionisten voor staan.
Ja, dat zal wel. Serieus, wat zouden de Palestijnen kunnen inbrengen buiten
twaalf kinderen per gezin en wij-willen-baasspelen-en-nu sharia wetgeving-want-wij-zijn-in-de meerderheid-en jullie-moeten-voor-ons werken-om-het-in-theorie-allemaal-waar-te kunnen-maken? In de praktijk natuurlijk gaat
alle eer en welvaart naar de zoveelste sadistische clown die de Palestijnen
met de hulp van Allah tot leider hebben gekozen.
Bref, wil jij onder het bewind van...laten we zeggen...de een of andere
khomeini imitator gaan leven?
dus gewoon als het echt niet anders gaat: moslims terug naar hun moederlanden (enfin in elk geval een zeven of acht miljoen die het leven
van anderen hier verpesten door te weigeren zich aan te passen) enne
plaats in overvloed aan de Azurenkust (zelfde klim
aat etc als in Israel) voor een Joodse staat. Iedereen wordt er gelukkiger door.
Francientje is offline  
Oud 26 maart 2009, 14:52   #152
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
twaalf kinderen per gezin en wij-willen-baasspelen-en-nu sharia wetgeving-want-wij-zijn-in-de meerderheid-en jullie-moeten-voor-ons werken-om-het-in-theorie-allemaal-waar-te kunnen-maken? In de praktijk natuurlijk gaat
dus gewoon als het echt niet anders gaat: moslims terug naar hun moederlanden (enfin in elk geval een zeven of acht miljoen die het leven
aat etc als in Israel) voor een Joodse staat. Iedereen wordt er gelukkiger door.
U kraamt volslagen onzin uit. Joden wonen waar ze wonen, er is geen reden om hen te verplichten tot een volksverhuizing. Ze zijn daar overigens niet in geïnteresseerd. De Europese migranten wonen waar ze wonen en er is geen reden om hen te doen verhuizen. Het is overigens onmogelijk aangezien een groot deel de nationaliteit heeft van het land waar ze wonen.
Wat u als oplossing voorstaat, is complete gruwel: de verplichte verhuizing van miljoenen mensen. Zover wilde zelfs Stalin niet gaan.

Wat betreft wij-willen-baasspelen-want-wij-zijn-in-de meerderheid, dat heet in het Nederlands en de meeste andere talen gewoon democratie. Wat de zionisten - net zoals Zuid-Afrika - hebben uitgevonden om zich aan de democratische besluitvorming te onttrekken, zijn racistische spelregels. Dat is niet alleen moreel verwerpelijk, het is op termijn onhoudbaar.

Wat de religieuze component betreft: ik ben atheïst en heb dus een broertje dood aan goden, schijnheiligen en al wat daar mee te maken heeft. Ik prefereer seculiere en progressieve regimes met een links, economisch beleid dat de bevolking ten goede komt. Een beetje zoals het PFLP, Fatah, de Israëlische Communistische Partij en nog een paar anderen het in die regio voorstaan. Israël is overigens geen dam tegen godsdienstwaanzin, het is er mee de promotor en instigator van. Door haar oorlogspolitiek in het algemeen en door de praktische, politieke en financiële steun die ze aan Hamas hebben gegeven in het bijzonder.

Oud 26 maart 2009, 15:27   #153
Francientje
Minister

Standaard

Joden en Israelische Joden plus Israelische Arabieren voor het merendeel ook voelen
er absoluut niets voor om onder het bewind van de een of andere arabische dictator te
gaan leven. PUNT. en het allerlaatste waar gelijk wie op deze wereld om verlegen zit zijn
kommunisten. Hoeveel doden hebben die wel niet op hun geweten? Jaja, het is telkens
weer kommunisme dat mis gelopen is. Pol Pot, Stalin, Mao met zijn kulturele revolutie
Bespaar het ons.
De helft van de tijd behoor ik tot gematigd, redelijk links. De andere helft tot gematigd redelijk rechts. Extreem links en extreem rechts zijn elkaar waard . De pot op met ze
allebei. Losers all around.
Francientje is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:38   #154
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Joden en Israelische Joden plus Israelische Arabieren voor het merendeel ook voelen
er absoluut niets voor om onder het bewind van de een of andere arabische dictator te
gaan leven.
Daarom dat het zo bevreemdend is om vast te stellen dat Israël Hamas gesteund heeft. Zoals het vreemd is vast te stellen dat de VS Al Qaid en de Taliban gesteund hebben. En - achter de schermen - Khomeini tegen Bani Sadr in Iran. Bevreemdend toch?

Citaat:
en het allerlaatste waar gelijk wie op deze wereld om verlegen zit zijn kommunisten. Hoeveel doden hebben die wel niet op hun geweten? Jaja, het is telkens weer kommunisme dat mis gelopen is. Pol Pot, Stalin, Mao met zijn kulturele revolutie Bespaar het ons.
Er zijn andere ideeën over communisme dan dat gedegenereerd, stalinistisch staatskapitalisme dat veeleer de uitdrukking was van gestoorde geesten dan van een gemeenschappelijk, democratisch streven naar een egalitaire, rechtvaardige samenleving.
Citaat:
De helft van de tijd behoor ik tot gematigd, redelijk links. De andere helft tot gematigd redelijk rechts. Extreem links en extreem rechts zijn elkaar waard .
Ik ben niet extreemlinks, wel radicaal links. Ik wens namelijk tot de wortel van een probleem door te dringen in plaats van aan de oppervlakte te blijven sukkelen. Ik ben niet geïnteresseerd in pleisters op een houten been, ik wil hervormingen en oplossingen ten gronde. Daar is niets extreems aan al is het radicaal.

Oud 27 maart 2009, 00:37   #155
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft kunnen Uw zionistjes op de maan gaan wonen....

Zulke heetgebakerde extremistjes die telkens het hun niet aanstaat er met overmatig gebruik van geweld invliegen kunnen wij hier in europa missen als kiespijn....

En toch wéér grappig dat U metéén voorsteld om maar een der beste streken in europa hiervoor op te eisen....

Dat is een gewoonte zeker om telkens weer het beste voor U en Uw geloofsgenoten op te eisen zonder rekening te houden met de bevolking die daar woont, zoals destijds in palestina...

En ga je die autochtonen dan ook opsluiten in gecontroleerde gebieden zoals Uw zionisten momenteel in de gazastrook en de westbank met de autochtone bevolkingsgroep de palestijnen met name plachten te doen....

En de kerncentrales in de omringende landen maar gelijk gaan platbombarderen om te voorkomen dat er met die technologie eens kernwapens zouden kunnen gemaakt worden zoals Uw vriendjes destijds in osirak in 1981 deden...

Ga maar met Uw joodse vriendjes héél ver weg wonen,zeg maar de noordpool of zo....

Dan kan je de daar aanwezige ijsberen gaan lastigvallen,en later gaan klagen dat deze dieren zich gelijk gaan verdedigen ,en ze vervolgens plat bombarderen....
Svennies is offline  
Oud 27 maart 2009, 00:49   #156
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Op zoek naar de wortels van het "misbruiken van burgers" verhaal.
De bron is Haaretz, een Israelische krant die door de anti-Israel aanhangers normaal gezien wordt als een onbetrouwbare bron van nieuws en een uitlaatklep voor Israelische propaganda. De media elders nemen het verhaal over en het wordt al gauw mooier (=gruwelijker) gemaakt. En het wordt gebracht als een waar verhaal uit betrouwbare bron.

Het eerste verhaal gaat over twee mensen die door een sluipschutter werden dood geschoten. Zo waren de verkeerde kant opgelopen toen ze in veiligheid wilden komen. De schutter volgde orders om te schieten in de situatie waarin die zich bevond. De verteller van het verhaal zegt zelf dat het niet 'on purpose' was gedaan.

Het tweede verhaal gaat over een officier die soldaten het bevel gaf om op een vrouw te schieten. Dat gebeurde nadat zij op ze toe liep terwijl zij gewaarschuwd werd dat niet te doen. Het verhaal zegt dat er een meningsverschil was of er geschoten moest worden of niet. Nergens staat dat de vrouw daadwerkelijk is doodgeschoten.

Ik vindt het opmerkelijk dat er geen plaatsen, namen en tijden worden genoemd voor de gebeurtenissen. Dat maakt het lastig om ze te verifieeren.

Nu de vertellers van de verhalen.
Een soldaat (het is bekend geworden wie) zei dat die geen getuige was van de gebeurtenissen maar ze gehoord had van anderen als een 'gerucht'.
De antecedenten van de andere soldaat zijn inmiddels ook bekend. Die is een linkse activist en auteur van een anti-Israel verhaal in een boek dat een voorwoord heeft van Noam CHomsky.
Dit laatste feit zal een deel van de lezers zien als een garantie voor De Waarheid (Правда) en een ander deel zal bevestigd zien dat het een man is die al eerder agit-prop de wereld in heeft geholpen, dus liegt.

en dit is alle substantie die ik aan deze verhalen kan toekennen. Meer is er niet.
Mahalingam is offline  
Oud 27 maart 2009, 13:21   #157
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De bron is Haaretz, een Israelische krant die door de anti-Israel aanhangers normaal gezien wordt als een onbetrouwbare bron van nieuws en een uitlaatklep voor Israelische propaganda.
Het is waarschijnlijk omdat ik geen anti-Israël-aanhanger ben (whatever that may be) dat ik Haaretz nog nooit als een onbetrouwbare bron heb gezien. Het lijkt me een evenwichtige krant met veel juiste feiten en sterke opnies aan verschillende zijden van de realiteit.

Citaat:
Het eerste verhaal gaat over ... De verteller van het verhaal zegt ...

Het tweede verhaal gaat over ... Het verhaal zegt dat ...

Nu de vertellers van de verhalen...

Een soldaat zei ... de andere soldaat ... linkse activist ... anti-Israel ... Noam CHomsky ... Правда ... agit-prop ... dus liegt...

Meer is er niet.
nice try. Close but no sigar.

Oud 28 maart 2009, 20:23   #158
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Hoe kan u dit zo stellig zeggen?
Wat maakt U expert op dat gebied en meerbepaald juist in deze zaak?

http://www.icej.nl/nieuws/al_dura.htm
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 28 maart 2009 om 20:24.
TypO is offline  
Oud 5 april 2009, 19:38   #159
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of ik dat al ten overvloede heb duidelijk gemaakt maar ik ben antitheist. Tegenstander van georganiseerde godsdiensten en zeker de drie monotheïstische. Wat die de wereld al aan ellende hebben berokkend is onvoorstelbaar.
Ik wens me echter niet te laten verleiden tot een keuze tussen de cholera en de pest. Het is zeker waar, de islam is de meest virulente en dat heeft alles te maken met haar leeftijd. Het is de jongste van de drie en ze bevindt zich bij wijze van spreken in de puberteit. Dat is bijzonder lastig, wie kinderen van die leeftijd heeft (gehad) weet dat. De Verlichting, daar zijn ze nog niet aan toe.
Vraag is hoe je een godsdienst het meest efficiënt bestrijdt. Uit onze eigen geschiedenis kunnen we leren dat het vooral de welvaart is die godsdienst de das om doet. Hoe harder je op een godsdienst scheldt, hoe harder je er naar uithaalt en hoe feller je die bekampt, hoe sterker het verzet. Dat resultaat hebben we vandaag te danken aan de VS en Israël. Zij hebben de Taliban gesteund, Al Qaida, Hamas en ze tevens groot gemaakt. In een poging om het linkse verzet, het seculiere en progressieve Afghanistan, Irak en de PLO van de macht te verdrijven. Daar zijn ze goed in geslaagd en nu zitten we met de gebakken peren.
Me dunkt dat we daarmee moeten ophouden. Werkgelegenheid, onderwijs, gezondheidszorg, voorbehoedsmiddelen, vrouwenemancipatie. D�*t geeft aan élke godsdienst de doodsteek. Samen met MTV, jeans, hiphop, coca-cola, een plasmascherm en een zwembad in de tuin. Laat ons dat vooral promoten en organiseren, die godsdienst verdwijnt dan vanzelf.
Op dat vlak ben ik het ook oneens met Wim van Rooy. Want de essentie van de godsdienst is niet of die een seculariseringspotentie heeft, ja dan neen. Elke godsdienst wordt beleefd door mensen en �*lle mensen zijn tot (zelf)emancipatie in staat. We hebben tenslotte ook de nazi's, de fascisten en de inquisitie verslagen. Dan kan het met de islam ook. Maar niet via kruistochten, oorlog, schimpscheuten of aanvallen op hun schijnheilig boekje. Dat versterkt hen alleen in hun vermeende gelijk.

Ik baseer me op de rapporten van het IAEA en wapencontroleurs zoals ik dat ten tijde van de oorlogsdreiging tegen Irak ook al deed. Ik had toen gelijk en ik heb vandaag weer gelijk. Wat men over Iran zegt is propaganda; bedoeld om ook daar de grondstoffen te gaan halen. Maar het is alreeds te laat, Bush is van het toneel verdwenen. Gelukkig maar.

Ik wist niet dat u Farsi begreep. Of heeft u het afgeleid uit de ondertitels? Of het commentaar van de presentator die het van een persagentschap heeft? Als je de originele en officiële vertalingen leest, dan kan er geen twijfel bestaan over de bedoeling en betekenis van de uitspraak. Maar de correcte vertaling en interpretatie vind je niet in de massamedia. Die zijn namelijk doordrongen van propaganda tegen Iran.

Waarmee ik niet wil zeggen dat alles in Iran in orde is. Ik had liever dat het regime van Abolhassan Bani Sadr er aan de macht was gebleven na de revolutie. Dat was seculier, progressief en revolutionair. Maar met behulp van de VS (Reagan en zijn hostagesschandaal met wapens voor de contra's in Nicaragua) werd hij van de macht verdreven en kregen de Ayatollah's vrij spel. Dat deden de VS in Afghanistan nog eens over toen ze het linkse, progressieve en seculiere regime van Muhammad Nadjiboellah onderuit haalden door de steun aan de religieuze zotten van de Taliban. En ze deden het in Irak opnieuw net zoals ze het in Palestina nòg eens overdeden.

Het zijn juist de VS (en in mindere mate Israël) die in al die landen de religieuze gekken aan de macht hebben gebracht omdat ze daarmee veel meer affiniteit hadden dan met linkse, seculiere regimes. Dat blijkt overigens regelmatig uit hun stemgedrag in de VN waarbij ze over homorechten, vrouwenrechten, anticonceptie en tal van andere onderwerpen zeer vaak hetzelfde stemgedrag hebben als Iran, de Taliban, het Vaticaan en soms Israël.

Niets is toeval.
Over het algemeen vind ik dat een genuanceerd antwoord.Anderzijds, de feiten zijn wat ze zijn; in het westen is het christendom terugedrongen tot aanvaardbare proporties en slechts hier en daar in de kantlijn aanwezig. De invloed van godsdienst op de bewegingsvrijheid van de mensen hier in het westen is marginaal . De greep van de islam op de islamiet is echter totaal en laat hem zelfs het recht om anders te denken niet toe; u bent als het ware als islamiet geboren en u bent verplicht het te blijven ; verder dient u als islamiet elke andersdenkendheid te bestrijden . Ik vind daarom dat de verspreiding van een dergelijk ideologisch-godsdienstig systeem met alle macht moet bestreden worden want tolerant zijn tegenover de intoleranten leidt op den duur tot zelfvernietiging.
Pericles is offline  
Oud 9 april 2009, 08:30   #160
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

men vergeet wat graag de Palestijnse christenen....
.
roodhaar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be