![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Wat een grap. Alsof iemand met zulke achtergrond ooit een degelijke zielenherder kan worden. Excuseer, maar ik meen dat hier totaal geen roeping aanwezig is. Het zegt dan nog zonder schaamte dat het nog altijd een atheïst is. Het is een farçe en allicht een grap. Cynisch genoeg zijn de Jezuïeten dan een goede keuze bij zulk een achtergrond: deze orde is compleet vernietigd van binnen in. Eens de garde van onze Moeder de H. Kerk maar nu maar een pover beestje geworden. Wie een ware Jezuïet aan het werk wil horen en zien, moet bij E.H. Van Isacker zijn.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over roeping gesproken, miraculeus genoeg, kan ik op 8 van de 9 roepingsvragen "ja" antwoorden. Zwanzer.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
“Die de tucht verwerpt, die versmaadt zijn ziel; maar die de bestraffing hoort, krijgt verstand.” (Spreuken 15:32) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Corrigeer de dwaas niet
“Wie de spotter tuchtigt, behaalt zich schande; en die de goddeloze bestraft, zijn schandvlek. Bestraf de spotter niet, opdat hij u niet hate; bestraf de wijze, en hij zal u liefhebben. Leer de wijze, zo zal hij nog wijzer worden; onderwijs de rechtvaardige, zo zal hij in leer toenemen” (Spreuken 9:7-9). Het verschil tussen een dwaas en een wijs man is niet dat de wijze zoveel weet, maar dat de dwaas nooit leert. “Een man, die, dikwijls bestraft zijnde, de nek verhardt, zal schielijk verbroken worden, zodat er geen genezen aan is” (Spr. 29:1). Wat is wijsheid? “Mijn zoon! zo gij mijn redenen aanneemt, en mijn geboden bij u weglegt; om uw oren naar wijsheid te doen opmerken; zo gij uw hart tot verstandigheid neigt; ja, zo gij tot het verstand roept, uw stem verheft tot de verstandigheid; zo gij haar zoekt als zilver, en naspeurt als verborgen schatten; dan zult gij de vreze des HEEREN verstaan, en zult de kennis van God vinden. Want de HEERE geeft wijsheid; uit Zijn mond komt kennis en verstand” (Spreuken 2:1-6) Wijsheid kan van God geleerd worden, door acht te geven op Zijn Woord: Psalm 19:8 “De wet des HEEREN is volmaakt, bekerende de ziel; de getuigenis des HEEREN is gewis, de eenvoudigen wijsheid gevende”. Psalm 111:10 “De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid”. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Matteüs 5,37)
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is natuurlijk goed om een man of vrouw van je woord te zijn maar naar mijn bescheiden mening had Preusse ergens wel een punt: hoe je het ook draait of keert, het atheïsme is nu eenmaal niet verenigbaar met de inhoud van de bijbel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor iemand die van libertariër overspringt naar communist verwondert me dit niet.
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu ja, het modernistische schip binnen de H. Kerk is aan het zinken. Het gaat roemloos ten onder en sleept in zijn chaos honderden kerken en miljoenen zielen met zich mee de afgrond in. De zoveelste flop uit de menselijke geschiedenis, en met rampzalige gevolgen voor het zielenheil der tegenwoordige mensheid. Overigens hebben de Jezuïeten als orde geen standing meer, geen geloofwaardigheid. Dominicanen evenmin. Ze zijn te zwaar beschadigd door het modernisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Dat weet ik ook wel maar daar gaat het niet over. Het feit dat iemand die zichzelf communist noemde/noemt "plots" Jezuïet wil worden toch niet zo heel veel toeval is maar dat er een lijn achter zit: de vernietiging van een van de belangrijkste bewakers van de katholieke orthodoxie.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nieuwste trends? Ik draag al van toen ik zes was altijd een hemd en een non-jeans broek... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Graag gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de belangrijkste zegswijze uit de bijbel, m'n beste. Eerlijkheid, integriteit, eenvoud vloeien er uit voort.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met opium VAN het volk werd bedoeld dat waar het slecht gaat mensen vanzelf religieus worden, mensen hebben behoefte aan hoop, en soms geeft alleen opium of een sprookje dat nog. Maar dit principe kan ook gebruikt worden door machtshebbers, als het slecht gaat met je land kan je de bevolking toch braaf houden door ze aan de opium/religie te hangen, en dan is het opium VOOR het volk.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN