Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2009, 18:46   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nee hoor. Atheïst-af trouwens evenmin.

Oh !

Ik had verder moeten lezen en merken dat er weer een achterliggende betekenis inzat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 19:00   #22
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Wat een grap. Alsof iemand met zulke achtergrond ooit een degelijke zielenherder kan worden. Excuseer, maar ik meen dat hier totaal geen roeping aanwezig is. Het zegt dan nog zonder schaamte dat het nog altijd een atheïst is. Het is een farçe en allicht een grap. Cynisch genoeg zijn de Jezuïeten dan een goede keuze bij zulk een achtergrond: deze orde is compleet vernietigd van binnen in. Eens de garde van onze Moeder de H. Kerk maar nu maar een pover beestje geworden. Wie een ware Jezuïet aan het werk wil horen en zien, moet bij E.H. Van Isacker zijn.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 19:51   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wat een grap. Alsof iemand met zulke achtergrond ooit een degelijke zielenherder kan worden. Excuseer, maar ik meen dat hier totaal geen roeping aanwezig is. Het zegt dan nog zonder schaamte dat het nog altijd een atheïst is. Het is een farçe en allicht een grap. Cynisch genoeg zijn de Jezuïeten dan een goede keuze bij zulk een achtergrond: deze orde is compleet vernietigd van binnen in. Eens de garde van onze Moeder de H. Kerk maar nu maar een pover beestje geworden. Wie een ware Jezuïet aan het werk wil horen en zien, moet bij E.H. Van Isacker zijn.
Er zijn genoeg atheïstische jezuïeten (geweest) hoor. Of denkt gij dat alle clerus 'lijk uw soort is... Dan zou de kerk nooit zo groot zijn geworden.

Over roeping gesproken, miraculeus genoeg, kan ik op 8 van de 9 roepingsvragen "ja" antwoorden.

Zwanzer.
Oud 8 april 2009, 22:54   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tentakels van de Heilige geest zijn nu eenmaal beperkt toch zieke geesten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 17:52   #25
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg atheïstische jezuïeten (geweest) hoor. Of denkt gij dat alle clerus 'lijk uw soort is... Dan zou de kerk nooit zo groot zijn geworden.

Over roeping gesproken, miraculeus genoeg, kan ik op 8 van de 9 roepingsvragen "ja" antwoorden.

Zwanzer.
Dwaas.

“Die de tucht verwerpt, die versmaadt zijn ziel; maar die de bestraffing hoort, krijgt verstand.” (Spreuken 15:32)
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 18:04   #26
Uh-Huh
Banneling

Standaard Ter aanvulling...

Corrigeer de dwaas niet

“Wie de spotter tuchtigt, behaalt zich schande; en die de goddeloze bestraft, zijn schandvlek. Bestraf de spotter niet, opdat hij u niet hate; bestraf de wijze, en hij zal u liefhebben. Leer de wijze, zo zal hij nog wijzer worden; onderwijs de rechtvaardige, zo zal hij in leer toenemen” (Spreuken 9:7-9).

Het verschil tussen een dwaas en een wijs man is niet dat de wijze zoveel weet, maar dat de dwaas nooit leert.

“Een man, die, dikwijls bestraft zijnde, de nek verhardt, zal schielijk verbroken worden, zodat er geen genezen aan is” (Spr. 29:1).

Wat is wijsheid?

“Mijn zoon! zo gij mijn redenen aanneemt, en mijn geboden bij u weglegt; om uw oren naar wijsheid te doen opmerken; zo gij uw hart tot verstandigheid neigt; ja, zo gij tot het verstand roept, uw stem verheft tot de verstandigheid; zo gij haar zoekt als zilver, en naspeurt als verborgen schatten; dan zult gij de vreze des HEEREN verstaan, en zult de kennis
van God vinden. Want de HEERE geeft wijsheid; uit Zijn mond komt kennis en verstand
” (Spreuken 2:1-6)

Wijsheid kan van God geleerd worden, door acht te geven op Zijn Woord:

Psalm 19:8 “De wet des HEEREN is volmaakt, bekerende de ziel; de getuigenis des HEEREN is gewis, de eenvoudigen wijsheid gevende”.

Psalm 111:10 “De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid”.
Oud 9 april 2009, 18:39   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dwaas.

“Die de tucht verwerpt, die versmaadt zijn ziel; maar die de bestraffing hoort, krijgt verstand.” (Spreuken 15:32)
Laat het ja, dat gij zegt, ja zijn, en het neen, neen; wat daar bovenuit gaat, is uit den boze.
(Matteüs 5,37)
Oud 9 april 2009, 20:27   #28
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat het ja, dat gij zegt, ja zijn, en het neen, neen; wat daar bovenuit gaat, is uit den boze.
(Matteüs 5,37)
Dju, owned!

Het is natuurlijk goed om een man of vrouw van je woord te zijn maar naar mijn bescheiden mening had Preusse ergens wel een punt: hoe je het ook draait of keert, het atheïsme is nu eenmaal niet verenigbaar met de inhoud van de bijbel.
Oud 9 april 2009, 20:43   #29
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Voor iemand die van libertariër overspringt naar communist verwondert me dit niet.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 21:12   #30
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:

Zwanzer.
Wat een onzin. Uw avatar is een halfnaakte vrouw. Dat is toch een teken aan de wand dat uw geestelijke instelling puberaal is, om het zacht uit te drukken. En wat weet u zoal over de clerus? Niets. Ik heb veel priesters zien komen en gaan maar het feit dat u een Jezuïet wil worden moet toch de grap van de maand zijn. Ik herinner mij goed genoeg vele van uw vorige uitspraken en het nihilisme droop er van, om nog maar te zwijgen dat u geheel géén spiritualiteit of geestelijke diepgang heeft. Heeft u dan helemaal geen schaamte? Uw leven is dat van pure meeloperij met de nieuwste trends in de seculiere wereld en in pure zonde (u had zelfs een vriendin!). Om eerlijk te zijn lees ik hier eerder het verhaal van een jongeling die niet meer weet van welk hout pijlen te maken in zijn leven. Zo zijn er helaas wel velen maar een dergelijk flip-floppen van kitsch naar clerus heb ik nog nooit gezien. Weet u eigenlijk wel wat u zegt?

Nu ja, het modernistische schip binnen de H. Kerk is aan het zinken. Het gaat roemloos ten onder en sleept in zijn chaos honderden kerken en miljoenen zielen met zich mee de afgrond in. De zoveelste flop uit de menselijke geschiedenis, en met rampzalige gevolgen voor het zielenheil der tegenwoordige mensheid. Overigens hebben de Jezuïeten als orde geen standing meer, geen geloofwaardigheid. Dominicanen evenmin. Ze zijn te zwaar beschadigd door het modernisme.

Oud 9 april 2009, 21:23   #31
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Voor iemand die van libertariër overspringt naar communist verwondert me dit niet.
Jezuïeten passen daar goed in hoor. Mijn generatie heeft nog het beeld van de energieke, kloeke en zeer verstandelijke Jezuïet die steeds op de bres stond voor zijn schapen. Een soldaat- maar dan in dienst van de mensen ter ere Gods en het zielenheil. Een leraar-priester-wetenschapper, want de Jezuïeten waren een beetje de elite van de elite na een lange opleiding. Vandaag is dat echter helemaal anders: de Jezuïeten werden van binnen in theologisch vernietigd, dat was een voorwaarde het om dubieuze 2e Vaticaans concilie te kunnen starten. Het was begin jaren '50, dus nog onder Z.H. Pius XII en jaren voor er zelfs sprake was van een concilie, toen de eerste berichten begonnen op te duiken: Franse Jezuïeten die voor de grap frans brood consecreerden en er wat franse wijn bij dronken, samen met protestanten. Vandaag is deze orde nagenoeg totaal in chaos gestort, uitstervend en theolgisch totaal corrupt. Elke week en zeker elke maand leest men wel over deze of gene Jezuïet die weer eens uit de boot viel. Zie bijvoorbeeld volgend citaat uit deze website:

Citaat:
The Vatican in recent years has censured several Jesuit theologians for deviations from orthodoxy on such matters as the uniqueness of the Catholic Church and the compatibility of Christianity with the teachings of Karl Marx.
Ziet u de verbinding? De Jezuïet in kwestie is 72 jaar - men kan zich voorstellen hoe verrot de jonge garde is. Deze orde werd van binnen in geïnfiltreerd door modernisten en meer bepaald door communisten.

Oud 9 april 2009, 21:32   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jezuïeten passen daar goed in hoor. Mijn generatie heeft nog het beeld van de energieke, kloeke en zeer verstandelijke Jezuïet die steeds op de bres stond voor zijn schapen. Een soldaat- maar dan in dienst van de mensen ter ere Gods en het zielenheil. Een leraar-priester-wetenschapper, want de Jezuïeten waren een beetje de elite van de elite na een lange opleiding. Vandaag is dat echter helemaal anders: de Jezuïeten werden van binnen in theologisch vernietigd, dat was een voorwaarde het om dubieuze 2e Vaticaans concilie te kunnen starten. Het was begin jaren '50, dus nog onder Z.H. Pius XII en jaren voor er zelfs sprake was van een concilie, toen de eerste berichten begonnen op te duiken: Franse Jezuïeten die voor de grap frans brood consecreerden en er wat franse wijn bij dronken, samen met protestanten. Vandaag is deze orde nagenoeg totaal in chaos gestort, uitstervend en theolgisch totaal corrupt. Elke week en zeker elke maand leest men wel over deze of gene Jezuïet die weer eens uit de boot viel. Zie bijvoorbeeld volgend citaat uit deze website:

Ziet u de verbinding? De Jezuïet in kwestie is 72 jaar - men kan zich voorstellen hoe verrot de jonge garde is. Deze orde werd van binnen in geïnfiltreerd door modernisten en meer bepaald door communisten.
Ach, wie geeft daar nu om? Communisme is zo goed als uitgestorven.
Oud 9 april 2009, 21:35   #33
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat weet ik ook wel maar daar gaat het niet over. Het feit dat iemand die zichzelf communist noemde/noemt "plots" Jezuïet wil worden toch niet zo heel veel toeval is maar dat er een lijn achter zit: de vernietiging van een van de belangrijkste bewakers van de katholieke orthodoxie.

Oud 9 april 2009, 21:39   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik ook wel maar daar gaat het niet over. Het feit dat iemand die zichzelf communist noemde/noemt "plots" Jezuïet wil worden toch niet zo heel veel toeval is maar dat er een lijn achter zit: de vernietiging van een van de belangrijkste bewakers van de katholieke orthodoxie.
Tja, wat de Roomse Kerk daarmee wil doen moet het zelf weten. Ik ga me niet bemoeien met interne zaken aldaar. Behalve als er af en toe een walgelijk woordje over condooms of de Holocaust wordt geuit. Dan is de Kerk wél schadelijk.
Oud 9 april 2009, 23:21   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Uw avatar is een halfnaakte vrouw. Dat is toch een teken aan de wand dat uw geestelijke instelling puberaal is, om het zacht uit te drukken.
Halfnaakt? Ziet gij wel goed?

Citaat:
En wat weet u zoal over de clerus? Niets. Ik heb veel priesters zien komen en gaan maar het feit dat u een Jezuïet wil worden moet toch de grap van de maand zijn.
De grap van de maand? Nee, ik denk daar al zo'n acht jaar over.

Citaat:
Ik herinner mij goed genoeg vele van uw vorige uitspraken en het nihilisme droop er van,
Nihilisme? Ik volg Camus in zijn verwerping van het nihilisme.

Citaat:
om nog maar te zwijgen dat u geheel géén spiritualiteit of geestelijke diepgang heeft.
Het is fijn dat gij dat concludeert van achter uw schermpje.

Citaat:
Heeft u dan helemaal geen schaamte? Uw leven is dat van pure meeloperij met de nieuwste trends in de seculiere wereld

Nieuwste trends? Ik draag al van toen ik zes was altijd een hemd en een non-jeans broek...

Citaat:
en in pure zonde (u had zelfs een vriendin!).
Had ik zelfs een vriendin? Wauw. Schokkend.

Citaat:
Om eerlijk te zijn lees ik hier eerder het verhaal van een jongeling die niet meer weet van welk hout pijlen te maken in zijn leven. Zo zijn er helaas wel velen maar een dergelijk flip-floppen van kitsch naar clerus heb ik nog nooit gezien. Weet u eigenlijk wel wat u zegt?
Hé?

Citaat:
Nu ja, het modernistische schip binnen de H. Kerk is aan het zinken. Het gaat roemloos ten onder en sleept in zijn chaos honderden kerken en miljoenen zielen met zich mee de afgrond in. De zoveelste flop uit de menselijke geschiedenis, en met rampzalige gevolgen voor het zielenheil der tegenwoordige mensheid. Overigens hebben de Jezuïeten als orde geen standing meer, geen geloofwaardigheid. Dominicanen evenmin. Ze zijn te zwaar beschadigd door het modernisme.
Ge zijt er echt een beetje over aan het gaan. Kalmeer toch. Brand een kaarsje, en staar er naar gedurende een vijftiental minuten. Stel je gedachten af op de vlam.

Graag gedaan.
Oud 9 april 2009, 23:23   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dju, owned!
Het is de belangrijkste zegswijze uit de bijbel, m'n beste. Eerlijkheid, integriteit, eenvoud vloeien er uit voort.

Citaat:
Het is natuurlijk goed om een man of vrouw van je woord te zijn maar naar mijn bescheiden mening had Preusse ergens wel een punt: hoe je het ook draait of keert, het atheïsme is nu eenmaal niet verenigbaar met de inhoud van de bijbel.
Dat hoeft ook niet.
Oud 10 april 2009, 06:57   #37
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jezuïeten ook.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 12:40   #38
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Als je dan echt punten wil scoren, moet je erbij vermelden dat Lenin wel degelijk religie benoemde als opium voor het volk:

Religion is opium for the people. Religion is a sort of spiritual booze, in which the slaves of capital drown their human image, their demand for a life more or less worthy of man.
Klopt, de uitspraak is later verdraaid/anders uitgelegd.
Met opium VAN het volk werd bedoeld dat waar het slecht gaat mensen vanzelf religieus worden, mensen hebben behoefte aan hoop, en soms geeft alleen opium of een sprookje dat nog.
Maar dit principe kan ook gebruikt worden door machtshebbers, als het slecht gaat met je land kan je de bevolking toch braaf houden door ze aan de opium/religie te hangen, en dan is het opium VOOR het volk.
Oud 10 april 2009, 19:52   #39
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Halfnaakt? Ziet gij wel goed?

De grap van de maand? Nee, ik denk daar al zo'n acht jaar over.

Nihilisme? Ik volg Camus in zijn verwerping van het nihilisme.

Het is fijn dat gij dat concludeert van achter uw schermpje.

Nieuwste trends? Ik draag al van toen ik zes was altijd een hemd en een non-jeans broek...

Had ik zelfs een vriendin? Wauw. Schokkend.

Hé?

Ge zijt er echt een beetje over aan het gaan. Kalmeer toch. Brand een kaarsje, en staar er naar gedurende een vijftiental minuten. Stel je gedachten af op de vlam.

Graag gedaan.
Dit zijn allemaal antwoorden die toch druipen van de onvolwassenheid en van de oppervlakkigheid? Bent u soms een 15-meisje dat heelder avonden op msn zit te "chatten"? Zo komt bovenstaand antwoord over. Hoe meer ik lees over uw "roeping" hoe meer ik moet lachen. In zoverre u volgende week of maand al geen andere bevlieging heeft (is er een stroming die u nog niet geprobeerd hebt? ik vrees ervoor!) ben ik haast genoodzaakt te denken dat Rudy Borremans een waardige opvolger gevonden heeft.

Oud 10 april 2009, 21:48   #40
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(is er een stroming die u nog niet geprobeerd hebt? ik vrees ervoor!)
Blust den Geest niet uit.
Veracht de profetieën niet.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be