![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3101 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3102 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
ik stel dat ook niet. Ik leid enkel af dat decriminaliseren minder kost aan de maatschappij, gezonder voor de ontwikkeling van de mens als soort en aangenamer is voor de sfeer in't algemeen. Daaruit kunnen wij enkel afleiden dat mensen die daartegen zijn een andere agenda hebben (of dom zijn, maar als vriendelijke mens gunnen wij iedereen een gezond verstand).
|
|
|
|
#3103 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik stel in de openingspost dat die Hollanders, in tegenstelling tot hun gewoonte in alle "wereldproblemen" om hooghartig te doen alsof zij en zij alleen het bij het rechte eind hebben, nu beginnen te begrijpen en beginnen te durven toe te geven dat hun gedoogbeleid, als voorbode van dekriminalizering niet werkt. Natuurlijk is zo'n pril begin niet meteen te horen in heel Nederland ineens, zelfs niet in heel een grote partij als de CDA ineens ...., maar het begint ... met te begrijpen .. en met te durven ... en met toe te geven ..., en dat allemaal in een landje dat op moreel gebied de wereld beheerst .... (en voor alle goed begrip: ik ben lang geen aanhanger van het kristelijk geloof, of een ander geloof, en al zeker geen aanhanger om een geloof een rol te laten spelen in de politiek; maar wel: ieder heeft recht op zijn mening enz. ... ochgottekes, hoe kleinburgerlijk van mij ... dat ik de tsjeven recht op leven gun)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 april 2009 om 12:55. |
||
|
|
|
|
|
#3104 | ||||
|
Minister-President
|
[quote=De schoofzak;4060345]Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja dat stelt gij ja. Maar dat is niet wat er staat in het krantenartikel waarop ge u baseert hé. Het is niet omdat gij dat graag zo zou zien dat het ook zo is. Citaat:
Het was dus wel degelijk maar 1 partij die wat kwam mekkeren. Dat conservatieve christenen tegen vrijheid waren wisten we al langer. Citaat:
Spijtig dat ge mij niet het recht gunt om tussen mijn safke te draaien wat ik wil.
|
|
|
|
#3105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga in de plaats van je spul, maar gauw aan je aansteker hangen. Dat is even triestig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#3106 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als ge 130 per uur te snel rijd is dit levensgevaarlijk. Zowel voor u als voor anderen op de weg. De eventuele slachtoffers hebben er niet voor gekozen om omvergereden te worden. Als iemand cannabis rookt is dat zijn/haar eigen keuze. Ik beweer niet dat cannabis roken het gezondste is wat ge kunt doen maar het is alleszins gezonder dan alcohol drinken of omvergereden worden. En stopt maar al met dat denigrerend toontje alsof ik een of ander vuile junkie ben. Het zorgt er niet voor dat ge meer gelijk hebt.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 15 april 2009 om 10:38. |
|
|
|
|
|
|
#3107 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het verwonderd me dat deze topic nog steeds verder gaat.
Het gedoogbeleid blijft bestaan in Nederland. De productie van cannabis gaat gelegaliseerd worden in Nederland. Er gaat een pasjessysteem ingevoerd worden waardoor buitenlandse drugstoeristen geweerd kunnen worden. En dit omdat het gedoogbeleid wel degelijk werkt zoals ik al aangetoond heb met cijfers (er zijn meer cannabisgebruikers in landen waar er geen gedoogbeleid is).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
#3108 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is niks nieuws. Daarbij vind ik dat ook niet zo erg. Als wie hier maar mogen genieten van jouw intelligensie.
Citaat:
Citaat:
Maar dat had ge al allemaal gelezen in deze lange draad. Ik weet eigenlijk zelf niet waarom ik dit hier nog eens herhaal. Waarschijnlijk uit beleefdheid voor jou? Citaat:
En zelfs mocht het vast te komen staan, dan nog. Er is immers geen zinnig mens die het autoverkeer wil volledig wegbannen; dus zullen er altijd negatieve gevolgen van zijn. Maar dat betekent niet dat we daarom alle andere ongunstige zaken maar moeten gedogen in onze maatschappij. Dju toch, dat stond ook al in deze draad. Citaat:
Maar dat denigrerend toontje zal ik alleen maar blijven volhouden, als ik zie dat het werkt. Voorbeeld als je daarop reageert. Het woord "vuile junkie" zal ik niet vlug in de mond nemen, of op het toetsenbord tokkelen. Gebruikers van illegale drugs loezers noemen, dat daarentegen wel. Niet omdat ik het plezant vind, wel omdat ik ze wil waarschuwen dat er een ernstige kans is dat ze binnen een tiental jaren eruit zullen zien als 'levende lijken'. (ook al een term uit deze draad).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||||
|
|
|
|
|
#3109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je beseft zelfs dat handel en kweek enkel en alleen crimineel zijn omdat het illegaal is en dus in criminele handen. Omdat er niets is met enkel positieve kanten of enkel negatieve kanten, zou je denken dat een zinnig mens eens alles op een rij zet en een afweging maakt. http://forum.politics.be/showthread....91#post3971991 |
|
|
|
|
|
|
#3110 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Blijven volharden is de boodschap, zeker niet bijleren.
|
|
|
|
#3111 | |||||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dju, die alzheimer toch hé. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#3112 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3113 |
|
Minister-President
|
Niet veel argumenten hier precies.
|
|
|
#3114 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#3115 |
|
Minister-President
|
Wauw, heb je die zelf gevonden?
|
|
|
#3116 |
|
Minister-President
|
Ik voel mij echt keihard beledigd nu.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 15 april 2009 om 13:47. |
|
|
|
|
|
#3117 |
|
Burger
|
|
|
|