![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland? | |||
met een Koningshuis |
![]() ![]() ![]() |
16 | 45,71% |
als Republiek |
![]() ![]() ![]() |
19 | 54,29% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Spanje heeft hun bevrijd van Willem van Oranje , de Protestanten en de Hollanders . Frankrijk heeft hun geholpen bij de bevrijding van Willem I , de protestanten en de Hollanders. Nooit een Oranje meer en nooit meer een samengaan met Holland, is hun devies. De onderdrukking is te groot geweest en de frustraties zijn nog lang niet verdwenen. We hebben nog een lange weg te gaan, om tot een gezamenlijke "de Nederlanden" te komen. Laatst gewijzigd door JP Coen : 17 april 2009 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 april 2009 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sinds wanneer bent u ineens zo....katholiek? Gewoon voor de gelegenheid? Om Nederlanders af te zeiken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Ere wie ere toekomt, mijn pet gaat voor u af. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() Vaak zonder bronvermelding, meestal zonder link. Het lijkt wel alsof het overgetijpt is.
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Mijn informatie komt uit boeken of van het internet. Net zoals uw informatie. De boeken vermeld ik bij naam en auteur en meestal met de blz waar men die informatie kan vinden. De informatie van het internet zet ik tussen aanhalingstekens en in italic zodat iedereen kan zien dat het om een citaat gaat. En dat is correct. Dus wat u zegt is onjuist en dus niet correct. Dat laatste zal wel liggen aan uw gebrek aan degelijke argumenten.
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Uw kennis over het zuiden is toch wel erg slecht. http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/?...2Finfoblok.jsp Laatst gewijzigd door Sidharta : 18 april 2009 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer een informatie u niet aanstaat, dan zegt u dat men deze informatie uit zijn verband rukt. Dat is maar een zeer subjectieve interpretatie. U hebt gewoon een geschiedenis van Nederland in uw onderwijs voorgeschoteld gekregen die 'salonfähig' was. En al datgene wat iemand zegt dat niet overeenkomt met het u vroegere aangeboden plaatje, vindt u blijkbaar onhistorisch. Uw reactie vind ik dan ook begrijpelijk. Ik hou me echter aan de feiten, zowel wat betreft de VOC, als Willem de Zwijger, als Willem I, als Wilhelmina, als Leopold II of III betreft of wat de communautaire problemen aangaat en noem maar op. En als u denkt dat ik het verkeerd voorheb, dan moet u met degelijk argumenten komen in plaats van altijd op de man te spelen. Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Uw geschiedkundige kennis en beschrijvingen, gaan niet verder dan het onderdanige Limburg. Vlaanderen is meer dan dat ,ook het opstandige Antwerpen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Antwerpse_Republiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() Ik heb nooit het tegenovergestelde beweerd. Integendeel, ik heb altijd gesteld dat de hogere klasse verfranst was ten tijde van Willem en ik heb ook gezegd waarom. Ik heb er zelfs aan toegevoegd dat zelfs in het Noorden de hogere klasse tot een zeker hoogte verfranst was. Zelfs het wapenschild van de Oranjes is in het Frans.
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet leren begrijpend te lezen. De Spanjaarden traden op tegen de protestanten. Ook in het Zuiden. En zeker tegen de Beeldenstormers. En misschien hadden ze zelfs niet helemaal ongelijk. Want vaak werden die protestantse vernielzuchtigen vergezeld van het racaille, voorzover ze dat al zelf niet waren voor een stuk. Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het om de belangen van de Vlamingen gaat ,beschuldigt u altijd de Hollanders of de Oranjes van aantasting van deze belangen. Spanje wordt verdedigd ,de Fransen worden door u verdedigd. De Francofonie en en RK Clerus worden door u verdedigd. Zij hebben altijd gedaan wat het volk ,de Vlamingen wilden. Hoe komet u daar bij? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Gouverneur
|
![]() Sta me toe voor de duidelijkheid de oorspronkelijke teksten aan je bijdrage te hechten:
Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 18 april 2009 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() ik ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Als we legers gestuurd hebben om de Spanjaarden, Fransen of wie dan ook te verdrijven dan zijn we bezetters.
Stuurden we géén legers, dan laten we jullie in de steek. Het is ook nooit goed he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 april 2009 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |